Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Hunkat » 30. apr 2019, 10:53

Fik bukket den ene negl den helt forkerte vej, uden at den brækkede dog. Det gør bare herrenaller på sådan en rigtig ubehagelig måde.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf sigge » 8. maj 2019, 07:57

Nu har jeg fået tjekket mit stofskifte flere gange siden november, og det er fortsat lidt for lavt, selvom vi har justeret min medicinmængde. Jeg kan efterhånden ikke huske, hvordan mit normale energiniveau er, så jeg kan ikke mærke, om det er ved at være tilbage.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Primerose » 9. maj 2019, 07:03

Mila_H skrev:
heysamaysa skrev:
Mila_H skrev:Vågnede for nu 14 dage siden med den ene side af ansigtet lammet.. Bells Parese hedder det åbenbart.. Absolut ingen forbedring indtil videre. Øv, øv.
Jeg magter det ikke


øv da! Det lyder ubehageligt. jeg var simpelt hen nødt til at google det da jeg aldrig har hørt om det det før. Ved man hvad det kommer af i dit tilfælde? får du behandling eller skal tiden "bare" gå?


Nej, man ved ikke, hvad det egentlig skyldes. Jeg har hverken været stresset, haft den mindste smule forkølelse eller noget.. Vågnede bare op og opdagede, at jeg hverken kunne blinke, smile eller noget med venstre side.
Det er frygteligt. Jeg går med en sørøverklap hele tiden og drypper øjet konstant, fordi det tørrer ud. Og ja, jeg taler ikke ordentligt, kan ikke smile eller kysse min søn, må bruge sugerør for at drikke osv.

Hvis bare de kunne love, at der var midlertidigt, men det ved man faktisk ikke.
Jeg har fået binyrebarkhormon, som i mange tilfælde kan hjælpe. Men indtil videre er der ingen forbedring.

Jeg har været sygemeldt, men nu skal jeg snart starte igen, og jeg glæder mig absolut ikke.


For en del år siden fik min far også Bells parese. Han fik det efter en biltur fra Jylland-Sjælland, hvor han havde kørt med åbent vindue. Den side af han ansigt, def havde fået træk, var den side der blev lam.
Min far måtte også bruge øjeklap, dryppe øjet osv. Han kunne heller få kontrol over den ramte side af ansigtet.

Med tiden gik det dog stille og roligt væk. Jeg er faktisk ikke klar over om han fik ergoterapeutisk hjælp til at træne ansigtsmuskularuren, eller om han bare klarede det selv, ved at leve så normalt som muligt.

I dag, mange år efter, har min far så godt som ingen men efter det. Hans smil er en anelse skævt, men slet ikke på et niveau, hvor fremmede ville lægge mærke til det :)
2
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf heysamaysa » 9. maj 2019, 07:54

Primerose skrev:
Mila_H skrev:
heysamaysa skrev:
Mila_H skrev:Vågnede for nu 14 dage siden med den ene side af ansigtet lammet.. Bells Parese hedder det åbenbart.. Absolut ingen forbedring indtil videre. Øv, øv.
Jeg magter det ikke


øv da! Det lyder ubehageligt. jeg var simpelt hen nødt til at google det da jeg aldrig har hørt om det det før. Ved man hvad det kommer af i dit tilfælde? får du behandling eller skal tiden "bare" gå?


Nej, man ved ikke, hvad det egentlig skyldes. Jeg har hverken været stresset, haft den mindste smule forkølelse eller noget.. Vågnede bare op og opdagede, at jeg hverken kunne blinke, smile eller noget med venstre side.
Det er frygteligt. Jeg går med en sørøverklap hele tiden og drypper øjet konstant, fordi det tørrer ud. Og ja, jeg taler ikke ordentligt, kan ikke smile eller kysse min søn, må bruge sugerør for at drikke osv.

Hvis bare de kunne love, at der var midlertidigt, men det ved man faktisk ikke.
Jeg har fået binyrebarkhormon, som i mange tilfælde kan hjælpe. Men indtil videre er der ingen forbedring.

Jeg har været sygemeldt, men nu skal jeg snart starte igen, og jeg glæder mig absolut ikke.


