Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Musenmor » 10. aug 2020, 09:38

Jeg har meget ondt i mit knæ. Det har været en rigtig møj nat, jeg kunne ikke sove pga. smerterne. Smerterne er omkring knæskallen og indenunder knæskallen :( . Det bliver værre, når jeg ligger ned eller bøjer knæet i længere tid f.eks. Sidder på en stol. I morges kl.4 tog jeg tilsidst en stærk smertestillende, den har hjulpet en smule, men det gør stadig ondt :(.
Jeg har aldrig haft ondt i mine knæ før.

Også har min hund været syg i nat, den lille fis havde tynd mave og kastede op. Hun er så dygtig, så hun sætter sig ud i brusekabinen og kaster op. Jeg ved altid , hvornår hun er syg eller er ved at blive syg, for så ligger eller sidder hun ude på toilettet/i brusekabinen. Hun kommer endda med et stille gø, hvis jeg kalder på hende, for lige at fortælle mig, jeg er her, og jeg er syg.

Så vi er et sørgeligt syn idag. Hunden har det bedre, men er sur over maden er fjernet, og jeg er træt og står op hele tiden pga. knæet.
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Ado » 12. aug 2020, 15:44

Nedgroet negl på storetå, som virkelig gør ondt.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Musenmor » 14. aug 2020, 08:20

Vågner i morges af smerter i knæet, tænker det “det skal gå`es væk”. Sætter mig op på cyklen, cykler en 20 min, stopper og sætter højre ben ned, som man nu gør, når man stopper på en cykel.

Så siger knæet smæk/klik også gør det vanvittigt ondt :(

Så nu har jeg fået en akut lægetid.

Selvom jeg har taget en meget stærk smertestillende gør mit knæ vanvittigt ondt, det lige så jeg får tårer i øjnene.
Jeg er ellers ikke en piveskid :blush2:
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Musenmor » 14. aug 2020, 14:47

Nu piver jeg endnu mere, jeg skal på OrtopædkirurgIsk klinik på mandag Bum bum, det noget hø.
Det gode er, at jeg kun kan stå op, eller ligge helt ned. Bøjer jeg knæet sover mine tæer, og efter 2 min. Begynder det at gøre rigtig ondt.
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Stitch » 14. aug 2020, 18:34

Har slået venstre ankel, så har fået et kæmpe blåt mærke og det gør lidt ondt at træde på foden.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14689

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 24. aug 2020, 13:54

Hesten har lige sparket mig på låret. Av.
Skulle ikke have delt mit æble med hende. Røde satan.

Det var så slut på næsten tyve år ud af tyve med omgang med heste uden nogensinde at have været sparket.

Edit: nu med bevis. En smule ømt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af TakeAChanceOnMe 24. aug 2020, 19:58, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf achillaxedprune » 24. aug 2020, 14:24

Musenmor skrev:Nu piver jeg endnu mere, jeg skal på OrtopædkirurgIsk klinik på mandag Bum bum, det noget hø.
Det gode er, at jeg kun kan stå op, eller ligge helt ned. Bøjer jeg knæet sover mine tæer, og efter 2 min. Begynder det at gøre rigtig ondt.


Har du fundet ud af, hvad de var galt? Håber du er ok. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26583

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Santa » 26. aug 2020, 00:43

Et mægtigt galdestensanfald.
Har ikke haft det i over et halvt år, men det har som altid en fantastisk timing! Har et semivigtigt møde i morgen, samt virkelig vigtig forberedelse til en vigtig præsentation i overmorgen! Og jeg bliver SÅ udmattet af det her.
Fuck, har taget en håndfuld piller og håber nu på at jeg kan slå det ned uden at kvalmen vinder og jeg kaster pillerne op.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Musenmor » 26. aug 2020, 07:39

achillaxedprune skrev:
Musenmor skrev:Nu piver jeg endnu mere, jeg skal på OrtopædkirurgIsk klinik på mandag Bum bum, det noget hø.
Det gode er, at jeg kun kan stå op, eller ligge helt ned. Bøjer jeg knæet sover mine tæer, og efter 2 min. Begynder det at gøre rigtig ondt.


Har du fundet ud af, hvad de var galt? Håber du er ok. :)


Tak fordi du spørger :)

Ja jeg har nok fået en sideledbåndskade med delvis bristet ledbånd. Men jeg kan ikke komme til kirurg før 10 Oktober.
Jeg har måtte gå meget med knæet osv. da jeg står midt i renovering af stue, køkken, gang og det ene værelse. Plus jeg hjælper min mor.

Så nu har jeg et skævt knæ :stoned:, men smerterne er blevet mindre, “tror jeg”, for jeg tager smertestillende 24/7 for at fungere.
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Hunkat » 26. aug 2020, 09:08

Jeg blev stukket af en myg for en uge siden og fik åbenbart en allergisk reaktion på det stik. Det var fandme større end en femmer og mega rødt. Jeg tog antihistamin og lidt binyrebarkhormon som creme for at dæmpe. Her en uge senere ligner det stadig mest et bistik, det er helt vildt. Men det er nede på størrelse med en 1-kr.

I det mindste klør det ikke længere.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 26. aug 2020, 09:23

Hunkat skrev:Jeg blev stukket af en myg for en uge siden og fik åbenbart en allergisk reaktion på det stik. Det var fandme større end en femmer og mega rødt. Jeg tog antihistamin og lidt binyrebarkhormon som creme for at dæmpe. Her en uge senere ligner det stadig mest et bistik, det er helt vildt. Men det er nede på størrelse med en 1-kr.

I det mindste klør det ikke længere.

Sådan en omgang havde jeg for ca. en måned siden. Det var fuldstændig åndssvagt så meget det hævede op og hvor længe serøst var om at aftage
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Hunkat » 26. aug 2020, 09:27

2SHY skrev:
Hunkat skrev:Jeg blev stukket af en myg for en uge siden og fik åbenbart en allergisk reaktion på det stik. Det var fandme større end en femmer og mega rødt. Jeg tog antihistamin og lidt binyrebarkhormon som creme for at dæmpe. Her en uge senere ligner det stadig mest et bistik, det er helt vildt. Men det er nede på størrelse med en 1-kr.

I det mindste klør det ikke længere.

Sådan en omgang havde jeg for ca. en måned siden. Det var fuldstændig åndssvagt så meget det hævede op og hvor længe serøst var om at aftage


Det spøjse var at jeg også fik et stik på foden samme aften. Men det hævede slet ikke på samme måde eller noget. Det var åbenbart en meget potent myg :D
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Spjaerten » 27. aug 2020, 08:30

Har ondt i halsen og følelsen af tømmermænd. Håber godt nok bare det er manglende søvn og det danske sommervejr den sidste uges tid. Har hverken tid til forkølelse eller Covid (den test venter jeg svar på - pga ferie/flytur og togtur til Jylland)
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41300

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 4. sep 2020, 20:11

Er så træt af mens. Man er ved siden ad sig selv i et par dage op til. Hovedpine og smerter i underlivet den første dag er en ting, men den her gang har jeg så også toppet den med at jeg har fået mega ondt i maven som om jeg er ved at få omgangssyge. Tak, krop...
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf achillaxedprune » 6. sep 2020, 08:13

Jeg har lige skåret mig i lillefingeren, da jeg skulle skære en melon ud. Det er ikke så slemt, men jeg blødte og følelsen af kniv igennem hud er bare så væmmelig!! Årh, jeg får det helt dårligt, når jeg tænker på det. Så nu sidder jeg med plaster på fingeren og fingeren opad. Snøft.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Helbred"