Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Oddinary » 3. nov 2018, 15:47

Hvor gamle var I da I begyndte på fillers osv? :)
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Zombie » 3. nov 2018, 16:19

Oddinary skrev:Hvor gamle var I da I begyndte på fillers osv? :)


Jeg er 32, ligner en på 27, og burde være gået i gang for nogle år siden når det kommer til botox, da man virkelig kan reducere hvad man behøver dér, ved at begynde tidligt og præventivt.

Jeg vil sige, at 27 år er fint, hvis man kan se begyndelsen på dybe panderynker, ved øjnene eller brynene.
Selvfølgelig tidligere, hvis man har behovet, men jeg synes også, man skal passe på ikke st glatte almindelige "Jeg rynker panden fordi jeg er bekymret" rynker, hvis det giver mening.

Fillers er for at modvirke den effekt rynker har haft, eller for at fremhæve fx kindben eller hage.
Jeg trænger fx til filler i rynkerne fra næsefløjene ned til mundvigene, og hvis jeg virkelig ville dyrke det, har jeg vigende hage, og kunne fremme mit udseende med filler i den. Det ønsker jeg dog umiddelbart ikke. :)

Havde jeg ikke haft gode gener og meget sund livsstil, så havde jeg fortrudt jeg ikke gik i gang før, nu jeg gerne vil have det gjort.
0
aka Forbies

:gammel:
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Oddinary » 3. nov 2018, 17:10

Zombie skrev:
Oddinary skrev:Hvor gamle var I da I begyndte på fillers osv? :)


Jeg er 32, ligner en på 27, og burde være gået i gang for nogle år siden når det kommer til botox, da man virkelig kan reducere hvad man behøver dér, ved at begynde tidligt og præventivt.

Jeg vil sige, at 27 år er fint, hvis man kan se begyndelsen på dybe panderynker, ved øjnene eller brynene.
Selvfølgelig tidligere, hvis man har behovet, men jeg synes også, man skal passe på ikke st glatte almindelige "Jeg rynker panden fordi jeg er bekymret" rynker, hvis det giver mening.

Fillers er for at modvirke den effekt rynker har haft, eller for at fremhæve fx kindben eller hage.
Jeg trænger fx til filler i rynkerne fra næsefløjene ned til mundvigene, og hvis jeg virkelig ville dyrke det, har jeg vigende hage, og kunne fremme mit udseende med filler i den. Det ønsker jeg dog umiddelbart ikke. :)

Havde jeg ikke haft gode gener og meget sund livsstil, så havde jeg fortrudt jeg ikke gik i gang før, nu jeg gerne vil have det gjort.


Jeg er 28. Jeg har ikke nogen bekymringsrynker eller panderynker, kun lidt "crows feet". De generer mig ikke så meget, men jeg har ikke lyst til at få de dér bekymringsrynker, men jeg er lidt i tvivl om hvor bogstaveligt, man skal tage det med at det kan bruges forebyggende :blush:
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Pityt » 3. nov 2018, 19:25

Jeg begyndte da jeg var 40. Får lavet brynløft og 11-tallet mellem brynene.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf girl_beat » 3. nov 2018, 21:19

Oddinary skrev:Hvor gamle var I da I begyndte på fillers osv? :)

Jeg har fået botox én gang for to og et halvt år siden som 33-årig. Havde i flere år været træt af en vandret panderynke og besluttede, at den ikke skulle med på bryllupsbillederne. Fik ordnet panderynke og let løft af det ene øjenbryn, og jeg var SÅ glad for resultatet. Kunne godt finde på at få det lavet igen på et tidspunkt :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Zombie » 3. nov 2018, 23:26

Oddinary skrev:
Zombie skrev:
Oddinary skrev:Hvor gamle var I da I begyndte på fillers osv? :)


Jeg er 32, ligner en på 27, og burde være gået i gang for nogle år siden når det kommer til botox, da man virkelig kan reducere hvad man behøver dér, ved at begynde tidligt og præventivt.

Jeg vil sige, at 27 år er fint, hvis man kan se begyndelsen på dybe panderynker, ved øjnene eller brynene.
Selvfølgelig tidligere, hvis man har behovet, men jeg synes også, man skal passe på ikke st glatte almindelige "Jeg rynker panden fordi jeg er bekymret" rynker, hvis det giver mening.

