Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Filipai » 27. nov 2018, 21:09

flicka skrev:
Filipai skrev:
flicka skrev:
Filipai skrev:
flicka skrev:Øjenbrynsløft/pandeløft - er det noget, man kan få gjort på sygesikringen, hvis det vurderes at være mere passende end fjernelse af tunge øjenlåg? Eller er det bare ærgerligt?

Mig bekendt kan man få opereret tunge øjenlåg på sygesikringen, hvis man har gener nok. Men som jeg lige kan se på mig selv, vil et øjenbrynsløft/pandeløft være bedre, for mine øjenbryn er gået sydpå, uden at mine øjenlåg er for tunge, som jeg lige ser det. For når jeg løfter op i panden/øjenbrynene, så ser mine øjenlåg rigtig pæne ud.

Jeg er begyndt at få hovedpine i panden og løfter bevidst øjenbrynene adskillige gange om dagen, for at kunne se bedre, fordi øjenlågene lægger sig udover vippekanten :(

Jeg måtte selv punge ud, selvom jeg led af grum migræne før jeg fik lavet øjenbynsløft (og en smule hud fjernet fra lågene også). Det var ikke generende nok i følge reglerne. Ens øjenlåg skal gå ud over ens vipper før man kan få tilskud. Jeg gik også konstant og løftede brynene. Det har ikke været noget kosmetisk mirakel, gad godt mine øjenbryn sad endnu højere oppe, men det har hjulpet på generne.


Øv, for jeg synes ikke lige, jeg har råd til at smide så mange penge efter det. Men det begynder at være for generende, desværre.
Jeg har ikke den store behov for at få øjebrynene hevet op til næsten-overrasket-look, men bare op på den rigtige plads på den rigtige side af "øjenbrynskammen" over øjnene. Lige nu ligger omkring 3/4 af mine øjenbryn under :(

Hvad gav du for din operation og hvorhenne, hvis jeg må spørge?


Jeg vil helst ikke dele hvorhenne, fordi jeg ikke kan anbefale stedet, det er samme læge som purple, og måtte igennem operationen 2 gange, da det faldte ned efter første gang. Prisen var dog meget ens hvor jeg kiggede rundt, og det var vidst lige over 8000 jeg gav.


Ah, det kan jeg godt se og forstå.

Det lyder dog ret billigt med 8000, når jeg ser priser fra 15-30.000+ rundtomkring :gruble:
Hvilken teknik er din lavet med? Endoskopi?
Fuld narkose eller lokalbedøvelse?

Mit er også kun et indvendigt øjenbrynsløft og ikke et fuldt pandeløft, det er nemlig meget meget dyrere.
Det er beskrevet her. https://arosph.dk/vores-klinikker/plast ... nbrynsloft

Det er en halv time i lokalbedøvelse, og så er det klaret.
1
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Purple » 28. nov 2018, 12:57

flicka skrev:
Filipai skrev:
flicka skrev:Øjenbrynsløft/pandeløft - er det noget, man kan få gjort på sygesikringen, hvis det vurderes at være mere passende end fjernelse af tunge øjenlåg? Eller er det bare ærgerligt?

Mig bekendt kan man få opereret tunge øjenlåg på sygesikringen, hvis man har gener nok. Men som jeg lige kan se på mig selv, vil et øjenbrynsløft/pandeløft være bedre, for mine øjenbryn er gået sydpå, uden at mine øjenlåg er for tunge, som jeg lige ser det. For når jeg løfter op i panden/øjenbrynene, så ser mine øjenlåg rigtig pæne ud.

Jeg er begyndt at få hovedpine i panden og løfter bevidst øjenbrynene adskillige gange om dagen, for at kunne se bedre, fordi øjenlågene lægger sig udover vippekanten :(

Jeg måtte selv punge ud, selvom jeg led af grum migræne før jeg fik lavet øjenbynsløft (og en smule hud fjernet fra lågene også). Det var ikke generende nok i følge reglerne. Ens øjenlåg skal gå ud over ens vipper før man kan få tilskud. Jeg gik også konstant og løftede brynene. Det har ikke været noget kosmetisk mirakel, gad godt mine øjenbryn sad endnu højere oppe, men det har hjulpet på generne.


