Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf Lykke » 1. feb 2018, 06:17

Kun mascara til hverdag.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf Sangius » 1. feb 2018, 06:19

Damn - jeg er godt nok ikke så meget inde i alt dette... hvad er forskellen på concealer og foundation? Hvad er øjenbrynsgele? Hvad er setting spray? Fibermascara?

Jeg har selv sådan en pudder-fidus fra Loeral, den holder gerne i et års tid - dejlig drøj i brug. Og så mascara.

Nogle dage får jeg ikke taget noget på, og ingen reagerer... så tænker man at det måske kan være lige meget :P
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf Purple Haze » 1. feb 2018, 06:31

Intet
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf Annione » 1. feb 2018, 07:23

Sangius skrev:Damn - jeg er godt nok ikke så meget inde i alt dette... hvad er forskellen på concealer og foundation? Hvad er øjenbrynsgele? Hvad er setting spray? Fibermascara?

Jeg har selv sådan en pudder-fidus fra Loeral, den holder gerne i et års tid - dejlig drøj i brug. Og så mascara.

Nogle dage får jeg ikke taget noget på, og ingen reagerer... så tænker man at det måske kan være lige meget :P


Concealer er typisk en form for dækstift - jeg bruger den hvis jeg har rødme/en bums og under øjnene. Jeg har en skygge under øjet, der i forkert belysning ser helt grå ud, som om jeg ikke har sovet i flere dage. Der bruger jeg concealer.

Setting-spray holder på make-uppen. Min make-up kan se frisk ud I mange timer, op til hele dagen, hvis jeg bruger spray.

Jeg gætter på at øjenbryns-gele er for at holde brynet på plads? Jeg er lost på fibermascara.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf PaleSeptember » 1. feb 2018, 08:33

Foundation, setting pudder, blush, eyeliner, mascara, øjenskygge, brynpudder og læbepomade til hverdagslook. Læbestift hvis jeg skal ud om aftenen.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf Vixen » 1. feb 2018, 08:46

Filipai skrev:Det er ret forskelligt. Oftest er det fuld , men afdæmpet krigsmaling. Jeg elsker virkeligt makeup, og det er bare som om når man har lavet en smækker øjenmakeup, så skal huden også lige følge med, og da jeg har meget ujævn hudtone, elsker jeg hvordan foundation kan få det hele til at se lækkert ud.

For mig er der 3 udgaver:
Oftest: Foundation, concealer, setting powder, bronzer, blush, highlighter, lækker øjenmakeup, fuldoptegnede bryn og mascara

Hvis jeg skal hurtigt ud af døren men gerne vil friskes op: Concealer, mineral foundation, blush, mascara og brynmascara (evt en eller to farver skygge)

Og den sidste er au natural. Jeg gad gerne få lavet kunstige vipper sådan normalt, for i den periode efter mit bryllup hvor mine tatoverede bryn og jeg havde vipper på, så følte jeg sjældent andet behov end lidt dagcreme og en læbepomade.

Jeg virker bare som den vilde sminkedukke når jeg skriver det her :genert: Det er jeg nok egentligt også. Men jeg bærer det altså pænt, i promise! I hvert fald i min optik :D


Hehe, jeg kan totalt relatere :D

Jeg bruger også ret meget hele paletten. Foundation, pudder, blush, highlighter, øjenskygge, eyeliner på nederste vipper og nogle gange flydende eyeliner foroven, mascara og bryn. Hvis jeg skejer ud, lægger jeg flot smokey-eye og gør mig ekstra umage med de andre ting. Og jeg synes også selv i al beskedenhed, at jeg bærer det ganske pænt :lol2:

Langt henad vejen er det et hyggeligt morgenritual for mig, hvor jeg drikker kaffe og hører morgenradio imens jeg lægger makeup. Nu, hvor jeg er blevet mor, nyder jeg det i fulde drag, når Lillegris tager en lur, det lige passer med, for lige pludselig er det vel slut med den slags forkælede morgenritualer :genert:
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf dgd2007 » 1. feb 2018, 08:48

Jeg bruger lidt saltvandsspray til at holde lidt styr på håret, men det går vist ikke under make-up.
Fruen bruger ikke noget. :)
Datteren gør, men jeg ved ikke hvad.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. feb 2018, 08:56

