Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 685
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4514

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Vira » 7. mar 2018, 14:30

DenSyngendeLussing skrev:Er det ikke “bare” fordi Deciem ikke kan følge med deres eksplosive popularitet på ordresiden, at Victoria Health hopper fra nu? Sådan læser jeg det i hvert fald. Altså, jeg er med på, at grundlæggeren en overgang har opført sig en kende mærkeligt på deres Instagram, men jeg tror ikke som sådan at firmaet er i knibe, i hvert fald ikke finansielt - deres produkter er vildt populære, så populære, at det har været et kendt problem længe, at de konstant er out of stock på deres kerneprodukter, selv på deres egen hjemmeside og i egen forretninger. De er et lille firma, som nærmest natten over blev en global skønhedskult på grund af The Ordinary og NIOD. Deres produktion virker slet ikke gearet til sådan en udvikling.

Til gengæld er der vedholdende rygter om, at Brandon Truaxe er en lorteboss og at arbejdsmiljøet hos Deciem er elendigt, men det er jo ikke til at sige, om det er sandt eller falsk. Men som forhandler er det vel ikke så underligt, at Victoria Health springer fra, hvis Deciem ikke kan levere varerne hurtigt nok til de mange kunder. Det må være noget bøvl at skulle håndtere.

Jeg tror bestemt at du har ret, økonomiske vanskeligheder kan det umuligt være :-D
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 260
Likede indlæg: 5150

Indlægaf DenSyngendeLussing » 7. mar 2018, 14:36

Vira skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Er det ikke “bare” fordi Deciem ikke kan følge med deres eksplosive popularitet på ordresiden, at Victoria Health hopper fra nu? Sådan læser jeg det i hvert fald. Altså, jeg er med på, at grundlæggeren en overgang har opført sig en kende mærkeligt på deres Instagram, men jeg tror ikke som sådan at firmaet er i knibe, i hvert fald ikke finansielt - deres produkter er vildt populære, så populære, at det har været et kendt problem længe, at de konstant er out of stock på deres kerneprodukter, selv på deres egen hjemmeside og i egen forretninger. De er et lille firma, som nærmest natten over blev en global skønhedskult på grund af The Ordinary og NIOD. Deres produktion virker slet ikke gearet til sådan en udvikling.

Til gengæld er der vedholdende rygter om, at Brandon Truaxe er en lorteboss og at arbejdsmiljøet hos Deciem er elendigt, men det er jo ikke til at sige, om det er sandt eller falsk. Men som forhandler er det vel ikke så underligt, at Victoria Health springer fra, hvis Deciem ikke kan levere varerne hurtigt nok til de mange kunder. Det må være noget bøvl at skulle håndtere.

Jeg tror bestemt at du har ret, økonomiske vanskeligheder kan det umuligt være :-D

Det ville være mærkeligt, i hvert fald. Har egentlig overvejet at prøve The Ordinary et stykke tid, men nu tror jeg lige, jeg venter og ser hvordan det går for dem. Det ville jo være ret træls at blive totalt hooked på nogle produkter, hvis producenten vender bugen opad lige om lidt. :D
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1730

Indlægaf twinkle » 7. mar 2018, 14:42

Men læs lige den her kommentar fra reddit, og tænk over det :gruble:

My theory about the stock issues is that it's an accounting thing. I will essplain:

Deciem would order their packaging and raw ingredients from a wholesaler. They probably get several ingredients from one company, other ingredients from another company. Wherever they get the best price basically. They would have an account with that wholesaler, which would be set up as net 30, net 60, or net 90. Net 90 means Deciem would have 90 days from the invoice date to make that payment.

A typical scenario for a failing company would be that they can't make the 90-day payment, so the supplier reduces their account to net 30, with a notice that they immediately settle any outstanding amounts. If they can't make the net 30 payment, the supplier cuts them off until their account is settled.

This creates a catch-22: Deciem can't make money because they have no product to sell. And they have no product to sell because they haven't paid their bill. So now they have to go find another supplier which takes time, but by now they have shitty credit so no supplier will give them more than net 30, or more than 1 chance before being cut off. Down and down the spiral we go.

So along comes Estée Lauder to help them with their supply issues, read "settle all our outstanding accounts so we can start making shit again". But the Bozo-in-Chief decides to buy his buddy a house and go on an Eat Pray Love adventure instead.

I think these "supply issues" will keep getting worse and worse until Deciem declares bankruptcy. They'll have creditors lined up around the block, with Estée Lauder's lawyers champing at the bit because bitch bettah have my money. Brandon will write a tearful Instagram post about how he is saddened beyond words to see his baby, his vision, destroyed by Big Meanies who are not peaceful people and just don't share his vision of peace, love and harmony and creating a better world through skincare. So-and-so I love you, so-and-so I'm sorry to have let you down, so-and-so please forgive me I tried, so-and-so I love you.

This is how a company implodes. I give it 6 months.

Det kan jo være med til at forklare, hvorfor det tager så længe for dem at få produkter på lager igen..

