Hårrutine-tråd

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 107
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 166

Hårrutine-tråd

Indlægaf Filejs » 9. jan 2016, 20:56

Jeg tænkte at vi mangler en tråd til udelukkende at lovprise lækre hårprodukter, navnligt dem i bruger til hverdag - både jer med glat hår, kruset hår, bølger eller krøller :)

Det er altid skønt med lidt inspiration, og evt. få øjnene op for nye produkter, jeg er personligt ret konservativ og holder mig til samme produkt længe, fordi det jo virker fint og jeg ikke gider spilde penge på nyt, hvis det nu ikke er ligeså lækkert som producenterne beskriver :sarkasme:

So here goes, hvad er jeres yndlingsprodukter, der indgår i jeres daglige hårrutine?
0
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 107
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 166

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf Filejs » 9. jan 2016, 21:14

Jeg kan da lige starte.

image.jpeg


Revlon farvebombe 1002 Platinum White. Basically egentlig bare en blå conditioner i stedet for shampoo, som jeg før har brugt. Synes den er virkelig god, da den ikke udtørre håret som jeg synes shampooerne gør. Derudover gør den håret så fint og blødt. Jeg bruger en lille håndfuld hver 2. gang jeg vasker hår (gør jeg 1-2 gange om ugen). Den gør virkelig en forskel for tonen i mit hår, så det ikke får det der skrækkelige gule skær. Jeg har ikke platin blond hår, men naturlig leverdreng ( :-D ) med en masse lyse striber, så det er meget naturligt.

image.jpeg


Efter badet bruger jeg CHI Silk Infusion og har efterhånden brugt den i et par år. Det er en silkeolie, og beskytter håret mod varme og alm. slid. Jeg føntørre gerne mit hår når jeg har været i bad, og efter jeg er begyndt at bruge silkeolien, synes jeg ikke føningen er hårdt ved mit hår mere. Udover det bliver mine spidser ikke så hurtigt spaltede mere. Win-win!

Pt. eksperimenterer jeg lidt med mine shampooer, så har ikke en favorit, så den må komme med en anden gang.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jan 2016, 22:16

Jeg er ret glad for hårolien fra L'Oreal.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf Viskelæder » 9. jan 2016, 23:05

Jeg bruger moroccan oil i mit våde/håndklædetørre hår

MOROCCANOIL-OIL-TREATMENT25ML.png


Så bruger jeg collagen spray, lige et par pift. Købt i USA (Ikke altid jeg orker dette trin)

300.JPG


Så bruger jeg nogle gange en Root Boost spray, købt i Thailand.

4781058.jpg


Og så Matas Shine Spray, der er guld værd :)

November 2012 003.JPG


På 2.-3. dagen, når mit hår er fedtet og træls, og jeg først vasker det dagen efter, er jeg mega fan af Batiste Dry Shampoo



2343317.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 107
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 166

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf Filejs » 9. jan 2016, 23:16

Viskelæder skrev:
På 2.-3. dagen, når mit hår er fedtet og træls, og jeg først vasker det dagen efter, er jeg mega fan af Batiste Dry Shampoo



2343317.JPG


Ih, den har jeg hørt meget godt om. Nu ved jeg ikke hvilken hårfarve du har, men jeg har blond hår og synes bare det er svært at finde en der ikke får mit hår til at se gråt ud i bunden eller ser helt støvet ud. Og så er jeg bare blevet skuffet over de jeg ellers har købt, synes ikke de havde den store effekt. Kan denne her bruges selvom håret ER blevet fedtet, og ikke bare når det bare er ligeved og næsten fedtet? Hvis det giver mening :-)
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf Viskelæder » 9. jan 2016, 23:47

Filejs skrev:
Viskelæder skrev:
På 2.-3. dagen, når mit hår er fedtet og træls, og jeg først vasker det dagen efter, er jeg mega fan af Batiste Dry Shampoo