Øv, for jeg synes ikke lige, jeg har råd til at smide så mange penge efter det. Men det begynder at være for generende, desværre.
Jeg kunne bare godt tænke mig at få mine øjenbryn op på den rigtige plads på den rigtige side af "øjenbrynskammen" over øjnene. Lige nu ligger omkring 3/4 af mine øjenbryn under :(

Hvad gav du for din operation og hvorhenne, hvis jeg må spørge?


Det bedste råd jeg kan give dig, når du tager et valg om at få gjort noget ved det, hvis det har noget som helst med dine øjenbryn at gøre... så få det for guds skyld gjort ved en plastickirurg, og ikke en øjenlæge! Virkelig! Det koster lidt mere - men tro mig, du vil IKKE stå med problemerne bagefter! Jeg skal ikke røbe for meget - men jeg er informeret om, at der generelt sker lidt ting der ikke skal ske, når øjenlægerne bevæger sig ind på plastickirurgernes banehalvdel, som endoskopisk brynløft nok er :)
2
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Purple » 28. nov 2018, 13:03

*Slettet*
Senest rettet af Purple 2. okt 2019, 10:55, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf flicka » 28. nov 2018, 16:40

Purple skrev:
Filipai skrev:
flicka skrev:
Filipai skrev:
flicka skrev:
Filipai skrev:
flicka skrev:Øjenbrynsløft/pandeløft - er det noget, man kan få gjort på sygesikringen, hvis det vurderes at være mere passende end fjernelse af tunge øjenlåg? Eller er det bare ærgerligt?

Mig bekendt kan man få opereret tunge øjenlåg på sygesikringen, hvis man har gener nok. Men som jeg lige kan se på mig selv, vil et øjenbrynsløft/pandeløft være bedre, for mine øjenbryn er gået sydpå, uden at mine øjenlåg er for tunge, som jeg lige ser det. For når jeg løfter op i panden/øjenbrynene, så ser mine øjenlåg rigtig pæne ud.

Jeg er begyndt at få hovedpine i panden og løfter bevidst øjenbrynene adskillige gange om dagen, for at kunne se bedre, fordi øjenlågene lægger sig udover vippekanten :(

Jeg måtte selv punge ud, selvom jeg led af grum migræne før jeg fik lavet øjenbynsløft (og en smule hud fjernet fra lågene også). Det var ikke generende nok i følge reglerne. Ens øjenlåg skal gå ud over ens vipper før man kan få tilskud. Jeg gik også konstant og løftede brynene. Det har ikke været noget kosmetisk mirakel, gad godt mine øjenbryn sad endnu højere oppe, men det har hjulpet på generne.


Øv, for jeg synes ikke lige, jeg har råd til at smide så mange penge efter det. Men det begynder at være for generende, desværre.
Jeg har ikke den store behov for at få øjebrynene hevet op til næsten-overrasket-look, men bare op på den rigtige plads på den rigtige side af "øjenbrynskammen" over øjnene. Lige nu ligger omkring 3/4 af mine øjenbryn under :(

Hvad gav du for din operation og hvorhenne, hvis jeg må spørge?


Jeg vil helst ikke dele hvorhenne, fordi jeg ikke kan anbefale stedet, det er samme læge som purple, og måtte igennem operationen 2 gange, da det faldte ned efter første gang. Prisen var dog meget ens hvor jeg kiggede rundt, og det var vidst lige over 8000 jeg gav.


Ah, det kan jeg godt se og forstå.

