Tråden om permanent makeup

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf Moxy-lady » 25. mar 2022, 22:17

Nogen der kan anbefale et sted på midtsjælland eller København? (Til bryn)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf Pandesteg » 25. mar 2022, 22:26

Moxy-lady skrev:Nogen der kan anbefale et sted på midtsjælland eller København? (Til bryn)


Hello Beauty :) det er Copenhagen Stylebar, de har fået nyt navn.

https://www.hellobeauty.dk/
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf HappyPaww » 26. mar 2022, 10:49

Fruity skrev:
HappyPaww skrev:
Fruity skrev:
HappyPaww skrev:Så er det endelig lykkedes at få min tilretning og sidste udfyldelse (tiden blev udsat pga Corona), og det er nu snart en uge siden og det er allerede rimelig helet igen. Er virkelig glad for det og føler at det er en kæmpe forandring, som folk egentlig ikke lægger mærke til fordi de ser så naturlige ud (synes jeg da selv) :D


Jeg overvejer bryn - der meget gerne måtte blive så fine :D

Men jeg er stadig nervøs for, hvor længe det holder… må vi se dine nu?

Altså jeg har fået genoptegning et år efter, og skal igen her til april, men det er lige så meget fordi der bliver dyrere at få dem rettet til, hvis der går mere end et år imellem. De er falmet lidt men formen er stadig fin og jeg giver bare lige lidt skygge på, hvis jeg gerne vil have dem lidt mere markerede :)

Hurtigt billede - uden jeg har gjort noget som helst (ville normalt lige rette brynhårene til :D )


Super- godt tidspunkt, jeg fik spurgt. Når det er på sit “værste” det ser stadig pænere ud end mine nuværende bryn nemlig :D

Men en gang om året? Til hvor meget og hvor længe, før man kan gå til bal hos dronningen?

Du kan læse mere om processen her : https://www.hellobeauty.dk/hvornar-er-m ... -sa-faerdi

Genopfyldning koster 999 kr inden for et år. Går der ml 12-24 mdr er der 1599
1
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf Fruity » 26. mar 2022, 10:58

HappyPaww skrev:
Fruity skrev:
HappyPaww skrev:
Fruity skrev:
HappyPaww skrev:Så er det endelig lykkedes at få min tilretning og sidste udfyldelse (tiden blev udsat pga Corona), og det er nu snart en uge siden og det er allerede rimelig helet igen. Er virkelig glad for det og føler at det er en kæmpe forandring, som folk egentlig ikke lægger mærke til fordi de ser så naturlige ud (synes jeg da selv) :D


Jeg overvejer bryn - der meget gerne måtte blive så fine :D

Men jeg er stadig nervøs for, hvor længe det holder… må vi se dine nu?

Altså jeg har fået genoptegning et år efter, og skal igen her til april, men det er lige så meget fordi der bliver dyrere at få dem rettet til, hvis der går mere end et år imellem. De er falmet lidt men formen er stadig fin og jeg giver bare lige lidt skygge på, hvis jeg gerne vil have dem lidt mere markerede :)

Hurtigt billede - uden jeg har gjort noget som helst (ville normalt lige rette brynhårene til :D )


Super- godt tidspunkt, jeg fik spurgt. Når det er på sit “værste” det ser stadig pænere ud end mine nuværende bryn nemlig :D

Men en gang om året? Til hvor meget og hvor længe, før man kan gå til bal hos dronningen?

Du kan læse mere om processen her : https://www.hellobeauty.dk/hvornar-er-m ... -sa-faerdi

Genopfyldning koster 999 kr inden for et år. Går der ml 12-24 mdr er der 1599


Ahhh okay. Det er jo noget helt andet end de 5000 jeg troede, det kostede hver gang :genert: jeg syntes ærligt talt, man fik betalt for de bryn!
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf Moxy-lady » 11. maj 2022, 18:39

Hvad er jeres tanker om powder brows? Jeg gad stadig godt have micro blading, men har simpelthen ikke 5000 at smide efter det (med mindre i har tips til andre steder på Sjælland hvor det er billigere - og godt, naturligvis.)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf englishchannel » 12. maj 2022, 08:53

Moxy-lady skrev:Hvad er jeres tanker om powder brows? Jeg gad stadig godt have micro blading, men har simpelthen ikke 5000 at smide efter det (med mindre i har tips til andre steder på Sjælland hvor det er billigere - og godt, naturligvis.)


Der er både fordele og ulemper ved powder brows vs. microblading. Fordelene er, at det er mere skånsomt mod huden, mindre smertefyldt (synes jeg), holder bedre og er billigere.

I mine øjne er den store ulempe det visuelle. Der er ingen illusion om, at det skal ligne naturlige bryn, så det bliver meget tydeligt at det er kunstigt. Det kan se fint nok ud med makeup, men ser i mine øjne uproportioneret ud, når resten af ansigtet er bart - som om brynene kommer til at fylde uforholdsmæssigt meget som en blok af farve på ansigtet.

