Red mit hår!

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Red mit hår!

Indlægaf LaScrooge » 13. jul 2019, 08:44

D.itsen skrev:
Hvis du går over til balsamvask, skal du lave en sidste vask, med en shampoo med sulfaterne, men uden silikone. Jeg skal ikke gøre mig klog på om head and shoulders indeholder silikone. Du kan evt. bruge opvaskemiddel. Man bruger normalt to balsamer: En til vask, som ikke indeholder så meget pleje og oftest er tyndere i det (du kommer til at bruge meget balsam), og så en tykkere til pleje, som ikke skal hovedbunden. Tjek et par videoer ud på simple måder at gøre det på (der er nogen der har gjort det til en hel religion, og de må simpelthen bruge SÅ mange timer på deres hår om ugen), der findes omkring en million på FB.
Jeg har været på det en måneds tid (efter Roskilde blev det nu med shampoo) , og mit hår håndterer det fint. Nogen får meget fedtet hår i en periode, fordi hårbunden lige skal vende sig til at alt fedtet ikke bliver fjernet ved hver vask


Opvaskesæbe :shock: Så må jeg godt bruge balsam lige bagefter, ikke? Som i: samme vask?
Selvom det lyder horribelt, er det også meget fedt at jeg ikke skal købe en sulfat-men silikonefri-shampoo kun til det.
Senest rettet af LaScrooge 13. jul 2019, 08:48, rettet i alt 1 gang.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Red mit hår!

Indlægaf LaScrooge » 13. jul 2019, 08:48

Er det ikke noget med, at man kan tjekke om håret trænger hhv protein eller fugt ved at trække i det når det er vådt? Hvis protein er det elastisk, hvis det knækker nemt er det fugt?

Hvad med kosttilskud, ud over graviditetsvitaminer? Silica, fiskeolie, royal jelly? Noget, der er dedikeret til hår? Også gerne til at gøre det tykkere, hvis man kan det?
0
And we both know: I will be delicious
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Red mit hår!

Indlægaf Jedi » 13. jul 2019, 08:52

LaScrooge skrev:
Jedi skrev:
Nej. Udgangspunktet er, at krøllet/kruset/faldet? :-D hår er mere skrøbeligt end glat og har nogle andre behov bl.a. for mere fugt. Det fremhæver typisk fald og krøller mere og fjerner noget af det uregerelige.
Ja, man kan bruge en balsam både til vask og til pleje. Det er så den mekaniske masseren af hovedbunden, som fjerner evt. snavs, hvilket er rigeligt med mindre du er i militæret og ruller dig i mudder. Det vigtigste er, at det er balsam, som ikke indeholder silikone - de to nævnte kan man købe næsten alle steder og ofte på bud til en flad tyver eller whatever. Husk dog at lave en sidste rens med sulfatholdig shampoo.

Preggo vitaminer er mest fordi det er nemt - hvis der kan komme en sund baby ud af det, så er det også godt nok til at gro lidt hår :-D Vitaminer skal dog kobles med proteinindtag (vitaminer er katalysatorer for protein). Der er de b-vitaminer og sporstoffer i, som der skal være. Man kan sagtens sammensætte det selv, men det kræver lidt research og jeg fik indtryk af, at du bare ville i gang med det samme.


True dat - ifht formodning om baby og hår :-D Jeg går på apoteket og køber den bedste kombo de har, lader måske endda som om jeg skal have trillinger, så de ved, at det er vigtigt :lol:
Jeg tror jeg får nok protein, det er jeg ret opmærksom på i min kost.

Ok, det lyder rigtig godt at det faktisk gør håret mere levende!
Har lige googlet Head & Shoulders og det er tilsyneladende fuld af de træls sulfater, så jeg kan måske gå i gang med balsamvask allerede næste gang det skal vaskes?


I princippet ja, så længe du ikke har brugt en 2-i-1 udgave eller balsam eller styling produkter med silikone osv. i.
I starten kan man opleve, at man synes håret "fedter" og det er i virkeligheden bare fordi det ikke længere er så tørt. Så vasker du det bare i balsam lidt hyppigere, indtil du er blevet vant til det.
En gang i mellem (en gang om måneden eller sjældnere) kan man have brug for at vaske med en sulfatholdig shampoo for at vaske eventuelle olierester osv. ud. Det kan man mærke, hvis håret bliver "tungt" (det eneste ord, jeg har for det).

Nå ja, og lad dit hår lufttørre uden at pille i det. Varme ifa glattehjerne og føntørrer er med til at ødelægge hår (gem det til festlige lejligheder).
1
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Red mit hår!

