Tør hud, hovedbund og hår

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf Myresluger » 27. jan 2018, 20:37

Halløj i kloge damer, jeg har brug for hjælp. Jeg har utrolig tør hud, hovedbund og hår. Udover at jeg er tør, danner jeg også voldsomme mængder ny hud, så jeg har brug for at eksfoliere utrolig meget - det er så lidt svært i hovedbunden. I øjeblikket er særlig min hovedbund tør. Det klør og jeg har pletter med helt ru hud. Jeg har forsøgt mig med både kokos- og mandelolie som ellers normalt hjælper. Derudover plejer mine negle at være ultra hårde og kunne holde til alt, men de er blevet lidt mere sarte og spalter en del - de er nok temmelig normale, men de plejer at være ultra holdbare.

Jeg er ved at være deparat - særligt min hovedbund er slem.

Tænker at jeg nok er nødt til at skulle ud i noget kosttilskud - men andre gode ideer modtages også med kyshånd.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf HappyPaww » 27. jan 2018, 21:39

Ja du skal fugtes indefra :) Tag fiskeolie eller evt hampefrøolie - det hjælper påfaldende hurtigt!
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf Myresluger » 27. jan 2018, 22:28

HappyPaww skrev:Ja du skal fugtes indefra :) Tag fiskeolie eller evt hampefrøolie - det hjælper påfaldende hurtigt!

Fiskeolie er jo let! Hvor meget sådan cirka?

Jeg spiser ofte fisk - men der skal selvfølgelig spises meget fisk for at nå op på de mængder olie der er i kapsler :gruble:
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf superboa » 27. jan 2018, 22:58

Fiskeolie er fantastisk (selv tager jeg kun 2 af de små kapsler hver dag). Avocado og olier som f.x. hørfrøolie er også rigtig gode for min tørre eksemhud.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf HappyPaww » 28. jan 2018, 06:29

Myresluger skrev:
HappyPaww skrev:Ja du skal fugtes indefra :) Tag fiskeolie eller evt hampefrøolie - det hjælper påfaldende hurtigt!

Fiskeolie er jo let! Hvor meget sådan cirka?

Jeg spiser ofte fisk - men der skal selvfølgelig spises meget fisk for at nå op på de mængder olie der er i kapsler :gruble:

Mængden afhænger helt af mærket - det er ret stor forskel. Jeg har desværre selv svært ved at finde nogen der 1) ikke er harsk, som er et generelt problem 2) ikke giver fiskebøvs 3) er til at betale :/
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf Grissebassen » 29. jan 2018, 12:09

Du kan godt exfoliere din hovedbund. Om det er en god idé, ved jeg dog ikke. Men jeg har selv blandet lidt salt i en shampoo og masseret det ind i hovedbunden og skyllet ud, når min hovedbund har været slem. Og det har bestemt lindret.
Jeg har selv ulideligt tørt hår. Jeg kan gennemsnaske det helt vådt i kokosolie om aftenen, skylle det ud med vand - ingen shampoo! om morgenen, og det er stadig tørt.
Min hovedbund har også været meget kløende og haft tendens til at skælle lidt. Jeg er nu gået over til sulfatfri shampoo, og efter en periode begyndte jeg gradvist at skære ned på hårvasken og balsamvaske i stedet. Og det har seriøst gjort underværker for min hovedbund! Mit hår er stadig knastørst, men min hovedbund har aldrig været så fin og fri for kløen.
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf Myresluger » 29. jan 2018, 18:53

Grissebassen skrev:Du kan godt exfoliere din hovedbund. Om det er en god idé, ved jeg dog ikke. Men jeg har selv blandet lidt salt i en shampoo og masseret det ind i hovedbunden og skyllet ud, når min hovedbund har været slem. Og det har bestemt lindret.
Jeg har selv ulideligt tørt hår. Jeg kan gennemsnaske det helt vådt i kokosolie om aftenen, skylle det ud med vand - ingen shampoo! om morgenen, og det er stadig tørt.
Min hovedbund har også været meget kløende og haft tendens til at skælle lidt. Jeg er nu gået over til sulfatfri shampoo, og efter en periode begyndte jeg gradvist at skære ned på hårvasken og balsamvaske i stedet. Og det har seriøst gjort underværker for min hovedbund! Mit hår er stadig knastørst, men min hovedbund har aldrig været så fin og fri for kløen.

