Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 350
Likede indlæg: 6796

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 22. aug 2020, 17:44

PaleSeptember skrev:Jeg føler, jeg har brug for en ny foundation, for jeg er ikke 100 % tilfreds med dem, jeg har. Men at spørge om anbefalinger, svarer jo lidt til at spørge folk om, hvilken religion der er bedst. Jeg aner ikke, hvor jeg skal starte....

Jeg tror, jeg har fundet den foundation, jeg skal have. Fik nogle prøver, bl.a. en på Diors Forever foundation, og jeg synes virkelig, den gør noget godt for mig, så jeg tror, jeg køber den. Den er til den dyre side (370 kr), men jeg har stort set altid en rabatkode til 20 % i Matas, så det går nok.

Billede
0
Trappestige
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4222

Indlægaf Trappestige » 30. aug 2020, 12:57

Lige et lille tip, hvis andre mangler lige nu:

Min hårtørrer brændte sammen og da jeg sjældent bruger den mere og heller ikke har økonomien til at købe en der matcher den, købte jeg den de har i Lidl fra i dag på hele 2400W til bare 150 kr. Der er virkelig god kraft og varme i og hele 3 mundstykker til, hvis man bruger den slags. :gogo:
2
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 532
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 8424

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 31. aug 2020, 21:34

Jeg er endelig ved at have fået nogenlunde styr på min hud med Kiehl’s produkter. Føler dog bare lidt at jeg er gået fra bumser og urenheder, til white og blackheads på kinder og hage. Ikke synlige som sådan, men jeg kan mærke dem og det irriterer mig ret meget.

Er der nogle der har nogle gode råd mod dem? Jeg er træt af at være snart 26 og have hud der er værre end en teenagers...
0
Brugeravatar
PaleSeptember

Indlægaf PaleSeptember » 9. sep 2020, 14:57

Jeg har købt et arsenal af neglelak og basecoat og top coat og fjerner i Normal og har nu lagt neglelak på mig selv for første gang i.... måske nogensinde - og kønt er det sgu ikke :-D Men jeg har valgt en neutral farve, og det skal primært få mig til at holde op med at bide og pille i mine negle (shellac'en holdt ikke så længe på mig denne gang og skal først til negledame om 2 uger).
0
Brugeravatar
PaleSeptember

Indlægaf PaleSeptember » 9. sep 2020, 17:56

PaleSeptember skrev:Jeg har købt et arsenal af neglelak og basecoat og top coat og fjerner i Normal og har nu lagt neglelak på mig selv for første gang i.... måske nogensinde - og kønt er det sgu ikke :-D Men jeg har valgt en neutral farve, og det skal primært få mig til at holde op med at bide og pille i mine negle (shellac'en holdt ikke så længe på mig denne gang og skal først til negledame om 2 uger).

Nå, men jeg kunne så lave det hele om, fordi jeg troede de var tørre for tidligt. Typisk. De blev ikke kønnere af at blive lavet om.
0
In_your_eyes
Kort karma: 136
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1442

Indlægaf In_your_eyes » 9. sep 2020, 18:27

PaleSeptember skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har købt et arsenal af neglelak og basecoat og top coat og fjerner i Normal og har nu lagt neglelak på mig selv for første gang i.... måske nogensinde - og kønt er det sgu ikke :-D Men jeg har valgt en neutral farve, og det skal primært få mig til at holde op med at bide og pille i mine negle (shellac'en holdt ikke så længe på mig denne gang og skal først til negledame om 2 uger).

Nå, men jeg kunne så lave det hele om, fordi jeg troede de var tørre for tidligt. Typisk. De blev ikke kønnere af at blive lavet om.

Nu ved jeg ikke hvad du har købt og om din Normal butik har det, men jeg er så glad OPI Infinite Shine 1 (basecoat) og 3 (topcoat). Jeg bruger dem til alle mine neglelakken, og topcoaten gør at lakken tørre hurtigere.
0
:pompom:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2480
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 28996

Indlægaf Daine » 13. sep 2020, 20:45

Er der nogen af jer der bruger en peel-off maske og som kan anbefale en? Jeg har tidligere brugt en ‘gennemsigtig’ fra Matas, men det ser ikke ud til de laver den mere :gruble:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 193
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 1929

Indlægaf Santopia » 15. sep 2020, 09:39

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg er endelig ved at have fået nogenlunde styr på min hud med Kiehl’s produkter. Føler dog bare lidt at jeg er gået fra bumser og urenheder, til white og blackheads på kinder og hage. Ikke synlige som sådan, men jeg kan mærke dem og det irriterer mig ret meget.

