Shellac, hvordan skal det lægges?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. mar 2018, 16:06

Det er nok er fjollet spørgsmål, men jeg fik lagt en shellac i går på en klinik og jeg synes ikke at den ligger ret pænt. Men jeg ved ikke om det er sådan man gør med shellac. Jeg har alt for korte negle fordi jeg bidder dem. Når jeg har lak på og sørger fir at vedligeholde også så kan jeg holde mig fra det, så jeg tænkte at shellac i en periode måske var løsningen.

Det er hverken lagt til kant i sider eller til neglebånd. Det ser sært ud synes jeg. Jeg hsr egenligt booket tid til aftagning og ny omgang om 14 dage, men er sikker på at jeg har lyst til st få det gjort samme sted hvis det her er “forkert”

Hr taget et billede og er ved at dø over at se hvor forfærdeligt korte mine negle er :8: :(
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 3. mar 2018, 16:11

Jeg har ikke haft shellac, men akryl og gel. En kollega fik lagt shellac fast og det har aldrig set sådan ud.

Alle de gange jeg har fået lavet negle har det fyldt hele neglen og set super godt ud. Ville være noget utilfreds med et resultat som det du fremviser der. Det ser halvfærdigt ud:
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. mar 2018, 16:16

Altså akryl og gel men ikke som kunstige negle? Det har jeg fået før i tiden, ala 10-12 år siden i en periode og det var også pænere og til kanter.

Jeg tænkte egentlig om det var sådan shellac blev lagt af en eller anden årsag ift produktet eller om det er fordi min negle er mindre end børnenegle.
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf Purple » 3. mar 2018, 16:21

FormerlyKnownAs skrev:Altså akryl og gel men ikke som kunstige negle? Det har jeg fået før i tiden, ala 10-12 år siden i en periode og det var også pænere og til kanter.

Jeg tænkte egentlig om det var sådan shellac blev lagt af en eller anden årsag ift produktet eller om det er fordi min negle er mindre end børnenegle.

Det der havde jeg ikke været tilfreds med. Det skal langt tættere på kanten end det der - det der ligner jo at det er udgroet og klar til en ny omgang.. :gruble:
2
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 3. mar 2018, 16:21

De gel jeg har fået lavet har været uden extension, så bare oven på min egen negl. Det har jeg fået lavet 3 forskellige steder i alt omkring 4-5 gange og de har altid dækket hele neglen.

Akryl har været mere ala en falsk negl selvom lortet ikke kunne ødelægges på nogen måde. Det blev siddende indtil det blev slebet af. Hvis du googler shellac negle dækker de også hele neglen på billederne.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. mar 2018, 16:28

Purple skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Altså akryl og gel men ikke som kunstige negle? Det har jeg fået før i tiden, ala 10-12 år siden i en periode og det var også pænere og til kanter.

Jeg tænkte egentlig om det var sådan shellac blev lagt af en eller anden årsag ift produktet eller om det er fordi min negle er mindre end børnenegle.

Det der havde jeg ikke været tilfreds med. Det skal langt tættere på kanten end det der - det der ligner jo at det er udgroet og klar til en ny omgang.. :gruble:


Præcis. Det ligner nemlig at der er udgroet ny negl. Heldigvis er det en mindre vigtig detalje ift at jeg bidder negle. Men pænt er det ikke.

Aflyser min tid og booker et andet sted
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. mar 2018, 16:29

Rikke skrev:Hvad har du betalt for det der makværk? :genert:


Åh det kan jeg ikke engang huske. Der er jo gået et døgn. Måske 275kr eller 300. En af de to mener jeg.

Så faktisk først i dag sådan mere detaljeret på det.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. mar 2018, 16:29

TakeAChanceOnMe skrev:De gel jeg har fået lavet har været uden extension, så bare oven på min egen negl. Det har jeg fået lavet 3 forskellige steder i alt omkring 4-5 gange og de har altid dækket hele neglen.

Akryl har været mere ala en falsk negl selvom lortet ikke kunne ødelægges på nogen måde. Det blev siddende indtil det blev slebet af. Hvis du googler shellac negle dækker de også hele neglen på billederne.


Okay. Det har jeg aldrig prøvet. Kun kunstige
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf Akehurst2 » 3. mar 2018, 16:45

Er helt enig med de andre i, at det skal tættere på neglebåndet. I forhold til spidsen af neglen vil de normalt lægge det lidt ud over kanten, så den forsegles godt, men det kan de jo ikke, hvis neglen er så kort, for det må ikke komme ud på huden (så holder det for dårligt) men det skal helt sikkert tættere på neglebåndet.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf Studsgaard » 3. mar 2018, 16:51

De har er en uge gammel og meget tættere på kanten end dit.

Jeg har et lag gele på min egen negl (da jeg har virkelig skrøbelige negle) og så shellak ovenpå.

Jeg syntes godt du kan klage over det der. Det ser slet ikke professionelt ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. mar 2018, 16:53

Akehurst2 skrev:Er helt enig med de andre i, at det skal tættere på neglebåndet. I forhold til spidsen af neglen vil de normalt lægge det lidt ud over kanten, så den forsegles godt, men det kan de jo ikke, hvis neglen er så kort, for det må ikke komme ud på huden (så holder det for dårligt) men det skal helt sikkert tættere på neglebåndet.


Nej de ikke kan ikke rigtig lægge det længere ud, men siderne og ned til neglebånd kan det jo godt gøres tættere på.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. mar 2018, 16:54

Studsgaard skrev:De har er en uge gammel og meget tættere på kanten end dit.

Jeg har et lag gele på min egen negl (da jeg har virkelig skrøbelige negle) og så shellak ovenpå.

Jeg syntes godt du kan klage over det der. Det ser slet ikke professionelt ud.


Hold da op ja, det er meget tættere på.

Jeg er sygt dårlig til at klage/brokke mig :(
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. mar 2018, 16:55

Tænker bare om det er fordi mine negle er så korte mon :gruble:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 3. mar 2018, 17:07

FormerlyKnownAs skrev:Tænker bare om det er fordi mine negle er så korte mon :gruble:


Da jeg fik lagt gel på mine første gang var de ultra korte - jeg må nemlig ikke have lange negle i forbindelse med studiet. De var stadig lagt ud til kanten.

Jeg synes ærlig talt du skal klage over det makværk der, det ligner de har stoppet halvvejs og tænkt at går den så går den. Jeg er også skide dårlig til at klage, men det der er altså dårligt udført arbejde.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Shellac, hvordan skal det lægges?

Indlægaf Studsgaard » 3. mar 2018, 17:11

Er det en uddannet/klinik du har været hos?
0

Tilbage til "Skønhed"