Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf Persnikedy » 17. apr 2019, 12:43

Ja, hvilken rækkefølge skal man tage det på?

Jeg tænker det må være: Ansigtscreme, solcreme, primer, foundation, pudder (om nødvendigt), setting spray.. men det virker bare som pænt mange lag og det skal jo helst blive på - især i sommer varmen. Så i hvilken rækkefølge kommer du dine produkter på?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf PaleSeptember » 17. apr 2019, 13:07

Persnikedy skrev:Ja, hvilken rækkefølge skal man tage det på?

Jeg tænker det må være: Ansigtscreme, solcreme, primer, foundation, pudder (om nødvendigt), setting spray.. men det virker bare som pænt mange lag og det skal jo helst blive på - især i sommer varmen. Så i hvilken rækkefølge kommer du dine produkter på?


Jeg ville gøre det i den rækkefølge, du nævner der, men jeg er ikke god til at huske solcreme, og jeg bruger ikke hverken primer eller settingspray. Men hvis jeg brugte alle ting, ville jeg gøre det i den rækkefølge.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf girl_beat » 17. apr 2019, 14:15

Jeg nøjes bare med solcreme og evt. lidt matterende pudder. Måske du risikerer at huden slet ikke kan ånde i sommervarmen med så mange lag? :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf Anlewi » 17. apr 2019, 14:21

Jeg har købt en lækker dagcreme med faktor i.
Så rækkefølgen en dagcreme derefter en lækker mineralpudder og slut bim
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf Persnikedy » 17. apr 2019, 15:38

girl_beat skrev:Jeg nøjes bare med solcreme og evt. lidt matterende pudder. Måske du risikerer at huden slet ikke kan ånde i sommervarmen med så mange lag? :gruble:


Min hud er virkelig problematisk. Jeg sveder nemt (og meget i ansigtet) og ligner noget der er løgn. Bliver hurtigt rød, og slår ud over det mindste. Jeg vil gerne have lidt pæne billeder på den ferie jeg snart skal på så jeg tænkte i hvert fald en dag at køre hele molevitten.

Ansigtscreme fordi det sakl man jo for ikke at ødelægge sin hus
Solcreme fordi det skal man jo, især hvis jeg render rundt ude en hel dag i solen
Primer ellers sidder møget ikke fast
Foundation fordi jeg tager det aldrig i hele ansigtet så en med faktor i ville ikke dække mit ansigt ordenligt, mest i t-zonen
Setting spray, igen for at få det til at sidde fast.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf Filipai » 17. apr 2019, 15:56

Jeg kører med dagcreme med solfaktor og farve i, og så setting powder og setting spray.

Ellers dagcreme med faktor, setting powder, primer, foundation, setting powder og setting spray.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf PaleSeptember » 17. apr 2019, 16:21

Persnikedy skrev:
girl_beat skrev:Jeg nøjes bare med solcreme og evt. lidt matterende pudder. Måske du risikerer at huden slet ikke kan ånde i sommervarmen med så mange lag? :gruble:


Min hud er virkelig problematisk. Jeg sveder nemt (og meget i ansigtet) og ligner noget der er løgn. Bliver hurtigt rød, og slår ud over det mindste. Jeg vil gerne have lidt pæne billeder på den ferie jeg snart skal på så jeg tænkte i hvert fald en dag at køre hele molevitten.

Ansigtscreme fordi det sakl man jo for ikke at ødelægge sin hus
Solcreme fordi det skal man jo, især hvis jeg render rundt ude en hel dag i solen
Primer ellers sidder møget ikke fast
Foundation fordi jeg tager det aldrig i hele ansigtet så en med faktor i ville ikke dække mit ansigt ordenligt, mest i t-zonen
Setting spray, igen for at få det til at sidde fast.


Måske skulle du prøve CC-cremen fra IT Cosmetics? Der er SPF 40/50 i (alt efter hvilken man vælger), og den skulle være så plejende, at man ikke behøver dagcreme.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf twinkle » 18. apr 2019, 05:47

Problemet med dagcreme med solfaktor i er ofte, at man slet ikke påfører nok creme til at få den solbeskyttelse som står på emballagen. Derfor anbefales det, at man bruger en decideret solcreme og påfører rigelige mængder (også mens man opholder sig i solen). Jeg er ret hysterisk med det, da min far døde af modermærkekræft.

