Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf Tilly » 30. jun 2019, 09:13

De sidste par måneder er jeg begyndt at døje med at få en del tør hud på mine øjenlåg, og det ser desværre kun ud til at blive værre :( Det undrer mig en del, for jeg er ikke begyndt at bruge nogle nye produkter i ansigtet, så jeg forstår ikke lige hvad det skyldes. I det hele taget har jeg aldrig lidt af tør hud, men derimod har jeg mere haft problemer med fedtet hud.

Anyway, jeg kunne derfor godt bruge nogle anbefalinger til en god øjencreme/ansigtscreme der kan afhjælpe den tørre hud. Gerne under maks 300 kr :)

Og hvis I har nogle input til hvad pludselig opstået tør hud kan skyldes, så hører jeg også gerne input omkring det :)
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf sansera » 30. jun 2019, 09:21

Alt efter hvor slemt det er, ville jeg overveje at kigge forbi lægen. Det kunne være eksem.
Ift crem er jeg flag for kiehls med avokado, men på øjelågene :gruble: der bruger jeg faktisk slet ikke crem.
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf Tilly » 30. jun 2019, 09:37

Jeg har faktisk også overvejet om det kunne være eksem :gruble: Huden er faktisk ikke kun tør, men flager også en lille smule. Så en tur forbi lægen er måske ikke helt dum.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf LaScrooge » 30. jun 2019, 09:45

Nianciamid fra the Ordinary kan bruges som øjencreme og koster 45 kroner på ASOS. Det kan alle mulige gode ting, som du kan læse om i artiklen om nianciamid på brautipedia og i denne artikel fra Paulas Choice https://www.paulaschoice.com/expert-adv ... -skin.html
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf Myresluger » 30. jun 2019, 09:58

Jeg bruger Ole Henriksens øjencreme - den hedder noget med banana og er i en gul krukke. Den er jeg rigtig glad for. Jeg ved ikke hvad den koster - jeg køber den i USA
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf Tilly » 30. jun 2019, 09:58

LaScrooge skrev:Nianciamid fra the Ordinary kan bruges som øjencreme og koster 45 kroner på ASOS. Det kan alle mulige gode ting, som du kan læse om i artiklen om nianciamid på brautipedia og i denne artikel fra Paulas Choice https://www.paulaschoice.com/expert-adv ... -skin.html

Den har jeg faktisk allerede, og bruger den i resten af ansigtet, men jeg plejer ikke at smøre den på øjenlågene. Det kan jeg da lige prøve af og se om det har en effekt :)
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2923

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf Kilix » 30. jun 2019, 10:50

Ole Henriksens lyserøde "nurture me" er fantastisk til både tør OG olieret hud.
Jeg har brugt den længe nu, og min hud har aldrig været gladere.


Køb den her pakke: https://www.matas.dk/ole-henriksen-sets ... self-1-stk
Masken er ret skrap, men rensen er uden sæbe og tager alt make up, og cremen er bare helt fantastisk!
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf Annione » 3. jul 2019, 21:27

Hybenkerneolie er fantastisk til øjenomgivelserne!

Koster 100,- i helsekostforretninger.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf Aima » 5. jul 2019, 10:59

Har du været forbi lægen? Hvis din hud på øjenlågene fra den ene dag til den anden bliver tør og skaller, synes jeg også det lyder som eksem eller en allergisk reaktion.

Mht. øjencreme bruger jeg et tyndt lag hyaleronsyre og derefter et lag af repair-salven fra Razspa. Uden tvivl den mest effektive salve mod tørhed jeg har prøvet.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf Jedi » 5. jul 2019, 11:46

Jeg har tidligere haft noget lignende, som viste sig at være forurenet makeup: jeg brugte en Touche Eclat i øjenomgivelserne, og mere og mere af den i takt med at huden blev mere irriteret (det skulle jo dækkes!). Det forsvandt, da jeg skiftede den ud.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf Tilly » 5. jul 2019, 13:08

Aima skrev:Har du været forbi lægen? Hvis din hud på øjenlågene fra den ene dag til den anden bliver tør og skaller, synes jeg også det lyder som eksem eller en allergisk reaktion.

Mht. øjencreme bruger jeg et tyndt lag hyaleronsyre og derefter et lag af repair-salven fra Razspa. Uden tvivl den mest effektive salve mod tørhed jeg har prøvet.

Nej jeg har ikke været forbi lægen, men jeg overvejer det. Jeg tog på apoteket i mandags, og der fik jeg anbefalet en øjencreme fra Decubal til tør og følsom hud. Jeg kan se at den blandt andet indeholder hylauronsyre. Huden på mine øjenlåg er øjeblik faktisk blevet en del bedre, de skaller ikke længere og føles heller ikke så tørre. Men de er lidt røde. Jeg ser det nok lige lidt mere an, og ser hvor meget cremen fortsat hjælper.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf Tilly » 5. jul 2019, 13:12

Jedi skrev:Jeg har tidligere haft noget lignende, som viste sig at være forurenet makeup: jeg brugte en Touche Eclat i øjenomgivelserne, og mere og mere af den i takt med at huden blev mere irriteret (det skulle jo dækkes!). Det forsvandt, da jeg skiftede den ud.

