For os med krøller

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

For os med krøller

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. nov 2019, 03:13

Man er vist aldrig rigtig tilfreds med sit hår og det gælder også os med krøller :afro:

Jeg tænkte at en tråd med tips og tricks til hvad vi hver især gør og bruger kunne være fin. Jeg håber at nogen vil være med
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: For os med krøller

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. nov 2019, 03:36

Jeg har selv et meget tykt og tæt hår. Jeg har dog mistet 1/4 under amning, men det gør mig nu ikke noget- udover at der har været hår overalt. Men det er så småt aftaget.

Min rutine er at rede mit hår igennem med en børste og så først vaske det i Australian tea tree oil shampoo og derefter i Kevin Murphy hydrate shampoo og balsam.

Grunden til 2 slags er at mig hår er så tæt at jeg ret nemt får
Irriteret hovedbund og det klør lynhurtigt. Så jeg renser den med tea tree først. Kevin Murphy kommer ikke i bunden men kun hår.

Kevin Murphy hydrate er egentlig til farvet hår og jeg hsr ikke farver hår i 7 år, men den giver mega meget fugt.

Jeg bruger en olie, Oleo Relax fra Kerastase og så en krøllecreme. Jeg har en del på lager og ikke super favorit. Tigi Killer curls er ret god synes jeg. Jeg er lidt i panik med olie for oleo er udgået og jeg har kun 2 tilbage :(

Jeg bruger dagligt olie i håret for at samle krøllerne og give fugt.

Jeg vasker hver 3-4 dag og det lufttørrer altid.

Jeg har naturligvis forsøgt med 117 slags shampoo og balsam og ligeledes 117 - hvis ikke mere, slags produkter. Det her fungerer lige nu.

Mit største problem er at det yderste lag af mit hår ikke rigtig krøller pænt. Faktisk er det ret grimt. Jeg har sågar spurgt min frisør om man kunne permanente det så det var ens,men det syntes hun var en dårlig idé :lol: Men jeg er SÅ træt af hvordan det ser udz

Jeg har forsøgt mig med curly Girl metoden et par uger, men min hovedbund gik amok, igen fordi mit hår er så tæt. Men mit hår var ellers ret pænt.

Sådan her ser mine krøller ud. Jeg har rødblond hår

Billederne er før og efter olie.
A2785B25-D303-4814-A84E-2BC435F15DDC.jpeg

7C1D8017-3718-4409-B409-7D222AC97CF3.jpeg



Og så mit grimme hår når det hele er nede. Jeg gør dog ofte som på billede 4 med at tage toppen tilbage. Jeg synes bare ikke at det ser så smart. Og ja jeg skal have klippet spidser snart.

B9B6921D-ADD9-4527-AEF6-8393BABD070E.jpeg


AF5871E8-F0E9-4E09-B4C0-79D90ABF10F5.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: For os med krøller

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. nov 2019, 03:37

Har nogle af jer prøvet Pump haircare som der reklameres for alle SoMe?
0
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: For os med krøller

Indlægaf Fynerfin82 » 22. nov 2019, 06:42

Jeg vil gerne være med, jeg har også tykt krøllet hår. Pt. er det i en kort page, da jeg har haft det helt kort.

IMG_20191122_073236_resized_20191122_073631431.jpg

IMG_20191122_072033_resized_20191122_073426049.jpg


Jeg har også prøvet mig frem med adskillige metoder og produkter. Min favorit er nok Morrocan Oil.

Jeg kender ikke det produkt du spørger til, jeg har heller ikke set det på Facebook. Jeg ser til gengæld hele tiden Juuce, som jeg overvejer er pengene værd.

Jeg var en tur i Normal forleden, så nu er jeg i gang med at teste nogen forskellige nye produkter. Lige nu bruger jeg en krøllecreme fra ID, den er jeg umiddelbart meget tilfreds med.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: For os med krøller

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. nov 2019, 09:17

Det er det her fra Pump
https://pumphaircare.com/collections/curly-girl-method

De reklamerer en del og deres reviews er ret gode. Men det kan man jo nemt fikse, omend de skriver at deres reviews er ægte og et eller rating system og bla bla. Jeg overvejer at prøve det, men det er også ret dyrt.

https://pumphaircare.com/pages/testimonials-and-reviews
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: For os med krøller

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. nov 2019, 09:19

Fynerfin82 skrev:Jeg vil gerne være med, jeg har også tykt krøllet hår. Pt. er det i en kort page, da jeg har haft det helt kort.

