Clostridium difficile PCR ribotype 027

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Fillie » 10. okt 2017, 14:14

Fængende overskrift men jeg havde ikke fantasi til at finde på en bedre.

Jeg har desværre på fjerde uge en heftig infektion med denne skodbakterie. Jeg er formentlig blevet syg efter behandling med amoxicillin/clavulansyre og metronidazol pga. betændelse oven på en tandoperation. Min læge havde mistanke om, at det var den bakterie, der var på spil, og det blev bekræftet i afføringsprøve nummer to i går (den første afføringsprøve blev ikke testet for denne bakterie).

Jeg er startet i behandling med metronidazol, men er der ikke bedring på torsdag, skal jeg på hospitalet og behandles med vancomycin.

Har I nogle erfaringer med infektion med Clostridium difficile? Især i 027-varianten? Jeg har det virkelig elendigt og kunne godt bruge lidt opmuntring. :trist:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Sophies-mor » 10. okt 2017, 15:08

Kender det kun professionelt og ikke som værende nemt at bekæmpe/ hurtigt overstået. Desværre.
Rigtig god bedring.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Fillie » 10. okt 2017, 17:53

Mange tak for jeres svar. Har I et bud på, hvor langvarig sådan en infektion typisk er? Det er godt nok en modbydelig omgang. :(
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
DifferentGirl
Indlæg: 359
Tilmeldt: 20. jun 2016, 21:51
Kort karma: 42
Likede indlæg: 525

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf DifferentGirl » 10. okt 2017, 18:40

Jeg kender ikke den der type infektion, men er blevet behandlet flere gange med Vancomycin for andre infektioner. Lægerne har altid været så søde at imødekomme mit ønske om få antibiotika på pumpe, så jeg kunne være hjemme på orlov. Det har selvfølgelig forudsat at min tilstand har været god nok. Måske det også kunne være en mulighed for dig?
0
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Fillie » 10. okt 2017, 22:09

DifferentGirl skrev:Jeg kender ikke den der type infektion, men er blevet behandlet flere gange med Vancomycin for andre infektioner. Lægerne har altid været så søde at imødekomme mit ønske om få antibiotika på pumpe, så jeg kunne være hjemme på orlov. Det har selvfølgelig forudsat at min tilstand har været god nok. Måske det også kunne være en mulighed for dig?


Det lyder rigtig interessant. Jeg har aldrig fået vancomycin før, og det er meget positivt, at jeg måske ikke behøver at være indlagt for at blive behandlet.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Pjeps » 10. okt 2017, 23:11

Fillie skrev:
DifferentGirl skrev:Jeg kender ikke den der type infektion, men er blevet behandlet flere gange med Vancomycin for andre infektioner. Lægerne har altid været så søde at imødekomme mit ønske om få antibiotika på pumpe, så jeg kunne være hjemme på orlov. Det har selvfølgelig forudsat at min tilstand har været god nok. Måske det også kunne være en mulighed for dig?


Det lyder rigtig interessant. Jeg har aldrig fået vancomycin før, og det er meget positivt, at jeg måske ikke behøver at være indlagt for at blive behandlet.


Vanco for clostridium gives som kapsler, ingen grund til indlæggelse.
0
:ninja:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Fillie » 10. okt 2017, 23:15

Pjeps, min læge mener, at indlæggelse er mere sandsynlig end ambulant behandling, men jeg håber virkelig, jeg kan få lov at være hjemme.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Planten » 10. okt 2017, 23:43

Fillie skrev:Pjeps, min læge mener, at indlæggelse er mere sandsynlig end ambulant behandling, men jeg håber virkelig, jeg kan få lov at være hjemme.

Hvorfor mener din læge, du skal være indlagt? Hvis du indlægges, skal du samtidig isoleres, så der ikke sker spredning til andre patienter.
Tænker din læge, at du skal indlægges for også at få væske? Eller hvad er bagtanken - ved du det? :) rigtig god bedring!
0
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Fillie » 11. okt 2017, 00:04

Planten skrev:
Fillie skrev:Pjeps, min læge mener, at indlæggelse er mere sandsynlig end ambulant behandling, men jeg håber virkelig, jeg kan få lov at være hjemme.