Indlægaf D.itsen » 13. jul 2019, 08:52

LaScrooge skrev:Opvaskesæbe :shock: Så må jeg godt bruge balsam lige bagefter, ikke? Som i: samme vask?
Selvom det lyder horribelt, er det også meget fedt at jeg ikke skal købe en sulfat-men silikonefri-shampoo kun til det.

Altså jeg købte en billig shampoo i normal (Der er en FB gruppe for curly girls i dk. Den er temmelig belastende, og folk spørger om det samme, men de har nogle rigtig fine albums, med hvilke produkter der er godkendt. Og ja det lyder fjollet at det er godkendt, men det er udtrykket der bruges), fordi jeg gerne vil have en godkendt shampoo, til en gang i mellem, når jeg synes mit hår virkelig trænger.
Jeg ville helt sikker bruge en kur efter opvaskemiddel, for det fjerner helt sikkert alt fedtstof. Og jo, du må bruge balsam osv. lige bagefter, sulfatholdig-men-silikone-fri-vask er kun for at sikre der ikke er mere silikone i håret, inden du går i gang med metoden.

Bonus: jeg tror jeg havde 2 produkter ud af alle de ting jeg havde stående til håret, der ikke indeholdt silikone. Det tog mig 3/4 år, før jeg havde tømt nok ud, til mit nærighedsgen syntes det gav mening at skrifte til metoden.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Red mit hår!

Indlægaf Lys » 13. jul 2019, 08:55

Jeg ville gå til frisøren og få Olaplex-behandling og vejledning til efterbehandling. Som jeg forstår det, er Olaplex der eneste, der rent faktisk kan reparere hårstråene indeni. Alt andet gør kun noget ved overfladen.
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Red mit hår!

Indlægaf Jedi » 13. jul 2019, 08:56

LaScrooge skrev:Er det ikke noget med, at man kan tjekke om håret trænger hhv protein eller fugt ved at trække i det når det er vådt? Hvis protein er det elastisk, hvis det knækker nemt er det fugt?

Hvad med kosttilskud, ud over graviditetsvitaminer? Silica, fiskeolie, royal jelly? Noget, der er dedikeret til hår? Også gerne til at gøre det tykkere, hvis man kan det?


Ja, hvis håret mangler fugt, så knækker det, og hvis det mangler protein, så bliver det lidt ligesom tyggegummi. Der findes også proteinkure, som er uden silikone.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Red mit hår!

Indlægaf LaScrooge » 13. jul 2019, 08:58

D.itsen skrev:
LaScrooge skrev:Opvaskesæbe :shock: Så må jeg godt bruge balsam lige bagefter, ikke? Som i: samme vask?
Selvom det lyder horribelt, er det også meget fedt at jeg ikke skal købe en sulfat-men silikonefri-shampoo kun til det.

Altså jeg købte en billig shampoo i normal (Der er en FB gruppe for curly girls i dk. Den er temmelig belastende, og folk spørger om det samme, men de har nogle rigtig fine albums, med hvilke produkter der er godkendt. Og ja det lyder fjollet at det er godkendt, men det er udtrykket der bruges), fordi jeg gerne vil have en godkendt shampoo, til en gang i mellem, når jeg synes mit hår virkelig trænger.
Jeg ville helt sikker bruge en kur efter opvaskemiddel, for det fjerner helt sikkert alt fedtstof. Og jo, du må bruge balsam osv. lige bagefter, sulfatholdig-men-silikone-fri-vask er kun for at sikre der ikke er mere silikone i håret, inden du går i gang med metoden.

Bonus: jeg tror jeg havde 2 produkter ud af alle de ting jeg havde stående til håret, der ikke indeholdt silikone. Det tog mig 3/4 år, før jeg havde tømt nok ud, til mit nærighedsgen syntes det gav mening at skrifte til metoden.


Super, tak for tip!

Men hvad so hvis jeg styler håret med fx hårlak - er balsamvask så nok til at rense det igen? Det er faktisk det eneste jeg bruger af styling produkter, lader det også lufttørre.

(Beklager dumme spørgsmål, men det er dét der med, at for megen research på egen hånd resulterer i mange timer, så det er nemmere at spørge her!)
0
And we both know: I will be delicious
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Red mit hår!

Indlægaf D.itsen » 13. jul 2019, 08:58

LaScrooge skrev:Er det ikke noget med, at man kan tjekke om håret trænger hhv protein eller fugt ved at trække i det når det er vådt? Hvis protein er det elastisk, hvis det knækker nemt er det fugt?

Hvad med kosttilskud, ud over graviditetsvitaminer? Silica, fiskeolie, royal jelly? Noget, der er dedikeret til hår? Også gerne til at gøre det tykkere, hvis man kan det?

