Red mit hår!

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Anderssen82
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. dec 2019, 11:20
Kort karma: 0

Re: Red mit hår!

Indlægaf Anderssen82 » 10. dec 2019, 11:41

Min fornuft fortæller mig at en naturlig shampoo uden sulfat og andre kemikalier er sundere og bedre for håret. De sidste 12-16 måneder har jeg udelukkende brugt en ler shampoo tilsat nogle naturlige olier for at tilføre hår og hovedbund nogle næringsstoffer:-) Det fungerer rigtig fint for mig, og jeg har mindre dårlig samvittighed ift hvad jeg skyller ud i naturen:-)
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Red mit hår!

Indlægaf LaScrooge » 12. jan 2020, 08:42

Anderssen82 skrev:Min fornuft fortæller mig at en naturlig shampoo uden sulfat og andre kemikalier er sundere og bedre for håret. De sidste 12-16 måneder har jeg udelukkende brugt en ler shampoo tilsat nogle naturlige olier for at tilføre hår og hovedbund nogle næringsstoffer:-) Det fungerer rigtig fint for mig, og jeg har mindre dårlig samvittighed ift hvad jeg skyller ud i naturen:-)


Noget forsinket, men tak for tip! Det er faktisk noget, jeg selv fokuserer en del på. Overvejer bl.a. at gå over til shampoobarer fra fx Isangs, eller at lave min egen shampoo baseret på sæbenødder. Hvilken shampoo bruger du helt præcist? Og hvordan er dit hår - langt, kort, tørt, glat, krøllet...?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Red mit hår!

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. jan 2020, 10:58

LaScrooge skrev:
True dat - ifht formodning om baby og hår :-D Jeg går på apoteket og køber den bedste kombo de har, lader måske endda som om jeg skal have trillinger, så de ved, at det er vigtigt :lol:
?


Jeg fik lige sådan et billede på nethinden, af kæreste i panik, fordi der pludselig står et glas med graviditets vitaminpiller :panik: :fløjt: :klap:
Husk at informere ham om at det bare er til håret :lol:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Red mit hår!

Indlægaf Knirkemis » 25. jan 2020, 18:47

LaScrooge skrev:
Anderssen82 skrev:Min fornuft fortæller mig at en naturlig shampoo uden sulfat og andre kemikalier er sundere og bedre for håret. De sidste 12-16 måneder har jeg udelukkende brugt en ler shampoo tilsat nogle naturlige olier for at tilføre hår og hovedbund nogle næringsstoffer:-) Det fungerer rigtig fint for mig, og jeg har mindre dårlig samvittighed ift hvad jeg skyller ud i naturen:-)


Noget forsinket, men tak for tip! Det er faktisk noget, jeg selv fokuserer en del på. Overvejer bl.a. at gå over til shampoobarer fra fx Isangs, eller at lave min egen shampoo baseret på sæbenødder. Hvilken shampoo bruger du helt præcist? Og hvordan er dit hår - langt, kort, tørt, glat, krøllet...?

Jeg tror, uden at vide det 100% sikkert, at du skal gå efter special produkter til afbleget hår. Det vil sige med rigtig mange plejende egenskaber. Hårstrået åbner sig ved afblegningen og er efterfølgende meget porøst. Hvis du skal undgå at det knækker, skal det passes godt på, og det kræver nok mere end en naturlig shampoo uden kemi.
0

Tilbage til "Skønhed"