Fillers er for at modvirke den effekt rynker har haft, eller for at fremhæve fx kindben eller hage.
Jeg trænger fx til filler i rynkerne fra næsefløjene ned til mundvigene, og hvis jeg virkelig ville dyrke det, har jeg vigende hage, og kunne fremme mit udseende med filler i den. Det ønsker jeg dog umiddelbart ikke. :)

Havde jeg ikke haft gode gener og meget sund livsstil, så havde jeg fortrudt jeg ikke gik i gang før, nu jeg gerne vil have det gjort.


Jeg er 28. Jeg har ikke nogen bekymringsrynker eller panderynker, kun lidt "crows feet". De generer mig ikke så meget, men jeg har ikke lyst til at få de dér bekymringsrynker, men jeg er lidt i tvivl om hvor bogstaveligt, man skal tage det med at det kan bruges forebyggende :blush:


Jeg kommer aldrig til at få fx 11 tallet (to dybe lodrette rynker mellem brynene), men hvis du fx allerede nu kan ane, at de vil blive markante senere, kan du bruge botox forebyggende.

Botox er jo nervegift der lammer musklen ved rynken, så hvis du sætter den del af musklen ud af spil NU, kan den jo ikke rynke og dermed skabe de dybe furer.

Hvis du ikke kan se, hvor der evt skulle være et problem, så ville jeg personligt bare afvente.
Det gør jeg selv med to vandrette panderynker, som jeg simpelthen ikke vurderer bliver et problem før jeg er 70. Og så er de velkomne. :lol:
Men jeg holder lige øje, hvis jeg gerne vil forebygge at de udvikler sig.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Knirkemis » 15. nov 2018, 19:05

Jeg er begyndt på botox i bekymringsrynken for et år siden, da jeg var tæt på at blive 39 år. Jeg var begyndt at få lidt linjer i panden, som primært skyldes, at jeg åbenbart har meget mimik i det område, når jeg taler. Botox til bekymringsrynken (som jeg ikke havde) har fjernet det hele, da halvdelen af mine øjenbryn er lammede, og det har så en god effekt på hele min pande.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf flicka » 27. nov 2018, 18:56

Øjenbrynsløft/pandeløft - er det noget, man kan få gjort på sygesikringen, hvis det vurderes at være mere passende end fjernelse af tunge øjenlåg? Eller er det bare ærgerligt?

Mig bekendt kan man få opereret tunge øjenlåg på sygesikringen, hvis man har gener nok. Men som jeg lige kan se på mig selv, vil et øjenbrynsløft/pandeløft være bedre, for mine øjenbryn er gået sydpå, uden at mine øjenlåg er for tunge, som jeg lige ser det. For når jeg løfter op i panden/øjenbrynene, så ser mine øjenlåg rigtig pæne ud.

Jeg er begyndt at få hovedpine i panden og løfter bevidst øjenbrynene adskillige gange om dagen, for at kunne se bedre, fordi øjenlågene lægger sig udover vippekanten :(
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf BlueBunny » 27. nov 2018, 20:11

Jeg synes jeg er ved at ha mod til det.
Men! Jeg synes det er omstændigt at skulle ind midt i København. Ville gerne et sted med god p plads så jeg nemt kan køre hjem hvis jeg er hævet.
Og så synes jeg det ser ret dyrt ud. :/ synes ellers ikke jeg er nærig, men jeg ville gerne bekymringsrynken og fine panderynker. Til en start. Men måske mere.
Det er ansigtet jeg er interesseret i.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Annione » 27. nov 2018, 20:35

Oddinary skrev:Hvor gamle var I da I begyndte på fillers osv? :)


Jeg fik botox i bekymringsrynken mellem brynene og restylane i fugerne fra næse mod munden da jeg var 33.
Jeg er 39 og fik senest botox i torsdags. Jeg får botox 2-3 gange om året.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Annione » 27. nov 2018, 20:38

BlueBunny skrev:Jeg synes jeg er ved at ha mod til det.
Men! Jeg synes det er omstændigt at skulle ind midt i København. Ville gerne et sted med god p plads så jeg nemt kan køre hjem hvis jeg er hævet.
Og så synes jeg det ser ret dyrt ud. :/ synes ellers ikke jeg er nærig, men jeg ville gerne bekymringsrynken og fine panderynker. Til en start. Men måske mere.
Det er ansigtet jeg er interesseret i.