For en del år siden fik min far også Bells parese. Han fik det efter en biltur fra Jylland-Sjælland, hvor han havde kørt med åbent vindue. Den side af han ansigt, def havde fået træk, var den side der blev lam.
Min far måtte også bruge øjeklap, dryppe øjet osv. Han kunne heller få kontrol over den ramte side af ansigtet.

Med tiden gik det dog stille og roligt væk. Jeg er faktisk ikke klar over om han fik ergoterapeutisk hjælp til at træne ansigtsmuskularuren, eller om han bare klarede det selv, ved at leve så normalt som muligt.

I dag, mange år efter, har min far så godt som ingen men efter det. Hans smil er en anelse skævt, men slet ikke på et niveau, hvor fremmede ville lægge mærke til det :)



Det er alligevel vildt nok at sådan noget kan opstå!

jeg er oprindeligt ergoterapeut og kan ikke lige huske vi havde noget om det på studiet, men jeg kunne godt forestille mig at det kunne være noget en ergo kunne hjælpe med.

men det er da i det mindste noget at det kan gå over igen, men for pokker hvor må det være mega ubehageligt.


Til Mila: jeg håber det går bedre hos dig og der er kommet lidt fremgang.
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Mila_H » 11. maj 2019, 21:06

Primerose skrev:
Mila_H skrev:
heysamaysa skrev:
Mila_H skrev:Vågnede for nu 14 dage siden med den ene side af ansigtet lammet.. Bells Parese hedder det åbenbart.. Absolut ingen forbedring indtil videre. Øv, øv.
Jeg magter det ikke


øv da! Det lyder ubehageligt. jeg var simpelt hen nødt til at google det da jeg aldrig har hørt om det det før. Ved man hvad det kommer af i dit tilfælde? får du behandling eller skal tiden "bare" gå?


Nej, man ved ikke, hvad det egentlig skyldes. Jeg har hverken været stresset, haft den mindste smule forkølelse eller noget.. Vågnede bare op og opdagede, at jeg hverken kunne blinke, smile eller noget med venstre side.
Det er frygteligt. Jeg går med en sørøverklap hele tiden og drypper øjet konstant, fordi det tørrer ud. Og ja, jeg taler ikke ordentligt, kan ikke smile eller kysse min søn, må bruge sugerør for at drikke osv.

Hvis bare de kunne love, at der var midlertidigt, men det ved man faktisk ikke.
Jeg har fået binyrebarkhormon, som i mange tilfælde kan hjælpe. Men indtil videre er der ingen forbedring.

Jeg har været sygemeldt, men nu skal jeg snart starte igen, og jeg glæder mig absolut ikke.


For en del år siden fik min far også Bells parese. Han fik det efter en biltur fra Jylland-Sjælland, hvor han havde kørt med åbent vindue. Den side af han ansigt, def havde fået træk, var den side der blev lam.
Min far måtte også bruge øjeklap, dryppe øjet osv. Han kunne heller få kontrol over den ramte side af ansigtet.

Med tiden gik det dog stille og roligt væk. Jeg er faktisk ikke klar over om han fik ergoterapeutisk hjælp til at træne ansigtsmuskularuren, eller om han bare klarede det selv, ved at leve så normalt som muligt.

I dag, mange år efter, har min far så godt som ingen men efter det. Hans smil er en anelse skævt, men slet ikke på et niveau, hvor fremmede ville lægge mærke til det :)



Tak skal du have.

Der er altid rart at høre om tilfælde, hvor det (næsten) er væk igen.
Kan du tilfældigvis huske, hvor længe sin far gik med det?

Ja, ikke fordi jeg kan bruge det til så meget, men alligevel :-)
Senest rettet af Mila_H 11. maj 2019, 21:09, rettet i alt 1 gang.
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Mila_H » 11. maj 2019, 21:07

heysamaysa skrev:
Primerose skrev:
Mila_H skrev:
heysamaysa skrev:
Mila_H skrev:Vågnede for nu 14 dage siden med den ene side af ansigtet lammet.. Bells Parese hedder det åbenbart.. Absolut ingen forbedring indtil videre. Øv, øv.
Jeg magter det ikke


øv da! Det lyder ubehageligt. jeg var simpelt hen nødt til at google det da jeg aldrig har hørt om det det før. Ved man hvad det kommer af i dit tilfælde? får du behandling eller skal tiden "bare" gå?


