Begyndende problemhud - tweenie

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf Sophies-mor » 14. jul 2018, 21:26

Datteren er på vej i puberteten med øget sved tendens, fedtet hår og begyndende uren hud.

Hvad gør man lige med hudpleje til en 11 årige med "problem" hud?
Jeg brugte selv bare vand og almindelig Lux sæbe og har aldrig haft større problemer med huden, men sæbe er jo ikke så fantastisk og vil gerne hjælpe hende med at pleje sin hud på et fornuftigt niveau.
Tænker ikke massiv pleje, men på et stadie hvor hun måske kan indgå at få pizzaface.

Hvad er jeres anbefalinger?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. jul 2018, 21:37

Skrubbemaske fra f.x. matas, så huden og porrerne bliver renset, og en ansigtscreme til f.x. fedtet hud.

Min den ældste har fedtet hud og bumser, on/off, tænker det bare er en teenage ting. Men i de perioder der er værst, der er han opmærksom på hvad han spiser, han vasker sit ansigt med en våd klud morgen og aften, og bruger de renseprodukter vi har købt, som netop er noget scrub og noget creme. Og så har han fået de der sorte strips til næse, pande, hage. Så duller han den lidt ;)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf Chachacha » 14. jul 2018, 22:24

Matas har et billigt start kit til ung hud, der er uden parfume. Der er rens, bha toner og gel-creme i og det har fået ret gode anmeldelser.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf Sophies-mor » 14. jul 2018, 22:25

Chachacha skrev:Matas har et billigt start kit til ung hud, der er uden parfume. Der er rens, bha toner og gel-creme i og det har fået ret gode anmeldelser.

Hedder det bare start kit?
Hvad er bha toner?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf Chachacha » 14. jul 2018, 22:27

Sophies-mor skrev:
Chachacha skrev:Matas har et billigt start kit til ung hud, der er uden parfume. Der er rens, bha toner og gel-creme i og det har fået ret gode anmeldelser.

Hedder det bare start kit?
Hvad er bha toner?

Det er her: https://www.matas.dk/matas-start-kit-m-3-dele

EDIT: Det er i øvrigt niacinamid og ikke bha, der er i. Men begge dele er ingredienser, der er gode til uren hud.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf Sophies-mor » 14. jul 2018, 22:53

Chachacha skrev:
Sophies-mor skrev:
Chachacha skrev:Matas har et billigt start kit til ung hud, der er uden parfume. Der er rens, bha toner og gel-creme i og det har fået ret gode anmeldelser.

Hedder det bare start kit?
Hvad er bha toner?

Det er her: https://www.matas.dk/matas-start-kit-m-3-dele

EDIT: Det er i øvrigt niacinamid og ikke bha, der er i. Men begge dele er ingredienser, der er gode til uren hud.

Tak
0
Hæklerier på hjernen :cool:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf 1234 » 15. jul 2018, 01:39

Jeg ville prøve pudderdåserne t-zone peeling sammen med almindelig rens. Efter jeg begyndt på den er mine bumser forsvundet nærmest fuldstændigt. Den har dog en opstartsperiode, hvor man får lidt flere bumser. Det er noget med det aktive stof salisyre fremskynder processen på dem, der allerede er i huden.

Jeg ville i hvert fald ønske jeg havde kendt til kemisk peeling noget før. Min erfaring er tilgengæld at scrubbe masker og den slags ingen effekt har. Niacimid har heller ingen effekt på min hud, men andre er ret glade for det.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf Sophies-mor » 16. jul 2018, 19:13

Tak skal I have.
Tog barnet med i Matas i dag og det var vist meget godt.
Da start kittet er udviklet til meget fedtet hud, ville hun langt fra anbefale det til min pige.
Ja, hun har nogle bumser, men hendes hud er (grænsende til) tør til normal / kombineret og ikke fedtet all over.
Så det endte med en dyrere løsning - grønne striber til normal/ kombineret hud.


https://www.matas.dk/matas-vaskegele-250-ml

https://www.matas.dk/matas-skintonic-500-ml_697911

https://www.matas.dk/matas-dagcreme-80-ml

https://www.matas.dk/matas-spot-stick-10-ml_680077

(Natcreme tænker jeg, er for tidligt at begynde med? Fra samme serie... :gruble: )

