Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
kartoffelpizza
Kort karma: 129
Likede indlæg: 2671

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf kartoffelpizza » 1. aug 2020, 11:04

Hewlett skrev:
girl_beat skrev:Jeg har købt Skin Food (light) cremen fra Weleda efter anbefaling og brugt den nogle gange som natcreme. Den virker okay fugtgivende, men det føles som om den lægger sig mere ovenpå huden, end den trænger ind. Det tænker jeg ikke, man får særligt meget ud af?

Andre der har prøvet den og hvad synes I? :)

Jeg bruger den almindelige i min natlige hudplejerutine (den er for fedtet til at bruge om dagen, synes jeg).

Jeg bruger den som det allersidste step og meget, meget lidt af den - måske en mængde svarende til en lillefinger-negl til hele ansigtet. Jeg synes at den lige booster fugtniveauet og at min hud virker mere "mættet' næste morgen :)

Enig - jeg har i perioder brugt den i lighed med coldcreme fra Matas. Begge dele kun om vinteren.
Bruger et lillebitte lag til at forsegle div sera og olier.
1
Brugeravatar
Eavesdrop
Kort karma: 1
Likede indlæg: 65

Indlægaf Eavesdrop » 1. aug 2020, 16:00

PaleSeptember skrev:
Eavesdrop skrev:Til jer der har købt en IPL til hjemmebrug - hvilken en har I?
Jeg vil gerne købe en, men ved ikke hvilken en jeg skal gå efter - er der et bestemt mærke der er godt? eller hvilken en har I gode erfaringer med?

:blomst:

Jeg har denne, og den fungerer godt for mig :)

https://www.power.dk/skoenhed-og-velvae ... lsrc=aw.ds

Den har jeg faktisk kigget på, da jeg har læst gode anmeldelser og den er Bedst i Test nogle steder - jeg er bare ikke så vild med prisen :genert:
Det kan være jeg skal tage kampen op med min indre gnier :blush2:

Tak for respons :blomst:
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 350
Likede indlæg: 6788

Indlægaf PaleSeptember » 1. aug 2020, 21:03

Eavesdrop skrev:
PaleSeptember skrev:
Eavesdrop skrev:Til jer der har købt en IPL til hjemmebrug - hvilken en har I?
Jeg vil gerne købe en, men ved ikke hvilken en jeg skal gå efter - er der et bestemt mærke der er godt? eller hvilken en har I gode erfaringer med?

:blomst:

Jeg har denne, og den fungerer godt for mig :)

https://www.power.dk/skoenhed-og-velvae ... lsrc=aw.ds

Den har jeg faktisk kigget på, da jeg har læst gode anmeldelser og den er Bedst i Test nogle steder - jeg er bare ikke så vild med prisen :genert:
Det kan være jeg skal tage kampen op med min indre gnier :blush2:

Tak for respons :blomst:

Jeg fik den til 2222 kr ved Power.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1687
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 30080

Indlægaf LadyFox » 2. aug 2020, 07:17

Sigga skrev:Er der nogen som kender til et billigere alternativ til Pudderdåsernes T-zone peeling?

https://www.matas.dk/matas-t-zone-peeli ... DfEALw_wcB
1
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Musenmor
Kort karma: 92
Likede indlæg: 540

Indlægaf Musenmor » 2. aug 2020, 10:48

Nogen der kender en god Foundation / concealer ? Jeg er lidt mørk under øjnene pga manglende søvn lige pt. Såden må meget gerne være lidt dækkende.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 262
Likede indlæg: 4340

Indlægaf twinkle » 2. aug 2020, 15:32

LadyFox skrev:
Sigga skrev:Er der nogen som kender til et billigere alternativ til Pudderdåsernes T-zone peeling?

Bortset fra af den ikke er baseret på BHA, men glykolsyre. Så man vil nok næppe se det samme resultat, da de to syrer eksfolierer på hvert deres niveau..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1687
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 30080

Indlægaf LadyFox » 2. aug 2020, 15:35

twinkle skrev:
LadyFox skrev:

Bortset fra af den ikke er baseret på BHA, men glykolsyre. Så man vil nok næppe se det samme resultat, da de to syrer eksfolierer på hvert deres niveau..