Jeg her indtil for ca et år siden kørt med balsamvask. Det har desværre ikke hjulpet på min hovedbund, mit hår var lidt mindre tørt - men det er SÅ svært at finde ordentlig styling. Men jeg overvejer seriøst om jeg skal tilbage til balsamvasken..
1
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf D.itsen » 29. jan 2018, 20:07

Jeg er lige begyndt at bruge sådan en special-olie, eller hvad det nu er, til hovedbunden på anbefaling af min nye frisør, da hun også konstaterede at min hovedbund var tør. Det er stadig for tidligt at sige om det hjælper, men umiddelbart virker det ok.
Min hud er også voldsomt tør og jeg skaller i ansigtet og kroppen og hovedbunden begynder at klø 3-4 dage efter hårvask. Har ikke rigtigt fundet noget der gør en forskel, så følger lige med
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf Juki » 29. jan 2018, 23:41

Jeg har også døjet meget med eksem, psoriasis, tør, skællende og irriteret hovedbund med svamp og sår :wacko:

Jeg har haft virkelig god gavn og glæde af ren, økologisk arganolie. Både som lotion til kroppen ifm. badet, som creme og som hårkur. Jeg plejer at massere det godt ind i hovedbunden, evt. også i håret, og så sover jeg med det i. Ved mig lindrer det og opløser/løsner det der ekstra hud og skæl.

Derudover sørger jeg for at bruge en god shampoo til psoriasis og ikke at vaske hår for ofte.

Har du været ved læge med det? Måske skal der skrappere midler i brug for at "slå det ned"?
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Guldfuglen
Indlæg: 165
Tilmeldt: 8. sep 2015, 20:45
Kort karma: 31
Likede indlæg: 425

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf Guldfuglen » 30. jan 2018, 21:58

Jeg ville:

- Hoppe på fiskeolie (eskimo 3 kapsler er mine favoritter, 189 kroner til et par måneders brug) og ellers spise godt og varieret
- Drikke masser af vand hver dag
- Passe på med for varme bade og måske skære ned på hårvaske
- Droppe sulfater i shampoo og håndsæbe (se evt. de MEGET milde produkter fra Purely Professional, det er pengene værd)
- Tage vitaminer, evt. silica til hår og negle
- Forsegle ansigtscreme mm. med en dråbe olie øverst her i vinteren
- Skrue lidt ned for radiatorerne (giver tør luft) og på med mere tøj
2
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf Myresluger » 1. feb 2018, 19:44

Guldfuglen skrev:Jeg ville:

- Hoppe på fiskeolie (eskimo 3 kapsler er mine favoritter, 189 kroner til et par måneders brug) og ellers spise godt og varieret
- Drikke masser af vand hver dag
- Passe på med for varme bade og måske skære ned på hårvaske
- Droppe sulfater i shampoo og håndsæbe (se evt. de MEGET milde produkter fra Purely Professional, det er pengene værd)
- Tage vitaminer, evt. silica til hår og negle
- Forsegle ansigtscreme mm. med en dråbe olie øverst her i vinteren
- Skrue lidt ned for radiatorerne (giver tør luft) og på med mere tøj

Jeg er begyndt på fiskeolie, og spiser ellers ret fornuftigt og har skruet op for fisk - indtil videre 3 gange denne uge. Jeg drikker masser af vand (og te). Varme bade - den var værre :fløjt: . Jeg har i en årrække ikke brugt shampoo og kun balsamvasket - det har ikke haft nogen særlig effekt. Jeg tager vitaminer dagligt. Hmm varmen - på mit kontor er den eneste varmekilde en varmepumpe - og den blæser rundt regnet lige ned i hovedet på mig.. den skal jeg lige overveje om jeg kan gøre noget ved. Olie oven på ansigtscremen - det har jeg aldrig prøvet. Men jeg bruger mandelolie til at rense med - så der er olie neden under cremen, ved du om det virker lige så godt?
0
Brugeravatar
Guldfuglen
Indlæg: 165
Tilmeldt: 8. sep 2015, 20:45
Kort karma: 31
Likede indlæg: 425

