Har dit forhold til kropshår ændret sig de sidste 15 år?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Magic In The Sky
Kort karma: 287
Likede indlæg: 5065

Re: Har dit forhold til kropshår ændret sig de sidste 15 år?

Indlægaf Magic In The Sky » 6. nov 2020, 19:04

Ja, jeg er blevet doven de sidste 10 år.
0
You can never have too many dogs & plants
Brugeravatar
Magic In The Sky
Kort karma: 287
Likede indlæg: 5065

Indlægaf Magic In The Sky » 6. nov 2020, 19:10

Ata skrev:Tror omtrent mine ville se sådan her ud.

Når jeg har vinterpels ser mine ben sådan ud. Min pels er bare hvid og derfor ikke så tydelig :D
0
You can never have too many dogs & plants
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1096
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 15206

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. nov 2020, 19:38

Jeg er vist ret meget på samme niveau som fri 15 år siden, både ifht hvad jeg gør selv, og hvad jeg (ikke) tænker om andres kropsbehåring.

Jeg barberer underben, hyppigst om sommeren, men jeg er ikke nazi med at få dem skrabet med et vist interval og går ikke i panik over synlige hår/stubbe.
Jeg barberer mig under armene, samme princip, ingen panik :D

Jeg retter mine bryn lidt til
Jeg har dog tilføjet voks af overlæbe, da det var et behov der kom snigende med alderen, en af gældende ved at have mørkt hår

Og så barberer jeg mellem ben, trimmer fortil.
Og den del er udelukkende fordi jeg har en kæreste, ellers gad jeg ikke gøre det. Og det er ikke fordi der er for hans skyld at jeg gør det, det føles bare mere lækkert.
Jeg barberer også ben oftere end jeg ellers ville ha gjort, igen ikke for hans skyld, men fordi det gør noget for kun selvfølelse.
Jeg er ret sikke på at han er godt tilfreds med at jeg gør det, men samtidig ikke ville ha en forventning om det, og at han absolut ikke ville kommentere på hvis jeg ikke gjorde det i en periode.

Jeg har ingen holdning til om at andre skal og bør, men jeg har da ikke set mig fri for at bemærke kvinder med meter behårede underben, og også mærket en umiddelbar undren, som jeg dog typisk vender til et cool nok, og en tanke om at det er fedt med mennesker der ikke lader sig styre af normer.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Jadajada
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1379

Indlægaf Jadajada » 6. nov 2020, 19:44

zembra1986 skrev: og så får de turen med skaberen :D

:klap: :klap:
0
Sorenspige
Kort karma: 559
Likede indlæg: 4403

Indlægaf Sorenspige » 6. nov 2020, 19:51

Jeg husker tydeligt trådene på den gamle debat. Der var mange, der var helt glatbarberede dengang.

Mine ben ser ud som Ata’s, hvis jeg ikke barberet dem. For 15 år siden barberede jeg dem mindst en gang om ugen og oftere om sommeren. Nu barberer jeg dem 3-5 gange i løbet af efteråret/vinteren og foråret og kun, hvis jeg skal i svømmehal eller lignende.

Jeg barberer mig under armene, men det er mest fordi, jeg oplever, at jeg lettere lugter af sved, hvis hårene bliver for lange.

Mht intimbarbering har jeg aldrig barberet alt af. Tidligere var jeg trimmet, og bikinilinjen blev barberet ugentlig. Nu får det lov at gro frit - og det er meget halvfjerdser-agtigt :genert:.

Jeg har den samme mand som for 15 år siden, og han virker heldigvis ret ligeglad med, at hårene har fået lov at vokse mere frit. Måske foretrækker han et mere trimmet look, men han siger ikke noget.
Senest rettet af Sorenspige 6. nov 2020, 19:52, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
DenGrimmeHelling
Kort karma: 148
Likede indlæg: 3659

Indlægaf DenGrimmeHelling » 6. nov 2020, 19:51

Jeg barberer ben og armhuler hver gang jeg er i bad. Dusken ryger jævnligt, men jeg kan ikke barbere mig vildt ofte, fordi min hud er noget sart dernede, så det er nok cirka hver 3. uge. Det hele tager ingen tid, vel 10 minutter. Sådan har det været siden jeg var teenager.
Senest rettet af DenGrimmeHelling 13. nov 2020, 11:59, rettet i alt 1 gang.
0
Everybody needs a bosom for a pillow.
Brugeravatar
Mads
Kort karma: 264
Likede indlæg: 2825

Indlægaf Mads » 6. nov 2020, 20:12

Delfin skrev:
Mads skrev:
[...]

