Hovedpine = Cola abstinenser?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Artem » 13. okt 2017, 07:49

Jeg har en gang haft et meget højt forbrug af Cola med 2-3 liter om dagen, men har de sidste ti år trappet stille og roligt ned, hvor jeg de sidste år kun har drukket det til min aftensmad, med hvad der svarer til en dåsecola.

Men i forbindelse med at jeg er begyndte med at løbe igen kan jeg mærke at de 5-10 kilo jeg vejer for meget gør at jeg ikke kan blive en så god og hurtig løber som jeg gerne vil være igen. Sammen med at det jo grundlæggende ikke er sundt at drikke alt det Cola med sukker.
Så i mandags stoppede jeg med at drikke Cola og er som sådan ikke det store problem, er jo vandt til at drikke vand og te på job til maden, så det kan jeg naturligvis også gøre her hjemme, og det er faktisk også gået uproblematisk ind til i nat.

Havde lidt hovedpine i går aftes, meget let og ikke noget jeg tog piller for. Men her kl 4 i nat vågnede jeg og havde det rigtigt dårligt, koldsvedte og havde en vild hovedpine. Ja og har nærmest ikke sovet siden, og endte med at melde mig syg fra job.
Det er dog blevet lidt bedre efter at jeg nu er står op har fået en del vand at drikke, ædt nogle piller osv...

Men tror i at det er Cola abstinenser? Kan ikke lige se hvad det ellers skal være...
Har læst lidt om det, og det skulle gå over igen, men det jeg er lidt bange for er om det vil komme igen hvis jeg nu drikker cola i weekenden? For det var ikke min plan at stoppe totalt med at drikke cola. Hvor jeg stadig gerne vil kunne drikke det i weekenden, når jeg er ude i byen at spise osv. Altså 1-2 gang om ugen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Planten » 13. okt 2017, 07:58

Hvis du kun drikker hvad der svarer til en dåsecola om dagen, så tror jeg bestemt ikke, det er "abstinenser" :)
Tror mere det er et tilfælde. Får du nok vand at drikke? Altså udenfor måltiderne?
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Wizzze » 13. okt 2017, 08:13

En gang i mellem når jeg synes sodavandsforbruget er blevet lidt for højt, tager jeg en kold tyrker nogle uger, og der kan jeg godt de første 2-3 dage, opleve lidt hovedpine pga aspartam detox, og så er det væk. Men hvis du har nedtrappet over måneder, så tror jeg ikke det kan være et problem nu. Mon ikke bare du er gået lidt hårdt til træningen, og måske er gået lidt sukker/væske kold efterfølgende?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Artem » 13. okt 2017, 08:43

Planten skrev:Hvis du kun drikker hvad der svarer til en dåsecola om dagen, så tror jeg bestemt ikke, det er "abstinenser" :)
Tror mere det er et tilfælde. Får du nok vand at drikke? Altså udenfor måltiderne?

Ja til hverdag, glemte at skrive at jeg i weekenden er vandt til at drikke ½-1 liter om dagen. Hvilket jo er et forbrug jeg også gerne vil skære ned på.
Undrer mig som sådan også over at de abstinenser skulle komme så sent, men tænkte det måske havde at gøre med at mit forbrug trods alt ikke er så højt...
Nej drikker nok ikke helt så meget vand som jeg burde, som er en ting jeg lidt har skåret ned på med vilje da jeg synes jeg skal pisse alt for tit hvis jeg drikker meget, er jo også blevet så gammel at jeg er en natpisser, hvor jeg foretrækker de nætter hvor jeg ikke skal op at pisse.

Hmm men spørgsmålet er så hvad det var...? For det var jo lidt influenza start symptom agtig, dog uden ondt i alle muskler og led. Så tror heller ikke rigtigt at det var det, og nu her efter at jeg har fået lidt at spise, har jeg det faktisk rimelig ok, hvor mit hoved bare er lidt "tungt".
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Artem » 13. okt 2017, 08:49

Wizzze skrev:En gang i mellem når jeg synes sodavandsforbruget er blevet lidt for højt, tager jeg en kold tyrker nogle uger, og der kan jeg godt de første 2-3 dage, opleve lidt hovedpine pga aspartam detox, og så er det væk. Men hvis du har nedtrappet over måneder, så tror jeg ikke det kan være et problem nu. Mon ikke bare du er gået lidt hårdt til træningen, og måske er gået lidt sukker/væske kold efterfølgende?

Jeg drikker kun den røde. Prøver at undgå aspartam.
Jeg var nede at styrketræne i går aftes, men var en af de lidt mindre seriøse aftner, og fik et godt aftensmåltid sent om aften efterfølgende. Så synes depoterne skulle være fyldte op.
Helt generelt har jeg dog let ved at få hovedpine, hvor jeg har det en gang om ugen i snit. Men det her var meget mere ud over det sædvanlige også med den svedtur jeg havde sammen med, hvor jeg både frøs og svedte på en gang, og mit hoved var ved at eksplodere.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Planten » 13. okt 2017, 08:53

Artem skrev:
Planten skrev:Hvis du kun drikker hvad der svarer til en dåsecola om dagen, så tror jeg bestemt ikke, det er "abstinenser" :)
Tror mere det er et tilfælde. Får du nok vand at drikke? Altså udenfor måltiderne?