Det lyder dog ret billigt med 8000, når jeg ser priser fra 15-30.000+ rundtomkring :gruble:
Hvilken teknik er din lavet med? Endoskopi?
Fuld narkose eller lokalbedøvelse?

Mit er også kun et indvendigt øjenbrynsløft og ikke et fuldt pandeløft, det er nemlig meget meget dyrere.
Det er beskrevet her. https://arosph.dk/vores-klinikker/plast ... nbrynsloft

Det er en halv time i lokalbedøvelse, og så er det klaret.



Jeg må lige komme med en lille rettelse her - det du har linket til, det er et øjenbrynsløft, som foretages oppe ved brynet, et direkte brynløft - det skal man ikke få lavet, med mindre det udelukkende handler om funktion, og ikke det æstetiske. Det vil give et ar i brynet - det anbefales ikke til unge mennesker.

Det du skal have lavet, hvis det er brynene det handler om, det er nok et endoskopisk - men... det bedste er at tage en snak med en plastickirurg om det,- de kan vurdere om det er pande, brynene eller noget helt andet :gogo:

Per Bjerregaard er plastickirurg - og de laver det i hvert fald på hans klinik. Jeg har mødt ham i forbindelse med mit forløb - og ham havde jeg valgt, hvis jeg havde kunnet gøre det om er min tanke. Tag et kig der i hvert fald - men.. vær virkelig kritisk på det område her. En ting er øjenlågene - men når brynene er en markant del af det, så er der altså lidt mere i det end "bare lige" :blush2:

Det handler også om hvor brynene er faldet osv - om det er hele panden der skal løftes, eller om det er nok at gøre det i "yderpunkterne" osv.

http://www.bjerregaard-klinik.dk/?page_id=1130


Tak for dit input :gogo:

Jeg havde under alle omstændigheder regnet med at snakke med en plastikkirurg, hvis min egen læge ikke mener at det kan høre under sygesikringen. Men det bliver ikke lige med det samme, hvis jeg selv skal betale, må jeg indrømme :genert:

Jeg er klar over at der er flere faktorer, der spiller ind her og at det derfor må være en dialog, man tager med kirurgen om. Hvilken løsning der nu er bedst for en.

Jeg synes dog ikke at jeg har de såkaldte vandrette rynker i panden, tværtimod. Jeg har ikke særlig mange rynker (er også kun 33 og kvinderne i min familie får generelt ikke særlig mange rynker), men mine øjenbryn er gået sydpå. Så jeg vil tro at det er lidt for drastisk med en pandeløft, sådan umiddelbart.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Fynerfin82 » 28. nov 2018, 20:43

Er der nogen, der kan anbefale et sted i Vejle (eller bare i nærheden)? Jeg kender kun et sted i min egen by, men hun er umulig at få fat i, så nu skal jeg ud i nogle alternativer.
0
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf MissHelenaVon » 28. nov 2018, 21:15

Fynerfin82 skrev:Er der nogen, der kan anbefale et sted i Vejle (eller bare i nærheden)? Jeg kender kun et sted i min egen by, men hun er umulig at få fat i, så nu skal jeg ud i nogle alternativer.



Marianne Bisgaard eller Mølholm.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Annione » 1. dec 2018, 05:12

Så har min botox for alvor sparket ind! Min bekymringsrynke er helt død de næste par uger :lun:
Faktisk måtte min læge gerne fyre porcelæn i panden i stedet for pølsegift :-D
3
Brugeravatar
Sue-Ellen
Indlæg: 562
Tilmeldt: 28. dec 2015, 14:00
Kort karma: 22
Likede indlæg: 696

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Sue-Ellen » 25. dec 2018, 20:54

Annione skrev:Så har min botox for alvor sparket ind! Min bekymringsrynke er helt død de næste par uger :lun:
Faktisk måtte min læge gerne fyre porcelæn i panden i stedet for pølsegift :-D



