Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf kidkomb » 15. apr 2020, 08:26

Ærede detektiver.

Vil I hjælpe mig med et mysterium?

Min hud ELSKER Lancaster Youth Renewal 365 serum. Jeg har brugt den i årevis og jeg kan tydeligt se, når jeg skipper bare nogle dage.
MEN mine øjne løber og er super irriterede når jeg bruger den.
Jeg er for det første i tvivl om, om der er ændret på ingredienslisten, MEN når jeg ser tilbage kan det godt være at mine øjne bare er blevet tiltagende irriterede af den.
Det mystiske her er egentlig at min hud på ingen måde bliver irriteret af den. Tværtimod.

Jeg vil så gerne kunne pinpointe hvad der gør min øjne irriterede, men jeg synes det er svært.
Jeg har kigget lidt på Cosdna, men jeg synes at det virker super uoverskueligt.

Er der nogen herinde, der er vildt gode til sådan noget?

På forhånd tak :blomst:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf Venus222 » 15. apr 2020, 09:51

Jeg forstår sådan set godt at du er blevet tiltagende følsom over for den. Der er flere hudirriterende ingredienser i , bla. citrus og parfume.
Jeg forstår simpelthen ikke at producenterne putter den slags i hudpleje....! :tie:

Jeg selv er rigtig glad for Sunday Riley "Good genes" treatment, men den indeholder limonene ( godt nok som sidste ingrediens..), som nogle kan være følsomme over for.

Men altså jeg er ikke ekspert.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf kidkomb » 15. apr 2020, 10:06

Venus222 skrev:Jeg forstår sådan set godt at du er blevet tiltagende følsom over for den. Der er flere hudirriterende ingredienser i , bla. citrus og parfume.
Jeg forstår simpelthen ikke at producenterne putter den slags i hudpleje....! :tie:

Jeg selv er rigtig glad for Sunday Riley "Good genes" treatment, men den indeholder limonene ( godt nok som sidste ingrediens..), som nogle kan være følsomme over for.

Men altså jeg er ikke ekspert.

Jeg tåler fint parfume. Til gengæld bliver jeg altid overrasket over mennesker som "undgår parfume" og rask væk køber alt muligt med linalool, geraniol osv i.
Jeg har prøvet et HAV af serums og den her virker!
Jeg er mindre interesseret i at få at vide at den er uh så slem og mere interesseret i at finde ud af HVAD jeg ikke kan tåle og derefter forsøge at finde en serum med nogenlunde tilsvarende aktive ingredienser i.
I øvrigt er min hud IKKE irriteret af den. Tværtimod. Men mine øjne er.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf kidkomb » 15. apr 2020, 10:15

Mine andre produkter, som jeg bruger jævnligt er:
Andalou resveratol night creme
CSI super hyaluronic moisturizing creme (dag)
Paula's choice: Earth sourced toner, calm serum, 2%BHA exfoliant
The Ordinary: Buffet (som faktisk irriterer min hud lidt), Retinol 0,5%, Niacinamide.
Øjencreme: Aldis billige, svanemærkede, uparfumerede.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf kidkomb » 15. apr 2020, 10:20

Bonusinfo: Jeg er overfølsom overfor kalium sorbat (på engelsk potassium sorbate) Hele mit ansigt hæver, når det er i.
(Og ja, jeg kan heller ikke tåle det invortes. Det er desværre meget brugt i halvfabrikata og hedder e202 når det bruges i mad. Det gør NALLER når jeg spiser noget med det i :( )
Så der er ikke mange hudpleje-ting for mig at vælge imellem længere, nu hvor parabener er blevet en populær fy-ingrediens.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf Jedi » 15. apr 2020, 12:04

Rindende øjne er tegn på irritation og ofte reagerer slimhinder før hud (er mere sensibel). Det er svært at sige, hvad dine øjne bliver irritereret af, da man godt kan 1)reagere på tilstedeværelsen af en ingrediens, 2) reagere på volumen af ingrediens og 3)reagere på kombinationen af flere ingredienser.
Det kedelige er, at man over tid kan udvikle det for noget, man tidligere har kunne tåle fint. En typisk irritant er parfume, og det er der flere komponenter af i lige den, du bruger, men det behøver selvfølgelig ikke være det. Det kan også være titanium dioxide, som bruges i mange solblokkere. Får du også gener, når du bruger solfaktor?
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf kidkomb » 15. apr 2020, 12:21

Jedi skrev:Rindende øjne er tegn på irritation og ofte reagerer slimhinder før hud (er mere sensibel). Det er svært at sige, hvad dine øjne bliver irritereret af, da man godt kan 1)reagere på tilstedeværelsen af en ingrediens, 2) reagere på volumen af ingrediens og 3)reagere på kombinationen af flere ingredienser.
Det kedelige er, at man over tid kan udvikle det for noget, man tidligere har kunne tåle fint. En typisk irritant er parfume, og det er der flere komponenter af i lige den, du bruger, men det behøver selvfølgelig ikke være det. Det kan også være titanium dioxide, som bruges i mange solblokkere. Får du også gener, når du bruger solfaktor?