Ja til hverdag, glemte at skrive at jeg i weekenden er vandt til at drikke ½-1 liter om dagen. Hvilket jo er et forbrug jeg også gerne vil skære ned på.
Undrer mig som sådan også over at de abstinenser skulle komme så sent, men tænkte det måske havde at gøre med at mit forbrug trods alt ikke er så højt...
Nej drikker nok ikke helt så meget vand som jeg burde, som er en ting jeg lidt har skåret ned på med vilje da jeg synes jeg skal pisse alt for tit hvis jeg drikker meget, er jo også blevet så gammel at jeg er en natpisser, hvor jeg foretrækker de nætter hvor jeg ikke skal op at pisse.

Hmm men spørgsmålet er så hvad det var...? For det var jo lidt influenza start symptom agtig, dog uden ondt i alle muskler og led. Så tror heller ikke rigtigt at det var det, og nu her efter at jeg har fået lidt at spise, har jeg det faktisk rimelig ok, hvor mit hoved bare er lidt "tungt".

En hovedpine behøver ikke have en årsag. Jeg tror mere som wizzze, at det handler om træningen. Uanset om det har været hårdt eller ej, så kan man komme til at spænde. Og sørg for at drikke nok vand! Sagde mortypen.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Artem » 13. okt 2017, 09:05

Planten skrev:En hovedpine behøver ikke have en årsag. Jeg tror mere som wizzze, at det handler om træningen. Uanset om det har været hårdt eller ej, så kan man komme til at spænde. Og sørg for at drikke nok vand! Sagde mortypen.

Kan da godt være at vi bare skal afskrive det som en uforklarlig hændelse.
Tror jeg vil prøve at sove lidt nu, for fik sovet alt for lidt i nat...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Planten » 13. okt 2017, 09:09

Artem skrev:
Planten skrev:En hovedpine behøver ikke have en årsag. Jeg tror mere som wizzze, at det handler om træningen. Uanset om det har været hårdt eller ej, så kan man komme til at spænde. Og sørg for at drikke nok vand! Sagde mortypen.

Kan da godt være at vi bare skal afskrive det som en uforklarlig hændelse.
Tror jeg vil prøve at sove lidt nu, for fik sovet alt for lidt i nat...

Det ville jeg gøre. Og så huske at drikke vand nok udover hele dagen :) sov godt.
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Fræksak » 13. okt 2017, 09:12

En bekendt er også i gang med at trappe ud af cola. Hun er nede på ca. 1 glas om dagen og beskriver fuldstændigt de symptomer, du gør. Koldsved, hovedpine og vistmok også kvalme (det sidste er jeg lidt i tvivl om). Hun har haft det virkelig skidt nogle dage. Jeg tror sagtens, at det kan være kroppens reaktion på colanedtrapningen.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Æble » 13. okt 2017, 09:19

Både sukker og koffein kan give de symptomer du beskriver når man stopper.

Prøv at hold ud og prøv at lade være at drikke cola overhovedet indtil du har det normalt igen.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Wizzze » 13. okt 2017, 10:04

Hvordan er dit blodtryk? Et højt blodtryk og så forstærket af træning, kan godt være årsag til spændingshovedpine
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43965

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf paint » 13. okt 2017, 10:21

Jeg synes det lyder som en tur til lægen. Men måling af blodtryk, hjertekardiogram og hele menuen af blodprøver. Samt et tjek for diabetes 2.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Planten » 13. okt 2017, 12:02

paint skrev:Jeg synes det lyder som en tur til lægen. Men måling af blodtryk, hjertekardiogram og hele menuen af blodprøver. Samt et tjek for diabetes 2.

Det lyder voldsomt for en enkelt hovedpine. Men gentager det sig, er jeg tilbøjelig til at give dig ret.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Akehurst2 » 13. okt 2017, 14:41

Lemonella skrev:Du indtager for lidt væske. Du skal drikke i hvert fald halvanden liter i døgnet. Specielt når du træner, hvor jeg går ud fra at du sveder en del.
Man kan også blive dårlig af ikke at drikke nok.
Og ja, når man bliver ældre, får man automatisk et gratis medlemsskab til NPK (NatPissernesKlub). :D det er helt normalt.
Hvis du ikke bryder dig om de natlige tisseture, så prøv, at drikke det sidste væske et par timer, eller 3 før du gå i seng. Det kan måske hjælpe på det.


Jeg skal nærmest altid tisse om natten (og så gammel er jeg altså heller ikke :whine:), men hvis jeg sørger for ikke at drikke de sidste timer inden jeg skal i seng plejer det at hjælpe på det. Har vand med på kontoret og sørger for at drikke minimum 1,5 liter der i løbet af dagen og holder så igen efter arbejde (hvis jeg ikke træner).
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hovedpine = Cola abstinenser?

Indlægaf Spjaerten » 13. okt 2017, 15:10

Drikker jeg ret meget efter kl 20, skal jeg med garanti også ha er kryds i NPK’s bog :rulle:

Men enig det lyder som væskemangel ikke sukkerchok (eller mangel derpå).
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Helbred"