Jeg har også prøvet mig frem med adskillige metoder og produkter. Min favorit er nok Morrocan Oil.

Jeg kender ikke det produkt du spørger til, jeg har heller ikke set det på Facebook. Jeg ser til gengæld hele tiden Juuce, som jeg overvejer er pengene værd.

Jeg var en tur i Normal forleden, så nu er jeg i gang med at teste nogen forskellige nye produkter. Lige nu bruger jeg en krøllecreme fra ID, den er jeg umiddelbart meget tilfreds med.


Bruger du diffuser til dit når det er kort? Mit ville aldrig kunne sidde sådan hvis det var så kort men klaske ret meget sammen :lol:
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: For os med krøller

Indlægaf Kerrigan » 22. nov 2019, 09:30

Det vigtigste i min rutine er ikke at rede mit hår. Det filtrer alligevel efter fem sekunder, og nu er der gået ti år uden hårbørste og kun lidt reden uden ud med fingre.
Hvis der er en knude er det ikke noget balsam ikke kan klare.

Jeg har også prøvet CG, men opgav efter et par måneder da mit hår og hovedbund blev superfedtet af det.
Jeg bruger dog stadig metoden med at ploppe, friske op med balsamvand og at bruge en bomuldstrøje til at tage det værste væde. Bruger aldrig hårtørrer.

Jeg bruger Matas luksusshampoo og balsam en-to gange om ugen.

Jeg har altid godt kunnet lide at have krøller, tror mit største problem lige nu er at jeg ikke har fået klippet spidser i laaaaaang tid.

Edit: Foto fjernet. :)
Senest rettet af Kerrigan 25. mar 2020, 15:00, rettet i alt 1 gang.
2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: For os med krøller

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. nov 2019, 09:36

Det kunne være at jeg skulle prøve et par uger uden rede det og bare med fingre :gruble: Det bliver bare meeega filtret og især fordi jeg på dage 3-4, ofte også 2 sætter det op i en knold og det bliver rodet rundt 117 gange.
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27055

Re: For os med krøller

Indlægaf ajnaM » 22. nov 2019, 09:47

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har selv et meget tykt og tæt hår. Jeg har dog mistet 1/4 under amning, men det gør mig nu ikke noget- udover at der har været hår overalt. Men det er så småt aftaget.

Min rutine er at rede mit hår igennem med en børste og så først vaske det i Australian tea tree oil shampoo og derefter i Kevin Murphy hydrate shampoo og balsam.

Grunden til 2 slags er at mig hår er så tæt at jeg ret nemt får
Irriteret hovedbund og det klør lynhurtigt. Så jeg renser den med tea tree først. Kevin Murphy kommer ikke i bunden men kun hår.

Kevin Murphy hydrate er egentlig til farvet hår og jeg hsr ikke farver hår i 7 år, men den giver mega meget fugt.

Jeg bruger en olie, Oleo Relax fra Kerastase og så en krøllecreme. Jeg har en del på lager og ikke super favorit. Tigi Killer curls er ret god synes jeg. Jeg er lidt i panik med olie for oleo er udgået og jeg har kun 2 tilbage :(

Jeg bruger dagligt olie i håret for at samle krøllerne og give fugt.

Jeg vasker hver 3-4 dag og det lufttørrer altid.

Jeg har naturligvis forsøgt med 117 slags shampoo og balsam og ligeledes 117 - hvis ikke mere, slags produkter. Det her fungerer lige nu.

Mit største problem er at det yderste lag af mit hår ikke rigtig krøller pænt. Faktisk er det ret grimt. Jeg har sågar spurgt min frisør om man kunne permanente det så det var ens,men det syntes hun var en dårlig idé :lol: Men jeg er SÅ træt af hvordan det ser udz

Jeg har forsøgt mig med curly Girl metoden et par uger, men min hovedbund gik amok, igen fordi mit hår er så tæt. Men mit hår var ellers ret pænt.