Nej, man ved ikke, hvad det egentlig skyldes. Jeg har hverken været stresset, haft den mindste smule forkølelse eller noget.. Vågnede bare op og opdagede, at jeg hverken kunne blinke, smile eller noget med venstre side.
Det er frygteligt. Jeg går med en sørøverklap hele tiden og drypper øjet konstant, fordi det tørrer ud. Og ja, jeg taler ikke ordentligt, kan ikke smile eller kysse min søn, må bruge sugerør for at drikke osv.

Hvis bare de kunne love, at der var midlertidigt, men det ved man faktisk ikke.
Jeg har fået binyrebarkhormon, som i mange tilfælde kan hjælpe. Men indtil videre er der ingen forbedring.

Jeg har været sygemeldt, men nu skal jeg snart starte igen, og jeg glæder mig absolut ikke.


For en del år siden fik min far også Bells parese. Han fik det efter en biltur fra Jylland-Sjælland, hvor han havde kørt med åbent vindue. Den side af han ansigt, def havde fået træk, var den side der blev lam.
Min far måtte også bruge øjeklap, dryppe øjet osv. Han kunne heller få kontrol over den ramte side af ansigtet.

Med tiden gik det dog stille og roligt væk. Jeg er faktisk ikke klar over om han fik ergoterapeutisk hjælp til at træne ansigtsmuskularuren, eller om han bare klarede det selv, ved at leve så normalt som muligt.

I dag, mange år efter, har min far så godt som ingen men efter det. Hans smil er en anelse skævt, men slet ikke på et niveau, hvor fremmede ville lægge mærke til det :)



Det er alligevel vildt nok at sådan noget kan opstå!

jeg er oprindeligt ergoterapeut og kan ikke lige huske vi havde noget om det på studiet, men jeg kunne godt forestille mig at det kunne være noget en ergo kunne hjælpe med.

men det er da i det mindste noget at det kan gå over igen, men for pokker hvor må det være mega ubehageligt.


Til Mila: jeg håber det går bedre hos dig og der er kommet lidt fremgang.


Tak skal du have.

Der har desværre endnu ikke været den mindste bedring. Hvis bare det ikke kun KUNNE gå over igen, men jeg vidste, at det VILLE gå over.. Så var der noget helt andet. Jeg prøver dog at tro på det stadig.

Jeg har fundet nogle øvelser på nettet til at træne ansigtet, men så vidt jeg kan læse mig til, er virkningen tvivlsom, aå længe der ikke er nogen forbindelse i nerven.. Så kan man jo alligevel ikke bevæge musklerne.
Hvis det begynder, vil jeg prøve at kontakte en ergoterapeut. Måske findes der nogender har erfaring med det.

Har været til akupunktur en del gange. Men efter 8-9 gange uden virkning, hr jeg droppet det. Det er for dyrt, så
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Tilly » 2. jun 2019, 16:32

Jeg er lidt bange for at mit nye arbejde er skyld i at jeg er ved at udvikle seneskedebetændelse :trist: Og det er kun efter 6 dages arbejde.

Aner ikke hvad jeg skal gøre for at forhindre det i at udvikle sig, for jeg må ikke bruge støttebind pga hygiejne, og mit arbejde er bare meget belastende for især mit højre håndled.
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf computermus » 9. jun 2019, 20:44

Jeg har lige i øjeblikket ondt , temmelig meget, i min venstre arm , og jeg aner ikke hvad der har udløst det.
Det er både når jeg bruger den og når jeg holder den i ro.
Det snurrer ned i ring- og lille finger , trækker op i albuen og hele vejen op i overarmen. For at det så ikke skal være løgn,så flytter den snurrende fornemmelse sig engang imellem til at være mellem tommel og pegefinger.
Det kommer og går, og panodiler er det der hjælper lidt (nogen gange ) .
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Muddi » 11. jun 2019, 06:55

Jeg har ondt i nederste del af maven, og kvalme. Søndag morgen tissede jeg blod, og aftenen før, gjorde det ondt når jeg tissede.
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Muddi » 11. jun 2019, 19:31

Muddi skrev:Jeg har ondt i nederste del af maven, og kvalme. Søndag morgen tissede jeg blod, og aftenen før, gjorde det ondt når jeg tissede.


