Cyste i kæben

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Cyste i kæben

Indlægaf Artem » 29. sep 2017, 23:29

Crap tror min cyste i kæben er begyndt med at genere mig og den skal opereres ud. :(

For 5 år siden da jeg blev døv på venstre øre, fik jeg jo scannet hovedet, hvor de fortalte mig at jeg havde en cyste i mit kæbehulrum, men at de normalt altid var godartet og så længe den ikke generede mig, så var der ikke nogen grund til at gøre noget ved det.
Men her i dag på vej hjem fra job begyndte jeg med at få lidt ondt i kæben i venstre siden hvor det gør ondt når jeg gaber op og spiser. Ja og nu begynder jeg med at føle noget generelt føleforstyrelse i området. Lidt som hvis man har været bedøvet ved tandlægen.
Så det er ikke fordi det gør særligt ondt, men tænker at den cyste har vokset sig så stor at den nu trykker på nogle nerver... Hvorfor skal sådan noget altid ske i en weekend? :rulle:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Cyste i kæben

Indlægaf Slettet bruger » 29. sep 2017, 23:35

Det var da nederen!
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Cyste i kæben

Indlægaf Artem » 29. sep 2017, 23:43

Ja rimelig meget skod, håber ikke der lang ventetid på at få gjort noget ved det...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Cyste i kæben

Indlægaf Slettet bruger » 30. sep 2017, 00:15

Næ må man ikke håbe.

Måske kan du komme is på for sådan at slukke lidt for følelsen? Ja ved ikke om det dur hvis det foregår inden i.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Cyste i kæben

Indlægaf Artem » 30. sep 2017, 07:57

eks-Maupassant skrev:Næ må man ikke håbe.

Måske kan du komme is på for sådan at slukke lidt for følelsen? Ja ved ikke om det dur hvis det foregår inden i.

Bare rolig er ikke noget der gør ondt på den måde, og er faktisk aftaget en del hen over natten. Men kan stadig ikke gabe op.

Kan også være at jeg tager fejl og det er noget andet. For var virkelig i tvivl om hvad det var i går. Hvor det først var der om natten da jeg oprettede denne tråd at jeg kom i tanke om at jeg havde den cyste i min kæbe og at det nok var den som drillede mig nu.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Cyste i kæben

Indlægaf girl_beat » 30. sep 2017, 08:13

Er det en læge eller specialtandlæge, der tager sig af sådan noget?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Cyste i kæben

Indlægaf Artem » 30. sep 2017, 08:25

girl_beat skrev:Er det en læge eller specialtandlæge, der tager sig af sådan noget?

Da jeg googlede det foregår operationen på et hospital, men ja godt nok inde fra munden. Går da ud fra at det er af en læge. Men er ikke sikker.
Skulle være rimeligt simpelt, og foregå ved lokalbedøvelse. Men der er en risiko for at beskadige nerver.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Cyste i kæben

Indlægaf Artem » 30. sep 2017, 08:31

Artem skrev:
girl_beat skrev:Er det en læge eller specialtandlæge, der tager sig af sådan noget?

Da jeg googlede det foregår operationen på et hospital, men ja godt nok inde fra munden. Går da ud fra at det er af en læge. Men er ikke sikker.
Skulle være rimeligt simpelt, og foregå ved lokalbedøvelse. Men der er en risiko for at beskadige nerver.

Hmm nu var jeg lige ved at google igen og kan åbenbart både være ved tandlæge og på hospital, alt efter type og størrelse... Så kommer jeg jo helt i tvivl om jeg skal gå til læge eller tandlæge...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Cyste i kæben

Indlægaf paint » 30. sep 2017, 08:54

Artem skrev:
Artem skrev:
girl_beat skrev:Er det en læge eller specialtandlæge, der tager sig af sådan noget?

