Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf twinkle » 26. feb 2020, 19:28

Panton skrev:
twinkle skrev:Jeg fik for fem mdr. siden lavet et ret dybt hul i min bagerste kindtand i under munden, og nu er den begyndt at gøre ondt :whine:

Da jeg fik den lavede diskuterede tandlægen meget med sig selv, om hullet var så dybt at der skulle en rodbehandling - det mente hun i sidste ende ikke der var behov for.
Nu er tanden meget følsom over for kulde, og jeg er hunderæd for at skulle igennem en rodbehandling. Jeg har mega tandlæge skræk, og da jeg fik lavet ovennævnte hul hylede jeg gennem det hele.



Selve rodbehandlingen skal du ikke frygte, jeg fik laver det ultimo 18. Det du skal være mere nervøs for er regningen :nerve:


Hælder bare også mest til at få trukket lortet ud.
Og jeg tror ikke på at det ikke gør ondt, da de borede og fyldte det forbandede hul var det så tæt på nerven at jeh snildt kunne mærke det - og det gjorde fandme ONDT
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf kidkomb » 26. feb 2020, 19:31

I onsdags trænede jeg for første gang længe. Dagen efter et hint af ømhed og ikke mere.
Fredag spillede vi badminton i en time.
Ingen ømhed efterfølgende.
Til gengæld lavede jeg 20 squats før sengetid mandag (fordi jeg frøs og det får man hurtigt varmen af) og lige siden har jeg nærmest ikke kunne gå. Det føles som en kæmpe blodansamling i det ene lår og lidt mindre i det andet. Det er frygteligt. Min hund kan dårligt få lov at lægge hovedet på mit ben når vi sidder i sofaen. Det gør simpelthen for ondt.
Søndag og mandag havde jeg følt det som om alt i min krop trykkede og som om mit "hylster" var helt udspilet. Alt strammede og bh'en var decideret ubehagelig at have på. Så det har muligvis sammenhæng med det.
Jeg er TRÆT af at ingen kan finde ud af hvad der er galt med mig og jeg er efterhånden bange for at det er noget slemt der bliver værre :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Delfin » 26. feb 2020, 19:45

Det er virkelig en bagatel men for fanden hvor er det irriterende at knække en negl halvvejs oppe ved fæstet
0
14 11 14
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 27. feb 2020, 10:35

twinkle skrev:
Panton skrev:
twinkle skrev:Jeg fik for fem mdr. siden lavet et ret dybt hul i min bagerste kindtand i under munden, og nu er den begyndt at gøre ondt :whine:

Da jeg fik den lavede diskuterede tandlægen meget med sig selv, om hullet var så dybt at der skulle en rodbehandling - det mente hun i sidste ende ikke der var behov for.
Nu er tanden meget følsom over for kulde, og jeg er hunderæd for at skulle igennem en rodbehandling. Jeg har mega tandlæge skræk, og da jeg fik lavet ovennævnte hul hylede jeg gennem det hele.



Selve rodbehandlingen skal du ikke frygte, jeg fik laver det ultimo 18. Det du skal være mere nervøs for er regningen :nerve:


Hælder bare også mest til at få trukket lortet ud.
Og jeg tror ikke på at det ikke gør ondt, da de borede og fyldte det forbandede hul var det så tæt på nerven at jeh snildt kunne mærke det - og det gjorde fandme ONDT


Da jeg gik skole, 9. klasse, var der 3 elever, der indenfor kort tid fik lavet en rodbehandling hos skoletandlægen, og når de kom ned i klassen igen så de virkelig ud som om, at de havde været udsat for noget særdeles ubehageligt. Så da jeg skulle have lavet en rodbehandling hos egen tandlæge var jeg mega-nervøs, og jeg har ellers ingen problemer med tandlæger. Under hele seancen sad jeg og knyttede krampagtigt mine hænder, fuldt overbevist om, at det ville blive mega grimt lige om lidt. Men helt seriøst, havde jeg ikke været så nervøs, så tror jeg, at jeg var faldet i søvn.

Ud fra det du skriver, så får jeg indtryk af, at du ikke var bedøvet da de borede i din tand. Medmindre tanden er død, så bliver du bedøvet når der skal rodbehandles.

