Hjælp en novice ud i make-up

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf LaMariposa » 5. apr 2018, 04:20

Jeg skal giftes lige om lidt, og min søde frisør har bedt mig om selv at levere make-up på dagen. Helt fint...

Jeg bruger bare aldrig andet end mascara og af og til lidt øjenskygge. Så, nu søger jeg lidt råd til, hvad jeg skal købe.

Tænker, at jeg skal bruge en god, vandfast mascara, et par lækre øjenskygger i gyldne/brune nuancer (gerne med glimmer) og noget pudder?

Er ikke til foundation overhovedet, for jeg synes det ser så kunstigt ud (undskyld :genert:), men jeg kunne godt bruge en stick eller noget, som lige kan dække evt. bumser på dagen.

Og så er der noget til læberne - har af og til brugt lipgloss, men synes det fedter og ryger af med det samme? Måske har jeg brugt de forkerte mærker?

Hit me :D Og vær gerne ret konkrete med mærker og evt. navn på produktet.

På forhånd tak :kys:
0
:lun: Be brave
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf Aquadorable » 5. apr 2018, 05:08

Hvad med en bb-creme til huden? Det er en dagcreme med en smule farve i, som lige gør, at huden ser jævn og ensartet ud.

Jeg går aldrig med den slags, men var virkelig glad for det til mit bryllup, fordi det lige gør det der ekstra på billeder og får lyset til at falde pænt i ansigtet.

Ved godt, det ikke var det, du bad om hjælp til, men ville bare lige komme med et pip, nu jeg selv stod i samme situation sidste år :)

På læberne kan jeg anbefale Clinique Chubby Stick Super Strawberry - den brugte jeg selv til mit bryllup. Gav god fugt og smukke læber.
3
K - 12.06.18 :love:
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf Mette » 5. apr 2018, 06:36

Da jeg skulle giftes tænkte jeg også vandfast. Makeup-kvinden sagde dog, at det er svært at lave pæne vipper med vandfast. Og anbefalede alm mascara.

Jeg kan slet ikke ha fedtet lipgloss! Bodyshop laver en dejlig flydende en, der hedder noget ala "stain for lips and cheeks" Den er rigtig god. Den giver farve, men intet andet.

Og så lidt rouge så du ser fin og frisk ud :)
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf Krølle » 5. apr 2018, 07:52

Jeg er heller ikke til det klagede/pudrede look (:genert:) men er glad for BB-cream.

Skal jeg gøre noget ud af makeup er det primer fra YSL, der gør underværker for hudens glød og ensartethed, BB-cream, lidt solskinspudder og rouge fra Lancome for lige at fremhæve kindben og give en snert af farve. Derudover en diskret eyeliner, mascara og lidt brynfarve, fordi mine bryn er lysere end mit hår,

Afhængig af hvor længe der er tilmbrylluppet ville jeg også overveje at bruge vippeserum fra M2 beaute. Effekten er vild, hvis du bruger den i et par uger-mdr, og det mindsker behovet for mascara. Jeg kan efter et par mdr ikke bruge mere end et enkelt lag, hvis jeg ikke vil have et helt vildt kunstigt look.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf PaleSeptember » 5. apr 2018, 08:03

Jeg synes, det er svært at anbefale en makeupnovice nogle produkter, for vi har allesammen forskellige favoritter baseret på vores præferencer og hudtyper. Og hvad der klæder mig, klæder ikke nødvendigvis andre.

Mht. huden, så synes jeg, du skal smutte forbi Magasin eller andet med forskellige makeupmærker og fortælle lidt om din hudtype, og hvad du søger og så få nogle prøver, som du kan prøve i ro og mag derhjemme, eller evt. få dem til at lægge det på dig.

