Hvor mange hvidløg?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
pirken
Indlæg: 72
Tilmeldt: 24. jan 2017, 15:35
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Hvor mange hvidløg?

Indlægaf pirken » 22. nov 2017, 16:49

Hvor mange fed hvidløg kan man spise dagligt uden at komme til at lugte?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf Slettet bruger » 22. nov 2017, 17:49

Mistermor skrev:Jeg tror, det er individuelt. Ligesom det er forskelligt, hvor gode næser folk har. Jeg oplevede i alt fald engang en kollega, der kunne lugte, at jeg spiste hvidløgspiller. - Hun er den eneste, der nogensinde har nævnt det.

Der er ikke andet for end at lave en test. Start med at spise et og øg det så efterhånden og bed andre om feedback. :)


Feddene er ikke lige store, så man skal veje dem og notere ned, hvor meget de vejer.

2 små fed kan måske være OK, men 1 kæmpe er ikke.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf BlueBunny » 22. nov 2017, 17:52

Det kommer an på tilberedningen. Rå knuste hvidløg lugter mest. Syltede i salat er ikke så slemme. Skåret/bagte i kødret er også ok.
Der er forskel på hvor kraftige hvidløg er.
Hvis du fjerner “stilken” i midten (flæk fedet på tværs, og så kernen/nogen gange let grønlige dims) så lugter de mindre.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf BlueBunny » 22. nov 2017, 18:21

Falstria skrev:
BlueBunny skrev:Det kommer an på tilberedningen. Rå knuste hvidløg lugter mest. Syltede i salat er ikke så slemme. Skåret/bagte i kødret er også ok.
Der er forskel på hvor kraftige hvidløg er.
Hvis du fjerner “stilken” i midten (flæk fedet på tværs, og så kernen/nogen gange let grønlige dims) så lugter de mindre.


Det virksomme stof (Allicin) er det som giver lugten, hvis lugten ikke er der, så er det virksomme stof der heller ikke.



? Sidder det i stilken? Smagen er der alligevel.
Det er jo det samme løg man spiser om man presser eller snitter det. Synes bare det lugter mest råt og presset.
Mht hvidløgspiller, hvis de er i kapselform så lugter de vel ikke?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf BlueBunny » 22. nov 2017, 18:38

Ok interessant (jeg mener det! Når det står skrevet ser det sarkastisk ud :gruble: :) )

Jeg spiser mest hvidløg for smagens skyld. At det så er sundt er bonus. Som med ingefær :)
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf Panton » 22. nov 2017, 18:45

Piller kan nemt lugtes! Men jeg vil sige 0, det lugter selvom man kun spiser lidt.

Men det smager jo godt :D
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf Neverkont » 22. nov 2017, 19:26

pirken skrev:Hvor mange fed hvidløg kan man spise dagligt uden at komme til at lugte?


Det kommer an på din fordøjelse.

De sidste ca. 3 år har jeg slugt 1-3 hakkede fed hvidløg og en spsk. hakket ingefær før sengetid, som et led i at rette op på min fordøjelse og andre ting.

I starten, hvor min fordøjelse ikke fungerede særlig godt, rynkede min mor (som er kendt for sin gode lugtesans :D ) på næsen bare jeg havde slugt et enkelt fed, men det sidste års tid, hvor min fordøjelse har fungeret rimelig godt, da har min mor ikke løftet et øjenbryn selvom jeg har slugt 3 fed.

(For nylig har jeg skiftet den hakkede ingefær ud med kapsler, de virker bedre og de er billige fra USA).
1
pirken
Indlæg: 72
Tilmeldt: 24. jan 2017, 15:35
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf pirken » 22. nov 2017, 20:20

Neverkont skrev:
pirken skrev:Hvor mange fed hvidløg kan man spise dagligt uden at komme til at lugte?


Det kommer an på din fordøjelse.

De sidste ca. 3 år har jeg slugt 1-3 hakkede fed hvidløg og en spsk. hakket ingefær før sengetid, som et led i at rette op på min fordøjelse og andre ting.