Nu med en foreløbig blærebetændelse. Var ved lægen idag, og lave en urinprøve. Den skal så dyrkes til i morgen, hvor eventuelle bakterier kan ses. Derefter skal det så besluttes om jeg skal have penicillin, eller til flere undersøgelser, hvis der ikke er betændelse. Der var blod og hvide blodlegemer i prøven, så et eller andet er der.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Bøtte » 11. jun 2019, 19:43

computermus skrev:Jeg har lige i øjeblikket ondt , temmelig meget, i min venstre arm , og jeg aner ikke hvad der har udløst det.
Det er både når jeg bruger den og når jeg holder den i ro.
Det snurrer ned i ring- og lille finger , trækker op i albuen og hele vejen op i overarmen. For at det så ikke skal være løgn,så flytter den snurrende fornemmelse sig engang imellem til at være mellem tommel og pegefinger.
Det kommer og går, og panodiler er det der hjælper lidt (nogen gange ) .


Kan det komme fra nakken?
Jeg har piskesmæld, en af mine hyppigste gener er at mine fingre sover eller snurrer.
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf computermus » 11. jun 2019, 20:07

Bøtte skrev:
computermus skrev:Jeg har lige i øjeblikket ondt , temmelig meget, i min venstre arm , og jeg aner ikke hvad der har udløst det.
Det er både når jeg bruger den og når jeg holder den i ro.
Det snurrer ned i ring- og lille finger , trækker op i albuen og hele vejen op i overarmen. For at det så ikke skal være løgn,så flytter den snurrende fornemmelse sig engang imellem til at være mellem tommel og pegefinger.
Det kommer og går, og panodiler er det der hjælper lidt (nogen gange ) .


Kan det komme fra nakken?
Jeg har piskesmæld, en af mine hyppigste gener er at mine fingre sover eller snurrer.

Det er jeg ret sikker på at det ikke gør. I dag har der ikke været noget før her til aften, hvor jeg overså en dørkarm,der var i vejen for min albue.
Og det får mig til at tro at det må stamme fra en anden gang hvor jeg slog min albue. Men at der så går 10 dage inden armen begyndte at skabe sig, mærkeligt. Men om slaget for ca.10 dage siden, har medvirket til at jeg har fået en revne i min albueknogle, det er nok muligt.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf zembra1986 » 16. jun 2019, 20:31

Min lænd volder mig problemer med smerter og stivhed igen igen igen.......er dødtræt af det! Går til fysioterapeut, laver øvelser og går ture og det hjælper bare ikke.....for helvede altså, jeg er kun 32 år. Hvordan skal jeg holde 40-50 år endnu, hvis jeg allerede er "så" slidt :(
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Prosperity74 » 17. jun 2019, 07:46

Jeg har ondt i halsen, hoster ( gult slim ), jeg er øm i hele kroppen og er lidt forkølet. Oven i det hele driller min astma, så jeg er noget kortåndet.
Jeg døjer også noget med seneskede hinde betændelse i min højre hånd og håndled.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Prosperity74 » 21. jun 2019, 07:15

Jeg har fået stillet 5 timer ved en psykolog til rådighed, gennem jobcenteret. For cirka 14 dage siden var jeg til en screening samtale. Jeg var ved psykolog i går. Ud fra de test ( depressions test og stress test ) jeg skulle tage til screening samtalen, har jeg en rigtig svær depression og er meget stresset :trist:. Psykologen sagde, at hun er ret bekymret for mig, at jeg har det så dårligt når jeg får antidepressiv medicin ( escitalopram 20 mg ). Så hun sagde, at jeg skulle kontakte min egen læge, så jeg kan få noget andet medicin
0

Tilbage til "Helbred"