Mht. læberne, så er jeg glad for fx Cliniques Pop læbestifter - de er meget bløde og fugtgivende uden at føles fedtede overhovedet. De holder ikke hele dagen, men det er jo nemt at friske en læbestift op.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf Filipai » 5. apr 2018, 08:08

Prøv at smide nogle billeder op af den øjenmakeup du godt kunne tænke dig, det vil hjælpe med at kunne rådgive med farverne. Og det samme med farver af det du kunne tænke dig på læberne.
Angående huden kan jeg ikke hjælpe, jeg er til spartel all the way :D Men hvis du vælger en bb-creme , så ville jeg huske at købe en translucent setting powder, så den ikke glider af i løbet af dagen.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf kidkomb » 5. apr 2018, 10:21

DenSyngendeLussing skrev:Jeg vil til enhver tid påstå, at kvinder, der siger de ikke kan lide foundation, fordi det ser “kunstigt” ud enten bruger foundation forkert eller ikke har fundet en foundation, der passer til deres hud. Desuden er foundation jo mange ting og kan være et spørgsmål om prefencer, det kan være sheer, medium eller full coverage a la drag. Personligt synes jeg, den bedste foundation er den, hvor slutresultatet er naturligt og ens egen hudtone er synlig - blot smukkere og mere jævn.

Nå, nok om det. Jeg tror, det ville være nemmere hvis du postede billeder af et look, du gerne vil opnå. Så kan vi bedre rådgive dig i forhold til hvilke produkter, du skal købe for at opnå det ønskede resultat. :)

Jeg tror det kan være fordi du har en ret jævn og ensfarvet hud, for mine mange pigmentpletter, eksem, skallende steder og fregner gør at man ser "malet" ud med det samme.
Man kan ligesom se at der er noget oven på huden, fordi skønhedspletter osv stadig kan ses igennem, giver det mening?
Ellers skal jeg ud i så tykt et lag at det uvægerligt vil se kaget ud.
Jeg må nøjes med en let BB (faktisk opblandet med min alm creme) eller en pudder til det værste. Ensfarvet kommer jeg aldrig til at se ud desværre.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf LaMariposa » 5. apr 2018, 11:05

DenSyngendeLussing skrev:Jeg vil til enhver tid påstå, at kvinder, der siger de ikke kan lide foundation, fordi det ser “kunstigt” ud enten bruger foundation forkert eller ikke har fundet en foundation, der passer til deres hud. Desuden er foundation jo mange ting og kan være et spørgsmål om prefencer, det kan være sheer, medium eller full coverage a la drag. Personligt synes jeg, den bedste foundation er den, hvor slutresultatet er naturligt og ens egen hudtone er synlig - blot smukkere og mere jævn.

Nå, nok om det. Jeg tror, det ville være nemmere hvis du postede billeder af et look, du gerne vil opnå. Så kan vi bedre rådgive dig i forhold til hvilke produkter, du skal købe for at opnå det ønskede resultat. :)


Måske? :gruble: Synes bare, at jeg ser så mange, hvor det er virkelig tydeligt og set alt andet end naturligt ud. Har f.eks. en kollega, som er ret køn, men som altid har sådan en "kant" mellem foundation til sin "almindelige" hud. Men det kan være, at jeg slet og ret ikke lægger mærke til den, hvis det bruges rigtigt?
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf PaleSeptember » 5. apr 2018, 11:17

LaMariposa skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg vil til enhver tid påstå, at kvinder, der siger de ikke kan lide foundation, fordi det ser “kunstigt” ud enten bruger foundation forkert eller ikke har fundet en foundation, der passer til deres hud. Desuden er foundation jo mange ting og kan være et spørgsmål om prefencer, det kan være sheer, medium eller full coverage a la drag. Personligt synes jeg, den bedste foundation er den, hvor slutresultatet er naturligt og ens egen hudtone er synlig - blot smukkere og mere jævn.