Hår under armene fjerner jeg selv. Det skyldes praktik, og ikke æstetik. Det er et af de eneste steder på kroppen, hvor hårene kommer i klemme mellem to kropsdele, overarm og torso, og det betyder at der endnu hurtigere opstår varme og sved. Det bliver ubehageligt at føle, når hårene i armhulen er slaskede af sved, og når sådan en gang armhulehår er våde og friskmarinerede af sved, så bliver det bare hurtigt til en sved-wunderbaum!

[...]

Det har jeg godt nok aldrig oplevet. Er de 20 cm lange :lol:

Jeg husker ikke længere, hvor lange de var. Jeg har fjernet dem jævnligt, før det kom så langt, i de sidste to årtier.
Senest rettet af Mads 6. nov 2020, 23:43, rettet i alt 1 gang.
1
Mink lives matter!

- Prins Joachim, dimittendtalen ved école militaire, 2020.
avdotja
Kort karma: 388
Likede indlæg: 8941

Indlægaf avdotja » 6. nov 2020, 21:20

Hunkat skrev:...
Intimt bliver jeg sugaret og det er ren selvforkælelse, det har ikke noget med udseenet at gøre. Jeg synes det føles rarere.

Vi har vist temmelige forskellige opfattelser af hvad ordet “selvforkælelse” dækker over :nerve:
3
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 445
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 13954

Indlægaf Hunkat » 7. nov 2020, 07:43

avdotja skrev:
Hunkat skrev:...
Intimt bliver jeg sugaret og det er ren selvforkælelse, det har ikke noget med udseenet at gøre. Jeg synes det føles rarere.

Vi har vist temmelige forskellige opfattelser af hvad ordet “selvforkælelse” dækker over :nerve:

Selve behandlingen niver lidt :fløjt: :lol: men resten af måneden er det nu meget rart.
0
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 375
Likede indlæg: 3364

Indlægaf Artem » 7. nov 2020, 07:58

Jeg har aldrig gået vildt op i det med kropshår, ud over at jeg helst ikke slikkede en kvinde for neden med mindre at der glat eller trimmet.

Ved mig selv, der barberede jeg mine boller hver dag den gang, hvor det nu kun sker 1-2 gange om ugen.
Men kæreste barberer sine ben og det er det. Men hun er så også blondine og har ellers nogle små fine lyse hår man nærmest ikke ser.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 186
Likede indlæg: 2198

Indlægaf Prosperity74 » 7. nov 2020, 09:03

Jeg gider ikke alle de kropshår. Jeg fjerner stubbe under armhulerne hver dag, barberer ben og forneden mindst hver anden dag.
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 102
Likede indlæg: 2006

Indlægaf Chachacha » 7. nov 2020, 10:11

Det virker generelt til at folk er blevet meget mere afslappede, eller også kommer jeg bare ikke så meget de samme steder som i 00’erne, hvor det mindste lille kropshår var no-go.

Der hvor jeg går til yoga er det nærmest trendy med hår under armene på unge, solbrune kvinder med korte toppe og en drømmefanger tattoo mellem skulderbladende :D
2
Brugeravatar
Lone
Kort karma: 41
Likede indlæg: 618

Indlægaf Lone » 7. nov 2020, 11:39

Jeg fjerner vist nærmest det samme som for 15 år siden, og cirka med samme tidsinterval. Måske har 14 år i samme parforhold gjort, at der kan gå lidt længere mellem jeg finder skraberen frem, men hår under arme og på underben bliver fjernet et par gange om ugen som minimum. I forholdets spæde start var det nok nærmere hver anden dag.
Intimbehåring fjernes med voks med passende intervaller (hver 4-5. uge)
0
Brugeravatar
Utilregnelig
Kort karma: 62
Likede indlæg: 363

Indlægaf Utilregnelig » 20. nov 2020, 12:24

Prosperity74 skrev:Jeg gider ikke alle de kropshår. Jeg fjerner stubbe under armhulerne hver dag, barberer ben og forneden mindst hver anden dag.

Præcis samme her. Både fordi jeg foretrækker udseendet, og fordi min hud bliver meget irriteret, hvis der er hårstubbe mellem 2-5mm.

Jeg kan ikke lade være med at synes, det er ret ubehøvlet at kalde folk, der glatbarberer sig forneden, for "barneagtige". Fair nok, hvis man helst vil have hår selv (eller på sin partner), men jeg ligner altså ikke en lille pige, bare fordi jeg er glatbarberet. At hentyde til det synes jeg faktisk er lidt ulækkert.
3

Tilbage til "Skønhed"