(Og ja, så deler brynklinikkerne gerne billeder af helede powder brows, der er fine, naturlige og diskrete, men de udvælger også de mest flatterende eksempler. Jeg har set mange, mange, mange tilfælde, hvor det aldrig heler så fint op.)

Mit bedste råd er at spørge dig selv, hvad du ville vælge rent visuelt, hvis penge ikke var et issue. Hvis det er microblading, ville jeg spare op til at få det lavet, da jeg tror at du vil risikere at blive ked af det andet.
2
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf OberstNasig » 12. maj 2022, 10:58

Moxy-lady skrev:Hvad er jeres tanker om powder brows? Jeg gad stadig godt have micro blading, men har simpelthen ikke 5000 at smide efter det (med mindre i har tips til andre steder på Sjælland hvor det er billigere - og godt, naturligvis.)


Jeg synes at de ser kunstige ud. Lige når det gælder øjenbryn, så ville jeg ikke selv gå med det næst-bedste, fordi det betyder så meget for det samlede udtryk i ansigtet. Jeg kender flere med powder-brows og det bliver en anelse dullet at se på, fordi det er meget tydeligt at det ikke er et ægte bryn. Microblading er derimod enormt naturtro. Jeg har selv hybridbryn og det ser ufatteligt ægte ud, men man skal være opmærksom på at de skal opfriskes og det varierer, hvor lang tid der går for den enkelte. Jeg skal ret ofte, fordi min hudtype er dum at arbejde med.
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf Moxy-lady » 12. maj 2022, 11:39

Tak for feedback. Det var nemlig også umiddelbart min egen oplevelse at det ser for voldsomt og uægte ud, men tænkte alligevel jeg lige ville høre om der var nogen herinde der havde en anden oplevelse af det.
Men ja, jeg må væbne mig med tålmodighed :)
1
My world 12-10-18 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf JoyNips » 1. jun 2022, 07:56

Jeg må indrømme, at jeg er lidt ligeglad med om mine bryn ser kunstige ud. Jeg har nærmest ikke bryn selv og må tegne dem op for ikke at ligne en kemopatient, det ser sgu også kunstigt ud. Så jeg kommer til at få lavet, hvad de anbefaler mig.

Lige nu er jeg på barselsdagpenge, men jeg har besluttet at få lavet bryn når jeg kommer tilbage på løn og kan være væk fra baby i de 4 timer, jeg kan læse mig til at det tager.

Jeg regner med at få dem lavet hos https://majapermanentmakeup.dk/ som jeg synes laver nogle rigtig flotte bryn.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf Fruity » 1. jun 2022, 08:05

Jeg er nu nået så ufatteligt langt, at jeg har talt med en, der laver microblading.

Hun mente, jeg skulle finde ud af, om jeg ville have lavet dem i hånd eller med maskine? (Hvad får I andre - og hvad er forskellen?)
Og så fortalte hun om en risiko, jeg ikke havde hørt om før: Arvæv… Er der nogle af jer, der generelt er nogle fjolser til arvæv? Det er jeg nemlig! Jeg heler altid helt vildt grimt - og hun mente, jeg derfor skulle være obs på risikoen for arvævsdannelse.

Jamen. Det ønsker jeg da ikke dame! Mega dårlig sælger :cool:
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf JoyNips » 3. jun 2022, 15:17

Nu tog jeg mig sammen til at booke gratis konsultation. Så nemlig på Instagram at hun først har ledige tider i august!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf Anilara » 14. jun 2022, 17:00

De her er lige lavet. Som i, billedet er taget en time efter 1. behandling i dag. De er lavet på Østerbro.
Mine naturlige hår er helt lyse, og kan ikke ses uden jeg farver dem.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf Moxy-lady » 14. jun 2022, 18:35

Anilara skrev:De her er lige lavet. Som i, billedet er taget en time efter 1. behandling i dag. De er lavet på Østerbro.
Mine naturlige hår er helt lyse, og kan ikke ses uden jeg farver dem.


Hvilken slags og hvorhenne?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf Anilara » 14. jun 2022, 19:08

Moxy-lady skrev:
Anilara skrev:De her er lige lavet. Som i, billedet er taget en time efter 1. behandling i dag. De er lavet på Østerbro.
Mine naturlige hår er helt lyse, og kan ikke ses uden jeg farver dem.


Hvilken slags og hvorhenne?

Microblading hos Eva Nawabi.
Måske vi laver det til kombinationsbryn ved efterbehandlingen, alt efter hvor meget de falmer.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Tråden om permanent makeup

Indlægaf Moxy-lady » 14. jun 2022, 21:41

Anilara skrev:
Moxy-lady skrev:
Anilara skrev:De her er lige lavet. Som i, billedet er taget en time efter 1. behandling i dag. De er lavet på Østerbro.
Mine naturlige hår er helt lyse, og kan ikke ses uden jeg farver dem.


Hvilken slags og hvorhenne?

Microblading hos Eva Nawabi.
Måske vi laver det til kombinationsbryn ved efterbehandlingen, alt efter hvor meget de falmer.


Det er virkelig blevet flot, tak for tip!
1
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Skønhed"