At tage på arbejde efter sygdom

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: At tage på arbejde efter sygdom

Indlægaf Flora » 26. okt 2017, 23:46

Jeg synes du skal blive hjemme.

God bedring :kram:
1
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: At tage på arbejde efter sygdom

Indlægaf Petrix » 27. okt 2017, 04:08

Jeg ville stå tidligt op og overveje situationen.
Hvis du har det dårligt her til morgen, så bliv hjemme.

Diaré kan opstå meget hurtig, og være væk igen ligeså hurtigt.
1
27102021
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: At tage på arbejde efter sygdom

Indlægaf Lys » 27. okt 2017, 05:21

loular skrev:I teorien så er jeg enig med de andre, men den var godt nok ikke gået på mit arbejde, så jeg var taget afsted.



Hvad mener du? Bliver der stillet spørgsmålstegn ved en sygemelding eller skal man forklare hvad man fejler?

Jeg ville i øvrigt selv vurdere det her til morgen, om jeg tog afsted eller ej.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: At tage på arbejde efter sygdom

Indlægaf Slettet bruger » 27. okt 2017, 05:58

superboa skrev:Jeg har fået at vide, at fordi dårlig mave (diarré) er så smitsomt, bør man blive hjemme i 1-2 døgn efter man er blevet rask. Om det passer ved jeg ikke - har ikke selv haft behov for at tage sygedage p.g.a. overstående ;)


Hvis nogen blev hjemme 2 døgn efter de var blevet raske, ville jeg nok tænke at de enten var nogle pylrerøve eller nogle pjækrøve. Medmindre det ligefrem stod i nogle retningslinjer for arbejdet.

Til emnet: Jeg er uenig med de fleste, jeg tvivler på at du er en væsentlig sygdomsrisiko for børnene i forhold til hvad de udsættes for fra deres kammerater. Du vasker hænder efter toiletbesøg, du tumler ikke med børnene, og du tørrer ikke snot af alle mulige steder.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: At tage på arbejde efter sygdom

Indlægaf Sorenspige » 27. okt 2017, 06:01

Mit arbejde ved ikke, hvad jeg fejler. De har ikke spurgt.
Jeg kan se, at der alligevel har været lidt delte meninger herinde, men svaret var ret tydeligt, da jeg både har måttet på toilet i nat og igen flere gange her til morgen.

Tak for jeres svar.
2
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: At tage på arbejde efter sygdom

Indlægaf Sorenspige » 27. okt 2017, 06:03

abcd skrev:
superboa skrev:Jeg har fået at vide, at fordi dårlig mave (diarré) er så smitsomt, bør man blive hjemme i 1-2 døgn efter man er blevet rask. Om det passer ved jeg ikke - har ikke selv haft behov for at tage sygedage p.g.a. overstående ;)


Hvis nogen blev hjemme 2 døgn efter de var blevet raske, ville jeg nok tænke at de enten var nogle pylrerøve eller nogle pjækrøve. Medmindre det ligefrem stod i nogle retningslinjer for arbejdet.

Til emnet: Jeg er uenig med de fleste, jeg tvivler på at du er en væsentlig sygdomsrisiko for børnene i forhold til hvad de udsættes for fra deres kammerater. Du vasker hænder efter toiletbesøg, du tumler ikke med børnene, og du tørrer ikke snot af alle mulige steder.


Jeg har ikke været rask i to døgn. Da jeg skrev indlægget, var der gået nogle timer.

I min drengs børnehave er der pt diarreudbrud, og der er sat opslag op om, at hvis børnene både brækker sig og har diarré, så skal de blive hjemme i 48 timer efter sidste omgang.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: At tage på arbejde efter sygdom

Indlægaf Slettet bruger » 27. okt 2017, 06:24

Sorenspige skrev:
abcd skrev:
superboa skrev:Jeg har fået at vide, at fordi dårlig mave (diarré) er så smitsomt, bør man blive hjemme i 1-2 døgn efter man er blevet rask. Om det passer ved jeg ikke - har ikke selv haft behov for at tage sygedage p.g.a. overstående ;)


Hvis nogen blev hjemme 2 døgn efter de var blevet raske, ville jeg nok tænke at de enten var nogle pylrerøve eller nogle pjækrøve. Medmindre det ligefrem stod i nogle retningslinjer for arbejdet.

Til emnet: Jeg er uenig med de fleste, jeg tvivler på at du er en væsentlig sygdomsrisiko for børnene i forhold til hvad de udsættes for fra deres kammerater. Du vasker hænder efter toiletbesøg, du tumler ikke med børnene, og du tørrer ikke snot af alle mulige steder.


Jeg har ikke været rask i to døgn. Da jeg skrev indlægget, var der gået nogle timer.

I min drengs børnehave er der pt diarreudbrud, og der er sat opslag op om, at hvis børnene både brækker sig og har diarré, så skal de blive hjemme i 48 timer efter sidste omgang.


Jeg er med på at du ikke har været rask i to døgn, jeg svarede på superboas indlæg.

Mht. hvad der står i børnehaven ændrer det ikke mit syn på noget. Der er en helt anden smittefare ved et barn i en børnehave end ved en lærer i en skole. Børn i børnehaver slikker og snotter jo på alting. Hvis din skole også har en retningslinje om at du skal være rask i 48 timer, skal du selvfølgelig overholde den.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: At tage på arbejde efter sygdom

Indlægaf Sorenspige » 27. okt 2017, 06:42

Det tror jeg ikke, at de har. Du har helt ret i, at jeg ikke er i lige så tæt kontakt med børnene, som de er i en børnehave.

Nu håber jeg bare på, at det snart stopper.
0

Tilbage til "Helbred"