Så hjem, og fælles mor-datter hudpleje (hver sine produkter) med vask, skintonic, dagcreme og spot stop for datterens vedkommende - natcreme og dermaroller oven i for mit.
Det bedste ud over fælles rutine: At hun bagefter kom fra sit værelse og sagde, at hendes ansigt og hud føltes meget bedre.. som om hun kan være i den nu.
:lun:

1.000 tak for hjælpen :kys:
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf Jedi » 17. jul 2018, 07:22

Lidt uden for emnet: måske er det en god idé for hende at begynde at bruge en solcreme også? Mest fordi det er den bedste forebyggelse mod hudskader, og hvis man har tendens til acne, selv i det små, så bliver de områder mere lyssensitive og man kan få mærker/ujævn hudtone i de områder. Derudover, hvis man bevæger sig over i nogle syre behandlinger, det kan f.eks. være BHA i en toner, så bliver man mere lysfølsom og er i større risiko for at blive forbrændt.
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 29. jul 2018, 08:11

Jedi skrev:Lidt uden for emnet: måske er det en god idé for hende at begynde at bruge en solcreme også? Mest fordi det er den bedste forebyggelse mod hudskader, og hvis man har tendens til acne, selv i det små, så bliver de områder mere lyssensitive og man kan få mærker/ujævn hudtone i de områder. Derudover, hvis man bevæger sig over i nogle syre behandlinger, det kan f.eks. være BHA i en toner, så bliver man mere lysfølsom og er i større risiko for at blive forbrændt.

Almindelig solcreme er ikke god for problemhud. Man kan købe særlig solcreme på apoteket der ikke gør problemet værre.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf Sophies-mor » 29. jul 2018, 08:49

Jeg undrer mig så en smule...
Nu er hendes hud nærmest knastør! ?
:gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf billiebean » 29. jul 2018, 09:19

Jeg ville rense huden med en mild renseskum og vaskeklud og så ville jeg bruge arganolie til pleje og så en mild kemisk peeling efter behov. Jeg ville aldrig bruge en skrap sæbe eller en creme.

Problemet med mange hudserier er, at de i bund og grund stripper huden for al naturligt fedt og samtidig er baseret på ingredienser der tilstopper porerne og dermed gør huden mere sårbar for bakterier og bumser end før. Det kan være, det er den proces, der er ved at starte nu, hvor hendes hud er blevet helt tør.

Bruger man en ren (! - ikke fx morocan oil eller andre "arganolier"), naturlig tørolie som fx arganolie så mætter man huden, så den ikke er så modtagelig og man tilstopper ikke porerne. Tørolier trænger rimeligt godt ind i huden, så det er ikke sådan at man går rundt med et glinsende ansigt. Man skal ikke bruge for meget - en 3-5 dråber.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf Jedi » 1. aug 2018, 19:29

Sophies-mor skrev:Jeg undrer mig så en smule...
Nu er hendes hud nærmest knastør! ?
:gruble:


Det kan være forkert produktvalg eller for aggressiv brug.

En del med acne (og alt muligt andet) har glæde af oil cleansing method, som der står mere om her https://theoilcleansingmethod.com/ Det er en forholdsvis billig tilgang til rens af ansigt, og man kan justere blandingerne lidt alt efter årstid. Man kan toppe det med en simpel fugtighedscreme om aftenen og en solcreme om morgenen.
1
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf missme » 1. aug 2018, 21:59

Vi bruger Basiron her i huset, kan fået på apoteket. Det kan tørre huden ud, hvis man ikke er opmærksom på at starte forsigtig og tilfører fugt. Min ikke også din datter bare oplever at huden er blevet affedtet, og det er derfor huden er blevet tør. Men Basiron virker i hvert fald ok.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Begyndende problemhud - tweenie

Indlægaf ajnaM » 25. aug 2018, 21:33

missme skrev:Vi bruger Basiron her i huset, kan fået på apoteket. Det kan tørre huden ud, hvis man ikke er opmærksom på at starte forsigtig og tilfører fugt. Min ikke også din datter bare oplever at huden er blevet affedtet, og det er derfor huden er blevet tør. Men Basiron virker i hvert fald ok.


Det er måske lidt voldsomt til en 11-årig med begyndende teen-hud? :genert:

Jeg brugte basiron, da jeg var stor teenager og havde problemhud, men det er en ret krads størrelse - og så bleger det i øvrigt helt vildt, så man skal lige tænke sig om i forhold til badeværelse og håndklæder.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Skønhed"