Altså, jeg har også lidt haft den tanke, om det kan være min makeup :gruble: Men jeg bruger egentlig ikke så meget makeup omkring øjnene, kun mascara, og der er jeg næsten lige begyndt på en ny (samme mærke som jeg længe har brugt), så den burde jo ikke kunne være forurenet. Men måske min pudder skal udskiftes :gruble:
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf Aima » 6. jul 2019, 04:53

Tilly skrev:
Jedi skrev:Jeg har tidligere haft noget lignende, som viste sig at være forurenet makeup: jeg brugte en Touche Eclat i øjenomgivelserne, og mere og mere af den i takt med at huden blev mere irriteret (det skulle jo dækkes!). Det forsvandt, da jeg skiftede den ud.

Altså, jeg har også lidt haft den tanke, om det kan være min makeup :gruble: Men jeg bruger egentlig ikke så meget makeup omkring øjnene, kun mascara, og der er jeg næsten lige begyndt på en ny (samme mærke som jeg længe har brugt), så den burde jo ikke kunne være forurenet. Men måske min pudder skal udskiftes :gruble:


Er der pus eller skæl mellem vipperne? Altså helt inde ved kanten? Klør det?

Jeg har for nyligt haft en allergisk reaktion på øjenlågene som udviklede sig til øjenlågsbetændelse. Fordi det eskalerede så hurtigt hos mig, fik jeg binyrebarksalve, men mit tilfælde var også slemt.
ECEC843D-A617-42E7-89C5-8BD4748ADDA7.jpeg


Hvis der er tale om noget allergisk kan det risikere at udvikle sig sådan dér^, så jeg synes faktisk du for en sikkerheds skyld skal få en akuttid ved egen læge på mandag. Weekenden over kan du rengøre området med babyshampoo og lunket vand, bare på en vatrondel som du gnider let langs vippekanten, det mindsker risikoen for øjenlågsbetændelse. Decubalen er fin at smøre med, bare et godt tykt lag på om natten.

Det kan i øvrigt godt være mascaraen selvom den både er ny og et mærke du er vant til. Man kan sagtens pludselig reagere på et eller andet random, man ellers har brugt uden problemer.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf Tilly » 7. jul 2019, 08:43

Aima skrev:
Tilly skrev:
Jedi skrev:Jeg har tidligere haft noget lignende, som viste sig at være forurenet makeup: jeg brugte en Touche Eclat i øjenomgivelserne, og mere og mere af den i takt med at huden blev mere irriteret (det skulle jo dækkes!). Det forsvandt, da jeg skiftede den ud.

Altså, jeg har også lidt haft den tanke, om det kan være min makeup :gruble: Men jeg bruger egentlig ikke så meget makeup omkring øjnene, kun mascara, og der er jeg næsten lige begyndt på en ny (samme mærke som jeg længe har brugt), så den burde jo ikke kunne være forurenet. Men måske min pudder skal udskiftes :gruble:


Er der pus eller skæl mellem vipperne? Altså helt inde ved kanten? Klør det?

Jeg har for nyligt haft en allergisk reaktion på øjenlågene som udviklede sig til øjenlågsbetændelse. Fordi det eskalerede så hurtigt hos mig, fik jeg binyrebarksalve, men mit tilfælde var også slemt.
ECEC843D-A617-42E7-89C5-8BD4748ADDA7.jpeg


Hvis der er tale om noget allergisk kan det risikere at udvikle sig sådan dér^, så jeg synes faktisk du for en sikkerheds skyld skal få en akuttid ved egen læge på mandag. Weekenden over kan du rengøre området med babyshampoo og lunket vand, bare på en vatrondel som du gnider let langs vippekanten, det mindsker risikoen for øjenlågsbetændelse. Decubalen er fin at smøre med, bare et godt tykt lag på om natten.

Det kan i øvrigt godt være mascaraen selvom den både er ny og et mærke du er vant til. Man kan sagtens pludselig reagere på et eller andet random, man ellers har brugt uden problemer.

Ingen pus eller skæl ved øjenvipperne. Men min øjenlåg klør en smule, og det virker til at creme kun tager tørheden og ikke den underliggende rødme. Jeg giver min læge et kald i morgen. Tak for omsorgen :kys:
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Anbefal en (øjen)creme til tør hud omkring øjnene

Indlægaf Jedi » 7. jul 2019, 11:57

Tilly skrev:
Jedi skrev:Jeg har tidligere haft noget lignende, som viste sig at være forurenet makeup: jeg brugte en Touche Eclat i øjenomgivelserne, og mere og mere af den i takt med at huden blev mere irriteret (det skulle jo dækkes!). Det forsvandt, da jeg skiftede den ud.

Altså, jeg har også lidt haft den tanke, om det kan være min makeup :gruble: Men jeg bruger egentlig ikke så meget makeup omkring øjnene, kun mascara, og der er jeg næsten lige begyndt på en ny (samme mærke som jeg længe har brugt), så den burde jo ikke kunne være forurenet. Men måske min pudder skal udskiftes :gruble:


Alt, som kommer nær øjnene, kan være problemet. Våd makeup er mere risikabelt end tør dvs. bakterier har nemmere ved at vokse i mascara og creme concealer end i en blyant eller pudder. Jeg ville som minimum holde pause med makeup, og allerhelst udskifte det.
0

Tilbage til "Skønhed"