ATARAX - kender du det?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 76
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 1720

ATARAX - kender du det?

Indlægaf Mistermor » 2. okt 2017, 03:41

Sidst jeg var ved læge, foreslog jeg, at jeg fik noget til at falde i søvn på, fordi jeg har meget svært ved at sove.

Min læge sagde, at jeg fik noget, der også bruges mod køresyge, og jeg tænkte, at det var da muligt, at det kunne du.

Men når jeg læser indlægssedlen, er det et middel mod angst, som også virker mod kløe.

Jeg kan også google mig til, at det ikke er afhængighedsskabende, og det er jo fint...

Men jeg har taget Citalopram i 13 år - og blev medicinfri for godt to år siden. Det har gået ok indtil den for et par måneder siden, hvor jeg har haft mange fysiske gener, som påvirker mig, fordi jeg også har sygdomsangst, så nu er jeg inde i en ond spiral og en virkelig dårlig døgnrytme.

Jeg hader at starte på ny medicin, og jeg er lidt bange for, hvordan det vil påvirke mig at tage medicin mod angst - selvom jeg nok er ved at være der, hvor det giver mening. Jeg har en tid hos psykolog i januar. (ventetid)

Så hvis nogen har prøvet/tager Atarax eller har input omkring det, er jeg lydhør. Jeg skal kun tage en enkelt på 25 mg før sengetid. Men jeg har jo ikke lyst til at være påvirket hele dagen.

Jeg skal til læge igen d. 11, så om ikke andet kan jeg vente og tale med lægen igen.
0

Tilbage til "Helbred"