Bekymringsrynkerne. What to do?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf Aima » 29. jan 2018, 21:36

Krølle skrev:Jeg er paranoid og viiiildt nervøs, så jeg regner med at tage fat i Amalieklinikkens og få en læge til at fikse det. Tænker at det alt andet lige må garantere en eller anden form for kvalitet, og når det kommer til mit ansigt, er jeg vitterligt en sippe. Hellere rynker og udhulinger end Fønsby 2.0.


Jeg forstår dig udmærket, jeg krydstjekkede selv anbefalinger og researchede mig helt tummelumsk, inden jeg kastede mig ud i kosmetiske behandlinger. Når det så er sagt, så kommer man med forsvindende lille risiko til at ligne hverken Linse eller Fønsby, medmindre det er dét look, man ønsker (og det er der overraskende mange der gør btw.) Om man er læge, tandlæge eller sygeplejerske er kravene for at blive autoriseret de samme; at man har gennemført uddannelsen til kosmetisk behandler. Som med alt andet vil der altid være risici forbundet, men det er uagtet hvilken fagperson man vælger at lade føre nålen :)

En sygeplejerske og en læges forudsætninger er i princippet de samme hvad angår det her, dog vil de fleste kosmetiske sygeplejersker faktisk nok endda have mere erfaring, fordi lægerne bruger deres øvrige ressourcer på andre ting. En kosmetisk sygeplejeske har i flertallets tilfælde langt flere botox/filler-behandlinger bag sig, end en læge der har også har gennemgået kosmetisk behandler-uddannelsen. Jeg får selv nogle af mine behandlinger af en læge, og jeg har i øvrigt kun hørt godt om Amalieklinikken, så det er ikke en modstand mod dem. Det var bare lige ment som et indspark. Husk i øvrigt, at du kan tjekke både behandler og behandlerstedets tilsynsrapport hos styrelsen for patientsikkerhed: https://stps.dk/da/sundhedsprofessionel ... ehandling/
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf Aima » 29. jan 2018, 21:59

Krølle skrev:
kidkomb skrev:
Krølle skrev:
I lommen er måske så meget sagt; lommepengene brugte jeg i IKEA (Tåstrup... :genert:) den anden dag. Men hey, skulle jeg nogensinde udnytte mit platinium Mastercard er der ingen bedre dag end i morgen :-D

Haha :lol:
Jeg må snart poste mit arbejdskema herinde, så folk der ikke helt tror på mig kan afpasse deres Ikea-ture efter mig :-D

Husk at poste før- og efterbilleder når du har fået det lavet!
Jeg er ikke helt der hvor det er nødvendigt endnu, men jeg kan godt se at der skal lægges penge til side, øremærket dét formål :banan:


Jeg er næppe der, hvor det er nødvendigt-nødvendigt, men det ændrer ikke på, at jeg ville synes om det. Jeg kan fint se nydelig ud uden, det ville bare være federe, hvis jeg ikke selv tænkte over det.

Reelt har det været på vej i flere år, men jeg har en historik som havende et ret fucked up selvbillede rent fysisk, så jeg har ærligt været tilbageholdende ift at få "fikset" noget. Jeg var simpelthen bange for, at det ville blive en ond spiral, hvor jeg ville blive forblændet af hele "bare lige liiiidt mere"-tankegangen.

I dag hviler jeg fint i mog selv og har grundlæggende ingen problemer med at se ud, som jeg gør. Når jeg rent faktisk ikke ser det som et stort problem, virker det mere fornuftigt at fikse småting, fordi jeg fint kan leve uden og dermed ikke risikerer at ende på en glidebane. Giver det mening?


Ja, i allerhøjeste grad. Jeg havde heller ikke alvorlige selvværdsissues, inden jeg lagde mig under nålen første gang i 2013, jeg ville sagtens kunne være en glad og selvtilfreds dame med min bekymringsfuge og hvad jeg ellers har fået fixet, men mine behandlinger sørger ganske simpelt bare for, at jeg undgår de fleste småirritationer over at se træt eller små-vred ud. Jeg går også til frisøren, for spaltede spidser irriterer mig, og udover prisen er der faktisk ikke den store forskel for mig :)

Jeg har som sagt selv tear through-behandlingen på ønskelisten, men min næste nye behandling, den der står øverst på listen er denne, i DK, nye behandling: https://www.amalieklinikken.dk/belkyra- ... n-kirurgi/

Jeg har altid haft den der lille bule under hagen, som er særlig tydelig i profil. Jeg ELSKER at muligheden for at jeg kan slippe for den nu er til stede! :love2:
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf Krølle » 29. jan 2018, 22:11

Ahrmen DAME! Stop lige med at udvide behovslisten.

Nå, det var det der med ikke at at ende med en glidebane, jeg kom fra..... :-D
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf Purple » 30. jan 2018, 07:24

Jeg har MEGET kig på den tear troughbehandling der - oprettede også en tråd herinde om netop den, lige før denne tråd her - men der har ikke været noget der er kommet med input i den :D

Jeg afventer lige nu, da jeg har nogle sager der skal afsluttes først - men når de er det, så har jeg også tanker om at få denne behandling. Har en fordybning under øjnene, og tendens til rander - og det er fordi jeg er ret tyndhudet der, eller i hvert fald mangler noget fylde under. Jeg vil vildt gerne, hvis jeg kan komme væk fra mit behov for at tage concealer på der,- i hvert fald til hverdag :)

Hvis nogen herinde har gode erfaringer med specifikke behandlingssteder, så sig lige til - er tæske ligeglad med prisen, NÆSTEN - men det skal virkelig være et sted de har styr på det, og laver mange af den slags behandlinger.