2343317.JPG


Ih, den har jeg hørt meget godt om. Nu ved jeg ikke hvilken hårfarve du har, men jeg har blond hår og synes bare det er svært at finde en der ikke får mit hår til at se gråt ud i bunden eller ser helt støvet ud. Og så er jeg bare blevet skuffet over de jeg ellers har købt, synes ikke de havde den store effekt. Kan denne her bruges selvom håret ER blevet fedtet, og ikke bare når det bare er ligeved og næsten fedtet? Hvis det giver mening :-)


Jeg er mørkhåret, og jeg har også problemet med, at tørshampoo ofte sprayer mit hår halvt hvidt/gråt, hvilket ikke er så fedt. Den her gør det en lille smule, når man lige sprøjter det i, men så plejer jeg lige at køre fingrene i gennem håret, og så er det væk.
Ja, jeg bruger den også, når det ER blevet fedtet, men jeg synes dog ikke, det nogensinde er lykkes mig at finde en tørshampoo, der helt fjerner det fedtede. Det gør den her heller ikke. Men den er super god i de der in between-dage.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf HappyHippo » 9. jan 2016, 23:55

Jeg prøver at trække hårvask til hver 4. Dag, men skal jeg noget fancy på tredjedagen, bliver det vasket der.

Jeg er i øvrigt tilhænger af morrocanoil, ionføntørrer og Batiste :)
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf 2SHY » 10. jan 2016, 00:21

Jeg veksler lidt mellem hvad jeg vasker hår i men det er typisk Tigi, Redken eller Joico.

image.jpeg


Redken Smooth Lock Heat Glide: Den her bruger jeg hvis jeg skal føntørre eller glatte håret. Egentlig er det et fejlkøb men den er for god at smide ud

image.jpeg


Redken All Soft Argan-6: Bruger jeg on/off

image.jpeg


Redken Extreme Anti Snap: Bruger jeg dagen efter jeg f.eks. har haft det sat op og måske trænger til lidt pleje

image.jpeg


Batiste XXL Volume: Fantastisk til når der skal sættes hår i opsætninger! Håret bliver lidt grov i strukturen og det bliver væsentligt lettere at sætte også selvom man har sådan noget tynd og fint noget som mit. Hårnåle osv griber meget bedre fat

image.jpeg


Batiste Light and Blond: Bruger jeg primært i de dele af håret der er særligt synlige f.eks. pandehåret og sideskilningen. Den har lidt gul farve i så man slipper for det der hvide/støvede look nogle nævner. Findes i øvrigt også til andre hårfarver

Ellers bruger jeg bare andre Batiste udgaver men jeg foretrækker den der hedder Fresh
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf 2SHY » 10. jan 2016, 00:22

Hov ja og lige en anelse af den her Tigi Wax Stick i spidserne når jeg f.eks. fletter håret i håb om at det minimerer risikoen for slitage
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf 2SHY » 10. jan 2016, 00:23

Beklager i øvrigt kæmpe billeder. Jeg er på via mobilen så det snyder lidt hvor meget det fylder
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 107
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 166

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf Filejs » 10. jan 2016, 12:27

Smiling_Goat skrev:
Jeg har så lært, at mit hår ikke har det godt med at have produkter i, for lang tid ad gangen. Jeg har så tit fået råd om at efterlade hårkure etc. i håret så lang tid som muligt (flere timer, og gerne natten over,) men når jeg gør det, er der bare dømt høstak bagefter. Mit hår kan slet ikke med det. Det var endeligt(!) blevet medgørligt og så fulgte jeg anbefalingen om at lade en hårkur sidde i, i flere timer, og nu er jeg tilbage ved udgangspunktet :rulle: (det er ikke rådgiverens skyld.)
Jeg ved ikke, om det har noget med krøllerne at gøre.