Det ved jeg ikke. Jeg et skiftet fra den ene til den anden uden at opleve forringelser i min hud. Men ret skal også være ret, jeg er ret privilegeret med min hud så det kan jo sagtens være at pudderdåsernes alle dage har været overkill, men altså, den fra Matas fungere fint for mig.
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Sigga
Kort karma: 4
Likede indlæg: 140

Indlægaf Sigga » 2. aug 2020, 21:08

twinkle skrev:
LadyFox skrev:

Jeg tror heller ikke jeg kan nøjes med en aha da jeg har en del hudorme
0
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 281
Likede indlæg: 3069

Indlægaf Knirkemis » 3. aug 2020, 06:54

Musenmor skrev:Nogen der kender en god Foundation / concealer ? Jeg er lidt mørk under øjnene pga manglende søvn lige pt. Såden må meget gerne være lidt dækkende.

IT Cosmetics Bye Bye undereye concealer er den bedste jeg har prøvet. Jeg fik også en prøve på deres CC-cream Your skin but better, og synes også den fungerer ret godt. Den kommer i mange udgaver, afhængig af hudtype.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 281
Likede indlæg: 3069

Indlægaf Knirkemis » 3. aug 2020, 06:56

Sigga skrev:
twinkle skrev:
LadyFox skrev:

Jeg tror heller ikke jeg kan nøjes med en aha da jeg har en del hudorme

Jeg er rigtig glad for denne. Dermaspace har tilbud på den lige nu til 175 kr. Jeg bruger to pump hver aften, og den holder i hvert fald i et halvt år, hvis ikke mere, hos mig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Trappestige
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4201

Indlægaf Trappestige » 3. aug 2020, 08:23

Musenmor skrev:Nogen der kender en god Foundation / concealer ? Jeg er lidt mørk under øjnene pga manglende søvn lige pt. Såden må meget gerne være lidt dækkende.

Helena Rubinsteins “Magic Concealer”. Den holder ca. 3 år hos mig, fordi den er så tynd i konsistensen- og drøj. Jeg er på min anden på 6. år i hvert fald og den er kun lige ved at være færdig, så bestemt pengene værd. Den bedste jeg nogensinde har prøvet, giver instant effekt på mørke rander. Den eneste jeg har prøvet der rent faktisk lysner det mørke og ikke bare trækker grønt op i stedet.
1
Brugeravatar
Musenmor
Kort karma: 92
Likede indlæg: 540

Indlægaf Musenmor » 5. aug 2020, 06:54

Trappestige skrev:

Helena Rubinsteins “Magic Concealer”. Den holder ca. 3 år hos mig, fordi den er så tynd i konsistensen- og drøj. Jeg er på min anden på 6. år i hvert fald og den er kun lige ved at være færdig, så bestemt pengene værd. Den bedste jeg nogensinde har prøvet, giver instant effekt på mørke rander. Den eneste jeg har prøvet der rent faktisk lysner det mørke og ikke bare trækker grønt op i stedet.

Tusinde tak den prøver jeg :D
0
Trappestige
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4201

Indlægaf Trappestige » 5. aug 2020, 08:10

Musenmor skrev:
Trappestige skrev:

Tusinde tak den prøver jeg :D

Du kan i hvert fald bede om en prøve på den til en start. :gogo:
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 350
Likede indlæg: 6788

Indlægaf PaleSeptember » 5. aug 2020, 23:45

Jeg føler, jeg har brug for en ny foundation, for jeg er ikke 100 % tilfreds med dem, jeg har. Men at spørge om anbefalinger, svarer jo lidt til at spørge folk om, hvilken religion der er bedst. Jeg aner ikke, hvor jeg skal starte....
0
Brugeravatar
DenGrimmeHelling
Kort karma: 114
Likede indlæg: 2913

Indlægaf DenGrimmeHelling » 6. aug 2020, 09:53

PaleSeptember skrev:Jeg føler, jeg har brug for en ny foundation, for jeg er ikke 100 % tilfreds med dem, jeg har. Men at spørge om anbefalinger, svarer jo lidt til at spørge folk om, hvilken religion der er bedst. Jeg aner ikke, hvor jeg skal starte....

Et godt sted at starte er måske at gøre dig klart, hvilken finish og dækning, du er ude efter, tænker jeg. :)

Men ja, foundation er ligesom mascara, synes jeg. Der er sjældent noget one size fits all, det er vildt subjektivt, hvad der fungerer for den enkelte.
1
Everybody needs a bosom for a pillow.

Tilbage til "Skønhed"