Foundation til fedtet hud?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Foundation til fedtet hud?

Indlægaf OberstNasig » 1. feb 2018, 23:58

Jeg har brugt noget tid på at finde en ny foundation, der fungerer til virkelig fedtet hud. Jeg bilder mig ikke ind, at det kan fjerne problemet fuldstændigt, men hvis jeg kan finde een, der fungerer bare nogenlunde, er jeg glad.
Jeg har googlet på livet løs og haft flere prøver hjemme fra Magasin på foundations, der burde virke, men jeg synes faktisk ikke, at de har været særligt gode sammenlignet med såkaldt "Almindelige".
De to prøver, jeg har haft hjemme er fra Kat Von D og Urban Decay og jeg synes hurtigt, at de fedter til, hvor jeg har problemer, dvs. området omkring næse og pande. Desuden sætter de sig i klatter i huden.
Jeg bruger en primer forinden fra Youngblood og en pudder fra Smartbox, der er til fedtet hud.
Hjælp for satan! :lol:
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Foundation til fedtet hud?

Indlægaf Annione » 2. feb 2018, 04:43

Kunne det tænkes at din serum og dagcreme er for plejede?

Jeg har selv haft fedtet hud og døjet meget med det. Løsningen var en anden hudpleje.

Anyways - jeg er glad for true match fra L’oreal, blandet 50/50 med Niveas BB cream.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Foundation til fedtet hud?

Indlægaf Filipai » 2. feb 2018, 07:10

Tjek Nikkia Joy ud på Youtube. Hun er redningen med guides til os med "oily skin"

Husk at bruge dagcreme hver dag, lad tørre, prime, tørre og så en translucent powder evt setting spray og SÅ kommer foundationen.
Jeg bruger Estee Lauder double wear påført med beautyblender og så endnu et lag translucent powder også påført med beautyblender og så trykket godt ind i huden. Efter jeg er begyndt på den rutine er det faktisk kun min næse der har brug for lidt touch up efter en lang dag.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Foundation til fedtet hud?

Indlægaf PaleSeptember » 2. feb 2018, 11:08

Helt klart Chanel Perfection Lumiere Velvet! Fantastisk foundation, der føles mat og vægtløs på huden.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Foundation til fedtet hud?

Indlægaf Zombie » 4. feb 2018, 00:09

Jeg bruger en matterende dagcreme fra Garnier og mineral foundation fra L'oreal. Det helt store trick er for mig en god fugtgivende natcreme, da min hud faktisk fedter, fordi den er tør. Jeg har begrænset det virkelig meget, efter at jeg begyndte at give min hud en røvfuld fugt om natten.
Bruger Garnier moisture bomb night gel.
Derudover Rimmels matterende pudder.
0
aka Forbies

:gammel:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Foundation til fedtet hud?

Indlægaf Grissebassen » 4. feb 2018, 09:29

Zombie skrev:Jeg bruger en matterende dagcreme fra Garnier og mineral foundation fra L'oreal. Det helt store trick er for mig en god fugtgivende natcreme, da min hud faktisk fedter, fordi den er tør. Jeg har begrænset det virkelig meget, efter at jeg begyndte at give min hud en røvfuld fugt om natten.
Bruger Garnier moisture bomb night gel.
Derudover Rimmels matterende pudder.

Hvor køber du nat-gelen? Jeg har ikke kunne finde den i nogle fysiske butikker.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Foundation til fedtet hud?

Indlægaf Zombie » 4. feb 2018, 14:41

Grissebassen skrev:
Zombie skrev:Jeg bruger en matterende dagcreme fra Garnier og mineral foundation fra L'oreal. Det helt store trick er for mig en god fugtgivende natcreme, da min hud faktisk fedter, fordi den er tør. Jeg har begrænset det virkelig meget, efter at jeg begyndte at give min hud en røvfuld fugt om natten.
Bruger Garnier moisture bomb night gel.
Derudover Rimmels matterende pudder.

Hvor køber du nat-gelen? Jeg har ikke kunne finde den i nogle fysiske butikker.


Matas. I deres afdeling til uren hud, ved deres Garnier ting.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Foundation til fedtet hud?

Indlægaf Knirkemis » 5. feb 2018, 18:34

Den her. Den er heldækkende og matterer godt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Foundation til fedtet hud?