Mit hår er heller ikke glad for at have hårkur i, i flere timer, og mit hår er sådan rimeligt glat af natur, udover tendens til krøl i baghovedet. Jeg får blødt, men kruset og STORT hår. Det er kraftigt i forvejen, men det bliver en hel hjelm, altså.
Min teori er, at det har noget at gøre med at hårkure jo gerne 'åbner' håret for at de lækre sager kan trænge ind - måske det ikke har godt af at stå åbent så længe? :gruble:
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf girl_beat » 10. jan 2016, 12:36

Jeg har primært brugt sulfatfri produkter de sidste to år, men det er som om hår og hovedbund er blevet træt af det :gruble:

Nu kører jeg skiftevis med sulfatfri shampoo fra Giovanni og en ordentlig omgang fugt fra Paul Mitchel - det virker meget bedre! :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf MOGA » 11. jan 2016, 13:00

Smiling_Goat skrev:Jeg har haft en ret god oplevelse med L'oreals Essential Oils. Jeg bruger shampooen og deres leave-in oliebaserede behandling.

Allerede efter shampooen føles mit hår, som det plejede at gøre efter balsam. Jeg tørrer så håret lidt og putter Franck Provost Balsam Repair (med ceramide og Arginine) i. Det lader jeg sidde i fem minutter, før jeg skyller ud. Herefter tørrer jeg håret igen, og putter en klat arganolie på størrelse med en hasselnød ca. ud i håret, mens jeg står med hovedet nedad (1/3-del i rødderne, 1/3-del spidserne og den sidste del i midten.)
Så friserer jeg det roligt igennem, startende fra spidserne og går opad, rejser mig og laver en sideskilning.

Hvis jeg vil have lange, "hollywood-agtige" krøller bruger jeg en føntørrer og holder håret strakt, mens jeg tørrer (oppe fra rødderne, ned mod spidserne.) Derefter samler jeg håret igen med mere leave-in treatment.
Det smarte er i øvrigt, at olie jo fungerer som naturlig heat-protection, så det er nok at bruge den der leave-in når jeg tørrer det.

Hvad jeg så gør ved mit hår frem til, det skal vaskes igen (4 dage senere), afhænger lidt af mit hårs humør.

Høstak (sjældent forekommende): Jeg deler håret op i tre sektioner (underhåret, "midterhåret" og toppen - som når man glatter) hver sektion får vand og L'oreals leave-in oliebaserede treatment.

Krøllerne er bare blevet knapt så definerede: Bare produktet i det foregående afsnit spredt ud i håret.

Åhja, og jeg friserer det kun ifm. hårvaskning. Friserer jeg det, mens det er tørt, får jeg afro.

Jeg har så lært, at mit hår ikke har det godt med at have produkter i, for lang tid ad gangen. Jeg har så tit fået råd om at efterlade hårkure etc. i håret så lang tid som muligt (flere timer, og gerne natten over,) men når jeg gør det, er der bare dømt høstak bagefter. Mit hår kan slet ikke med det. Det var endeligt(!) blevet medgørligt og så fulgte jeg anbefalingen om at lade en hårkur sidde i, i flere timer, og nu er jeg tilbage ved udgangspunktet :rulle: (det er ikke rådgiverens skyld.)
Jeg ved ikke, om det har noget med krøllerne at gøre.


Jeg har også naturkrøllet hår, og har flere gange oplevet præcis det samme, når jeg fx lader kur sidde i så længe som anbefalet.

Mit største hårproblem er, at mit hår sidder rigtig pænt, når det er blevet vasket, men dagen efter ligner det stort set altid en høstak. Jeg børster heller ikke tørt hår, men kan oftest ikke redde den uden en hårvask. Resultatet er derfor ofte, at jeg ender med at smide det i en hestehale. Øv. Jeg gad virkelig godt finde en måde at håndtere mit hår på.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf didas » 11. jan 2016, 14:04

Jeg bruger Aussie shampoo og hårkur til farvet hår og ca. 1 gang om ugen eller hver 14. dag får det en tur med Revlon farvebombe i farven Fire red. Mit hår fedter meget nemt og jeg får tør hovedbund, hvis jeg vasker det for tit, så jeg undgår så vidt muligt at bruge andre produkter/olier. Jeg tørrer med Ionføntørrer og glatter det hurtigt.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Hårrutine-tråd

Indlægaf MOGA » 11. jan 2016, 16:12

Smiling_Goat skrev:
MOGA skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg har haft en ret god oplevelse med L'oreals Essential Oils. Jeg bruger shampooen og deres leave-in oliebaserede behandling.

