Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Buller » 22. nov 2017, 21:16

Annione skrev:
Buller skrev:
Annione skrev:Onsdag er status (efter lumbalpunktur i torsdags) stadig styg hovedpine. Var oppe og stemme i går - og kunne godt mærke jeg var svimmel og usikker på benene.
Seriøst - jeg er så træt af hovedpine, at jeg sket ikke ved, hvad jeg skal gøre af mig selv.


Har du ikke fået lavet en blood patch? Det kan tit hjælpe på hovedpinen.


Nej. Var indlagt i søndags, med henblik på at få et, men de mente ikke det vil hjælpe, når jeg ikke har det rigtig skidt hele tiden. Suk.


ok, det skal jo hjælpe mod de tilfælde hvor man får hovedpine af at have hovedet opad. Man har det som regel fint når man ligger ned.

Men du har det måske ikke sådan?
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Annione » 22. nov 2017, 21:40

Buller skrev:

Men du har det måske ikke sådan?


Nej, jeg er den heldige vinder af hovedpine BÅDE når jeg ligger ned og står op :tie:
I morgen er det en uge siden de stak mig - og det bliver forhåbentlig også den første dag på job efter det.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Daine » 27. nov 2017, 18:45

Alkaia skrev:Jeg er fuldstændig dækket af kløende myggestik (og nej, DEET har nul effekt overfor thailandske myg åbenbart). :rulle:

Derudover har hvad jeg troede var en begyndende forkølelse, udviklet sig til en let influenza.
Ejerne af min B&B vil gerne have mig på apoteket for at få et eller andet imod det, men har altså insisteret på at hvile og masser af væske er det bedste middel.

Jeg spekulerer stadigt på hvad de tror apoteket kunne have gjort for at afhjælpe en influenza? :gruble:



Er du HELT sikker på du vil vide det, med tanke på hvor du befinder dig? :D Rigtig god bedring :kram:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 27. nov 2017, 20:43

Daine skrev:
Alkaia skrev:Jeg er fuldstændig dækket af kløende myggestik (og nej, DEET har nul effekt overfor thailandske myg åbenbart). :rulle:

Derudover har hvad jeg troede var en begyndende forkølelse, udviklet sig til en let influenza.
Ejerne af min B&B vil gerne have mig på apoteket for at få et eller andet imod det, men har altså insisteret på at hvile og masser af væske er det bedste middel.

Jeg spekulerer stadigt på hvad de tror apoteket kunne have gjort for at afhjælpe en influenza? :gruble:



Er du HELT sikker på du vil vide det, med tanke på hvor du befinder dig? :D Rigtig god bedring :kram:


Måske ville de sende dig ned efter Tiffy? Det skulle være noget af et vidundermiddel mod influenza/forkølelse.

http://www.catalog.md/drugs/tiffy.html
0
:lun: Be brave
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pityt » 28. nov 2017, 14:55

Jeg har været hos tandlæge og har fået lavet 2 huller, så jeg er helt følelsesløs i den ene side af ansigtet inkl. tungen :/
På mandag skal jeg derop igen og have lavet en væmmelig parodontose-behandling. Jeg er allerede ved at skide grønne grise :gisp: :whine:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 28. nov 2017, 21:30

Har haft slem hovedpine i over en uge. I aften er jeg så også pludselig blevet virkelig svimmel. Øv :(
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Daine » 30. nov 2017, 17:16

Jeg har begyndende ondt i halsen og er tung og træt i hovedet. Det gider jeg sgu ikke!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Mi55y » 1. dec 2017, 07:17

Fik opereret visdomstand ud i går - min halve tunge sover stadig? Smerterne er egentlig ikke så slemme og klarer mig fint uden at tage smertestillende, men det der med at have et kæmpe fremmedlegeme i form af min tunge i munden har godt nok ødelagt nattesøvnen i nat... Ifølge papirerne skulle bedøvelsen være væk efter ca. 3 timer, så det måtte meget gerne snart ske her også.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Mi55y » 4. dec 2017, 07:21

Mi55y skrev:Fik opereret visdomstand ud i går - min halve tunge sover stadig? Smerterne er egentlig ikke så slemme og klarer mig fint uden at tage smertestillende, men det der med at have et kæmpe fremmedlegeme i form af min tunge i munden har godt nok ødelagt nattesøvnen i nat... Ifølge papirerne skulle bedøvelsen være væk efter ca. 3 timer, så det måtte meget gerne snart ske her også.


Min tunge er stadig død, så ringede til tandlægen. Klinikassistenten lød meget chokeret og jeg har fået en tid om 1,5 time. Der røg så håbet om, at det er en helt normal bivirkning :whine:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Bøtte » 4. dec 2017, 20:43

Mi55y skrev:
Mi55y skrev:Fik opereret visdomstand ud i går - min halve tunge sover stadig? Smerterne er egentlig ikke så slemme og klarer mig fint uden at tage smertestillende, men det der med at have et kæmpe fremmedlegeme i form af min tunge i munden har godt nok ødelagt nattesøvnen i nat... Ifølge papirerne skulle bedøvelsen være væk efter ca. 3 timer, så det måtte meget gerne snart ske her også.