Er der nogle der har nogle gode råd mod dem? Jeg er træt af at være snart 26 og have hud der er værre end en teenagers...

Det er ikke noget jeg selv døjer med, så jeg taler ikke af erfaring, men måske du bare skal bruge produkterne noget længere tid? Jeg bruger selv lidt basiron fra apoteket, hvis jeg har en urenhed. Måske det er noget? Ellers er syre jo godt (AHA ELLER BHA) og kan købes billigt fra the ordinary. Du kan også overveje retinol.
En dybderens hos en kosmetolog eller hos en kosmetologskole burde også kunne hjælpe :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 324
Likede indlæg: 3847

Indlægaf girl_beat » 19. sep 2020, 10:26

Jer der bruger niacinamid; hvor meget bruger I ad gangen og hvor ofte? :)

Jeg er lige startet med serummet fra The Ordinary, og min hud slubrer det i sig. Men jeg tror også, at jeg så kommer til at ‘overdo it’ og bruge for meget, hvis man kan det...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Trappestige
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4222

Indlægaf Trappestige » 20. sep 2020, 08:08

Er der et eller andet vidunderprodukt der kan få mine spidser (reelt de nederste 5 cm.) til at være mindre krusede og grimme at se på? Det ser uplejet ud og de kruser uanset om jeg styler det efter vask med diverse produkter og olie i spidserne, lader det helt være (hverken opsætning, produkter eller føn/glattejern) eller glatter det. Det er kun ensartet med resten af håret max. et par uger efter klip, men jeg kan jo ikke rende og klippe 5-10 cm. af månedligt, så løber jeg hurtigt tør for hår. ;)
Jeg har generelt ret kruset hår med krøl, men jeg kan sagtens tæmme resten af håret. Det er kun de sidste 5 cm. det tér sig sådan.
0
In_your_eyes
Kort karma: 136
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1442

Indlægaf In_your_eyes » 20. sep 2020, 08:55

Trappestige skrev:Er der et eller andet vidunderprodukt der kan få mine spidser (reelt de nederste 5 cm.) til at være mindre krusede og grimme at se på? Det ser uplejet ud og de kruser uanset om jeg styler det efter vask med diverse produkter og olie i spidserne, lader det helt være (hverken opsætning, produkter eller føn/glattejern) eller glatter det. Det er kun ensartet med resten af håret max. et par uger efter klip, men jeg kan jo ikke rende og klippe 5-10 cm. af månedligt, så løber jeg hurtigt tør for hår. ;)
Jeg har generelt ret kruset hår med krøl, men jeg kan sagtens tæmme resten af håret. Det er kun de sidste 5 cm. det tér sig sådan.

For mig er vidunderproduktet kokosolie, dog som kur.
Jeg kommer det i alt håret og lader det sidde i min et par timer, gerne natten over. Når det skal ud igen pøser en masse balsam i det tørre hår og massere det godt ind og skyller det hele ud. Derefter balsamvasker jeg, som jeg plejer.
0
:pompom:
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 769
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 10715

Indlægaf Stitch » 22. sep 2020, 21:13

Jeg har nu afprøvet HHA serum et stykke tid, men er begyndt at få en allergisk reaktion i form af rødmen og inflamation. Jeg kan læse mig frem til at det er en forholdsvis normal bivirkning, så jeg er ikke bekymret. Men hvad kan jeg eventuelt bruge i stedet? :genert:
0
"You know, Hobbes, some days even my lucky rocketship underpants don't help."
FrkSkovmose
Kort karma: 2
Likede indlæg: 26

Indlægaf FrkSkovmose » 22. sep 2020, 21:56

girl_beat skrev:Jer der bruger niacinamid; hvor meget bruger I ad gangen og hvor ofte? :)

Jeg er lige startet med serummet fra The Ordinary, og min hud slubrer det i sig. Men jeg tror også, at jeg så kommer til at ‘overdo it’ og bruge for meget, hvis man kan det...

Jeg bruger to dråber hver aften. Det rækker fint til ansigt og hals her.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 12578

Indlægaf Pandesteg » 23. sep 2020, 10:55

Køb en Seche Vite Top Coat. Den er genial og hærder på 0,5.
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.

Tilbage til "Skønhed"