Hvornår er man syg nok psykisk til en sygemelding?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Hvornår er man syg nok psykisk til en sygemelding?

Indlægaf Delfin » 2. dec 2017, 20:50

Pyjamas skrev:
Delfin skrev:På min arbejdsplads er der tilbud om at tale med en krise-psykolog som forebyggelse mod belastningsreaktioner ved kritiske hændelser i arbejdet, men også ved stress-sygemelding eller forebyggende mod samme. Jeg ved ikke, hvilken type arbejde du har, men har din arbejdsplads mon noget lignende?


Det har vi! Ej, det er fedt. Tusind tak for at gøre opmærksom på det.


Fedt I også har den mulighed.
Det kan godt være, du ender med at måtte sygemeldes en periode alligevel, men det kan være en stor hjælp til at få sat fingeren på, hvor skoen trykker og hindre langvarig sygemelding og langsigtede følger af en stress-tilstand, som du helt klart har tegn på.
0
14 11 14
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Hvornår er man syg nok psykisk til en sygemelding?

Indlægaf Pyjamas » 2. dec 2017, 22:06

Tanten skrev:Hvis du ikke tager dig selv alvorligt, gør din chef heller ikke. Det her handler ikke om, hvorvidt din chef er presset. Det handler om, at du er vippet ud over kanten til et punkt, hvor du er grædende og har irrationel angst for, at din søn dør eller kommer til skade. Du skal til lægen. Og du skal sygemeldes.


Ja. Jeg ved det egentlig godt. Jeg er heller ikke længere i tvivl om, at hvis jeg nævner sygemelding til min læge, så får jeg den.
Jeg har bare ikke lyst til at være sygemeldt. Det er da gået nogenlunde fint, siden jeg havde den snak med min chef og min oplæringsansvarlige. De gange, jeg har grædt, har der været en grund i det mindste, og jeg er ikke knækket sammen, efter at jeg har været social i dag :genert:
I det store hele har jeg ikke lyst til at være syg nok til at sygemeldes. Det har de færreste nok, klart nok, men jeg er ikke klar at give slip og acceptere, at jeg ikke har det godt.
Og jeg er helt klar over, at det er et rigtigt dårligt valg :ninja:
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Hvornår er man syg nok psykisk til en sygemelding?

Indlægaf Pyjamas » 2. dec 2017, 22:09

Delfin skrev:
Pyjamas skrev:
Delfin skrev:På min arbejdsplads er der tilbud om at tale med en krise-psykolog som forebyggelse mod belastningsreaktioner ved kritiske hændelser i arbejdet, men også ved stress-sygemelding eller forebyggende mod samme. Jeg ved ikke, hvilken type arbejde du har, men har din arbejdsplads mon noget lignende?


Det har vi! Ej, det er fedt. Tusind tak for at gøre opmærksom på det.


Fedt I også har den mulighed.
Det kan godt være, du ender med at måtte sygemeldes en periode alligevel, men det kan være en stor hjælp til at få sat fingeren på, hvor skoen trykker og hindre langvarig sygemelding og langsigtede følger af en stress-tilstand, som du helt klart har tegn på.


Helt bestemt. Det kan også give mig en følelse af, at jeg i det mindste har prøvet alt for at hindre en sygemelding, hvis (når) det sker.
1
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Hvornår er man syg nok psykisk til en sygemelding?

Indlægaf LidtLakrids » 3. dec 2017, 19:40

Jeg vil bare lige sige at fordi du taler med din læge er det ikke det samme som at du nødvendigvis skal sygemeldes.
Jeg oplevede noget lignende for nogle år siden hvor jeg talte med min læge som kom frem til at jeg havde en depression. Derfor fik jeg en henvisning til en psykolog. Jeg gik stadig på arbejde, men havde nogle samtaler med en psykolog som hjalp helt enormt meget!
Så altså, du kan jo godt få hjælp og stadig gå på arbejde :)
2

Tilbage til "Helbred"