Hvor er du god, Jedi!
Det kan faktisk godt være det!
Jeg har en Eucerin 50+ til ansigtet, som ikke irriterer mine øjne, mens en billigere version, som netop indeholder titanium dioxid faktisk gør!
Nej, hvor er du skarp altså :banan:

Well, så kommer den store opgave med at finde ud af HVORFOR den forbandende Lancaster serum gør SÅ stor en forskel for min hud.
Jesus, der er mange ting i altså.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf kidkomb » 15. apr 2020, 12:25

Jeg ønsker mig en serum (gerne uden solfilter, det skal jeg nok selv komme på) med parabener og med de indholdsstoffer der er i Lancaster.
Jeg har forsøgt flere gange før at finde en (uden alt det linalool osv i) men ak. For de fleste er med kalium sorbat og det er desværre udelukket at jeg kan tåle det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf kidkomb » 15. apr 2020, 12:45

Den eneste jeg selv lige kan finde er
CLINIQUE Acne Solutions Acne + Line Correcting Serum
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf Jedi » 15. apr 2020, 13:27

Jeg kan godt anbefale https://www.webapoteket.dk/personlig-pl ... 9-p-219312 men den har nærmest intet af det, du søger :-D
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf kidkomb » 15. apr 2020, 13:30

Jedi skrev:Jeg kan godt anbefale https://www.webapoteket.dk/personlig-pl ... 9-p-219312 men den har nærmest intet af det, du søger :-D

Tak, men nej, den har ikke nogen de "aktive" ingredienser der er i Lancasteren. Så kan jeg lige så godt bruge PC calm serum. Min hud kan rigtig godt lide den, men den bliver hverken pænere eller mindre rynket af den :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf Jedi » 15. apr 2020, 13:34

kidkomb skrev:
Jedi skrev:Jeg kan godt anbefale https://www.webapoteket.dk/personlig-pl ... 9-p-219312 men den har nærmest intet af det, du søger :-D

Tak, men nej, den har ikke nogen de "aktive" ingredienser der er i Lancasteren. Så kan jeg lige så godt bruge PC calm serum. Min hud kan rigtig godt lide den, men den bliver hverken pænere eller mindre rynket af den :lol:


Hvad er det, du får ud af den serum? Hvis de er en mere glat overflade, så lagde jeg mærke til, at der er silikone i, og det kan man også hive hjem med en primer. Det giver selvfølgelig et step mere i rutinen og det ved jeg ikke, om er det værd.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf kidkomb » 15. apr 2020, 13:36

Jedi skrev:
kidkomb skrev:
Jedi skrev:Jeg kan godt anbefale https://www.webapoteket.dk/personlig-pl ... 9-p-219312 men den har nærmest intet af det, du søger :-D

Tak, men nej, den har ikke nogen de "aktive" ingredienser der er i Lancasteren. Så kan jeg lige så godt bruge PC calm serum. Min hud kan rigtig godt lide den, men den bliver hverken pænere eller mindre rynket af den :lol:


Hvad er det, du får ud af den serum? Hvis de er en mere glat overflade, så lagde jeg mærke til, at der er silikone i, og det kan man også hive hjem med en primer. Det giver selvfølgelig et step mere i rutinen og det ved jeg ikke, om er det værd.

Jeg har til dato ikke mødt en primer min hud kunne lide. Jeg bliver glat, men ru, hvis du forstår hvad jeg mener. Når det er sagt, så bruger jeg ikke foundation dagligt. Et tyndt lag 2in1 pudder går fint.
Min hud bliver klar, glat, stram og virkelig mærkbart pænere. Min hud føles som barnehud når jeg bruger den. Jeg har aldrig i mit 42-årige liv mødt noget så effektivt, som den serum og den natcreme. Den kombination er det bedste jeg nogensinde har prøvet. Og jeg har været om både dyre og medium priced mærker på min vej i hudplejejunglen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf kidkomb » 15. apr 2020, 13:42

Hvis jeg selv skal gætte, så er pomegranat, de fermenterede ting og adonesinen de vigtigste. Men det er virkelig rent gæt.
Kaffen kunne også være noget af det gode i forhold til opstramning. Eller måske kirsebærananas juicen?
Der er så mange ting i den serum :stoned:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Ingrediens-eksperter, jeg hidkalder jer!

Indlægaf Jedi » 15. apr 2020, 14:09

kidkomb skrev:
Jedi skrev:
kidkomb skrev:
Jedi skrev:Jeg kan godt anbefale https://www.webapoteket.dk/personlig-pl ... 9-p-219312 men den har nærmest intet af det, du søger :-D

Tak, men nej, den har ikke nogen de "aktive" ingredienser der er i Lancasteren. Så kan jeg lige så godt bruge PC calm serum. Min hud kan rigtig godt lide den, men den bliver hverken pænere eller mindre rynket af den :lol:


Hvad er det, du får ud af den serum? Hvis de er en mere glat overflade, så lagde jeg mærke til, at der er silikone i, og det kan man også hive hjem med en primer. Det giver selvfølgelig et step mere i rutinen og det ved jeg ikke, om er det værd.

Jeg har til dato ikke mødt en primer min hud kunne lide. Jeg bliver glat, men ru, hvis du forstår hvad jeg mener. Når det er sagt, så bruger jeg ikke foundation dagligt. Et tyndt lag 2in1 pudder går fint.
Min hud bliver klar, glat, stram og virkelig mærkbart pænere. Min hud føles som barnehud når jeg bruger den. Jeg har aldrig i mit 42-årige liv mødt noget så effektivt, som den serum og den natcreme. Den kombination er det bedste jeg nogensinde har prøvet. Og jeg har været om både dyre og medium priced mærker på min vej i hudplejejunglen.


Klar, glat, stram og mærkbart pænere lyder altså også ret tiltrækkende. Hvis du gerne vil blive ved med at bruge den, så kan en løsning måske være nogle øjedråber mod irritation?

Altså, jeg kender det jo godt: jeg har en creme, som hjælper mod alt det onde, og jeg bruger den om natten. Den er fed som vaseline, prikker i huden, lugter osv. men damn, når jeg vågner om morgenen ligner jeg en gudinde :-D og der er ingen erstatning, så jeg må lide. Ligesom dig.
1

Tilbage til "Skønhed"