Meget forskelligt.
Nogle dage bare mineralpudder, mascara og øjenbrynspen. Andre dage kommer der mineralfoundation og lidt blush på. Jeg er en sukker for Jane Iredales produkter.
Farver også bryn hver 3 uge. Overvejer microblading.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf dgd2007 » 1. feb 2018, 09:39

DenSyngendeLussing skrev:[...] Jeg bruger denne fra Maybelline. :)

Guij, hvor skægt. Findes det stadigvæk?
Jeg ved godt nok ikke, hvad det er, men jeg kom netop til at tænke på det forleden (eller tænke er så meget sagt, men det dukkede op fra dybet): "Maybe she was born with it - or maybe it is just Maybelline" :)
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf Vixen » 1. feb 2018, 10:29

billiebean skrev:Mineralpudder og evt. concealer under øjnene.
Og så mascara og læbepomade.

Skal det være lidt mere så kommer jeg blush og en smule mørk øjenskygge tæt ved vippekanten.

Jeg har aldrig gjort noget ved mine øjenbryn. Hvad kan man gøre andet end en blyant - som jeg synes ser unaturligt ud til mine lyse, ikke særligt tætte bryn?


En mat øjenskygge i en kold nuance, f.eks. :) Det giver et ret naturligt og mildt resultat, synes jeg.
Jeg bruger som regel en micro brow-pen, som er en tynd stift, man kan skrue ud, og så tegner jeg simpelhen brynhår på (lige i starten af brynet). Og så fylder jeg ud med øjenskygge.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf Grissebassen » 1. feb 2018, 10:52

Jeg har lash extentions, så det er ret minimalt, hvad jeg bruger af makeup til hverdag.
Jeg bruger concealer hver dag under øjnene, og reder øjenbrynene på plads med en gennemsigtig bryngel.
Her om vinteren bruger jeg også nogle gange lidt foundation, fordi min hud nogle gange godt kan slå ud og generelt være lidt trist at se på, når den er bleg.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf DenBruneMunk » 1. feb 2018, 11:06

Helst så lidt som muligt :)
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf Lulu » 1. feb 2018, 12:25

Concealer, mineral pudder foundation, blush, øjenbrynspudder (fordi jeg har den og den skal bruges), gel til øjenbryn, 6 øjenskygger (en base, to til creasen - Hvad hedder det på dansk?, en til størstedelen af øjenlågen, en til yderste del af øjenlågen og en highlighter til under brynene og ind mod næsen) og mascara.
Og så primer både til ansigt og øjne.

Og nogen gange bare ingenting!
0
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf Suzan » 1. feb 2018, 12:28

Mascara en gang i mellem
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7798

Re: Hvor meget make-up bruger du til hverdag?

Indlægaf Filipai » 1. feb 2018, 13:18

KinderBueno skrev:
Hehe, jeg kan totalt relatere :D

Jeg bruger også ret meget hele paletten. Foundation, pudder, blush, highlighter, øjenskygge, eyeliner på nederste vipper og nogle gange flydende eyeliner foroven, mascara og bryn. Hvis jeg skejer ud, lægger jeg flot smokey-eye og gør mig ekstra umage med de andre ting. Og jeg synes også selv i al beskedenhed, at jeg bærer det ganske pænt :lol2:

Langt henad vejen er det et hyggeligt morgenritual for mig, hvor jeg drikker kaffe og hører morgenradio imens jeg lægger makeup. Nu, hvor jeg er blevet mor, nyder jeg det i fulde drag, når Lillegris tager en lur, det lige passer med, for lige pludselig er det vel slut med den slags forkælede morgenritualer :genert:


Godt der er én der er med på min bølge

Jeg elsker også at lægge makeup om morgenen, det er ligesom min periode til at vågne og lige tulle lidt rundt. Så står jeg der ved min lækre makeup bord og hygger med at vælge hvilke farver der skal på øjnene idag. Især det seneste års tid er jeg blevet god til at vælge ny øjenmakeup så jeg ikke har det samme på 2 dage i træk. Før i tiden brugte jeg de samme 4 farver hver dag.
3

Tilbage til "Skønhed"