Jeg har fået lavet mange rodbehandlinger, og især ved kindtænder kan det være en langtrukken og søvndyssende affære, fordi tandlægen skal rense alle rodkanalerne grundigt, og det gør han med små runde "file". For år tilbage, da jeg fik lavet de første rodbehandlinger var det file han styrede med hånden, nu bruger de nogen der sidder på boremaskinen, så lyden fra boremaskinen er der selvfølgelig (jeg ved, at nogen har det dårligt med den lyd), men det er mest en svag summen, ikke som når de borer i en tand. Derefter skal han fylde rodkanalerne, hvilket også er noget pille-arbejde, der på ingen måde gør ondt.

Af alt det jeg har været igennem hos tandlægen vil jeg påstå, at rodbehandlingerne er det mindst ubehagelige jeg har oplevet.

Min gamle tandlæge har engang forklaret mig, at når et hul er dybt, og de kommer tæt på nerven, så er der altid en (lille?) risiko for, at tanden efterfølgende skal rodbehandles, men hos de fleste heler nerven op af sig selv så man undgår rodbehandlingen.
0
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 27. feb 2020, 21:17

Lemonella skrev:
Neverkont skrev:
twinkle skrev:
Panton skrev:
twinkle skrev:Jeg fik for fem mdr. siden lavet et ret dybt hul i min bagerste kindtand i under munden, og nu er den begyndt at gøre ondt :whine:

Da jeg fik den lavede diskuterede tandlægen meget med sig selv, om hullet var så dybt at der skulle en rodbehandling - det mente hun i sidste ende ikke der var behov for.
Nu er tanden meget følsom over for kulde, og jeg er hunderæd for at skulle igennem en rodbehandling. Jeg har mega tandlæge skræk, og da jeg fik lavet ovennævnte hul hylede jeg gennem det hele.



Selve rodbehandlingen skal du ikke frygte, jeg fik laver det ultimo 18. Det du skal være mere nervøs for er regningen :nerve:


Hælder bare også mest til at få trukket lortet ud.
Og jeg tror ikke på at det ikke gør ondt, da de borede og fyldte det forbandede hul var det så tæt på nerven at jeh snildt kunne mærke det - og det gjorde fandme ONDT


Da jeg gik skole, 9. klasse, var der 3 elever, der indenfor kort tid fik lavet en rodbehandling hos skoletandlægen, og når de kom ned i klassen igen så de virkelig ud som om, at de havde været udsat for noget særdeles ubehageligt. Så da jeg skulle have lavet en rodbehandling hos egen tandlæge var jeg mega-nervøs, og jeg har ellers ingen problemer med tandlæger. Under hele seancen sad jeg og knyttede krampagtigt mine hænder, fuldt overbevist om, at det ville blive mega grimt lige om lidt. Men helt seriøst, havde jeg ikke været så nervøs, så tror jeg, at jeg var faldet i søvn.

Ud fra det du skriver, så får jeg indtryk af, at du ikke var bedøvet da de borede i din tand. Medmindre tanden er død, så bliver du bedøvet når der skal rodbehandles.

Jeg har fået lavet mange rodbehandlinger, og især ved kindtænder kan det være en langtrukken og søvndyssende affære, fordi tandlægen skal rense alle rodkanalerne grundigt, og det gør han med små runde "file". For år tilbage, da jeg fik lavet de første rodbehandlinger var det file han styrede med hånden, nu bruger de nogen der sidder på boremaskinen, så lyden fra boremaskinen er der selvfølgelig (jeg ved, at nogen har det dårligt med den lyd), men det er mest en svag summen, ikke som når de borer i en tand. Derefter skal han fylde rodkanalerne, hvilket også er noget pille-arbejde, der på ingen måde gør ondt.

Af alt det jeg har været igennem hos tandlægen vil jeg påstå, at rodbehandlingerne er det mindst ubehagelige jeg har oplevet.

Min gamle tandlæge har engang forklaret mig, at når et hul er dybt, og de kommer tæt på nerven, så er der altid en (lille?) risiko for, at tanden efterfølgende skal rodbehandles, men hos de fleste heler nerven op af sig selv så man undgår rodbehandlingen.



