Erfaringer med Bio-Oil mod ar mm.

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Erfaringer med Bio-Oil mod ar mm.

Indlægaf Wunder8 » 16. jan 2019, 15:25

Jeg overvejer at prøve den efterhånden ret hypede Bio-Oil til et par større ar, samt til at udjævne små ar på armene efter noget eksem.

Har læst meget blandet om den - har I erfaring med den?
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Erfaringer med Bio-Oil mod ar mm.

Indlægaf Panton » 16. jan 2019, 16:08

Jeg synes ikke det gør noget mirakel, jeg gav min væk. En af mine veninder er meget glad for den og synes den er fantastisk. Så en smagssag..
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Erfaringer med Bio-Oil mod ar mm.

Indlægaf ajnaM » 16. jan 2019, 16:18

Ingen gode erfaringer herfra heller.

Og altså, det virker også mystisk, at underhuden på den måde skulle kunne påvirkes af en olie.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Erfaringer med Bio-Oil mod ar mm.

Indlægaf Hewlett » 16. jan 2019, 16:19

Den er proppet med parfume, hvis man går op i sådan noget. Et alternativ er f.eks. ren arganolie eller vitamin E olie.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Erfaringer med Bio-Oil mod ar mm.

Indlægaf Flora » 16. jan 2019, 16:58

Jeg har også prøvet den uden effekt, så vil ikke anbefale den.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Erfaringer med Bio-Oil mod ar mm.

Indlægaf Filipai » 16. jan 2019, 16:58

Ingen anbefaling herfra
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Erfaringer med Bio-Oil mod ar mm.

Indlægaf JoyNips » 16. jan 2019, 17:20

Jeg kan godt lide den, men jeg tror ikke, den kan noget så mange andre olier ikke kan. Jeg kan bedst lide konsistensen af avokado- og abrikosstenolie og så tilsætter jeg lidt e-vitamin olie til huden, indimellem lidt arganolie (og til håret gerne arganolie og lidt castorolie).
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Erfaringer med Bio-Oil mod ar mm.

Indlægaf Wunder8 » 19. jan 2019, 08:31

Tak for jeres svar :) Jeg endte faktisk med at købe den lille version, og hm... jeg synes ikke, den er så lækker som folk gør den til. Den dufter meget sæbet og virker ikke så fugtgivende. Men den ser faktisk ud til at hjælpe på en irriterende rift, jeg har haft i mundvigen. Vil prøve den på mine ar, og så må vi se.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Erfaringer med Bio-Oil mod ar mm.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. jan 2019, 08:43

Du skal bruge en E-vitamin olie. E vitamin/tokoferoler er et antioxidant som er vigtigt for hudens vitalitet. Den sørger for at cellerne ikke dør for tidligt og at huden ikke ældes for hurtigt. Derfor virker det på ar for densitet for at cellerne “holdes smidige”.

Man kan med fordel tage en større dosis E-vitamin før og efter en operation for at sørge for bedre/pænere heling og så smøre det når der ikke er sår på mere.

Der er ogås tokoferoler i bio-Oil, men bare ikke i en mængde der batter. Urtegården har en god e-vitamin olie.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Erfaringer med Bio-Oil mod ar mm.

Indlægaf Sangius » 19. jan 2019, 08:52

FormerlyKnownAs skrev:Du skal bruge en E-vitamin olie. E vitamin/tokoferoler er et antioxidant som er vigtigt for hudens vitalitet. Den sørger for at cellerne ikke dør for tidligt og at huden ikke ældes for hurtigt. Derfor virker det på ar for densitet for at cellerne “holdes smidige”.

Man kan med fordel tage en større dosis E-vitamin før og efter en operation for at sørge for bedre/pænere heling og så smøre det når der ikke er sår på mere.

Der er ogås tokoferoler i bio-Oil, men bare ikke i en mængde der batter. Urtegården har en god e-vitamin olie.


Det er stadig blot gisninger. Nogle forskningsresultater anbefaler endda at man holder sig fra E-vitamin cremer, da der er risiko for allergisk reaktion og derved en forværring af arvævet.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Erfaringer med Bio-Oil mod ar mm.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. jan 2019, 09:31

Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Du skal bruge en E-vitamin olie. E vitamin/tokoferoler er et antioxidant som er vigtigt for hudens vitalitet. Den sørger for at cellerne ikke dør for tidligt og at huden ikke ældes for hurtigt. Derfor virker det på ar for densitet for at cellerne “holdes smidige”.

Man kan med fordel tage en større dosis E-vitamin før og efter en operation for at sørge for bedre/pænere heling og så smøre det når der ikke er sår på mere.

Der er ogås tokoferoler i bio-Oil, men bare ikke i en mængde der batter. Urtegården har en god e-vitamin olie.


Det er stadig blot gisninger. Nogle forskningsresultater anbefaler endda at man holder sig fra E-vitamin cremer, da der er risiko for allergisk reaktion og derved en forværring af arvævet.


Altså at E-vitamin er et antioxidant som beskytter celler fra nedbrydelse er ikke en gisning.

Man kan få allergisk reaktion af alle cremer og olier, det er jo ikke specifikt for E-vitamin at man får det. En allergisk reaktion på et ar er jo klart ikke særligt fedt.

Bio Oil som TS efterspørger erfaring på indholder både parfume, blomsterolier, benzyl salicylate, limone osv osv. Det ville jeg være mere påholdende med at bruge fremfor urtegårdens som er E-vitamin og sojaoile.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Erfaringer med Bio-Oil mod ar mm.

Indlægaf Sangius » 19. jan 2019, 09:54

FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Du skal bruge en E-vitamin olie. E vitamin/tokoferoler er et antioxidant som er vigtigt for hudens vitalitet. Den sørger for at cellerne ikke dør for tidligt og at huden ikke ældes for hurtigt. Derfor virker det på ar for densitet for at cellerne “holdes smidige”.

Man kan med fordel tage en større dosis E-vitamin før og efter en operation for at sørge for bedre/pænere heling og så smøre det når der ikke er sår på mere.

Der er ogås tokoferoler i bio-Oil, men bare ikke i en mængde der batter. Urtegården har en god e-vitamin olie.


Det er stadig blot gisninger. Nogle forskningsresultater anbefaler endda at man holder sig fra E-vitamin cremer, da der er risiko for allergisk reaktion og derved en forværring af arvævet.


Altså at E-vitamin er et antioxidant som beskytter celler fra nedbrydelse er ikke en gisning.

Man kan få allergisk reaktion af alle cremer og olier, det er jo ikke specifikt for E-vitamin at man får det. En allergisk reaktion på et ar er jo klart ikke særligt fedt.

Bio Oil som TS efterspørger erfaring på indholder både parfume, blomsterolier, benzyl salicylate, limone osv osv. Det ville jeg være mere påholdende med at bruge fremfor urtegårdens som er E-vitamin og sojaoile.


Hvorvidt der har en effekt at smøre det på kroppen er ikke bevist, det er hvad jeg mener. Langt fra. :)

Jeg synes man skal bruge hvad man vil, men bare med den viden i baghovedet, at der i følge al forskning ikke findes noget som virker overhovedet.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Skønhed"