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf Guldfuglen » 1. feb 2018, 21:13

Myresluger skrev:
Guldfuglen skrev:Jeg ville:

- Hoppe på fiskeolie (eskimo 3 kapsler er mine favoritter, 189 kroner til et par måneders brug) og ellers spise godt og varieret
- Drikke masser af vand hver dag
- Passe på med for varme bade og måske skære ned på hårvaske
- Droppe sulfater i shampoo og håndsæbe (se evt. de MEGET milde produkter fra Purely Professional, det er pengene værd)
- Tage vitaminer, evt. silica til hår og negle
- Forsegle ansigtscreme mm. med en dråbe olie øverst her i vinteren
- Skrue lidt ned for radiatorerne (giver tør luft) og på med mere tøj

Jeg er begyndt på fiskeolie, og spiser ellers ret fornuftigt og har skruet op for fisk - indtil videre 3 gange denne uge. Jeg drikker masser af vand (og te). Varme bade - den var værre :fløjt: . Jeg har i en årrække ikke brugt shampoo og kun balsamvasket - det har ikke haft nogen særlig effekt. Jeg tager vitaminer dagligt. Hmm varmen - på mit kontor er den eneste varmekilde en varmepumpe - og den blæser rundt regnet lige ned i hovedet på mig.. den skal jeg lige overveje om jeg kan gøre noget ved. Olie oven på ansigtscremen - det har jeg aldrig prøvet. Men jeg bruger mandelolie til at rense med - så der er olie neden under cremen, ved du om det virker lige så godt?


Tror også det er fint med olie under, men øverst skulle vidst virke mere 'isolerende' (læs evt. kloge ord om det inde på beautyspace bloggen). Og så ville jeg altså virkelig tage et kig på Purely Professional - man kan også læse kundernes anmeldelser derinde. Og hvis intet virker, ville jeg gå til lægen!
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf RavenClaw » 21. feb 2018, 14:54

Myresluger skrev:Jeg er begyndt på fiskeolie, og spiser ellers ret fornuftigt og har skruet op for fisk - indtil videre 3 gange denne uge. Jeg drikker masser af vand (og te). Varme bade - den var værre :fløjt: . Jeg har i en årrække ikke brugt shampoo og kun balsamvasket - det har ikke haft nogen særlig effekt. Jeg tager vitaminer dagligt. Hmm varmen - på mit kontor er den eneste varmekilde en varmepumpe - og den blæser rundt regnet lige ned i hovedet på mig.. den skal jeg lige overveje om jeg kan gøre noget ved. Olie oven på ansigtscremen - det har jeg aldrig prøvet. Men jeg bruger mandelolie til at rense med - så der er olie neden under cremen, ved du om det virker lige så godt?


Har du set resultater indtil videre? :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf Myresluger » 21. feb 2018, 16:20

Ikke umiddelbart på min hud og hår. Tilgengæld synes jeg at jeg har mindre ondt i mine knæ end jeg plejer. Mange års håndbold har givet mig rigtig sølle knæ - og jeg har mindre ondt end jeg plejer, på trods af at det er koldt udenfor. Så noget godt er der kommet ud af det. Jeg håber dog stadig på at det på sigt kan hjælpe.

Jeg tager 2 af Matas store fiskeolie piller hver dag.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Tør hud, hovedbund og hår

Indlægaf RavenClaw » 22. feb 2018, 17:28

Jeg overvejer nemlig også at starte på noget olietilskud, da jeg også lider af tør hud og hovedbund. Jeg har dog hørt bedre erfaringer med hørfrø- og kæmpenatlysolie, der kan man få 500 mL for 99 kr.

Jeg har også skiftet min shampoo ud med en vegansk uden sulfater. Det, synes jeg, har hjulpet, men der mangler stadig lidt ekstra til hovedbunden. Jeg har dog ikke hvide flager mere, kun let kløe
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Skønhed"