Har du overvejet at finde en solcreme, som også fungerer som primer? Det kunne fx være pudderdåsernes alt i en beskyttelse, den tørrer til en mat finish og er uden en masse alkohol (som ofte findes i de fleste matterende solcremer)
Du kan også finde solcremer som gør det ud for en "almindelig" creme i samme omgang. Der er heldigvis kommet mere fokus på solcremer med ekstra gode ingredienser de senere år. Så ofte bruger jeg slet ikke andet end serum + solcreme, og så er jeg good to go.
Men du har fat i den helt rigtige rækkefølge, hvis det er de produkter du vil bruge :-)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf Persnikedy » 18. apr 2019, 05:49

PaleSeptember skrev:Måske skulle du prøve CC-cremen fra IT Cosmetics? Der er SPF 40/50 i (alt efter hvilken man vælger), og den skulle være så plejende, at man ikke behøver dagcreme.


Jeg kan se at man kan få den i fysisk butik i Århus, så kan det være jeg skal forbi og tigge en prøve. Men ville det så ikke være nødvendigt samtidg at vruge solcreme når jeg nu ikke vil have makeup i hele ansigtet?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf Persnikedy » 18. apr 2019, 05:51

twinkle skrev:Problemet med dagcreme med solfaktor i er ofte, at man slet ikke påfører nok creme til at få den solbeskyttelse som står på emballagen. Derfor anbefales det, at man bruger en decideret solcreme og påfører rigelige mængder (også mens man opholder sig i solen). Jeg er ret hysterisk med det, da min far døde af modermærkekræft.

Har du overvejet at finde en solcreme, som også fungerer som primer? Det kunne fx være pudderdåsernes alt i en beskyttelse, den tørrer til en mat finish og er uden en masse alkohol (som ofte findes i de fleste matterende solcremer)
Du kan også finde solcremer som gør det ud for en "almindelig" creme i samme omgang. Der er heldigvis kommet mere fokus på solcremer med ekstra gode ingredienser de senere år. Så ofte bruger jeg slet ikke andet end serum + solcreme, og så er jeg good to go.
Men du har fat i den helt rigtige rækkefølge, hvis det er de produkter du vil bruge :-)


Jeg vidste ikke at man kunne få solcreme som fungerede som primer. Det må være noget der skal googles.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf Jedi » 18. apr 2019, 10:29

Persnikedy skrev:Ja, hvilken rækkefølge skal man tage det på?

Jeg tænker det må være: Ansigtscreme, solcreme, primer, foundation, pudder (om nødvendigt), setting spray.. men det virker bare som pænt mange lag og det skal jo helst blive på - især i sommer varmen. Så i hvilken rækkefølge kommer du dine produkter på?


Ja, det er den rette rækkefølge og ja, ret mange lag.
Jeg ville skifte primer, foundation og pudder ud med en mattificerende bb creme af en art. Så kan man også genpåføre om nødvendigt.
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 20. apr 2019, 20:53

Filipai skrev:Jeg kører med dagcreme med solfaktor og farve i, og så setting powder og setting spray.

Ellers dagcreme med faktor, setting powder, primer, foundation, setting powder og setting spray.

Den solfaktor, der er i dagcreme er ikke tilstrækkeligt dækkende ift en solcreme.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf Filipai » 20. apr 2019, 21:43

Jacobsen81 skrev:
Filipai skrev:Jeg kører med dagcreme med solfaktor og farve i, og så setting powder og setting spray.

Ellers dagcreme med faktor, setting powder, primer, foundation, setting powder og setting spray.

Den solfaktor, der er i dagcreme er ikke tilstrækkeligt dækkende ift en solcreme.


Det bliver den ellers brandet til at være. Der er så også lidt spf i min setting powder. Altså jeg er endnu ikke blevet rød af at bruge den cocktail, og jeg er ellers rimeligt bleg og fregnet. Har været i solen idag uden makeup og med faktor 30 i ansigtet og der har jeg fået mere kulør end de dage jeg er ude hvor jeg har makeup på
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf Misantropen » 20. apr 2019, 21:46

Persnikedy skrev:Min hud er virkelig problematisk. Jeg sveder nemt (og meget i ansigtet) og ligner noget der er løgn. Bliver hurtigt rød, og slår ud over det mindste. Jeg vil gerne have lidt pæne billeder på den ferie jeg snart skal på så jeg tænkte i hvert fald en dag at køre hele molevitten.

