Øget dosis cipralex - voldsom angst

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
pirken
Indlæg: 72
Tilmeldt: 24. jan 2017, 15:35
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Øget dosis cipralex - voldsom angst

Indlægaf pirken » 23. nov 2017, 10:13

Hej debat
For omkring 2 måneder siden begyndte jeg at tage cipralex 10 mg for angst og depression. Efter nogle uger begyndte det at virke og jeg havde det meget bedre. Nu har jeg øget dosis til 20 mg, og selvom jeg ikke oplever de samme bivirkninger som under opstart ( hård mave, kvalme, hovedpine, søvnløshed, vægttab) så er der kommet nogle andre bivirkninger som hovedpine og ikke mindst voldsom angst.

Er det normalt, når man øger dosis Cipralex? Vil gerne have angsten til at forsvinde.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7329
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23144

Re: Øget dosis cipralex - voldsom angst

Indlægaf Aragorn » 23. nov 2017, 10:20

Det er i hvert fald almindeligt at se angst som en bivirkning ved SSRI. Så meget kan jeg sige. Naturligvis vil du gerne have det til at gå væk, men ingen kan rigtigt udstede garantier i den retning.

Det er bedst du konsulterer din læge, da SSRI ikke er medicin man blot kan stoppe med. Det vil sige, nogle kan godt, men langt de fleste vil opleve ret voldsomme seponeringssymptomer ved at gøre det.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43836

Re: Øget dosis cipralex - voldsom angst

Indlægaf paint » 23. nov 2017, 10:30

pirken skrev:Hej debat
For omkring 2 måneder siden begyndte jeg at tage cipralex 10 mg for angst og depression. Efter nogle uger begyndte det at virke og jeg havde det meget bedre. Nu har jeg øget dosis til 20 mg, og selvom jeg ikke oplever de samme bivirkninger som under opstart ( hård mave, kvalme, hovedpine, søvnløshed, vægttab) så er der kommet nogle andre bivirkninger som hovedpine og ikke mindst voldsom angst.

Er det normalt, når man øger dosis Cipralex? Vil gerne have angsten til at forsvinde.


Jeg er ikke læge, men psykolog og kender lidt til stoffet.

Hvorfor har du fået øget dosis, hvis 10 mg fungerede fint?
Hvad med 15mg?

20mg, er maksimal dosis, og normalt øger man over 3-4 dage.

Angst, betegnes som 'almindelig' i bivirkningsprofilen på Cipralex (er normalt forbigående)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
pirken
Indlæg: 72
Tilmeldt: 24. jan 2017, 15:35
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Re: Øget dosis cipralex - voldsom angst

Indlægaf pirken » 23. nov 2017, 10:59

paint skrev:
pirken skrev:Hej debat
For omkring 2 måneder siden begyndte jeg at tage cipralex 10 mg for angst og depression. Efter nogle uger begyndte det at virke og jeg havde det meget bedre. Nu har jeg øget dosis til 20 mg, og selvom jeg ikke oplever de samme bivirkninger som under opstart ( hård mave, kvalme, hovedpine, søvnløshed, vægttab) så er der kommet nogle andre bivirkninger som hovedpine og ikke mindst voldsom angst.

Er det normalt, når man øger dosis Cipralex? Vil gerne have angsten til at forsvinde.


Jeg er ikke læge, men psykolog og kender lidt til stoffet.

Hvorfor har du fået øget dosis, hvis 10 mg fungerede fint?
Hvad med 15mg?

20mg, er maksimal dosis, og normalt øger man over 3-4 dage.

Angst, betegnes som 'almindelig' i bivirkningsprofilen på Cipralex (er normalt forbigående)


Det virkede på 10 mg, men følte alligevel det ikke havde fuld effekt. Derfor blev dosis øget til 20 mg. Synes det virker på depressionen, men angsten er slem. Det var det ikke på 10 mg. Jeg ønsker at fortsætte med denne medicin, da Fontex ikke virkede på mig og ikke ønsker at prøve anden medicin. Håber angsten er forbigående. Da jeg startede på 10mg havde jeg i 4-5 uger voldsom kvalme og hård mave. Disse er ikke kommet tilbage. Heldigvis.
0

Tilbage til "Helbred"