Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 13. nov 2022, 18:32

Daine skrev:
2SHY skrev:
Daine skrev:Jeg har en hælspore på (i?) højre fod og den er storslem lige nu. Selv med gode sko på, kan jeg mærke den og når jeg har siddet bare 5 min, skal jeg stå stille lidt når jeg rejser mig før jeg kan ligge vægten på foden. Har jeg siddet i længere tid kan jeg næsten ikke støtte på foden :whine:
Aner ikke hvad jeg skal gøre, hælsporen plejer at gå i sig selv igen, men denne gang trækker det sgu tænder ud - overvejer at købe en billig krykke jeg kan bruge hjemme.

Prøv at kigge på den her evt

https://www.fysio.dk/fafo/temaer/bevage ... d-halspore

Hvis du kaster dig over en albuestok, så er det vigtigt at du bruger den i modsatte side dvs. i venstre hånd, så du får aflastet højre fod

Jeg kan se der kommer en masse andre udstrækningsøvelser frem når jeg googler øvelser, men jeg tænker at du måske har prøvet dem?

Jeg har prøvet udstrækningsøvelser, det hjælper normalt, men ikke denne gang. Jeg har dog ikke prøvet den du linker til, det skal jeg lige se om jeg kan få arrangeret, for den lyder effektiv. Skal vist bare finde ud af hvor jeg kan finde et stabilt trin at stå på :)

Tak for link!

Hvis du har en lav skammel eller nogle tykke bøger i stil med leksikon eller sådan noget, så kan det måske også godt bruges. Ellers hvis du har et trin ind i huset eller andre former for niveauforskelle. God bedring :ae:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36766

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Daine » 13. nov 2022, 19:54

2SHY skrev:
Daine skrev:
2SHY skrev:
Daine skrev:Jeg har en hælspore på (i?) højre fod og den er storslem lige nu. Selv med gode sko på, kan jeg mærke den og når jeg har siddet bare 5 min, skal jeg stå stille lidt når jeg rejser mig før jeg kan ligge vægten på foden. Har jeg siddet i længere tid kan jeg næsten ikke støtte på foden :whine:
Aner ikke hvad jeg skal gøre, hælsporen plejer at gå i sig selv igen, men denne gang trækker det sgu tænder ud - overvejer at købe en billig krykke jeg kan bruge hjemme.

Prøv at kigge på den her evt

https://www.fysio.dk/fafo/temaer/bevage ... d-halspore

Hvis du kaster dig over en albuestok, så er det vigtigt at du bruger den i modsatte side dvs. i venstre hånd, så du får aflastet højre fod

Jeg kan se der kommer en masse andre udstrækningsøvelser frem når jeg googler øvelser, men jeg tænker at du måske har prøvet dem?

Jeg har prøvet udstrækningsøvelser, det hjælper normalt, men ikke denne gang. Jeg har dog ikke prøvet den du linker til, det skal jeg lige se om jeg kan få arrangeret, for den lyder effektiv. Skal vist bare finde ud af hvor jeg kan finde et stabilt trin at stå på :)

Tak for link!

Hvis du har en lav skammel eller nogle tykke bøger i stil med leksikon eller sådan noget, så kan det måske også godt bruges. Ellers hvis du har et trin ind i huset eller andre former for niveauforskelle. God bedring :ae:

Jeg skal vist helst have noget der ligger fast, jeg er virkelig klodset :genert: Men tænker trinnet ved min havedør kan gøre det, så kan jeg lufte ud samtidig. Win-win!

Tak :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Musenmor » 14. nov 2022, 06:45

Jeg har lidt hold i nakken. Det startede fredag, og bliver bare ved med at gøre ondt. Jeg kan næsten ikke dreje hovedet til højre. Jeg har givet mig selv massage, brugt tiger balsam osv. Men øv det gør nas, når jeg drejer hovedet. Jeg har endda taget smertestillende idag, det gør jeg ellers meget sjældent.
Øv skulle bare lige pive lidt.
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14786
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf sigge » 14. nov 2022, 07:47

Min mave bøvler lidt og har gjort det i en uges tid. Det kan være en bivirkning (1 ud af 100 oplever) ved min nye syreneutraliserende medicin, som jeg har taget i 2½ uge nu. Det kan også være, at jeg reagerer på gluten. Jeg er ikke diagnosticeret officielt ift. glutenintolerance/-allergi, men jeg har på egen krop registreret, at min krop ikke kan lide at få det på tom mave. Jeg plejer dog ikke at have problemer med at spise det op ad dagen, når bare jeg har fået noget andet til morgenmad. Jeg forsøger at holde mig fra gluten i dag, og jeg fik heller ikke noget i går, og så ser jeg, om det bliver bedre. Ellers må jeg nok tale med lægen om det.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14786
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf sigge » 16. nov 2022, 10:54

sigge skrev:Min mave bøvler lidt og har gjort det i en uges tid. Det kan være en bivirkning (1 ud af 100 oplever) ved min nye syreneutraliserende medicin, som jeg har taget i 2½ uge nu. Det kan også være, at jeg reagerer på gluten. Jeg er ikke diagnosticeret officielt ift. glutenintolerance/-allergi, men jeg har på egen krop registreret, at min krop ikke kan lide at få det på tom mave. Jeg plejer dog ikke at have problemer med at spise det op ad dagen, når bare jeg har fået noget andet til morgenmad. Jeg forsøger at holde mig fra gluten i dag, og jeg fik heller ikke noget i går, og så ser jeg, om det bliver bedre. Ellers må jeg nok tale med lægen om det.


