Alternativ til Kerastase bain vital dermo calm shampoo

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Alternativ til Kerastase bain vital dermo calm shampoo

Indlægaf Chanel » 20. aug 2017, 09:22

Jeg har længe kun kunne bruge denne shampoo da alle andre får min hovedbund til at klø og blive sindssyg tør. Shampooen har lidt for meget parfume til min smag og er i den dyre ende, så er der nogen der kan anbefale en billigere?
0
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Alternativ til Kerastase bain vital dermo calm shampoo

Indlægaf McFurPants » 20. aug 2017, 10:17

Jeg ved ikke om den er billigere, men jeg bruger Nioxin. Jeg har tør kløende hovedbund med tendens til at fedte - supe irriterende kombination. Nioxin beroliger min hovedbund, så jeg ikke klør i mindst et par dage efter hårvask. Mit hår er også dejlig blødt efter jeg vasker det.
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Alternativ til Kerastase bain vital dermo calm shampoo

Indlægaf Chanel » 20. aug 2017, 18:11

Okay tak, jeg kigger på den :)
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4387

Re: Alternativ til Kerastase bain vital dermo calm shampoo

Indlægaf Hewlett » 21. aug 2017, 04:08

Jeg er virkelig glad for All Soft fra Redken. På trods af, at den også indeholder parfume er det den eneste shampoo jeg har prøvet, som ikke får min hovedbund til at klø og mit hår til at blive mærkeligt tørt og "kaget" efter vask. Efter at have haft brugt den i 1-2 måneder, har jeg desuden oplevet bedre at kunne tåle andre shampooer. Den har virkelig reddet mit hår og hovedbund!

Den er også i den dyrere ende, men den er til at finde til gode priser på hjemmesider som nicehair, cocopanda osv.
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Alternativ til Kerastase bain vital dermo calm shampoo

Indlægaf musling » 21. aug 2017, 16:48

Jeg har brugt den samme i et par år - netop pga kløende, sensitiv og øm hovedbund.

Brugte den helt store 1000 ml og syntes den var lidt vild at tage med på ferie, så jeg købte en fra Urtekram - nordic birch, mener jeg den hedder. Den er vildt lækker at bruge (hvis man kan lide duften), så tæt på øko, som den kan blive og ikke vildt dyr. Min hovedbund er stadig smerte- og kløefri, så tror jeg holder mig til urtekram lidt :D
Kan varmt anbefale den :)

Får jeg problemer igen, går jeg dog nok tilbage til Kerastase - som jeg i øvrigt køber i en tysk webbutik, hvor den er ret meget billigere end herhjemme. :)
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Alternativ til Kerastase bain vital dermo calm shampoo

Indlægaf Chanel » 21. aug 2017, 17:36

Redken har jeg prøvet, men det er den der diamond oil, den går sleeeet ikke, så ved ikke om jeg tør prøve all soft
Synes egentlig jeg har prøvet en urtekram engang, mindes mit hår blev ligeså tørt som hø, men måske har de ændre den :) Det er et forsøg værd..
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Alternativ til Kerastase bain vital dermo calm shampoo

Indlægaf Chanel » 21. aug 2017, 18:38

Jeg arbejder i Normal, så ved det godt. :) Men da jeg ikke rigtig tåler den anden redken, tror jeg ikke den vil være god..
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Alternativ til Kerastase bain vital dermo calm shampoo

Indlægaf musling » 21. aug 2017, 19:43

Vira skrev:
Chanel skrev:Redken har jeg prøvet, men det er den der diamond oil, den går sleeeet ikke, så ved ikke om jeg tør prøve all soft
Synes egentlig jeg har prøvet en urtekram engang, mindes mit hår blev ligeså tørt som hø, men måske har de ændre den :) Det er et forsøg værd..

Urtekram er altså ikke gode til at lave shampooer, jeg har i hvert fald aldrig oplevet andet end hø hår af det. Redken all soft er fantastisk derimod, de har den i normal til en okay pris hvis du vil prøve den


Jeg oplevede ikke problemer med "nordic birch" men har senest købt en "rose" og der må jeg give jer ret - den er virkelig elendig. :)
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Alternativ til Kerastase bain vital dermo calm shampoo

Indlægaf musling » 21. aug 2017, 20:19

Lisma skrev:
musling skrev:Jeg har brugt den samme i et par år - netop pga kløende, sensitiv og øm hovedbund.

Brugte den helt store 1000 ml og syntes den var lidt vild at tage med på ferie, så jeg købte en fra Urtekram - nordic birch, mener jeg den hedder. Den er vildt lækker at bruge (hvis man kan lide duften), så tæt på øko, som den kan blive og ikke vildt dyr. Min hovedbund er stadig smerte- og kløefri, så tror jeg holder mig til urtekram lidt :D
Kan varmt anbefale den :)

Får jeg problemer igen, går jeg dog nok tilbage til Kerastase - som jeg i øvrigt køber i en tysk webbutik, hvor den er ret meget billigere end herhjemme. :)


Har du link til den tyske side? Tænker om jeg skal prøve den på min datters tørre, kløende hovedbund.


Ja, den er her: https://www.hbcare.de/

Jeg har handlet der et par gange og det har fungeret problemfrit og det tager kun 2-3 dage før varerne når frem :)
0

Tilbage til "Skønhed"