Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Oddinary
Kort karma: 35
Likede indlæg: 551

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 29. aug 2019, 13:16

Jedi skrev:
Oddinary skrev:Er der nogen der tilfældigvis har forhørt deres læge om hvorvidt, man kan få en tretinoin-creme som parallelimport el. lign.? Tretinoin uden clindamycin er ikke en del af sortimentet i DK normalt.

Findes mig bekendt ikke, da cremen kun bruges til at behandle acne (og derfor indeholder clinda).

Det findes i andre lande, derfor jeg overvejede om det kunne skaffes alligevel, selvom det ikke er et del af sortimentet her.
0
Jedi
Kort karma: 60
Likede indlæg: 2016

Indlægaf Jedi » 30. aug 2019, 13:30

Oddinary skrev:
Jedi skrev:
Oddinary skrev:Er der nogen der tilfældigvis har forhørt deres læge om hvorvidt, man kan få en tretinoin-creme som parallelimport el. lign.? Tretinoin uden clindamycin er ikke en del af sortimentet i DK normalt.

Findes mig bekendt ikke, da cremen kun bruges til at behandle acne (og derfor indeholder clinda).

Det findes i andre lande, derfor jeg overvejede om det kunne skaffes alligevel, selvom det ikke er et del af sortimentet her.

Ja, men man må ikke importere lægemidler, hvilket det betragtes som, når man får det via posten.
Man kan købe det i håndkøb i f.eks. Mexico.
0
LadyFox
Kort karma: 1528
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 26124

Indlægaf LadyFox » 7. sep 2019, 10:43

Hvad er jeres bedste fif til milier? Jeg har aldrig haft dem før, men jeg synes godt nok de ser træls ud. :mellow:
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Summer
Kort karma: 12
Likede indlæg: 583

Indlægaf Summer » 7. sep 2019, 19:38

LadyFox skrev:Hvad er jeres bedste fif til milier? Jeg har aldrig haft dem før, men jeg synes godt nok de ser træls ud. :mellow:

Først og fremmest ville jeg jeg få dem fjernet hos en kosmetolog, da det kan gå galt hvis man selv prøver og ikke har erfaring med det (man kan få ar og betændelse etc.). Det er virkelig pillearbejde og få dem ud, da de ligger under huden og dermed ikke bliver presset ud af (oftest) en åben pore ligesom bumser og hudorme.

Når de er kommet ud kan du godt opleve at der er et sår. Men det heler hurtigt igen. :)

Det er vigtigt at man husker at få fjernet de døde hudceller regelmæssigt (f.eks. 2 gange om ugen) ved scrub eller peeling, da milier består af døde hudceller. Derudover er det også vigtigt at huden får masser af fugt, da dette også kan være med til at give en milier.
0
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 7. sep 2019, 19:43

Summer skrev:
LadyFox skrev:Hvad er jeres bedste fif til milier? Jeg har aldrig haft dem før, men jeg synes godt nok de ser træls ud. :mellow:

Først og fremmest ville jeg jeg få dem fjernet hos en kosmetolog, da det kan gå galt hvis man selv prøver og ikke har erfaring med det (man kan få ar og betændelse etc.). Det er virkelig pillearbejde og få dem ud, da de ligger under huden og dermed ikke bliver presset ud af (oftest) en åben pore ligesom bumser og hudorme.

Når de er kommet ud kan du godt opleve at der er et sår. Men det heler hurtigt igen. :)

Det er vigtigt at man husker at få fjernet de døde hudceller regelmæssigt (f.eks. 2 gange om ugen) ved scrub eller peeling, da milier består af døde hudceller. Derudover er det også vigtigt at huden får masser af fugt, da dette også kan være med til at give en milier.

Har bare hørt at de godt kan få væk uden at skulle prikkes. Det vil jeg helst undgå, har rigeligt ar i ansigtet.
0
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 74
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 1093

Indlægaf Venus222 » 7. sep 2019, 19:54

Er der nogen der kan anbefale en dygtig kosmetolog i KBH? Jeg har nogle milier under øjnene, jeg gerne vil af med.
0
Summer
Kort karma: 12
Likede indlæg: 583

Indlægaf Summer » 7. sep 2019, 19:59

LadyFox skrev:
Summer skrev:

Har bare hørt at de godt kan få væk uden at skulle prikkes. Det vil jeg helst undgå, har rigeligt ar i ansigtet.

Man kan selvfølgelig prøve med eksfoliering og peeling og se om de går væk. Hvis ikke de gør vil jeg mene der ikke er andet for, end at få dem fjernet.

Man skulle helst ikke får ar i ansigtet hvis man får en professionel til at fjerne dem. Jeg har lige fået fjernet mine og der kom et enkelt lille prik sår der hvor de har været. Ellers er det helet fint og der er ingen ar. :)
0
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 255
Likede indlæg: 2674

Indlægaf Knirkemis » 9. sep 2019, 10:23

Skrub med en bomuldsvaskeklud to gange om dagen. Jeg har haft et par stykker, og den metode virker hos mig efter ganske kort tid.
0
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 9. sep 2019, 10:27

Knirkemis skrev:

Skrub med en bomuldsvaskeklud to gange om dagen. Jeg har haft et par stykker, og den metode virker hos mig efter ganske kort tid.

Det lyder ganske overskueligt, det vil jeg prøve.
0
ShiningCotton
Kort karma: 1
Likede indlæg: 37

Indlægaf ShiningCotton » 10. sep 2019, 08:52

Er der nogen, der har prøvet Linda Hallbergs eyeliner? :)
0

Tilbage til "Skønhed"