Allerede efter shampooen føles mit hår, som det plejede at gøre efter balsam. Jeg tørrer så håret lidt og putter Franck Provost Balsam Repair (med ceramide og Arginine) i. Det lader jeg sidde i fem minutter, før jeg skyller ud. Herefter tørrer jeg håret igen, og putter en klat arganolie på størrelse med en hasselnød ca. ud i håret, mens jeg står med hovedet nedad (1/3-del i rødderne, 1/3-del spidserne og den sidste del i midten.)
Så friserer jeg det roligt igennem, startende fra spidserne og går opad, rejser mig og laver en sideskilning.

Hvis jeg vil have lange, "hollywood-agtige" krøller bruger jeg en føntørrer og holder håret strakt, mens jeg tørrer (oppe fra rødderne, ned mod spidserne.) Derefter samler jeg håret igen med mere leave-in treatment.
Det smarte er i øvrigt, at olie jo fungerer som naturlig heat-protection, så det er nok at bruge den der leave-in når jeg tørrer det.

Hvad jeg så gør ved mit hår frem til, det skal vaskes igen (4 dage senere), afhænger lidt af mit hårs humør.

Høstak (sjældent forekommende): Jeg deler håret op i tre sektioner (underhåret, "midterhåret" og toppen - som når man glatter) hver sektion får vand og L'oreals leave-in oliebaserede treatment.

Krøllerne er bare blevet knapt så definerede: Bare produktet i det foregående afsnit spredt ud i håret.

Åhja, og jeg friserer det kun ifm. hårvaskning. Friserer jeg det, mens det er tørt, får jeg afro.

Jeg har så lært, at mit hår ikke har det godt med at have produkter i, for lang tid ad gangen. Jeg har så tit fået råd om at efterlade hårkure etc. i håret så lang tid som muligt (flere timer, og gerne natten over,) men når jeg gør det, er der bare dømt høstak bagefter. Mit hår kan slet ikke med det. Det var endeligt(!) blevet medgørligt og så fulgte jeg anbefalingen om at lade en hårkur sidde i, i flere timer, og nu er jeg tilbage ved udgangspunktet :rulle: (det er ikke rådgiverens skyld.)
Jeg ved ikke, om det har noget med krøllerne at gøre.


Jeg har også naturkrøllet hår, og har flere gange oplevet præcis det samme, når jeg fx lader kur sidde i så længe som anbefalet.

Mit største hårproblem er, at mit hår sidder rigtig pænt, når det er blevet vasket, men dagen efter ligner det stort set altid en høstak. Jeg børster heller ikke tørt hår, men kan oftest ikke redde den uden en hårvask. Resultatet er derfor ofte, at jeg ender med at smide det i en hestehale. Øv. Jeg gad virkelig godt finde en måde at håndtere mit hår på.


Det var også min fremgangsmåde før i tiden. Nu gør jeg det beskrevne med at dele håret op i tre sektioner (som ved glatning) væde og påføre olie i hver sektion og lade det tørre. Så ligner det fuldstændigt nyvasket hår.
Med tiden var det så slet ikke nødvendigt at dele det op og væde det. Da kunne jeg bare putte olien direkte i tørt hår, og det blev fint og defineret uden krus.

Men så var det jo lige, at jeg lod en hårkur sidde for længe.. Suk. Så, tilbage til start :P

Jeg har i øvrigt aldrig hestehale længere :D


Hvad gør du ved hårgrænsen? Der kruser mit altid :afro:
Og hvor meget vand putter du i?
0

Tilbage til "Skønhed"