Jeg har kigget lidt på Klinik N`age.... nogen der har personlige erfaringer derfra?
Senest rettet af Purple 30. jan 2018, 19:03, rettet i alt 1 gang.
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf Pityt » 30. jan 2018, 10:21

Purple skrev:Jeg har MEGET kig på den tear through behandling der - oprettede også en tråd herinde om netop den, lige før denne tråd her - men der har ikke været noget der er kommet med input i den :D

Jeg afventer lige nu, da jeg har nogle sager der skal afsluttes først - men når de er det, så har jeg også tanker om at få denne behandling. Har en fordybning under øjnene, og tendens til rander - og det er fordi jeg er ret tyndhudet der, eller i hvert fald mangler noget fylde under. Jeg vil vildt gerne, hvis jeg kan komme væk fra mit behov for at tage concealer på der,- i hvert fald til hverdag :)

Hvis nogen herinde har gode erfaringer med specifikke behandlingssteder, så sig lige til - er tæske ligeglad med prisen, NÆSTEN - men det skal virkelig være et sted de har styr på det, og laver mange af den slags behandlinger.

Jeg har kigget lidt på Klinik N`age.... nogen der har personlige erfaringer derfra?


Jeg har ikke fået det lavet hos N'age, men hos min "egen" botox-/fillerpusher :)
Først og fremmest gjorde det ondt,- også mere ondt end læber og diverse botox-stik i.m.o., MEN det var det værd for det gør en kæmpe forskel og holder faktisk længe p.g.a. meget lidt bevægelse i området.
Jeg fik det lavet i 2012 og det var faktisk først omkring 2015, at jeg begyndte at synes at jeg trængte igen. (Jeg har så kun fået det lavet den ene gang, fordi jeg pludselig syntes, at mine penge skulle postes i læberne i stedet :genert: )
Dog måtte jeg have noget af filleren opløst efter et par måneder fordi jeg blev ved med at hæve op under det ene øje og generelt er det den behandling jeg har prøvet, der har gjort mig mest hævet. Jeg lignede en bokser (meget hævet...kun lidt blå) i langt over en uge :fløjt:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf milisa » 30. jan 2018, 18:35

*host* tear tRough behandling - ikke tear tHrough.... "tåretrug" ikke "rive igennem"!! *host*
2
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf milisa » 30. jan 2018, 18:36

On topic: Det dersens japansk lifting, giver det noget? Synes, når man læser om det, så lover de både guld og grønne skove? Det virker bare på mig mere tiltalende end at skulle stoppe toxiner direkte ind under min hud - men jeg gider heller ikke se sur og tvær ud hele tiden!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf Purple » 30. jan 2018, 19:04

milisa skrev:*host* tear tRough behandling - ikke tear tHrough.... "tåretrug" ikke "rive igennem"!! *host*

:banan: :-D :klap: Sorry :blush2:
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24643

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf LaScrooge » 31. jan 2018, 07:07

Jer, der har prøvet filler i læberne - får det dem ikke til at kollapse med tiden? Jeg tænker, at huden bliver udvidet som en ballon og når det er sket ofte nok, vil huden være for stor til læberne og derfor vil læberne falde sammen?
0
And we both know: I will be delicious
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf Pityt » 31. jan 2018, 07:39

LaScrooge skrev:Jer, der har prøvet filler i læberne - får det dem ikke til at kollapse med tiden? Jeg tænker, at huden bliver udvidet som en ballon og når det er sket ofte nok, vil huden være for stor til læberne og derfor vil læberne falde sammen?

Jeg har fået det gjort en del gange over de sidste 4-5 år og har ikke observeret, at mine læber har ændret sig :gruble: Men det er selvfølgelig ikke til at vide hvad der sker på længere sigt eller om der overhovedet ER en risiko for det du beskriver.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf Straniera » 31. jan 2018, 08:58

milisa skrev:*host* tear tRough behandling - ikke tear tHrough.... "tåretrug" ikke "rive igennem"!! *host*


Jeg undrede mig også over navnet :)

Tear trough bliver min næste gave til mig selv, kan jeg mærke :lun:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf dgd2007 » 31. jan 2018, 09:18

:whine:
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf Krølle » 31. jan 2018, 10:24

dgd2007 skrev::whine:


Nej, dgd. Det hjælper ikke på problemet at tude. Den strategi ER afprøvet :-D
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf kidkomb » 31. jan 2018, 10:26

Krølle skrev:
dgd2007 skrev::whine:


Nej, dgd. Det hjælper ikke på problemet at tude. Den strategi ER afprøvet :-D

Faktisk vil jeg gerne byde ind med: Det gør det kun værre! Det giver virkelig styrke til rynkemusklerne at græde, så det skal man ikke gøre for meget. Det er heller ikke sundt for sjælen i længden.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Bekymringsrynkerne. What to do?

Indlægaf Krølle » 31. jan 2018, 10:53

kidkomb skrev:
Krølle skrev:
dgd2007 skrev::whine:


Nej, dgd. Det hjælper ikke på problemet at tude. Den strategi ER afprøvet :-D

Faktisk vil jeg gerne byde ind med: Det gør det kun værre! Det giver virkelig styrke til rynkemusklerne at græde, så det skal man ikke gøre for meget. Det er heller ikke sundt for sjælen i længden.


Tjek.

Jeg har planer om at fylde tåretruget og derefter pensionere det for anden tjeneste end almen servicering af øjnene :lun:
2

Tilbage til "Skønhed"