I starten, hvor min fordøjelse ikke fungerede særlig godt, rynkede min mor (som er kendt for sin gode lugtesans :D ) på næsen bare jeg havde slugt et enkelt fed, men det sidste års tid, hvor min fordøjelse har fungeret rimelig godt, da har min mor ikke løftet et øjenbryn selvom jeg har slugt 3 fed.

(For nylig har jeg skiftet den hakkede ingefær ud med kapsler, de virker bedre og de er billige fra USA).

Vil tage dem netop for min fordøjelse. Har haft en meget voldsom forstoppelse i 3 uger, hvor jeg stort set ikke har skidt. Har prøvet alt Thea Go, svesker, Movicol, Klyx og kaffe. Intet hjalp, indttil jeg fik rådet om at spise hvidløg. Til formiddag åd jeg 3 fed og 2 poser Nellie Dellies lakridser og har skidt som en gal i 2 timer. Endelig. Vil bare gerne undgå det sker i fremtiden.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf Annione » 22. nov 2017, 20:55

Persille skulle dæmpe lugten af hvidløg - så spis sådan en dusk bagefter. Og spørg folk, om du lugter af hvidløg. Det er nok kun de færreste, der vil sige det til dig, sådan uopfordret.

Hvis du har forstoppelse, så er denne te ganske effektiv https://no.iherb.com/pr/21st-Century-He ... 45-g/10227 Det er dog meget vigtigt, at du ikke lader den trække i mere end 10 sekunder og så prøver dig frem.
En gang lod jeg min trække i 2 minutter, og jeg var ved at dejse om på tønden :lol:
1
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf Neverkont » 22. nov 2017, 22:00

pirken skrev:
Neverkont skrev:
pirken skrev:Hvor mange fed hvidløg kan man spise dagligt uden at komme til at lugte?


Det kommer an på din fordøjelse.

De sidste ca. 3 år har jeg slugt 1-3 hakkede fed hvidløg og en spsk. hakket ingefær før sengetid, som et led i at rette op på min fordøjelse og andre ting.

I starten, hvor min fordøjelse ikke fungerede særlig godt, rynkede min mor (som er kendt for sin gode lugtesans :D ) på næsen bare jeg havde slugt et enkelt fed, men det sidste års tid, hvor min fordøjelse har fungeret rimelig godt, da har min mor ikke løftet et øjenbryn selvom jeg har slugt 3 fed.

(For nylig har jeg skiftet den hakkede ingefær ud med kapsler, de virker bedre og de er billige fra USA).

Vil tage dem netop for min fordøjelse. Har haft en meget voldsom forstoppelse i 3 uger, hvor jeg stort set ikke har skidt. Har prøvet alt Thea Go, svesker, Movicol, Klyx og kaffe. Intet hjalp, indttil jeg fik rådet om at spise hvidløg. Til formiddag åd jeg 3 fed og 2 poser Nellie Dellies lakridser og har skidt som en gal i 2 timer. Endelig. Vil bare gerne undgå det sker i fremtiden.


Hvidløg renser tarmen, så det giver god mening. Og min erfaring er, at det også stimulerer mavesyren, hvilket også kan sætte gang i "tingene".

Forstoppelse kan have mange årsager, hos mig har en stor del af problemet været mangel på både mavesyre og magnesium.

Mange mennesker mangler magnesium, som er vigtig for mange ting i vores krop, bl.a. fordøjelsen, men for at optage magnesium er det vigtigt at mavesyren er i orden.

