Din parfume-samling

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Din parfume-samling

Indlægaf Chachacha » 29. dec 2017, 14:34

Jeg havde også en lille samling på 3-4 stykker, før jeg fik mit nuværende job :genert: De fleste af mine er gaver fra arbejdet. Min all time "mig" duft er dog Chloé den klassiske.

Er der i øvrigt forskel på, hvad kvinder omkring jer kan lide og hvad mænd kan? Jeg får så godt som altid komplimenter for de mere søde og tunge dufte af mænd og de mere blomstrede af kvinder :gruble:

EDIT: altså ikke at folk kommenterer min parfume på daglig basis :lol: Men når de gør er det ofte sådan fordelt.
Senest rettet af Chachacha 29. dec 2017, 15:12, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Din parfume-samling

Indlægaf girl_beat » 29. dec 2017, 14:41

avdotja skrev:Har ikke nogen; ikke engang en eller to jeg bare ikke får brugt. Tog parfume på da jeg var yngre, men tror jeg brugte den sidste op for mere end 10 år siden :gruble:

EDIT: Den her tråd overrasker mig faktisk, havde egentlig det indtryk at kun et fåtal af "voksne" (minus gamle damer) brugte parfume i dag, da jeg ikke rigtig støder på det i hverdagen. Men måske er min lugtesans simpelthen så dårlig at jeg kun opdager de tilfælde hvor personen har hældt en halv liter tung blomsterduft udover sig selv :lol:

Jeg troede modsat, at parfume var en del af de faste 'personlig pleje'-rutiner hos de fleste. Hvis ikke til hverdag, så i hvert fald når man skal til fest/i byen :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Din parfume-samling

Indlægaf Hewlett » 29. dec 2017, 15:12

Jeg er en hoarder, når det kommer til parfumer. Jeg ELSKER parfume! Og jeg elsker at kunne dufte forskelligt fra den ene dag til den anden.

Jeg tror jeg har i omegnen af 70 parfumer :fløjt:

Jeg har endnu til gode at opleve at en parfume er blevet for gammel, men jeg har dem så også liggende i en stor metalkasse, så de er rimeligt skærmet fra sol og varme.

Jeg elsker at afprøve nye dufte, men de parfumer jeg ALTID har i min samling er:

- Chloe, Chloe
- Clean, warm cotton
- D&G, rose the one
- Paco Rabanne, ultraviolet
- Gucci, flora
- Paul Smith, rose

Jeg har dog her på det sidste begrænset mig på den måde, at jeg skal have brugt en flaske op, før jeg må købe en ny.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Din parfume-samling

Indlægaf Vixen » 29. dec 2017, 17:12

Zarkoperfume - Oud'Ish
Zarkoperfume - Pink Molecule
Escentric Molecules - Molecule 01
Giorgio Armani - Sí
Dior Escale Aux Marquises

Oud'Ish er klart min favorit, og jeg går stort set altid med den. De to næste på listen varierer jeg lidt imellem. De to sidste på listen går jeg ikke med mere, men de pynter flot på hylden ;)

Jeg havde engang YSL Cinéma i en sommerudgave, som var helt vidunderlig. Desværre er sommerudgaven udgået, og den almindelige Cinéma er for tung, synes jeg.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Din parfume-samling

Indlægaf Zoxa » 29. dec 2017, 17:22

Jeg har meget få og jeg mangler min hverdags duft - Femme fra Rochas. Jeg kunne tage bad i den.

Hvis man ikke kender den duft... er man gået glip af noget ;-D Den ultimative diskretion af en duft som har en association af varmt, nå ja, næsten, nyvasket sengetøj ;-D Sex på flaske

Men ellers er jeg glad for Diorsissimo (som en undtagelse i blomster genren) og Gucchi "den sorte". Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men skarp med en bund af sandel træ og læder.

Jeg har ingen Coco Chanel - den grå, men ellers er jeg også glad for den.

Jeg fik "green Tea - summer" fra EA fra min mor i julegave i år. Den er også ok - lala-agtig. Når den først er dampet af kan man godt holde den ud.