Du hæver ikke op af botox. Sidst jeg fik botox havde jeg små buler, der forsvandt efter 10 minutter.
Jeg har cyklet rundt og har også taget direkte på café efter et skud botox. Det kan overhovedet ikke ses. Eller mærkes.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Filipai » 27. nov 2018, 20:46

flicka skrev:Øjenbrynsløft/pandeløft - er det noget, man kan få gjort på sygesikringen, hvis det vurderes at være mere passende end fjernelse af tunge øjenlåg? Eller er det bare ærgerligt?

Mig bekendt kan man få opereret tunge øjenlåg på sygesikringen, hvis man har gener nok. Men som jeg lige kan se på mig selv, vil et øjenbrynsløft/pandeløft være bedre, for mine øjenbryn er gået sydpå, uden at mine øjenlåg er for tunge, som jeg lige ser det. For når jeg løfter op i panden/øjenbrynene, så ser mine øjenlåg rigtig pæne ud.

Jeg er begyndt at få hovedpine i panden og løfter bevidst øjenbrynene adskillige gange om dagen, for at kunne se bedre, fordi øjenlågene lægger sig udover vippekanten :(

Jeg måtte selv punge ud, selvom jeg led af grum migræne før jeg fik lavet øjenbynsløft (og en smule hud fjernet fra lågene også). Det var ikke generende nok i følge reglerne. Ens øjenlåg skal gå ud over ens vipper før man kan få tilskud. Jeg gik også konstant og løftede brynene. Det har ikke været noget kosmetisk mirakel, gad godt mine øjenbryn sad endnu højere oppe, men det har hjulpet på generne.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf flicka » 27. nov 2018, 20:52

Filipai skrev:
flicka skrev:Øjenbrynsløft/pandeløft - er det noget, man kan få gjort på sygesikringen, hvis det vurderes at være mere passende end fjernelse af tunge øjenlåg? Eller er det bare ærgerligt?

Mig bekendt kan man få opereret tunge øjenlåg på sygesikringen, hvis man har gener nok. Men som jeg lige kan se på mig selv, vil et øjenbrynsløft/pandeløft være bedre, for mine øjenbryn er gået sydpå, uden at mine øjenlåg er for tunge, som jeg lige ser det. For når jeg løfter op i panden/øjenbrynene, så ser mine øjenlåg rigtig pæne ud.

Jeg er begyndt at få hovedpine i panden og løfter bevidst øjenbrynene adskillige gange om dagen, for at kunne se bedre, fordi øjenlågene lægger sig udover vippekanten :(

Jeg måtte selv punge ud, selvom jeg led af grum migræne før jeg fik lavet øjenbynsløft (og en smule hud fjernet fra lågene også). Det var ikke generende nok i følge reglerne. Ens øjenlåg skal gå ud over ens vipper før man kan få tilskud. Jeg gik også konstant og løftede brynene. Det har ikke været noget kosmetisk mirakel, gad godt mine øjenbryn sad endnu højere oppe, men det har hjulpet på generne.


Øv, for jeg synes ikke lige, jeg har råd til at smide så mange penge efter det. Men det begynder at være for generende, desværre.
Jeg kunne bare godt tænke mig at få mine øjenbryn op på den rigtige plads på den rigtige side af "øjenbrynskammen" over øjnene. Lige nu ligger omkring 3/4 af mine øjenbryn under :(

Hvad gav du for din operation og hvorhenne, hvis jeg må spørge?
Senest rettet af flicka 27. nov 2018, 20:58, rettet i alt 1 gang.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Filipai » 27. nov 2018, 20:57

flicka skrev:
Filipai skrev:
flicka skrev:Øjenbrynsløft/pandeløft - er det noget, man kan få gjort på sygesikringen, hvis det vurderes at være mere passende end fjernelse af tunge øjenlåg? Eller er det bare ærgerligt?