Man kan få nogle homøopatiske dråber, der hedder Masin, de regulerer bl.a. mavesyren. Da jeg prøvede dem første gang tænkte jeg, at jeg nok var et "hårdt tilfælde", så jeg lagde hårdt ud og fulgte vejledningen, som lød på 20 dråber 4 gange dagligt. Den 4. dosis nåede jeg ikke, for inden da oplevede jeg hvad jeg vil kalde for en total udrensning. :gisp:
1
pirken
Indlæg: 72
Tilmeldt: 24. jan 2017, 15:35
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf pirken » 23. nov 2017, 10:09

Tak for alle svarene. Jeg vil prøve mig frem.
0
pirken
Indlæg: 72
Tilmeldt: 24. jan 2017, 15:35
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf pirken » 23. nov 2017, 12:32

Neverkont skrev:
pirken skrev:
Neverkont skrev:
pirken skrev:Hvor mange fed hvidløg kan man spise dagligt uden at komme til at lugte?


Det kommer an på din fordøjelse.

De sidste ca. 3 år har jeg slugt 1-3 hakkede fed hvidløg og en spsk. hakket ingefær før sengetid, som et led i at rette op på min fordøjelse og andre ting.

I starten, hvor min fordøjelse ikke fungerede særlig godt, rynkede min mor (som er kendt for sin gode lugtesans :D ) på næsen bare jeg havde slugt et enkelt fed, men det sidste års tid, hvor min fordøjelse har fungeret rimelig godt, da har min mor ikke løftet et øjenbryn selvom jeg har slugt 3 fed.

(For nylig har jeg skiftet den hakkede ingefær ud med kapsler, de virker bedre og de er billige fra USA).

Vil tage dem netop for min fordøjelse. Har haft en meget voldsom forstoppelse i 3 uger, hvor jeg stort set ikke har skidt. Har prøvet alt Thea Go, svesker, Movicol, Klyx og kaffe. Intet hjalp, indttil jeg fik rådet om at spise hvidløg. Til formiddag åd jeg 3 fed og 2 poser Nellie Dellies lakridser og har skidt som en gal i 2 timer. Endelig. Vil bare gerne undgå det sker i fremtiden.


Hvidløg renser tarmen, så det giver god mening. Og min erfaring er, at det også stimulerer mavesyren, hvilket også kan sætte gang i "tingene".

Forstoppelse kan have mange årsager, hos mig har en stor del af problemet været mangel på både mavesyre og magnesium.

Mange mennesker mangler magnesium, som er vigtig for mange ting i vores krop, bl.a. fordøjelsen, men for at optage magnesium er det vigtigt at mavesyren er i orden.

Man kan få nogle homøopatiske dråber, der hedder Masin, de regulerer bl.a. mavesyren. Da jeg prøvede dem første gang tænkte jeg, at jeg nok var et "hårdt tilfælde", så jeg lagde hårdt ud og fulgte vejledningen, som lød på 20 dråber 4 gange dagligt. Den 4. dosis nåede jeg ikke, for inden da oplevede jeg hvad jeg vil kalde for en total udrensning. :gisp:


Har oftest haft forstoppelse, men savner stadigvæk et middel, der kan give mig en total udrensning, hvis forstoppelsen er slem. Må sige at de to poser Nellies i den grad har renset ud, men vil da have Masin i baghovedet til næste gang. Sidder nu her og er lidt afkræftet i en grad, jeg ikke har prøvet før. Har det lidt som om, at der er blevet udført en excorcisme på mig. Er træt og har hovedpine af at have spændt helt ud i maven.
0
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf Neverkont » 23. nov 2017, 18:03

pirken skrev:Har oftest haft forstoppelse, men savner stadigvæk et middel, der kan give mig en total udrensning, hvis forstoppelsen er slem. Må sige at de to poser Nellies i den grad har renset ud, men vil da have Masin i baghovedet til næste gang. Sidder nu her og er lidt afkræftet i en grad, jeg ikke har prøvet før. Har det lidt som om, at der er blevet udført en excorcisme på mig. Er træt og har hovedpine af at have spændt helt ud i maven.


Hvis du vil undgå den der totale udrensning ((hvor du sidder på toilettet med de grimmeste mavekneb (du behøver slet ikke at presse, for det klarer kroppen selv :gisp: ), du har skiftevis varm og kold sved, wc-brættet er vådt af sved, og når du endelig føler at der ikke kommer mere, så er du nødt til at blive siddende indtil du ikke frygter at dejse om når du rejser dig)), så start med de 20 dråber (som der står på flasken), men når du når til, at du kommer af med noget, så vent til næste dag med at tage flere dråber.