Mine parfumer skal helst være diskrete og med dybe noter af træ, læder, chokolade og rå tobak, moskus uden alt for megen blomster/sukker pjat. Og for guds skyld ikke noget som Kemiske Ali kunne bruge til at bedøve folk med.

Helst skal man først bemærke den hvis man får lov til at komme tæt nok på til at få et knus....
1
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Din parfume-samling

Indlægaf Zoxa » 29. dec 2017, 17:45

avdotja skrev:Har ikke nogen; ikke engang en eller to jeg bare ikke får brugt. Tog parfume på da jeg var yngre, men tror jeg brugte den sidste op for mere end 10 år siden :gruble:

EDIT: Den her tråd overrasker mig faktisk, havde egentlig det indtryk at kun et fåtal af "voksne" (minus gamle damer) brugte parfume i dag, da jeg ikke rigtig støder på det i hverdagen. Men måske er min lugtesans simpelthen så dårlig at jeg kun opdager de tilfælde hvor personen har hældt en halv liter tung blomsterduft udover sig selv :lol:


Er du vimmer - jeg vil heller gå ud af døren med uredt garn i pyjamas, end uden parfume.

Blæse være med hår, make up etc. Men deo, tandbørste og duft skal der til.
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Din parfume-samling

Indlægaf Chachacha » 29. dec 2017, 17:59

Jeg bruger også parfume hver dag, men i hverdagene oftest kun i håret og lidt på tøjet, fordi jeg er bange for at udvikle allergi på et senere tidspunkt. Til særlige lejligheder bruger jeg det dog "ordentligt" på huden, så duften kan komme til sin ret.
1
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Din parfume-samling

Indlægaf mindrekreativtnavn » 29. dec 2017, 20:28

Flowerbomb - Victor & Rolf
La vie est belle - lancome
Lady million - Paco Rabanne
Lady million Privé - Paco Rabanne
Black opium - YSL
Flora Gorgeous gardena - Gucci

Jeg bruger måske lidt mere end jeg burde.. Både til hverdag og fest.. Skifter mellem alle, så jeg ikke køre træt i duften.
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Din parfume-samling

Indlægaf Summer » 29. dec 2017, 21:58

Jeg har typisk to parfumer af gangen, og den ene parfume skal være tom før jeg køber en ny.

Lige nu har jeg:
BOSS Femme - som er favoritten lige nu.
YLS Black Opium.

Den næste parfume jeg har i kikkerten er Marc Jacobs Daisy Eau so Fresh, som helt klart kunne gå hen og blive en af mine yndlings. :D


Jeg bruger stort set også parfume hver dag, med undtagelse af, når jeg er derhjemme hele dagen og ingen steder skal hen - så anvender jeg 'blot' alle mine cremer (som selvfølgelig dufter :P), og deodorant.
Til hverdag sprøjter jeg lidt parfume på tøjet samt et par sprøjt i min hårbørste - så duften bliver fordelt i håret.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Din parfume-samling

Indlægaf TomKah » 29. dec 2017, 22:03

Jeg er vildt overrasket over at I synes dufte forandrer sig over tid så I smider dem ud. Jeg har stadig alle dem jeg købte for 20+ år siden som jeg ikke har brugt op. Faktisk har jeg vidst brugt meget få helt op i tidens løb.
Dem jeg har der står fremme er:
Clinique Happy - den er det tætteste jeg kommer på at have en min duft
En Dior - den lyserød flaske. Tror det er en sommer duft der er udgået
Issey Miyaki - 90er duften
Dolce Gabbana Light blue som jeg ikke bryder mig om andet end ved sjældne lejligheder
l’eau par Kenzo
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Din parfume-samling

Indlægaf flicka » 30. dec 2017, 08:28

Jeg bruger ikke parfume til daglig og er vokset op uden parfume pga. en mor med parfumeallergi.

Men jeg har Marc Jacobs Daisy. Som jeg er glad for.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Din parfume-samling

Indlægaf LaScrooge » 30. dec 2017, 09:05

Chachacha skrev:Jeg havde også en lille samling på 3-4 stykker, før jeg fik mit nuværende job :genert: De fleste af mine er gaver fra arbejdet. Min all time "mig" duft er dog Chloé den klassiske.