Må jeg spørge hvilken behandler du bruger? Jeg har aldrig prøvet botox, men min bekymringsrynke er virkeligt begyndt at gå mig på! Synes bare det er et svært gennemskueligt marked (bor i kbh)
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Annione » 25. dec 2018, 21:11

Sue-Ellen skrev:
Annione skrev:Så har min botox for alvor sparket ind! Min bekymringsrynke er helt død de næste par uger :lun:
Faktisk måtte min læge gerne fyre porcelæn i panden i stedet for pølsegift :-D



Må jeg spørge hvilken behandler du bruger? Jeg har aldrig prøvet botox, men min bekymringsrynke er virkeligt begyndt at gå mig på! Synes bare det er et svært gennemskueligt marked (bor i kbh)


Jeg har fået botox her https://www.i-centrum.dk sidst. Kan dog ikke finde noget om det på deres hjemmeside. Men det holder vildt godt!
1
Brugeravatar
Sue-Ellen
Indlæg: 562
Tilmeldt: 28. dec 2015, 14:00
Kort karma: 22
Likede indlæg: 696

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Sue-Ellen » 25. dec 2018, 21:19

Annione skrev:
Sue-Ellen skrev:
Annione skrev:Så har min botox for alvor sparket ind! Min bekymringsrynke er helt død de næste par uger :lun:
Faktisk måtte min læge gerne fyre porcelæn i panden i stedet for pølsegift :-D



Må jeg spørge hvilken behandler du bruger? Jeg har aldrig prøvet botox, men min bekymringsrynke er virkeligt begyndt at gå mig på! Synes bare det er et svært gennemskueligt marked (bor i kbh)


Jeg har fået botox her https://www.i-centrum.dk sidst. Kan dog ikke finde noget om det på deres hjemmeside. Men det holder vildt godt!



Det var spøjst, det er en øjenklinik :gruble: Men tak, jeg undersøger da lige sagen :gogo:
1
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Fræksak » 26. dec 2018, 19:55

2
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Fynerfin82 » 8. jan 2019, 18:40

Så har jeg været til forundersøgelse og bestilt tid til min første omgang botox. Jeg vil i første omgang have ordnet den lodrette ved næsen og de vandrette i panden. Jeg glæder mig helt vildt, men er også en smule nervøs. Inden botox har jeg bestilt 2 gange kemisk peeling, så min hud kan blive rigtig fin og lækker.
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Purple » 8. jan 2019, 21:28

*slettet*
Senest rettet af Purple 2. okt 2019, 10:35, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Aima » 29. jan 2019, 06:35

Jer der har fået lavet tear trough i Danmark, hvor fik I det lavet og hvad gav I for det?

Jeg fik behandlingen på en rejse i oktober og lægen sagde, at ‘for a perfect result’ ville han anbefale mig at få lagt lidt mere ind et par måneder senere. I mellemtiden blev jeg så øjensyg og det har godt nok hærget området. Det kan nærmest ikke gå hurtigt nok med at få den behandling, for jeg er virkelig blevet indsunken og mørk under øjnene. Jeg venter selvfølgelig til jeg er helt færdig med behandlingen, men min sædvanlige botoxdame laver den ikke, så jeg skal have fundet et sted. Jeg tænker, at jeg lige så godt kan kombinere der med botox som jeg også synes, jeg trænger til efter denne omgang, så det bliver en dyr omgang. Botox for vandrette linjer i panden inkl. brynløft, for kragetæer og altså så den der tear trough.

Jeg har kigget på N’age. Nogle erfaringer?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Tråden for fillers og Botox & andet godt

Indlægaf Fynerfin82 » 19. mar 2019, 20:24

Efter lang tids tilløb fik jeg lavet min botox behandling i dag. Selve behandlingen var ikke slem, selvom hun stak virkelig mange gange (12 tror jeg nok). Nu glæder jeg mig bare til der er gået 14 dage, så jeg kan se den fulde effekt.
2

Tilbage til "Skønhed"