Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf HerErJeg » 6. sep 2020, 10:34

Min pletskaldethed er sindssyg for tiden. Det ser herrens ud, og lige skridtet før total kronragning. I dag døjer jeg med propper i ørerne og en konstant hyletone i venstre side. Jeg håber virkelig at det forsvinder igen.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf IrmaPigen » 7. sep 2020, 07:06

Spjaerten skrev:Har ondt i halsen og følelsen af tømmermænd. Håber godt nok bare det er manglende søvn og det danske sommervejr den sidste uges tid. Har hverken tid til forkølelse eller Covid (den test venter jeg svar på - pga ferie/flytur og togtur til Jylland)


Jeg går også rundt og har småondt i halsen og har haft det over de sidste 5 dage. Som om der sidder et eller andet, der ikke ved om der skal bryde ud eller lade være.
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf computermus » 7. sep 2020, 13:02

Vågnede her til morgen med en øm næse. Det er så kun i den ene side,sjovt nok,bare det at have mine briller på gør ondt og så trækker det hen over mine øjenbryn.
Så jeg kan da vist godt sige goddag til en forkølelse og det passer mig overhovedet ikke.Jeg gider ikke sådan noget pjat.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. sep 2020, 15:17

Noget bygkorn/betændelse i det ene øjenlåg.
Jeg tror kun jeg har haft bygkorn en gang tidligere, for en 1.5 måned siden fik jeg et under øjet, og det var længe om at aftage, 1 uge senere havde jeg gener i øjenlåget, og der har jeg så igen...
Det er heldigvis væsentligt bedre idag, igår lignede jeg en der havde fået en meget lokal lille botox.

Og der er ikke rigtig nogen umiddelbar årsag, slet ikke makeup, som jeg ikke bruger til hverdag.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Sorenspige » 11. sep 2020, 08:50

Mavepine. Lider on/off af for meget mavesyre, og nu er det så “brudt” ud igen. Jeg havde småondt ved sengetid, men i løbet af natten blev det værre og værre. Til sidste faldt der ro på, men hver gang jeg spiser noget, gør det ondt igen. Heldigvis har jeg fri, så det meste af dagen bliver tilbragt i sengen (mes hovedgærdet hævet højt op).
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4387

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Hewlett » 17. sep 2020, 08:38

Sorenspige skrev:Mavepine. Lider on/off af for meget mavesyre, og nu er det så “brudt” ud igen. Jeg havde småondt ved sengetid, men i løbet af natten blev det værre og værre. Til sidste faldt der ro på, men hver gang jeg spiser noget, gør det ondt igen. Heldigvis har jeg fri, så det meste af dagen bliver tilbragt i sengen (mes hovedgærdet hævet højt op).


Får du ikke piller for det?

Jeg lider af periodisk spiserørskatar og her hjælper syrepumpehæmmere på smerterne.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Sorenspige » 17. sep 2020, 19:24

Hewlett skrev:
Sorenspige skrev:Mavepine. Lider on/off af for meget mavesyre, og nu er det så “brudt” ud igen. Jeg havde småondt ved sengetid, men i løbet af natten blev det værre og værre. Til sidste faldt der ro på, men hver gang jeg spiser noget, gør det ondt igen. Heldigvis har jeg fri, så det meste af dagen bliver tilbragt i sengen (mes hovedgærdet hævet højt op).


Får du ikke piller for det?

Jeg lider af periodisk spiserørskatar og her hjælper syrepumpehæmmere på smerterne.


Jeg har endelig været ved læge og fået nogle piller på recept, som kan tages som en slags kur (2-3 uger). Heldigvis varede mavepinen kun et lille døgn, og balancid og link tog det værste, da jeg først fik det taget. Jeg er derfor ikke gået i gang med de andre piller.

Hvad tager du for det? Link er desværre udgået (og jeg kan ikke finde ud af hvorfor nogen steder), og det hjælper ellers umiddelbart bedre end tyggetabletterne.
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4387

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Hewlett » 18. sep 2020, 07:39

Sorenspige skrev:
Hewlett skrev:
Sorenspige skrev:Mavepine. Lider on/off af for meget mavesyre, og nu er det så “brudt” ud igen. Jeg havde småondt ved sengetid, men i løbet af natten blev det værre og værre. Til sidste faldt der ro på, men hver gang jeg spiser noget, gør det ondt igen. Heldigvis har jeg fri, så det meste af dagen bliver tilbragt i sengen (mes hovedgærdet hævet højt op).


Får du ikke piller for det?

Jeg lider af periodisk spiserørskatar og her hjælper syrepumpehæmmere på smerterne.


Jeg har endelig været ved læge og fået nogle piller på recept, som kan tages som en slags kur (2-3 uger). Heldigvis varede mavepinen kun et lille døgn, og balancid og link tog det værste, da jeg først fik det taget. Jeg er derfor ikke gået i gang med de andre piller.

Hvad tager du for det? Link er desværre udgået (og jeg kan ikke finde ud af hvorfor nogen steder), og det hjælper ellers umiddelbart bedre end tyggetabletterne.


Jeg fik ordineret Lansoprazol helt tilbage fra første gang jeg oplevede det (var 19 år dengang).

Min læge vil rigtig gerne have at jeg tager en pille dagligt, men det gør jeg ikke. Jeg oplever "kun" at være generet af det et par gange om året og oftest i perioder hvor jeg måske er lidt stresset.