Ansigtscreme fordi det sakl man jo for ikke at ødelægge sin hus
Solcreme fordi det skal man jo, især hvis jeg render rundt ude en hel dag i solen
Primer ellers sidder møget ikke fast
Foundation fordi jeg tager det aldrig i hele ansigtet så en med faktor i ville ikke dække mit ansigt ordenligt, mest i t-zonen
Setting spray, igen for at få det til at sidde fast.

Jeg kan genkende det du skriver om din hud. Jeg får det hurtigt varmt og sveder også nemt. Jeg har sart hud, sandsynligvis pga allergi og/eller eksem(venter på at blive udredt ved hudlæge) Der skal ikke meget sol, varme eller sved til før min hud bliver irriteret. Skygge, let tøj der er til at ånde i og en solhat er uundværligt for mig. En kold, opvredet klud, viskestykke eller lignende er også guld værd og heldigvis let at have i tasken hvis det skulle være. Jeg bruger den på hovedet, i nakken eller dupper den i ansigtet hvis ikke der er noget creme den kan tørre af :D

Jeg bruger ikke makeup i det her vejr, men jeg ville holde mig til så lidt som mulig, måske kun pudder afhængig af hvad jeg skulle og destinationen. Udover en vandfast solcreme ville jeg anskaffe mig en stift til bl.a læberne, en kølig/helende creme der kan bruges ved behov i løbet af dagen og "blotting paper"(eller Rizla) til enkelte steder. Og så sørge for at huden får fugt og ro, eller hvad man skal sige, morgen og aften.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvilken rækkefølge? (Creme, solcrem, primer)

Indlægaf Persnikedy » 21. apr 2019, 05:43

Misantropen skrev:
Persnikedy skrev:Min hud er virkelig problematisk. Jeg sveder nemt (og meget i ansigtet) og ligner noget der er løgn. Bliver hurtigt rød, og slår ud over det mindste. Jeg vil gerne have lidt pæne billeder på den ferie jeg snart skal på så jeg tænkte i hvert fald en dag at køre hele molevitten.

Ansigtscreme fordi det sakl man jo for ikke at ødelægge sin hus
Solcreme fordi det skal man jo, især hvis jeg render rundt ude en hel dag i solen
Primer ellers sidder møget ikke fast
Foundation fordi jeg tager det aldrig i hele ansigtet så en med faktor i ville ikke dække mit ansigt ordenligt, mest i t-zonen
Setting spray, igen for at få det til at sidde fast.

Jeg kan genkende det du skriver om din hud. Jeg får det hurtigt varmt og sveder også nemt. Jeg har sart hud, sandsynligvis pga allergi og/eller eksem(venter på at blive udredt ved hudlæge) Der skal ikke meget sol, varme eller sved til før min hud bliver irriteret. Skygge, let tøj der er til at ånde i og en solhat er uundværligt for mig. En kold, opvredet klud, viskestykke eller lignende er også guld værd og heldigvis let at have i tasken hvis det skulle være. Jeg bruger den på hovedet, i nakken eller dupper den i ansigtet hvis ikke der er noget creme den kan tørre af :D

Jeg bruger ikke makeup i det her vejr, men jeg ville holde mig til så lidt som mulig, måske kun pudder afhængig af hvad jeg skulle og destinationen. Udover en vandfast solcreme ville jeg anskaffe mig en stift til bl.a læberne, en kølig/helende creme der kan bruges ved behov i løbet af dagen og "blotting paper"(eller Rizla) til enkelte steder. Og så sørge for at huden får fugt og ro, eller hvad man skal sige, morgen og aften.


Jeg skal på storby ferie så det er jo ikke skygge der er mest af desværre. Jeg har altid haft problem hud, men efter jeg har fået homon spiral har den lige valgt at gå i pubertet igen, oveni det sveder jeg endnu mere end normalt i ansigtet. Jeg plejer at holde mig indendørs om sommeren for min huds skyld, men den går jo ikke på feiren hvor jeg gerne vil oopleve noget.
Men det med at have en våd klud i tasken er elt sikkert noget jeg lige vil skrive bag øret, det lyder som noget der kunne være rart at have med
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Skønhed"