Hovedpinge i 7 dage nu

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Hovedpinge i 7 dage nu

Indlægaf Myresluger » 5. nov 2017, 18:39

Jeg bruger Ipren - paracetamol virker ikke mod min spændingshovedpine.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hovedpinge i 7 dage nu

Indlægaf vibbsen » 6. nov 2017, 14:41

Fie1234 skrev:Jeg tager desuden stort set aldrig smertestillende som panodiler og lignende. Jeg er meget påpasselig med det, så det er ikke en bivirkning pga overforbrug. Jeg tog 2 panodiler i fredags, fordi hovedpinen var så slem, at jeg næsten ikke kunne være i mig selv. Jeg prøver at finde ud af i morgen, om jeg kan låne en blodtryksmåler på biblioteket, det er i hvert fald et sted at starte.


Undskyld, men var det ikke en bedre ide at gå til lægen, hvis du mener at din hovedpine er et problem som kan skyldes forhøjet blodtryk ?

Jeg lider selv fra tid til anden af hovedpiner, dem klarer jeg som regel med et par treo'er (som er det jeg erfaringsmæssigt ved virker bedst). Men var det noget jeg var bekymret for, så gik jeg til lægen. Også selvom de var gået over. Trods alt så er lægen uddannet i netop at omsætte symptomer som f.eks. hovedpine til en eventuel sygdom. Men du er nødt til at rette henvendelse til din egen læge.
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hovedpinge i 7 dage nu

Indlægaf DenBruneMunk » 6. nov 2017, 16:03

Hovedpine kan også komme af at overanstrenge synet ved en pc skærm. Så sidder men længe der, og har problemer med synet eller får det, og man ikke bruger briller til at løse det, så ved jeg det kan give hovedpine og når man pauser, og laver andet, så går det pænt væk. Det er dog ikke kun pc, man skulle også få det ved at læse bøger, når synet fejler, det gør jeg dog ikke så tit.
0
Fie1234
Indlæg: 42
Tilmeldt: 12. jan 2017, 13:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Re: Hovedpinge i 7 dage nu

Indlægaf Fie1234 » 6. nov 2017, 18:10

Har lånt en blodtryksmåler, og målte tre gange. Den ligger på omkring 130/100, så ringer til lægen i morgen.
1

Tilbage til "Helbred"