På CG metoden gør folk det i tørt hår (eller sådan har jeg i hvert fald tolket det). Knækker det let har det får meget protein/for lidt fugt og så selvfølgelig omvendt hvis det strækker sig meget.

Og nå ja, på metoden bruger man kun en bredtandet kam i badet, når håret er fyldt med balsam, ellers reder man det ikke. Det passer mit doven jeg fantastisk, og synes ikke jeg smider så mange hår i hele huset. Men der er så virkelig mange i badet.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Red mit hår!

Indlægaf LaScrooge » 13. jul 2019, 09:01

Lys skrev:Jeg ville gå til frisøren og få Olaplex-behandling og vejledning til efterbehandling. Som jeg forstår det, er Olaplex der eneste, der rent faktisk kan reparere hårstråene indeni. Alt andet gør kun noget ved overfladen.


Ville det være nok at købe Olaplex hjem selv? Jeg har ikke rigtig tid til at gå til frisøren.


... frygter også skældud, fordi jeg har smadret mit hår med hjemmeafblegninger. Jeg ved godt, at det er dårligt, så jeg orker ikke formaninger!
0
And we both know: I will be delicious
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Red mit hår!

Indlægaf D.itsen » 13. jul 2019, 09:05

LaScrooge skrev:
D.itsen skrev:
LaScrooge skrev:Opvaskesæbe :shock: Så må jeg godt bruge balsam lige bagefter, ikke? Som i: samme vask?
Selvom det lyder horribelt, er det også meget fedt at jeg ikke skal købe en sulfat-men silikonefri-shampoo kun til det.

Altså jeg købte en billig shampoo i normal (Der er en FB gruppe for curly girls i dk. Den er temmelig belastende, og folk spørger om det samme, men de har nogle rigtig fine albums, med hvilke produkter der er godkendt. Og ja det lyder fjollet at det er godkendt, men det er udtrykket der bruges), fordi jeg gerne vil have en godkendt shampoo, til en gang i mellem, når jeg synes mit hår virkelig trænger.
Jeg ville helt sikker bruge en kur efter opvaskemiddel, for det fjerner helt sikkert alt fedtstof. Og jo, du må bruge balsam osv. lige bagefter, sulfatholdig-men-silikone-fri-vask er kun for at sikre der ikke er mere silikone i håret, inden du går i gang med metoden.

Bonus: jeg tror jeg havde 2 produkter ud af alle de ting jeg havde stående til håret, der ikke indeholdt silikone. Det tog mig 3/4 år, før jeg havde tømt nok ud, til mit nærighedsgen syntes det gav mening at skrifte til metoden.


Super, tak for tip!

Men hvad so hvis jeg styler håret med fx hårlak - er balsamvask så nok til at rense det igen? Det er faktisk det eneste jeg bruger af styling produkter, lader det også lufttørre.

(Beklager dumme spørgsmål, men det er dét der med, at for megen research på egen hånd resulterer i mange timer, så det er nemmere at spørge her!)

Jeg har faktisk ikke prøvet, men så længe der ikke er silikone i, så burde det ikke være et problem. Der er enkelte andre ingredienser der også kræver kradse ting at fjerne, men de er vist ikke så udbredt - og jeg kan ikke huske hvad de er. Og skulle du komme til at bruge det, eller håret føles tungt, som en anden beskriver, så kan du bare lave en sidste vask igen. No biggie (udover det udtørrer)
Problemet, eller hvad man skal sige, med hårsprays er at der nærmest altid er udtørrende alkoholer i, og det kan være hårdt for håret. Altså påstår de hardcore CG'er. Jeg har planer om at bruge det en gang i mellem, sådan som jeg nu altid har brugt hårspray.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Red mit hår!

Indlægaf Lys » 13. jul 2019, 09:16

LaScrooge skrev:
Lys skrev:Jeg ville gå til frisøren og få Olaplex-behandling og vejledning til efterbehandling. Som jeg forstår det, er Olaplex der eneste, der rent faktisk kan reparere hårstråene indeni. Alt andet gør kun noget ved overfladen.


Ville det være nok at købe Olaplex hjem selv? Jeg har ikke rigtig tid til at gå til frisøren.


... frygter også skældud, fordi jeg har smadret mit hår med hjemmeafblegninger. Jeg ved godt, at det er dårligt, så jeg orker ikke formaninger!


Det er ikke alle produkterne, man kan købe til hjemmebrug, så vidt jeg ved. Men alt kan måske skaffes hjem fra udlandet? I don’t know. Jeg har ikke så meget erfaring med Olaplex, men det er noget med 3 forskellige produkter hos frisøren og 1 til vedligehold hjemme. Eller noget.