Jeg tager pillerne lidt ligesom en "kur" som du også nævner og starter så bare allerede ved de allerførste symptomer (ondt bag kravebenet) og fortsætter 7-14 dage efter symptomerne er forsvundet igen.

Link gjorde desværre ikke rigtigt noget ved mine smerter - der skal åbenbart kraftigere midler i brug :nej:
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf HerErJeg » 8. okt 2020, 19:14

Kæft det ligner lort.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7401
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23339

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Aragorn » 8. okt 2020, 19:21

Sorenspige skrev:Mavepine. Lider on/off af for meget mavesyre, og nu er det så “brudt” ud igen. Jeg havde småondt ved sengetid, men i løbet af natten blev det værre og værre. Til sidste faldt der ro på, men hver gang jeg spiser noget, gør det ondt igen. Heldigvis har jeg fri, så det meste af dagen bliver tilbragt i sengen (mes hovedgærdet hævet højt op).


Det findes der særdeles effektiv medicin mod. Det kan virkelig være plagsomt, så jeg synes lige jeg vil sige det. For mit vedkommende har de protonpumpehæmmere gjort en stor forskel. Jeg har taget det i 13 år, tror jeg.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7401
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23339

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Aragorn » 8. okt 2020, 19:28

Hewlett skrev:
Sorenspige skrev:
Hewlett skrev:
Sorenspige skrev:Mavepine. Lider on/off af for meget mavesyre, og nu er det så “brudt” ud igen. Jeg havde småondt ved sengetid, men i løbet af natten blev det værre og værre. Til sidste faldt der ro på, men hver gang jeg spiser noget, gør det ondt igen. Heldigvis har jeg fri, så det meste af dagen bliver tilbragt i sengen (mes hovedgærdet hævet højt op).


Får du ikke piller for det?

Jeg lider af periodisk spiserørskatar og her hjælper syrepumpehæmmere på smerterne.


Jeg har endelig været ved læge og fået nogle piller på recept, som kan tages som en slags kur (2-3 uger). Heldigvis varede mavepinen kun et lille døgn, og balancid og link tog det værste, da jeg først fik det taget. Jeg er derfor ikke gået i gang med de andre piller.

Hvad tager du for det? Link er desværre udgået (og jeg kan ikke finde ud af hvorfor nogen steder), og det hjælper ellers umiddelbart bedre end tyggetabletterne.


Jeg fik ordineret Lansoprazol helt tilbage fra første gang jeg oplevede det (var 19 år dengang).

Min læge vil rigtig gerne have at jeg tager en pille dagligt, men det gør jeg ikke. Jeg oplever "kun" at være generet af det et par gange om året og oftest i perioder hvor jeg måske er lidt stresset.

Jeg tager pillerne lidt ligesom en "kur" som du også nævner og starter så bare allerede ved de allerførste symptomer (ondt bag kravebenet) og fortsætter 7-14 dage efter symptomerne er forsvundet igen.

Link gjorde desværre ikke rigtigt noget ved mine smerter - der skal åbenbart kraftigere midler i brug :nej:



De syreneutraliserende midler stimulerer yderligere produktion har jeg fået forklaret en læge. Kroppen vil forsøge at kompensere for den manglende syre ved yderligere produktion, of derfor skulle man have behov for mere og mere af link/balancid/alminox etc.

Forbehold for at jeg ikke har forstået forklaringen og at lægen ikke har forklaret det rigtigt.

Vejen frem er at undgå at syren kan dannes, og der kommer protonpumpehæmmere ind i billedet.

Det er ikke en kur. De har en afgrænset virkning og ændrer ikke på noget.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Maria86 » 8. okt 2020, 19:34

Mit astma det er kommet tilbage med fuld fart :forvirret2: Jeg kan ikke finde den blå som jeg skal bruge men den røde. Kan jeg finde :D Men det hjælper ikke noget når jeg ikke kan finde den blå. eller jeg har en helt ny men den skal lige være åben i noget tid før den ikke smager af noget. Så det bliver i nat jeg kan tage den :ad!:
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4387

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Hewlett » 9. okt 2020, 19:05

Aragorn skrev:
De syreneutraliserende midler stimulerer yderligere produktion har jeg fået forklaret en læge. Kroppen vil forsøge at kompensere for den manglende syre ved yderligere produktion, of derfor skulle man have behov for mere og mere af link/balancid/alminox etc.

Forbehold for at jeg ikke har forstået forklaringen og at lægen ikke har forklaret det rigtigt.

Vejen frem er at undgå at syren kan dannes, og der kommer protonpumpehæmmere ind i billedet.

Det er ikke en kur. De har en afgrænset virkning og ændrer ikke på noget.


Jeg skriver at JEG tager dem som en kur. Det er det som virker for mig og de symptomer jeg får. Samtidig slipper jeg for at skulle medicinere mig selv alle dage hele året. Win-win.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf ajnaM » 14. okt 2020, 08:25

Jeg har fået et virkelig nederen forkølelsessår... :nerve: På trods af både piller og plastre ser det sådan her ud på tredjedagen - jeg ligner en, der har fået en mislykket læbeforstørrelse. :lol:

Ej, det gør faktisk så ondt, at det ikke engang er sjovt. :whine:

11F4D9DD-37C2-4229-A301-F2B9F1170CB8.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Delfin » 20. okt 2020, 20:50

Fingerrevne helt yderst på tommelfingeren. Det jager i den, hver gang jeg rammer noget. Er i klar over, hvor meget man bruger den latterlige finger? :trist:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Helbred"