Nå, nok om det. Jeg tror, det ville være nemmere hvis du postede billeder af et look, du gerne vil opnå. Så kan vi bedre rådgive dig i forhold til hvilke produkter, du skal købe for at opnå det ønskede resultat. :)


Måske? :gruble: Synes bare, at jeg ser så mange, hvor det er virkelig tydeligt og set alt andet end naturligt ud. Har f.eks. en kollega, som er ret køn, men som altid har sådan en "kant" mellem foundation til sin "almindelige" hud. Men det kan være, at jeg slet og ret ikke lægger mærke til den, hvis det bruges rigtigt?


Det er ikke meningen, at man skal kunne se en kant. Så er det den forkerte farve, eller hendes foundation er ikke blendet ordentligt ud.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf LaMariposa » 5. apr 2018, 11:17

Og tak så langt :)

Her kommer lidt billeder. Det var faktisk ikke let let at finde nogle - er åbenbart lidt bridezilla lige på den her :blush:

Synes hende den mest mørkhårede er det bedste eksempel.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf kidkomb » 5. apr 2018, 11:34

DenSyngendeLussing skrev:
kidkomb skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg vil til enhver tid påstå, at kvinder, der siger de ikke kan lide foundation, fordi det ser “kunstigt” ud enten bruger foundation forkert eller ikke har fundet en foundation, der passer til deres hud. Desuden er foundation jo mange ting og kan være et spørgsmål om prefencer, det kan være sheer, medium eller full coverage a la drag. Personligt synes jeg, den bedste foundation er den, hvor slutresultatet er naturligt og ens egen hudtone er synlig - blot smukkere og mere jævn.

Nå, nok om det. Jeg tror, det ville være nemmere hvis du postede billeder af et look, du gerne vil opnå. Så kan vi bedre rådgive dig i forhold til hvilke produkter, du skal købe for at opnå det ønskede resultat. :)


Jeg tror det kan være fordi du har en ret jævn og ensfarvet hud, for mine mange pigmentpletter, eksem, skallende steder og fregner gør at man ser "malet" ud med det samme.
Man kan ligesom se at der er noget oven på huden, fordi skønhedspletter osv stadig kan ses igennem, giver det mening?
Ellers skal jeg ud i så tykt et lag at det uvægerligt vil se kaget ud.
Jeg må nøjes med en let BB (faktisk opblandet med min alm creme) eller en pudder til det værste. Ensfarvet kommer jeg aldrig til at se ud desværre.


Det kan selvfølgelig godt være, det havde jeg ikke tænkt på - jeg må indrømme, jeg muligvis er blevet blændet af mit eget udgangspunkt.

Jeg tager det i mig igen, foundation fungerer formentlig ikke til alle hudtyper. Jeg tror bare, jeg blev lidt stødt på manchetterne over påstanden om, at foundation nødvendigvis ser ”kunstigt” ud.

Jeg tænker også at de som mener at det altid ser unaturligt ud, netop ikke tænker over at dem hvor det faktisk ser naturligt ud (som dig), dem lægger man slet ikke mærke til. -For der ser det naturligt ud.
Jeg er lidt misundelig på dig :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf Filipai » 5. apr 2018, 12:12

Jeg tænker også de ikke rigtigt har noget på øjnene. Prøv at gå på Pinterest og søg efter Bride makeup og find billeder ag lukkede øjne med make-up.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf LaMariposa » 5. apr 2018, 13:18

Hvor er I gode :banan:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf girl_beat » 5. apr 2018, 15:14

Jeg havde det præcis som dig, men vovede mig alligevel i Magasin og fik rigtig fin vejledning og ‘prøvemake-up’ på Clarins standen. Endte med en diskret, matterende foundation og en lyserød lipgloss :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Hjælp en novice ud i make-up

Indlægaf LaMariposa » 5. apr 2018, 16:19

girl_beat skrev:Jeg havde det præcis som dig, men vovede mig alligevel i Magasin og fik rigtig fin vejledning og ‘prøvemake-up’ på Clarins standen. Endte med en diskret, matterende foundation og en lyserød lipgloss :)


Nu er I så mange, som har nævnt Magasin, så det må jeg klart prøve.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Skønhed"