Min tunge er stadig død, så ringede til tandlægen. Klinikassistenten lød meget chokeret og jeg har fået en tid om 1,5 time. Der røg så håbet om, at det er en helt normal bivirkning :whine:


Åh hvor modbydeligt :ae:
Er det stadig halvdelen, det er galt med? Føles det som om den sover konstant?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Mi55y » 5. dec 2017, 07:00

Bøtte skrev:
Mi55y skrev:
Mi55y skrev:Fik opereret visdomstand ud i går - min halve tunge sover stadig? Smerterne er egentlig ikke så slemme og klarer mig fint uden at tage smertestillende, men det der med at have et kæmpe fremmedlegeme i form af min tunge i munden har godt nok ødelagt nattesøvnen i nat... Ifølge papirerne skulle bedøvelsen være væk efter ca. 3 timer, så det måtte meget gerne snart ske her også.


Min tunge er stadig død, så ringede til tandlægen. Klinikassistenten lød meget chokeret og jeg har fået en tid om 1,5 time. Der røg så håbet om, at det er en helt normal bivirkning :whine:


Åh hvor modbydeligt :ae:
Er det stadig halvdelen, det er galt med? Føles det som om den sover konstant?


Ja, halvdelen af tungen er død og spidsen prikker. Det hæmmer også min smagssans og spytproduktion, så jeg er helt tør i munden, når jeg vågner. Samtidig må jeg gøre et eller andet, der overanstrenger noget, for jeg havde krampe i kæben et par gange i går aftes og jeg bliver simpelthen så træt i tungen af at tale. Jeg krydser fingre for, at det forsvinder, men tandlægen siger, at hvis der ingen bedring er efter et år, så anses det som permanent. Heldigvis er operationssåret ved at at være ok, så jeg har i det mindste ikke så mange af de smerter oveni.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Bøtte » 5. dec 2017, 07:54

Åh det lyder virkelig ubehageligt :ae: Håber detfortager sig snart :kys:
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Skorstenen » 6. dec 2017, 06:04

Mi55y skrev:
Bøtte skrev:
Mi55y skrev:
Mi55y skrev:Fik opereret visdomstand ud i går - min halve tunge sover stadig? Smerterne er egentlig ikke så slemme og klarer mig fint uden at tage smertestillende, men det der med at have et kæmpe fremmedlegeme i form af min tunge i munden har godt nok ødelagt nattesøvnen i nat... Ifølge papirerne skulle bedøvelsen være væk efter ca. 3 timer, så det måtte meget gerne snart ske her også.


Min tunge er stadig død, så ringede til tandlægen. Klinikassistenten lød meget chokeret og jeg har fået en tid om 1,5 time. Der røg så håbet om, at det er en helt normal bivirkning :whine:


Åh hvor modbydeligt :ae:
Er det stadig halvdelen, det er galt med? Føles det som om den sover konstant?


Ja, halvdelen af tungen er død og spidsen prikker. Det hæmmer også min smagssans og spytproduktion, så jeg er helt tør i munden, når jeg vågner. Samtidig må jeg gøre et eller andet, der overanstrenger noget, for jeg havde krampe i kæben et par gange i går aftes og jeg bliver simpelthen så træt i tungen af at tale. Jeg krydser fingre for, at det forsvinder, men tandlægen siger, at hvis der ingen bedring er efter et år, så anses det som permanent. Heldigvis er operationssåret ved at at være ok, så jeg har i det mindste ikke så mange af de smerter oveni.


Efter et år???? :shock: :shock:

Har virkelig ondt af dig - det må da være SÅ ubehageligt.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Skorstenen » 6. dec 2017, 06:07

Jeg har døjet med et bygkorn længe, og ventetider i det offentlige gjorde ikke noget godt for det. Så det endte som et hartkorn og tilstoppet tårekanal til følge.
Det blev opereret igår :whine:
Det var bestemt ubehageligt, jeg blev stukket, skåret, suget, prikket, brændt og alt muligt. I MIT ØJE!!!!
Da jeg rejste mig fra stolen, var jeg svimmel, kold og tænkte at nu går jeg i brædderne.

Jeg ligner virkelig lort idag, og jeg er også blevet hjemme.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Muuh » 6. dec 2017, 06:18

Vi har køkken helvede på arbejdet fortiden, da det hele har skulle laves om. I går var vi så i fuld gang med at pakke alle de nye køkkenredskaber ud og selvfølgelig fik jeg skåret mig i tommelfingeren, lige i blommen, så det ville bare ikke stoppe med at bløde :trist:

Her til morgen var jeg så så dum at klemme selv samme tommelfinger i en køkkenskuffe, da jeg skulle smøre madpakker og selvfølgelig begyndte min finger at bløde igen og dunke som en gal. Kan slet ikke forestille mig at jeg kan lave mad med sådan en finger i dag, føler mig fuldstændig hæmmet :genert: Drengene fik i hvert fald selv lov til at smøre madpakker :lol: Ikke sikker på at jeg kan slippe på arbejdet, med mindre de gamle på plejehjemmet skal sulte :genert:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils

Tilbage til "Helbred"