Ok, jeg pakker bare konspirationshatten væk igen :-D
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 685
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4514

Indlægaf Vira » 8. mar 2018, 10:40

Er der nogen af jer der har prøvet det her, refectocil eyelash curl?

refectocil-eyelash-curl-36-behandlinger-1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 260
Likede indlæg: 5150

Indlægaf DenSyngendeLussing » 9. mar 2018, 08:56

Er der nogen af jer, der har erfaring med denne fra Avéne? Jeg har mild rosacea øverst på mine kinder og over min næse - ikke noget, der ikke nemt kan dækkes med en smule foundation, men det er jo ikke altid, man gider det.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Akehurst2
Kort karma: 575
Likede indlæg: 12182

Indlægaf Akehurst2 » 9. mar 2018, 09:04

Er der nogen, der kan anbefale en god øjenmakeupfjerner? Synes simpelthen det er umuligt at finde en, der rent faktisk fjerner al mascara. Bruger ikke vandfast, så det burde da være muligt at finde en, hvor man ikke fjerner, vasker etfer, fjerner igen, vasker efter og alligevel stadig har mascara siddende under øjnene næste morgen.

Har blandt andet prøvet Clinique Take the day off, Biodermas Micellar water, en micellar water fra Balance Me og en eller anden random en fra Nivea. Skal være en der kan bruges med en vatrondel (altså ikke sådan en balm).
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 528
Likede indlæg: 8766

Indlægaf Lemonella » 9. mar 2018, 09:06

Akehurst2 skrev:Er der nogen, der kan anbefale en god øjenmakeupfjerner? Synes simpelthen det er umuligt at finde en, der rent faktisk fjerner al mascara. Bruger ikke vandfast, så det burde da være muligt at finde en, hvor man ikke fjerner, vasker etfer, fjerner igen, vasker efter og alligevel stadig har mascara siddende under øjnene næste morgen.

Har blandt andet prøvet Clinique Take the day off, Biodermas Micellar water, en micellar water fra Balance Me og en eller anden random en fra Nivea. Skal være en der kan bruges med en vatrondel (altså ikke sådan en balm).

Olivenolie.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Akehurst2
Kort karma: 575
Likede indlæg: 12182

Indlægaf Akehurst2 » 9. mar 2018, 09:11

Lemonella skrev:
Akehurst2 skrev:Er der nogen, der kan anbefale en god øjenmakeupfjerner? Synes simpelthen det er umuligt at finde en, der rent faktisk fjerner al mascara. Bruger ikke vandfast, så det burde da være muligt at finde en, hvor man ikke fjerner, vasker etfer, fjerner igen, vasker efter og alligevel stadig har mascara siddende under øjnene næste morgen.

Olivenolie.

Tak for tip. Det kan da i hvert fald testes uden at jeg skal investere i noget :-D
1
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1225
Likede indlæg: 4429

Indlægaf Spjaerten » 9. mar 2018, 09:37

Jeg bruger heller ikke vandfast, men sværger til den vandfast fjernede fra Matas.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1225
Likede indlæg: 4429

Indlægaf Spjaerten » 9. mar 2018, 09:39

DenSyngendeLussing skrev:Er der nogen af jer, der har erfaring med denne fra Avéne? Jeg har mild rosacea øverst på mine kinder og over min næse - ikke noget, der ikke nemt kan dækkes med en smule foundation, men det er jo ikke altid, man gider det.

Kender den ikke.
Men har anbefalinger fra folk med rosacea og psoriasis at bruge Revitalizing Suprême fra Estee Lauder
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 47
Likede indlæg: 757

Indlægaf mulledit » 10. mar 2018, 16:09

DenSyngendeLussing skrev:Er der nogen af jer, der har erfaring med denne fra Avéne? Jeg har mild rosacea øverst på mine kinder og over min næse - ikke noget, der ikke nemt kan dækkes med en smule foundation, men det er jo ikke altid, man gider det.

Min søster sværger til din. Hendes hud er virkelig forbedret.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:

IG blogger under navnet Strawberryonion
OberstNasig
Kort karma: 71
Likede indlæg: 779

Indlægaf OberstNasig » 12. mar 2018, 21:49

Jeg er bare nødt til at juble helt vildt! Efter jeg stoppede med p-piller, vendte ungdommens acne tilbage for fuldt drøn på ryg, skuldre og bryst. Det betød at jeg måtte rense min hud morgen og aften, hvilket i sig selv var en anstrengende rutine. Samtidig blev min hud vanvittigt tør og kløende. Da jeg for nylig fik nok af den kløende, stramme hud, der gik fuldstændig bersærk under den farlige sibiriske kulde, tumlede jeg ned i Matas og købte for mange hundrede kroner fugt på flaske.
Nå, men jeg begyndte så metodisk at smøre mig med carbamid-creme hver aften. Jeg forventede selvfølgelig at den tørre hud ville blive bekæmpet, men at det ville fjerne stort set alle bumser, var helt utroligt!
Jeg har i gennemsnit haft en 40-50 bumser på disse områder og nu har jeg maksimalt 5!
Så jeg sender iøvrigt en kærlig tanke til en debattør, der nævnte i en tråd at min acne kunne handle om mangel på fugt.
3
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1092
Likede indlæg: 8532

Indlægaf Viskelæder » 12. mar 2018, 21:51

Apotekets synes jeg er rigtig god :) Den fedter/olierer heller ikke.

https://www.webapoteket.dk/personlig-pl ... r-p-214087
1
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1092
Likede indlæg: 8532

Indlægaf Viskelæder » 12. mar 2018, 21:52

Ellers bruger jeg bare Matas' renselotion. Det fjerner min vandfaste mascara.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 143
Likede indlæg: 2619

Indlægaf PaleSeptember » 14. mar 2018, 20:34

MAC hos Asos - og jeg er forelsket i alle paletterne! :love:
0

Tilbage til "Skønhed"