Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. okt 2018, 10:45

Jeg tog en tur på spa i dag og fik massage, pedicure/fodbehandling, hårvask og intensivkur og styling.

Damen sagde at jeg havde godt nok tørt hår og hvordan det kunne være. Jeg bruger stort set aldrig kur. Det sker i perioder hvor jeg så lige gør det 1 gang om ugen i et par uger. Glemmer altid fodcreme og body scrubber ligesom med håret. Husker det lige en gang om ugen i et par uger og så glemmer jeg det. Samme med face scrub.

Jeg klarer lige en ansigtsrens om morgneen og 1-2 gange om ugen om aften...måske mere een gang end to. Negle ordner jeg når det er slemt.

Ej jeg er virkelig dårlig til de der rutiner. Desværre

Hvad med jer?
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf achillaxedprune » 19. okt 2018, 11:02

Jeg spiser dagligt mine vitaminpiller, bruger serum, øjencreme og fugtighedslotion. Efter jeg har vasket hår bruger jeg altid hårolie. Det er ikke så meget i forhold til andre, men jeg er totalt stolt af jeg har fået de rutiner indarbejdet. :banan:
Og så går jeg stort set altid med neglelak.
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf girl_beat » 19. okt 2018, 11:09

Jeg prøver, men på trætte aftener og ferier m.m. indtræder dovenskaben og så sker der ikke rigtigt noget :genert:

Ugentligt eller hver anden uge husker jeg nogenlunde en ansigtsmaske, bodyscrub, hårkur og neglepleje - udover det sædvanlige rens og creme.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Pityt » 19. okt 2018, 11:49

Jeg passer min hud med rens/serum/fugt HVER morgen og aften uden undtagelse :engel:
Bodyscrub bruger jeg ca. 1 gang om ugen i vinterhalvåret,- forår/sommer er det oftere.
Mit hår bliver kun vasket 1 gang om ugen,- bruger hårkur hver gang.
Neglepleje foregår også hver uge med skift af neglelak o.s.v.

Til gengæld sporter jeg ofte stubbe på ben og i armhuler i vinterhalvåret :lol:
0
What's done in the dark will be brought to the light
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf OberstNasig » 19. okt 2018, 12:00

Meget god. Jeg begyndte allerede så småt som 11-12 årig, hvor jeg blev meget interesseret i cremer, parfumer, make-up osv.
Fra jeg har været 13 har jeg renset min hud morgen og aften. I forhold til mine jævnaldrende, så har jeg stort set ingen linjer i ansigtshuden. Det tror jeg blandt andet, jeg kan takke mine faste rutiner for.

Jeg har altid ting liggende til et hjemme-spa. Jeg har et karbad, olier, masker og indimellem går jeg også til massage med spa-oplevelse inkluderet. Jeg bruger dog intet af det fast, men mere når jeg får lyst og det er nok en gang eller to om ugen.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Jedi » 19. okt 2018, 12:01

Jeg er meget konsekvent med hudpleje og solbeskyttelse. En gang imellem får jeg ikke taget makeup af, men det sker mest efter en lang aften.
Bruger ofte hårkur, burde blive klippet noget tiere. Holder farven vedlige med balsam-med-farve-i. Bodylotion, scrub, neglepleje er mere so-so, og helt klart noget, jeg kunne forbedre med stor gevinst. Får jo nærmest fiskeskæl på skinnebenene om vinteren!
Barbering er noget mere inkonsekvent, da jeg er single og det er lidt af en ørkenvandring :-D
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. okt 2018, 12:28

Ej hvor er i gode alle sammen.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Sustentaculum » 19. okt 2018, 14:29

Jeg har af eller anden årsag aldrig fået rutinen ind under huden. Jeg kan kun huske at bruge ansigtscreme efter bad, fordi min hud bliver så tør og "stram".

Jeg bruger balsam hver gang, det er jeg da lidt stolt af :fløjt: ellers prøver jeg at bruge en ansigtsmaske en gang i mellem.

Men jeg er virkelig dårlig til det. Både selvpleje, og makeup rutiner :tie:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf twinkle » 19. okt 2018, 16:12

Hudpleje er jeg ret god til. Det et både rens, div. syrepeelinger, serums, masker mv. Det er virkelig sjældent det glipper, og jeg er også ret religiøs med solcreme hver dag.
Ellers farver jeg mine bryn hver 3./4. uge, da det gør det meget lettere at fylde dem pænt og ens ud med makeup.

Barbering af ben siger mig ikke så meget, gør det som regel kun hvis jeg synes at hårene bliver lige lange nok. Bryder mig til gengæld ikke om hår under armene, da jeg synes jeg lugter hurtigt af sved, hvis jeg ikke får fjernet hårene.

Balsam bruger jeg altid, ellers er mit hår en høstak. Hårmasker gør jeg ikke så meget i, mit hår er rent fint og mister hurtigt volumen, hvis det får for meget fugt.