Eller også bør du måske bruge dem inden det går helt galt, med forstoppelse.

Bare et godt råd. ;)
0
pirken
Indlæg: 72
Tilmeldt: 24. jan 2017, 15:35
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf pirken » 29. nov 2017, 17:50

Neverkont skrev:
pirken skrev:Har oftest haft forstoppelse, men savner stadigvæk et middel, der kan give mig en total udrensning, hvis forstoppelsen er slem. Må sige at de to poser Nellies i den grad har renset ud, men vil da have Masin i baghovedet til næste gang. Sidder nu her og er lidt afkræftet i en grad, jeg ikke har prøvet før. Har det lidt som om, at der er blevet udført en excorcisme på mig. Er træt og har hovedpine af at have spændt helt ud i maven.


Hvis du vil undgå den der totale udrensning ((hvor du sidder på toilettet med de grimmeste mavekneb (du behøver slet ikke at presse, for det klarer kroppen selv :gisp: ), du har skiftevis varm og kold sved, wc-brættet er vådt af sved, og når du endelig føler at der ikke kommer mere, så er du nødt til at blive siddende indtil du ikke frygter at dejse om når du rejser dig)), så start med de 20 dråber (som der står på flasken), men når du når til, at du kommer af med noget, så vent til næste dag med at tage flere dråber.

Eller også bør du måske bruge dem inden det går helt galt, med forstoppelse.

Bare et godt råd. ;)


Nu er den gal igen. Tror desværre ikke jeg er blevet udrenset nok. Jeg vil købe Masin i morgen. Hvad koster det? Og hvor hurtigt virker det?
0
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Hvor mange hvidløg?

Indlægaf Neverkont » 29. nov 2017, 20:37

pirken skrev:
Neverkont skrev:
pirken skrev:Har oftest haft forstoppelse, men savner stadigvæk et middel, der kan give mig en total udrensning, hvis forstoppelsen er slem. Må sige at de to poser Nellies i den grad har renset ud, men vil da have Masin i baghovedet til næste gang. Sidder nu her og er lidt afkræftet i en grad, jeg ikke har prøvet før. Har det lidt som om, at der er blevet udført en excorcisme på mig. Er træt og har hovedpine af at have spændt helt ud i maven.


Hvis du vil undgå den der totale udrensning ((hvor du sidder på toilettet med de grimmeste mavekneb (du behøver slet ikke at presse, for det klarer kroppen selv :gisp: ), du har skiftevis varm og kold sved, wc-brættet er vådt af sved, og når du endelig føler at der ikke kommer mere, så er du nødt til at blive siddende indtil du ikke frygter at dejse om når du rejser dig)), så start med de 20 dråber (som der står på flasken), men når du når til, at du kommer af med noget, så vent til næste dag med at tage flere dråber.

Eller også bør du måske bruge dem inden det går helt galt, med forstoppelse.

Bare et godt råd. ;)


Nu er den gal igen. Tror desværre ikke jeg er blevet udrenset nok. Jeg vil købe Masin i morgen. Hvad koster det? Og hvor hurtigt virker det?


En flaske koster 135 kr., du kan se dem her: https://www.helsam.dk/sundhed/homoeopat ... in?id=8812
De er homøopatiske, så du skal ikke sluge dem, men lade dem blive optaget via slimhinderne.
Hos mig kom effekten samme dag som jeg begyndte.

Men var det ikke dig, der skrev en tråd om noget medicin, som kunne have forstoppelse som bivirkning?
I så fald bør du måske se på hvorfor/hvordan medicinen giver forstoppelse. Altså om det er fordi det nedsætter peristaltikken, om det hæmmer mavesyren, eller noget helt tredje.
1

Tilbage til "Helbred"