Er der i øvrigt forskel på, hvad kvinder omkring jer kan lide og hvad mænd kan? Jeg får så godt som altid komplimenter for de mere søde og tunge dufte af mænd og de mere blomstrede af kvinder :gruble:

EDIT: altså ikke at folk kommenterer min parfume på daglig basis :lol: Men når de gør er det ofte sådan fordelt.


Jeg bruger som sagt mest den samme og får komplimenter for den (hvilket jeg mere tror skyldes at folk forbinder den med mig, end at den er enestående i sin brede appeal - mission accomplished) men jeg ved at min kæreste godt kan lide søde dufte. Jeg ved ikke helt hvilke, ud over at vi engang lugtede til Black Opium, som han synes er sexet. Jeg ville af den grund gerne finde en sød parfume, men det er sgu lidt svært, når min egen smag ikke helt går i den retning. Sødt bliver nemt lidt tungt og overvældende for mig og jeg synes også tit at søde dufte lugter lidt billigt, altså netstrømpe-billigt (ikke at der er noget galt med netstrømper, eller at være netstrømpe-billig indimellem). Enten det, eller de bliver tuttenuttede.

Så jeg modtager gerne forslag til søde dufte der også er sexede, men på den pågående måde. Altså mere aggressiv seksualitet, versus på "forfør mig, jeg er uskyldig"-måden.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Din parfume-samling

Indlægaf LaScrooge » 30. dec 2017, 09:11

TomKah skrev:Jeg er vildt overrasket over at I synes dufte forandrer sig over tid så I smider dem ud. Jeg har stadig alle dem jeg købte for 20+ år siden som jeg ikke har brugt op. Faktisk har jeg vidst brugt meget få helt op i tidens løb.
Dem jeg har der står fremme er:
Clinique Happy - den er det tætteste jeg kommer på at have en min duft
En Dior - den lyserød flaske. Tror det er en sommer duft der er udgået
Issey Miyaki - 90er duften
Dolce Gabbana Light blue som jeg ikke bryder mig om andet end ved sjældne lejligheder
l’eau par Kenzo


Jeg tror faktisk at der er forskel på kvaliteten af de parfumer der blev produceret engang og dem der bliver produceret nu, så ældre parfumer, behandlet ordentligt, holder længere end dem, der bliver produceret nu. Syntetiske ingredienser erstatter the real deal og det gør at parfumer overhovedet kan produceres i det omfang de bliver i dag, og at folk har råd til dem.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Din parfume-samling

Indlægaf Planten » 30. dec 2017, 09:24

Jeg er langsomt og ubevidst gået imod ikke at bruge parfume så ofte - og så dog lidt bevidst. Jeg har selv været indlagt med kvalme og alle dufte var voldsomme. Så jeg vil helst ikke være bioanalytikeren, der giver kvalme :lol: men jeg er ret kun på parfumer - men tærskel for hvornår det er for meget, er bare rykket.
Men! Til emnet - jeg har en lille clean warm wood, en lille white musk fra bodyshop og så min yndlings, der virkelig betegner mig shisheido zen :lun:
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Din parfume-samling

Indlægaf Fræksak » 1. jan 2018, 20:39

Jeg stødte engang helt tilfældigt på en deo i Heathrow, som jeg snuppede med hjem - Laura fra Laura Biagiotti. Den blev jeg glad for, så jeg købte parfumen, og den har jeg brugt lige siden - det er 22 år siden :-D. Så den har jeg altid stående, og så har jeg normalt 1-3 andre, jeg afveksler med. Men Laura er "min" duft, og veninder bliver forvirrede, når jeg dufter af andet :lol:. Desværre er den efterhånden ret svær at få fat på, og parfument findes ikke længere - kun EDT. Dødtræls, jeg håber ikke den udgår for alvor. Altså hvad gør man så, når man altid har duftet af noget bestemt og stadig elsker den?

Pt er det Pink Molecule fra Zarkoperfume, der supplerer Laura.
1

Tilbage til "Skønhed"