Inden jeg blev gravid og sidenhen mor, var jeg god til at passe og pleje mine negle. Det er jeg ikke så meget længere, men går nok i gang med det igen nu her, hvor jeg starter på arbejde om lidt.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Pjeps » 19. okt 2018, 16:23

Mine fødder passer jeg dagligt med creme, og 1-2 x pr uge filning - ellers bliver jeg straffet med smertefulde hælerevner.

Hårkur 1x ugen

Jeg bruger aldrig makeup, så jeg renser ikke min hud med alt muligt fancy, jeg bruger vand og mild sæbe. Og så en ansigtsmaske måske 1x pr mdr. Bruger dog en ansigtscreme dag el natcreme når jeg husker det. :D

Bodylotion når jeg husker det eller trænger. Jeg har lært på et farmakologi kursus, at jo mere creme man tilfører huden, jo mere creme vil den have, et eller andet der gør huden doven med at holde sig fugtig/smidig selv.

Håndcreme flere gange dagligt, især når jeg er på job.
Om vinteren bruger jeg læber ene dagligt. (Når det er koldt, under 5 grader skyder jeg på)

Tager dagligt vitaminer og kosttilskud.

Jeg er virkelig dårlig til at komme til frisøren.
0
:ninja:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf HappyPaww » 19. okt 2018, 19:37

Jeg er gået i morfælden :genert:
3
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Mette » 19. okt 2018, 19:50

HappyPaww skrev:Jeg er gået i morfælden :genert:

Også mig!

Før brugte jeg cliniques 3-trins 2 x dagligt. Plus diverse skrub, serum og hårkur.

Efter jeg er blevet mor, er det meste droppet.

Og underligt nok... til stor glæde for min hud. Før var jeg tør og stram i huden efter bad. Nu bruger jeg creme eller olie hver 2. dag. Hver anden dag! Det er virkelig vildt som min hud har haft godt af det.

Hårkur, balsam osv behøver jeg ikke. Efter jeg er stoppet med hårfarve, er det sundt.
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Miss_no_More » 19. okt 2018, 20:33

DenSyngendeLussing skrev:Jeg bruger hårkur, hver gang jeg vasker det, jeg barberer ben og armhuler, hver gang jeg bader, jeg bruger bodylotion, når jeg har været i bad og fodcreme ditto. Håndcreme bruger jeg flere gange dagligt, især nu, hvor vi går mod kolde tider med tør luft.



Prøver at regne ud om du barberer dig virkelig tit eller bader virkelig sjældent :lol: :gruble: For dét der er eddermame engagement :lun: Jeg barberer måske armhuler en gang om ugen, lidt oftere om vinteren, og ben er bare, når de trænger. Eller en uge efter de trænger :genert:

Nå, men ellers fjerner jeg makeup hver aften og bruger skin tonic og olie morgen og aften.
Kroppen får også en omgang olie efter bad og fødderne fodcreme.
Jeg halter lidt på masker og hårkur, men det sker da engang imellem, men ikke så tit som jeg bille ønske det. Bruger dog balsam ved hver hårvask.

Kroppen peeles cirka en gang om måneden. Og neglelak bruger jeg næsten aldrig.
2
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Prosperity74 » 19. okt 2018, 20:46

Jeg tager vitamin piller og hørfrø olie hver morgen. Jeg går i bad mindst hver anden dag ( nogle gange hver dag ), hvor jeg barberer ben, fjerner hår under armene og forneden. Jeg bruger ansigts olie og creme ( eller en balm til ansigtet ) hver aften og nogle gange om morgenen. Jeg renser mit ansigt næsten hver aften - og selvfølgelig renser jeg makeup af, hvis jeg har noget af det på. Jeg retter mine øjenbryn og ser jeg nogle hår der ikke skal være der i ansigtet, så bliver de fjernet med pincet. Jeg bruger ofte neglelak
0
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvor god er du til at pleje dig selv- rutiner?

Indlægaf Summer » 19. okt 2018, 22:34

Jeg renser min hud hver morgen og aften med koldt vand, uden undtagelse! Hertil anvender jeg altid renseservietter, da det fungerer bedst for min hud.
Om morgen anvender jeg serum og fugtighedscreme, og om aftenen bruger jeg essens og serum. Ansigtet eksfoliere jeg to gange om ugen - det samme gælder kroppen.
Mht. ansigtsmasker så anvender jeg det efter behov.

Et par gange om ugen fjerner jeg hår i ansigtet med en skraber, og jeg ordner mine øjenbryn flere gange om ugen med pincet og klipper dem. Mine øjenbryn er fyldige og de vokser meget hurtigt.

Jeg vasker mit hår to gange om ugen, hvor jeg også barberer mig under armene og "dernede". Benene barberer jeg én gang om ugen, hvorefter jeg smører dem ind i en fed fugtighedscreme så jeg undgår knopper.

Fod- og håndcreme bruger jeg efter behov, men burde egentlig blive bedre til det, da jeg typisk først anvender disse produkter når huden allerede er ret tør.
Jeg sørger altid for at mine negle på hænder og fødder er velplejet.
Herudover plejer jeg mine læber hver dag.
0

Tilbage til "Skønhed"