Mig bekendt kan man få opereret tunge øjenlåg på sygesikringen, hvis man har gener nok. Men som jeg lige kan se på mig selv, vil et øjenbrynsløft/pandeløft være bedre, for mine øjenbryn er gået sydpå, uden at mine øjenlåg er for tunge, som jeg lige ser det. For når jeg løfter op i panden/øjenbrynene, så ser mine øjenlåg rigtig pæne ud.

Jeg er begyndt at få hovedpine i panden og løfter bevidst øjenbrynene adskillige gange om dagen, for at kunne se bedre, fordi øjenlågene lægger sig udover vippekanten :(

Jeg måtte selv punge ud, selvom jeg led af grum migræne før jeg fik lavet øjenbynsløft (og en smule hud fjernet fra lågene også). Det var ikke generende nok i følge reglerne. Ens øjenlåg skal gå ud over ens vipper før man kan få tilskud. Jeg gik også konstant og løftede brynene. Det har ikke været noget kosmetisk mirakel, gad godt mine øjenbryn sad endnu højere oppe, men det har hjulpet på generne.


Øv, for jeg synes ikke lige, jeg har råd til at smide så mange penge efter det. Men det begynder at være for generende, desværre.
Jeg har ikke den store behov for at få øjebrynene hevet op til næsten-overrasket-look, men bare op på den rigtige plads på den rigtige side af "øjenbrynskammen" over øjnene. Lige nu ligger omkring 3/4 af mine øjenbryn under :(

Hvad gav du for din operation og hvorhenne, hvis jeg må spørge?


Jeg vil helst ikke dele hvorhenne, fordi jeg ikke kan anbefale stedet, det er samme læge som purple, og måtte igennem operationen 2 gange, da det faldte ned efter første gang. Prisen var dog meget ens hvor jeg kiggede rundt, og det var vidst lige over 8000 jeg gav.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf flicka » 27. nov 2018, 21:02

Filipai skrev:
flicka skrev:
Filipai skrev:
flicka skrev:Øjenbrynsløft/pandeløft - er det noget, man kan få gjort på sygesikringen, hvis det vurderes at være mere passende end fjernelse af tunge øjenlåg? Eller er det bare ærgerligt?

Mig bekendt kan man få opereret tunge øjenlåg på sygesikringen, hvis man har gener nok. Men som jeg lige kan se på mig selv, vil et øjenbrynsløft/pandeløft være bedre, for mine øjenbryn er gået sydpå, uden at mine øjenlåg er for tunge, som jeg lige ser det. For når jeg løfter op i panden/øjenbrynene, så ser mine øjenlåg rigtig pæne ud.

Jeg er begyndt at få hovedpine i panden og løfter bevidst øjenbrynene adskillige gange om dagen, for at kunne se bedre, fordi øjenlågene lægger sig udover vippekanten :(

Jeg måtte selv punge ud, selvom jeg led af grum migræne før jeg fik lavet øjenbynsløft (og en smule hud fjernet fra lågene også). Det var ikke generende nok i følge reglerne. Ens øjenlåg skal gå ud over ens vipper før man kan få tilskud. Jeg gik også konstant og løftede brynene. Det har ikke været noget kosmetisk mirakel, gad godt mine øjenbryn sad endnu højere oppe, men det har hjulpet på generne.


Øv, for jeg synes ikke lige, jeg har råd til at smide så mange penge efter det. Men det begynder at være for generende, desværre.
Jeg har ikke den store behov for at få øjebrynene hevet op til næsten-overrasket-look, men bare op på den rigtige plads på den rigtige side af "øjenbrynskammen" over øjnene. Lige nu ligger omkring 3/4 af mine øjenbryn under :(

Hvad gav du for din operation og hvorhenne, hvis jeg må spørge?


Jeg vil helst ikke dele hvorhenne, fordi jeg ikke kan anbefale stedet, det er samme læge som purple, og måtte igennem operationen 2 gange, da det faldte ned efter første gang. Prisen var dog meget ens hvor jeg kiggede rundt, og det var vidst lige over 8000 jeg gav.


Ah, det kan jeg godt se og forstå.

Det lyder dog ret billigt med 8000, når jeg ser priser fra 15-30.000+ rundtomkring :gruble:
Hvilken teknik er din lavet med? Endoskopi?
Fuld narkose eller lokalbedøvelse?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll

Tilbage til "Skønhed"