Sådan her ser mine krøller ud. Jeg har rødblond hår

Billederne er før og efter olie.
A2785B25-D303-4814-A84E-2BC435F15DDC.jpeg

7C1D8017-3718-4409-B409-7D222AC97CF3.jpeg



Og så mit grimme hår når det hele er nede. Jeg gør dog ofte som på billede 4 med at tage toppen tilbage. Jeg synes bare ikke at det ser så smart. Og ja jeg skal have klippet spidser snart.

B9B6921D-ADD9-4527-AEF6-8393BABD070E.jpeg


AF5871E8-F0E9-4E09-B4C0-79D90ABF10F5.jpeg


Jeg har lidt samme hår som dig - øverste sektion krøller nærmest ikke, mens det inderste ved ørerne og i nakken er nærmest proptrækkerkrøller. Hvis jeg bare lader det lufttørre, ligner det noget, der er løgn - langt værre end dit i øvrigt!

Jeg har erkendt, at mit hår kræver noget styling enten i den ene eller den anden retning, før jeg synes, det er pænt. Heldigvis holder mit hår frisuren rigtig godt - sandsynligvis fordi det er ret tæt og stridt i det. Så enten glatter jeg det (og så holder det sig glat, til jeg går i bad igen), eller jeg krøller 'toppen'. En anden god løsning er at gå i bad om aftenen, tørre og så sove med det i to snoede totter - så krøller det pænt dagen efter.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: For os med krøller

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. nov 2019, 09:54

ajnaM skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg har selv et meget tykt og tæt hår. Jeg har dog mistet 1/4 under amning, men det gør mig nu ikke noget- udover at der har været hår overalt. Men det er så småt aftaget.

Min rutine er at rede mit hår igennem med en børste og så først vaske det i Australian tea tree oil shampoo og derefter i Kevin Murphy hydrate shampoo og balsam.

Grunden til 2 slags er at mig hår er så tæt at jeg ret nemt får
Irriteret hovedbund og det klør lynhurtigt. Så jeg renser den med tea tree først. Kevin Murphy kommer ikke i bunden men kun hår.

Kevin Murphy hydrate er egentlig til farvet hår og jeg hsr ikke farver hår i 7 år, men den giver mega meget fugt.

Jeg bruger en olie, Oleo Relax fra Kerastase og så en krøllecreme. Jeg har en del på lager og ikke super favorit. Tigi Killer curls er ret god synes jeg. Jeg er lidt i panik med olie for oleo er udgået og jeg har kun 2 tilbage :(

Jeg bruger dagligt olie i håret for at samle krøllerne og give fugt.

Jeg vasker hver 3-4 dag og det lufttørrer altid.

Jeg har naturligvis forsøgt med 117 slags shampoo og balsam og ligeledes 117 - hvis ikke mere, slags produkter. Det her fungerer lige nu.

Mit største problem er at det yderste lag af mit hår ikke rigtig krøller pænt. Faktisk er det ret grimt. Jeg har sågar spurgt min frisør om man kunne permanente det så det var ens,men det syntes hun var en dårlig idé :lol: Men jeg er SÅ træt af hvordan det ser udz

Jeg har forsøgt mig med curly Girl metoden et par uger, men min hovedbund gik amok, igen fordi mit hår er så tæt. Men mit hår var ellers ret pænt.

Sådan her ser mine krøller ud. Jeg har rødblond hår

Billederne er før og efter olie.

Og så mit grimme hår når det hele er nede. Jeg gør dog ofte som på billede 4 med at tage toppen tilbage. Jeg synes bare ikke at det ser så smart. Og ja jeg skal have klippet spidser snart.


Jeg har lidt samme hår som dig - øverste sektion krøller nærmest ikke, mens det inderste ved ørerne og i nakken er nærmest proptrækkerkrøller. Hvis jeg bare lader det lufttørre, ligner det noget, der er løgn - langt værre end dit i øvrigt!

