Brænding af livmoderslimhinde?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 491
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 4962

Brænding af livmoderslimhinde?

Indlægaf Rikke » 17. okt 2017, 16:42

Er der nogen her, der har været igennem den omgang og vil fortælle lidt om indgrebet, tiden lige efter og hvordan menstruationen artede sig på længere sigt derefter?

Jeg er blevet henvist i dag, fordi jeg bokser med at holde min blodprocent oppe. Alternativet er hormonspiral, og det er jeg altså ikke særligt vild med...
0
:whip:
Zoxa
Kort karma: 16
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 413

Re: Brænding af livmoderslimhinde?

Indlægaf Zoxa » 22. okt 2017, 10:01

Det er jo et ambulant indgreb så du er hjemme samme dag, men du skal nok påregne et par sygedage for man kan godt have ret voldsomme smerter et par dage efter.

De vil i øvrigt nok prøve at overtale dig til en hormon spiral alligevel, for mit vedkommende havde den de samme bivirkninger som p-piller, så hvis du har det skidt med dem vil jeg fraråde den.

For mit vedkommende hjalp det klart, men problemerne er begyndt at komme igen nu, her 3 år efter, men det havde de jo også sagt. Smerterne har været uændret efter indgrebet, men jeg er da ikke længere ved at besvime af blodmangel :-)
0
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 491
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 4962

Re: Brænding af livmoderslimhinde?

Indlægaf Rikke » 6. nov 2017, 16:38

Zoxa skrev:Det er jo et ambulant indgreb så du er hjemme samme dag, men du skal nok påregne et par sygedage for man kan godt have ret voldsomme smerter et par dage efter.

De vil i øvrigt nok prøve at overtale dig til en hormon spiral alligevel, for mit vedkommende havde den de samme bivirkninger som p-piller, så hvis du har det skidt med dem vil jeg fraråde den.

For mit vedkommende hjalp det klart, men problemerne er begyndt at komme igen nu, her 3 år efter, men det havde de jo også sagt. Smerterne har været uændret efter indgrebet, men jeg er da ikke længere ved at besvime af blodmangel :-)

Forsinket tak for svaret :genert: :D

Jeg har været til lægesamtale på Hvidovre. De anbefaler at jeg starter med en hormonspiral.
Jeg er 46 og har ikke så mange års menstruation tilbage og desuden har jeg et permanent bånd om livmoderhalsen pga to for tidlige fødsler. De kan måske godt komme op i livmoderen med apparatet/kikkert, men det er ikke sikkert.
Så de to faktorer gør, at de altså lægger en hormonspiral - og pga det der bånd, skal jeg på Hvidovre og have den lagt op. Jeg er ved at dø af skræk... Jeg har haft spiral før for mange år siden - den gjorde helvedes ondt at få lagt.

Heldigvis er det allerede næste tirsdag og min søde eksmand kører mig derud og holder mig i hånden imens :genert:

Jeg håber den hjælper mig...
1
:whip:

Tilbage til "Helbred"