Indlægaf OberstNasig » 9. feb 2018, 10:14

Jeg synes det er svært at gennemskue, hvad der er rigtigt, når snakken drejer over på det her med at fedtet hud kan affedte, hvis den er fugtet nok. Jeg har indtil nu ikke haft modet til at prøve med fede cremer, fordi jeg også er begyndt at døje med uren hud efter jeg lagde p-pillerne på hylden. Men jeg bruger fugtkure flere gange om ugen, fordi min hud bliver så stram her om vinteren.

Jeg er en dårlig trådstarter, for jeg har endt med at købe noget helt andet, men jeg var også også hårdt presset, da jeg ikke kunne klemme mere foundation ud af den gamle. Jeg forsøgte mig med en foundation fra Clinique og en primer fra Estee Lauder, der nærmest bliver lidt kalket i det.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Foundation til fedtet hud?

Indlægaf Grissebassen » 9. feb 2018, 17:39

OberstNasig skrev:Jeg synes det er svært at gennemskue, hvad der er rigtigt, når snakken drejer over på det her med at fedtet hud kan affedte, hvis den er fugtet nok. Jeg har indtil nu ikke haft modet til at prøve med fede cremer, fordi jeg også er begyndt at døje med uren hud efter jeg lagde p-pillerne på hylden. Men jeg bruger fugtkure flere gange om ugen, fordi min hud bliver så stram her om vinteren.

Jeg er en dårlig trådstarter, for jeg har endt med at købe noget helt andet, men jeg var også også hårdt presset, da jeg ikke kunne klemme mere foundation ud af den gamle. Jeg forsøgte mig med en foundation fra Clinique og en primer fra Estee Lauder, der nærmest bliver lidt kalket i det.

Kan du ikke starte med at prøve med fede cremer om natten? Uren hud kan også blive forværret af, at huden fedter pga tørhed. Det er noget med, at urenhederne har sværere ved at komme op til overfladen og ud gennem porrerne, hvis huden er tør i dybden, og probelmet derfor kommer til at synes værre, end de egentlig er.
0
Brugeravatar
Elefanne
Indlæg: 103
Tilmeldt: 3. feb 2016, 17:34
Kort karma: 13
Likede indlæg: 183

Re: Foundation til fedtet hud?

Indlægaf Elefanne » 10. feb 2018, 11:06

Jeg har (normalt) også rigtig fedtet hud.
Men efter jeg er begyndt at rense mit ansigt med koldpresset, økologisk kokosolie, så fedter min hud ikke længere. Det er så vild en forskel altså! :dance:
0
Every experience, no matter how bad it seems, holds within it a blessing of some kind. The goal is to find it.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Foundation til fedtet hud?

Indlægaf Grissebassen » 10. feb 2018, 16:50

Lige endnu et tip til det der med, når huden fedter for at kompensere for tørhed. Som Elefanne nævner, så kan en mildere renserutine også være vejen frem. I udgangspunktet bør man slet ikke bruge noget, der skummer. Så en renseolie eller rensemælk kan virkelig gøre underværker. Jeg er gået over til det for halvandet år siden, og jeg har aldrig haft så flot hud. Jeg gik fra at have urenheder og skinne om kap med solen og ikke kunne bruge makeup, fordi det fedtede til efter en time, til at en helt almindelig foundation eller pudder kan holde sig pæn hele dagen.

Min hud reagerer, hvis jeg bare renser en enkelt gang med en skummende rens - også selvom det er sådan en mild en uden skidt i. Så hvis du ikke kan lide at putte mere fugt på huden, så kan det altså være værd at prøve med en mildere renserutine til at starte med.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Foundation til fedtet hud?

Indlægaf OberstNasig » 12. feb 2018, 16:35

Det er jo interessant alligevel det her med at tilføre ekstra fugt, for jeg har altid brugt produkter til kombineret hud, for her om vinteren bliver den især fedtet, men tør!
Hvis jeg skal kaste mig ud i det, skal jeg ihvertfald finde noget, der ikke tilstopper. Jeg spiser dog næsten dagligt fødevarer, som smører indefra.
Men så skal jeg veksle imellem fed creme om natten og min receptpligtige creme imod uren hud. Det er meget underligt, for jeg har næsten ingen bumser fået i ansigtet, men bryst og ryg er gakket helt ud efter mit p-pille stop.
0

Tilbage til "Skønhed"