Det er da en dårlig frisør, der skælder ud. Det er jo dit hår. Det kan jeg ikke forestille mig, at min ville gøre - du skulle jo gerne have lyst til at komme igen. Sig til hvis du vil have navn.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Red mit hår!

Indlægaf Viskelæder » 13. jul 2019, 09:22

LaScrooge skrev:
Viskelæder skrev:Bruger du Olaplex? Det er det aller vigtigste produkt til afbleget hår :) Derudover bruger jeg en hårkur fra min frisør, der hedder HdBalance, og så tager jeg et par gange om måneden en hårkur med kokosolie. Altså bare ren kokosolie i hele manken, gerne lad det sidde over natten, og så i bad og vaske det ud. Det gør mit hår blødt og sundt og fjerner også misfarvninger, når det er blevet lidt for blåt (silver shampoo) eller lidt for gult eller hvad nu.

Det har reddet mit afblegede hår tilbage til livet.


Nej, bruger ingenting, men Olaplex lyder godt!

Hvor køber du silver shampoo? Har pt lidt gulligt hår på toppen efter en nylig lysning af udgronininger, som er mere honning end platin, som resten af mit hår.

Hvor tit bruger du kuren?

Jeg ved ikke om jeg kan overskue kokosolie i håret, selvom det jo skulle være så godt. Klasker håret ikke af det?


Helt klart anskaf dig Olaplex! Det er det vildeste, og alle frisører sværger til det. Min frisør blander det også i farven/afblegningen, når jeg er hos hende. Tag en lille klat ud i hånden og masser det ind i håret og lad det sidde i min 10 min og så skyl det ud med vand. Gør det ca. én gang om ugen eller hver anden uge.

Jeg har brugt silver shampoo fra Kevin Murphy, men synes, det er lidt dyrt med alle de produkter hele tiden, så lige nu bruger jeg faktisk Matas' egen, og den er lige så god. Jeg blander den med alm. shampoo, så mit hår ikke får blåt skær (men det sker nogle gange alligevel).

Kuren fra HdBalance bruger jeg nok én gang hver 10. dag også.

Nej, slet ikke, mit hår bliver mega luftigt og lækkert af kokosolie, men jeg vasker det først ud med vand, og så tager jeg en hårvask for at få det sidste kokosolie ud. Jeg bruger også lidt kokosolie som serum efter hver hårvask.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Red mit hår!

Indlægaf Annione » 13. jul 2019, 11:03

https://dk.iherb.com/pr/country-life-ma ... blets/1714

Jeg elsker dem. De er så gode til håret.

Og hårolie, når du har vasket det.
Kokosolie, som allerede er blevet anbefalet.

Desværre også ekstra frisørbesøg, for at komme de slidte spidser til livs.

Du må forøvrigt gerne bruge min luxplus konto. De er ret billige.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Red mit hår!

Indlægaf Persnikedy » 13. jul 2019, 11:34

LaScrooge skrev:
Godt tip at flette det, især når det nu har nået den længde, hvor min kæreste kan lægge sig på det :sur: Men ellers så filtrer det faktisk bare af at være til; jeg skal bare sidde stille indendøre, så har jeg 80 nye små knuder fordi et strå har rørt et andet.

Jeg vasker det kun hver 3. dag, og gerne sjældnere, hvis jeg kan komme til det.

Bruger køkkenelastikker :blush: Sætter det oftest med hårnåle, når det er oppe.

Tak :kys: Hår er vigtigt!



Billede

Bare at du skifter over til almindelige elastikker vil gøre meget. Køkkenelastikker fucker virkelig med håret
5
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Red mit hår!

Indlægaf Knirkemis » 13. jul 2019, 17:20

Mit hår har også været igennem hardcore afblegning. Faktisk først farvet mørkt, derefter afbleget og så farvet mørkt igen.
Jeg har været nødt til, at klippe et godt stykke af. Spidserne knækkede simpelthen i et væk.

Jeg bruger hårkur ved hver vask, for at holde det nogenlunde blødt og blankt. Jeg bruger lige nu den gule Garnier med avocado og shea, som allerede er nævnt. Shampoo, kur og balsam til sidst. Når håret er halvtørt, putter jeg ren arganolie i længderne. Det har gjort mit hår acceptabelt, men det er stadig ret hærget i længderne.

Olaplex er nok det produkt, der har skuffet mig mest. Jeg har læst adskillige lovprisninger, men mærkede ingen effekt. Det er åbenbart individuelt.

Men altså, som sagt- en klipning gør meget, og hvis du gerne vil have det langt, er det nok nødvendigt, da det ellers risikerer at knække i uensartede længder.
2

Tilbage til "Skønhed"