Jeg har erkendt, at mit hår kræver noget styling enten i den ene eller den anden retning, før jeg synes, det er pænt. Heldigvis holder mit hår frisuren rigtig godt - sandsynligvis fordi det er ret tæt og stridt i det. Så enten glatter jeg det (og så holder det sig glat, til jeg går i bad igen), eller jeg krøller 'toppen'. En anden god løsning er at gå i bad om aftenen, tørre og så sove med det i to snoede totter - så krøller det pænt dagen efter.


Hvis jeg glatter mig, hvad jeg har opgivet fordi det tager en krig, men har et par gange fået det gjort hos frisøren herude, så holder det et par timer...og begynder så at kruse. Ligeså snart jeg tænder vandhanen reagerer mit hår på fugten...cirka :lol:
0
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: For os med krøller

Indlægaf Fynerfin82 » 22. nov 2019, 11:07

FormerlyKnownAs skrev:
Fynerfin82 skrev:Jeg vil gerne være med, jeg har også tykt krøllet hår. Pt. er det i en kort page, da jeg har haft det helt kort.

Jeg har også prøvet mig frem med adskillige metoder og produkter. Min favorit er nok Morrocan Oil.

Jeg kender ikke det produkt du spørger til, jeg har heller ikke set det på Facebook. Jeg ser til gengæld hele tiden Juuce, som jeg overvejer er pengene værd.

Jeg var en tur i Normal forleden, så nu er jeg i gang med at teste nogen forskellige nye produkter. Lige nu bruger jeg en krøllecreme fra ID, den er jeg umiddelbart meget tilfreds med.


Bruger du diffuser til dit når det er kort? Mit ville aldrig kunne sidde sådan hvis det var så kort men klaske ret meget sammen :lol:


Ja, nogen dage gør jeg. Men de fleste dage sidder det bare sådan, hvis jeg krammer det op med hovedet nedad.
Men jeg lader ofte den bomulds t-shirt jeg har brugt til at tørre håret med sidde lidt omkring håret, når jeg har puttet creme i det, det er ret godt.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14370

Re: For os med krøller

Indlægaf Mangoness » 27. jan 2020, 01:05

Når i andre bruger olier, bruger I det så efter badet? I vådt eller tørt hår? :gruble:

Indtil videre har jeg kun prøvet at bruge det som hårkur, hvor jeg lader det sidde i et par timer, før jeg vasker det ud igen med shampoo. Og i forbindelse med badet hvor jeg blander det sammen med min balsam.

Hvad er jeres erfaring med, hvad der virker bedst? :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: For os med krøller

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. jan 2020, 02:08

Jeg har altid puttet det i efter badet og håret har tørret 5 min ish med håndklædet om. Og de fleste dage får det bare et enkelt pump olie i også for lige at fugte og samle.
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: For os med krøller

Indlægaf Myresluger » 27. jan 2020, 05:46

Hvorfor opdager jeg først denne tråd nu??

Nå, men jeg har også krøller. Jeg har fulgt curly Girl metoden de sidste måske 5 år med en enkelt pause. På trods af det er det stadig mega tørt. Jeg har også store problemer med min hovedbund, der også er frygtelig tør, med store skællende fortykninger. Det var pga hovedbunden jeg holdt pause, hvor jeg prøvede alle mulige behandlingsshampooer - uden effekt. Jeg har ikke fundet de vises sten - men CG er vist det det virker bedst for mig.
0
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: For os med krøller

Indlægaf Fynerfin82 » 27. jan 2020, 07:46

Mangoness skrev:Når i andre bruger olier, bruger I det så efter badet? I vådt eller tørt hår? :gruble:

Indtil videre har jeg kun prøvet at bruge det som hårkur, hvor jeg lader det sidde i et par timer, før jeg vasker det ud igen med shampoo. Og i forbindelse med badet hvor jeg blander det sammen med min balsam.

Hvad er jeres erfaring med, hvad der virker bedst? :gruble:


Jeg bruger altid olie i håret efter badet, mens det er vådt.

Da håret var længere brugte jeg i en periode kokosolie til styling, det fungerede faktisk ret godt. Men mit hår er også meget tørt.
1

Tilbage til "Skønhed"