Erfaringer med hovedpineklinikken på Glostrup

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Erfaringer med hovedpineklinikken på Glostrup

Indlægaf RavenClaw » 1. dec 2017, 18:00

Er der nogen fra Debatten, der har været en tur forbi hovedpineklinikken på Glostrup Sygehus?

Min læge har henvist mig dertil, da jeg er begyndt at få en konstant blanding af hovedpine og migræne efter en ulykke for et par år siden. Dog er der op til 12 måneders ventetid for at komme til. Min læge siger dog, at det kan være ventetiden værd, da de er super dygtige derinde. Men jeg ville lige høre, om nogle har personlige erfaringer med dem?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Erfaringer med hovedpineklinikken på Glostrup

Indlægaf RavenClaw » 4. dec 2017, 18:16

Rikke skrev:Jeg har været der og kom til indenfor et par uger, fordi min læge skrev i henvisningen, at det var akut :)


Fandt de en løsning for dig, der forbedrede din situation? :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Erfaringer med hovedpineklinikken på Glostrup

Indlægaf RavenClaw » 4. dec 2017, 18:38

Rikke skrev:
RavenClaw skrev:
Rikke skrev:Jeg har været der og kom til indenfor et par uger, fordi min læge skrev i henvisningen, at det var akut :)


Fandt de en løsning for dig, der forbedrede din situation? :)

Jeg blev i første omgang sendt hjem i to mdr uden at måtte tage noget som helst smertestillende og med en kalender, som jeg skulle notere graden af hovedpine i. Kroppen skulle renses for smertestillende, fordi de så bedre kunne finde frem til selve diagnosen.
Den fik jeg to mdr senere ved næste besøg derude - Hortons Hovedpine - og blev sendt hjem med ilt til at smertelindre og Veraloc til at forebygge.
Inden jeg måtte starte på Veraloc, skulle jeg dog have lavet en EKG og i den forbindelse fik jeg også taget blodprøver, som viste at min blodprocent var helt katastrofal 4,8. Det kan i sig selv give hovedpine, så jeg blev sat igang med intensiv jernbehandling, deri også intravenøs jern over to gange. Min blodprocent er normal nu og min hovedpine er stort set væk.

Det skal siges, at jeg også gik igang med cannabisolie, da jeg fik diagnosen (det ved de godt både hos egen læge og på Glostrup), og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det har hjulpet mig gevaldigt på vej. Jeg tager det ikke fast længere, kun hvis hovedet driller mere end jeg kan abstrahere fra.


Jeg har også snakket med nogle sundhedsfaglige venner omkring cannabisolie. Heldigvis bliver det nemmere nu, hvor det bliver lovliggjort som forsøg til næste år. Tak, fordi du vil dele din historie :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Erfaringer med hovedpineklinikken på Glostrup

Indlægaf RavenClaw » 4. dec 2017, 18:52

Rikke skrev:Det bliver godt nok lovligt på forsøgsbasis, men det koster kassen.

https://www.b.dk/globalt/patienter-skal ... bismedicin

Til sammenligning har jeg brugt lige omkring 400 pr måned på min ulovlige olie.


Wow. Så håber jeg vist bare, at det går hurtigt med at gennemføre forsøget, så almindeligt dødelige også kan være med :lol:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Erfaringer med hovedpineklinikken på Glostrup

Indlægaf Purple » 6. dec 2017, 22:20

Jeg går der - og de er yderst kompetente :)
1

Tilbage til "Helbred"