Hvorfor mener din læge, du skal være indlagt? Hvis du indlægges, skal du samtidig isoleres, så der ikke sker spredning til andre patienter.
Tænker din læge, at du skal indlægges for også at få væske? Eller hvad er bagtanken - ved du det? :) rigtig god bedring!


Jeg har ingen anelse. Det kan godt være, det er pga. dehydrering, men det er bare et gæt nu, du nævner det. Jeg håber, jeg snart bliver klogere på det hele; det er noget af et chok, og jeg er ærlig talt skrup forvirret og ret bange. :trist:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Planten » 11. okt 2017, 04:01

Fillie skrev:
Planten skrev:
Fillie skrev:Pjeps, min læge mener, at indlæggelse er mere sandsynlig end ambulant behandling, men jeg håber virkelig, jeg kan få lov at være hjemme.

Hvorfor mener din læge, du skal være indlagt? Hvis du indlægges, skal du samtidig isoleres, så der ikke sker spredning til andre patienter.
Tænker din læge, at du skal indlægges for også at få væske? Eller hvad er bagtanken - ved du det? :) rigtig god bedring!


Jeg har ingen anelse. Det kan godt være, det er pga. dehydrering, men det er bare et gæt nu, du nævner det. Jeg håber, jeg snart bliver klogere på det hele; det er noget af et chok, og jeg er ærlig talt skrup forvirret og ret bange. :trist:

Du skal ikke være bange (der kan jeg sagtens sige, ikke?), men de patienter jeg møder, kommer hurtigt hjem.
Hvornår får du nærmere besked af din læge?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Filipai » 11. okt 2017, 06:12

Min kammerat var igennem en omgang, sidste sommer. Jeg husker det som 4 dage med drop og isolation på hospitalet, og så forsat behandling der hjemme.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Pjeps » 11. okt 2017, 10:41

Tamara skrev:
Pjeps skrev:
Fillie skrev:
DifferentGirl skrev:Jeg kender ikke den der type infektion, men er blevet behandlet flere gange med Vancomycin for andre infektioner. Lægerne har altid været så søde at imødekomme mit ønske om få antibiotika på pumpe, så jeg kunne være hjemme på orlov. Det har selvfølgelig forudsat at min tilstand har været god nok. Måske det også kunne være en mulighed for dig?


Det lyder rigtig interessant. Jeg har aldrig fået vancomycin før, og det er meget positivt, at jeg måske ikke behøver at være indlagt for at blive behandlet.


Vanco for clostridium gives som kapsler, ingen grund til indlæggelse.


Gives ofte iv i starten af behandlingen, hvis man ønsker at kickstarte behandlingen og dernæst evt tabletter.


Vi har virkelig mange tilfælde, der startes altid op direkte på kapsler.
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Pjeps » 11. okt 2017, 10:43

Fillie skrev:Pjeps, min læge mener, at indlæggelse er mere sandsynlig end ambulant behandling, men jeg håber virkelig, jeg kan få lov at være hjemme.


Det håber jeg også du kan, jeg kender kun til tilfælde hvor folk er virkelig dehydreret at de bliver indlagt. Eller at deres ernæringstilstand er så dårlig pga de mange diarrer at de skal ernæres med intravenøs ernæring.
0
:ninja:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Fillie » 11. okt 2017, 11:41

Tusind tak for jeres svar. Jeg er så udkørt, fordi jeg har været konstant syg en måned i træk; det er som et vågent mareridt. :trist:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Clostridium difficile PCR ribotype 027

Indlægaf Fillie » 12. okt 2017, 12:11

Jeg er blevet tilknyttet Herlev Hospital i et ambulant forløb på to måneder og starter på vancomycin i dag. Den første kur varer 14 dage, og hvis den virker, bør jeg hurtigt opleve bedring og kunne leve mere normalt igen. Efter de 14 dage er der opfølgning, og er der behov for yderligere behandling, skal jeg fortsætte på vancomycin. Jeg håber sådan, det vil hjælpe, og at jeg slipper for, at bakterien bare bliver ved med at vende tilbage. :8:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Helbred"