Jeg var ved lægen i dag, som mest mistænker en maveinfektion. Mit infektionstal er lige på grænsen til at være noget, men ikke sådan overbevisende. Men lægen har også givet grønt lyst til, at jeg holder pause i 4-5 dage med den medicin, jeg mistænker for at være synderen. Jeg håber, det hjælper, for jeg er træt af at få mavesmerter og diarre efter frokost og aftensmad. Jeg skal til et foredrag i aften, og jeg kan ikke rigtigt overskue at være nødt til at styrte på toilettet midt i det, men jeg skal ud at spise med min veninde, som kommer fra en anden by, inden foredraget, så jeg kan heller ikke bare lade være med at spise og så lade hende sidde der og spise alene. (Jeg har heller ikke lyst til at lade være med at spise, for jeg kan godt li' mad.) Og nu prøver jeg altså at spise gluten igen, når det ikke har haft nogen virkning at udelukke det.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Stitch » 16. nov 2022, 11:41

Jeg har ondt i lungerne og brystet. Faktisk gør det bare ondt at trække vejret.
Min veninde (der er læge) siger, at så må jeg bare lade være med det :lol2:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14786
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf sigge » 16. nov 2022, 11:44

Stitch skrev:Jeg har ondt i lungerne og brystet. Faktisk gør det bare ondt at trække vejret.
Min veninde (der er læge) siger, at så må jeg bare lade være med det :lol2:


Godt råd. :-D

Jeg håber, du snart får det bedre, for det lyder hårdt. :kram:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Wizzze » 16. nov 2022, 11:47

Tror en halsbetændelse er ved at smige sig ind på mig :whine:
må have gang i noget varm te og nok også noget kold is, så det ikke gør ondt at synke
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17167
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3569
Likede indlæg: 41698

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 17. nov 2022, 22:34

Jeg har også fået ret ondt i halsen. Det har jeg haft on/off i et par uger, men det har holdt et par dages pause, så jeg håbede, at det var væk.
0
:lun: Be brave
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Modesty Blame » 18. nov 2022, 06:50

Blev opereret i munden i går. Det gør stadig virkeligt ondt. Og jeg ligner en, der har fået tæv.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10057
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1209
Likede indlæg: 18056

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf .Magic. » 18. nov 2022, 08:42

Jeg er blevet megaforkølet med feber og snot i hele hovedet. Det føles som om mine øjne er snottet :tie:
Shit jeg gider ikke være syg. Jeg har weekend nu :cuss:
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Primerose » 30. nov 2022, 09:34

Har sådan en træls irritation af hals og det øverste af brystet. Det er lidt et mix af kriller og trykken. Kun en smule ondt i halsen som kommer og går, men til gengæld en underlig kold fornemmelse i svælg og hals, som hvis man har spist minttyggegummi.
Det har varet en uges tid nu og jeg vil bare gerne have det væk.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10057
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1209
Likede indlæg: 18056

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf .Magic. » 2. dec 2022, 20:54

Jeg kan ikke rigtig få ilt helt ned i de små “vindruer” i lungerne kan jeg mærke og jeg har en indre uro/jeg føler min krop ryster.

Jeg tror det skyldes at jeg har haft ALT for travlt og for meget at se til den sidste måned.
Vi ligger vandret når min kæreste er hjemme føler jeg. Vi har 4 uger til at nå alt det vi skal nå.
Familietamtam, se fælles venner, roadtrips, oprydning/ting på lossepladsen osv. samtidig med at jeg skal arbejde.

Jeg tænker min krop siger fra på min hjernes vegne nu. Jeg lytter til den og river dagen ud af kalenderen i morgen.
Satser på det hjælper lidt :-)
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17167
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3569
Likede indlæg: 41698

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 3. dec 2022, 04:12

Er begyndt at hoste og har sådan en irriterende, klistret fornemmelse i halsen. Derudover gør det ondt i mit underliv, når jeg hoster. Wtf?
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17167
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3569
Likede indlæg: 41698

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 3. dec 2022, 09:34

kartoffelpizza skrev:
LaMariposa skrev:Er begyndt at hoste og har sådan en irriterende, klistret fornemmelse i halsen. Derudover gør det ondt i mit underliv, når jeg hoster. Wtf?

Min gravid-træner sagde at det var ret normalt både under men også op til et par år efter graviditet fordi ligamenterne og organerne har været så pressede.
Og det er jo ikke sååå længe siden du har været gravid så vidt jeg husker


Nej, hun er otte måneder, så det er ikke så længe siden. Men det giver mening med ligamenterne, selvom jeg godt gad, at det ikke tog to år.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Helbred"