Der er jo stor forskel på folks tænder. Min tandlæge, forklarede mig at jo dybere og smallere rødder, jo dybere skal der stikkes ned, for at slå nerven ihjel. Dette kan, for nogle, betyde at det kan gøre lidt ondt, trods bedøvelsen.
Jeg har sådanne rødder og har fået rodbehandlet 2 tænder. Det var ikke smertefrit, men jeg overlevede og selvom jeg lider utrolig meget af tandlægeskræk, lægger jeg mig gerne i stolen igen hos min tandlæge, hvis jeg skulle få endnu en tand, der kræver rodbehandling.

Man skal også lige have i baghovedet at en rodbehandlet tand, ikke holder evigt. Begge mine er blevet forsynet med en krone og der gjorde det godt nok mere ondt på min bankkonto, end i tanden.


Jeg kunne mærke når han var helt ude i rodspidserne, men det var slet ikke samme smerte, som når de borer tæt på nerven.

En rodbehandlet tand knækker nemmere end en sund og rask tand, og det er derfor de prøver at undgå det, og håber på, at nerven heler af sig selv, som den gør hos nogen.

Og ja, det der gør mest ondt er når man ser regningen. :wacko:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 29. feb 2020, 22:28

Har haft hovedpine siden i går, og det går bare ikke væk. Har prøvet alt, også Treo, uden effekt. Øv...
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf sigge » 6. mar 2020, 13:28

Jeg har menstruationssmerter. :whine:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf heysamaysa » 26. mar 2020, 12:10

min fødsel blev sat igang igår og har mange veer der gør sååååå ondt! Desværre er mine veer ret ineffektive så min livmoderhals gider ikke åbne sig ordenligt.

skal ind på sygehuset igen i aften til kontrol!
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Fræksak » 26. mar 2020, 13:50

heysamaysa skrev:min fødsel blev sat igang igår og har mange veer der gør sååååå ondt! Desværre er mine veer ret ineffektive så min livmoderhals gider ikke åbne sig ordenligt.

skal ind på sygehuset igen i aften til kontrol!


Veer gør NAS :ae: Håber du får en god fødsel! :kys:
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Spjaerten » 10. apr 2020, 14:47

Fik et galdestensanfald i nat igen og har stadig smerter :whine:
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 10. apr 2020, 15:53

Har haft hovedpine hele dagen, og det vil ikke gå væk.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Daine » 19. apr 2020, 11:35

Ahmen altså det går jo godt! Jeg har ondt i akillessenen på min venstre fod ... og ondt i storetåen på min højre! Eneste ‘fordel’ er da, at jeg halter lige meget på begge fødder :lol:
Lige nu sidder jeg med benene oppe og min højre storetå er viklet ind i vat dyppet i brintoverilte. Jeg har ondt ved toppen af neglen og det er lidt rødt og hævet, men det er vist ikke pga nedgroet negl for jeg kan fint få en neglefil ind under og ‘løfte’ den uden smerter. Det er bare området ved siden af der tér sig.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Stitch » 22. apr 2020, 05:28

Min fod gør stadig ondt. Især når jeg har gået barfodet rundt herhjemme :(
Smed måske krykkerne for tidligt.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Pink_Panther
Indlæg: 55
Tilmeldt: 4. jun 2016, 23:36
Kort karma: 4
Likede indlæg: 58

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pink_Panther » 7. maj 2020, 21:08

Jeg har simpelthen lige opdaget blodigt slim (er jeg ret sikker på) i min afføring. Og lægen er jo lukket frem til på mandag.
Skal man ringe til 1813, eller vente til mandag og kontakte egen læge?
0
Pink_Panther
Indlæg: 55
Tilmeldt: 4. jun 2016, 23:36
Kort karma: 4
Likede indlæg: 58

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pink_Panther » 8. maj 2020, 08:51

Magic In The Sky skrev:
Pink_Panther skrev:Jeg har simpelthen lige opdaget blodigt slim (er jeg ret sikker på) i min afføring. Og lægen er jo lukket frem til på mandag.
Skal man ringe til 1813, eller vente til mandag og kontakte egen læge?

Jeg ville se tiden an. Hvis det fortsætter så ville jeg ringe til 1813. Det behøver ikke være alvorligt.


Nej, jeg satser virkelig på at det er ligegyldigt. Der har ikke været noget siden i går aftes. Så nu ser jeg det lige an. Jeg fik heldigvis taget en masse blodprøver i sidste uge og i december, som var helt normale. Dem bruger jeg lige til at slå koldt vand i blodet nu :D
0

Tilbage til "Helbred"