Da jeg googlede det foregår operationen på et hospital, men ja godt nok inde fra munden. Går da ud fra at det er af en læge. Men er ikke sikker.
Skulle være rimeligt simpelt, og foregå ved lokalbedøvelse. Men der er en risiko for at beskadige nerver.

Hmm nu var jeg lige ved at google igen og kan åbenbart både være ved tandlæge og på hospital, alt efter type og størrelse... Så kommer jeg jo helt i tvivl om jeg skal gå til læge eller tandlæge...


I København, er det på en 'tand-mund-kæbekirurgisk' afdeling på Riget. Men der skal man henvises til. Jeg havde selv engang noget med kæbebenet.
https://www.rigshospitalet.dk/afdelinge ... fault.aspx

Mon ikke det er det samme, hvor du bor. Det tror jeg.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Cyste i kæben

Indlægaf Artem » 30. sep 2017, 09:02

paint skrev:I København, er det på en 'tand-mund-kæbekirurgisk' afdeling på Riget. Men der skal man henvises til. Jeg havde selv engang noget med kæbebenet.
https://www.rigshospitalet.dk/afdelinge ... fault.aspx

Mon ikke det er det samme, hvor du bor. Det tror jeg.

Nu talte jeg lige med min søster som er klinikassistent, og hun siger at de har et specielt 3d røntgenapparat ude ved dem som kan se sådan noget.
Ja og det er en tandlæge opgave. Hvor de har et samarbejde med min egen tandlæge som henviser videre ud til hvor min søster er.
Alt efter omfang er det så noget deres tandkirurg gør, og ellers bliver jeg henvist til kæbekirurgisk på Aalborg hospital.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Cyste i kæben

Indlægaf paint » 30. sep 2017, 09:30

Artem skrev:
paint skrev:I København, er det på en 'tand-mund-kæbekirurgisk' afdeling på Riget. Men der skal man henvises til. Jeg havde selv engang noget med kæbebenet.
https://www.rigshospitalet.dk/afdelinge ... fault.aspx

Mon ikke det er det samme, hvor du bor. Det tror jeg.

Nu talte jeg lige med min søster som er klinikassistent, og hun siger at de har et specielt 3d røntgenapparat ude ved dem som kan se sådan noget.
Ja og det er en tandlæge opgave. Hvor de har et samarbejde med min egen tandlæge som henviser videre ud til hvor min søster er.
Alt efter omfang er det så noget deres tandkirurg gør, og ellers bliver jeg henvist til kæbekirurgisk på Aalborg hospital.


Sådan, var det også for mit vedkommende. Det var min egen tandlæge, der var noget mystificeret over en særlig del af kæben i den éne side. Hun sendte røntgenbilledet ind til Rigets odontologiske afdeling (tandkirurgi) som indkaldte mig. De mente så ikke (efter en nærmere undersøgelse) at der var noget at komme efter, og gjorde intet ved det. Jeg skulle dog til min egen tandlæge efter tre måneder og få taget et røntgenbillede, som de skulle have tilsendt og igen efter 6 mdr. Herefter ville de ikke have flere billeder og sagen sluttede.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Cyste i kæben

Indlægaf girl_beat » 30. sep 2017, 09:55

Artem skrev:
paint skrev:I København, er det på en 'tand-mund-kæbekirurgisk' afdeling på Riget. Men der skal man henvises til. Jeg havde selv engang noget med kæbebenet.
https://www.rigshospitalet.dk/afdelinge ... fault.aspx

Mon ikke det er det samme, hvor du bor. Det tror jeg.

Nu talte jeg lige med min søster som er klinikassistent, og hun siger at de har et specielt 3d røntgenapparat ude ved dem som kan se sådan noget.
Ja og det er en tandlæge opgave. Hvor de har et samarbejde med min egen tandlæge som henviser videre ud til hvor min søster er.
Alt efter omfang er det så noget deres tandkirurg gør, og ellers bliver jeg henvist til kæbekirurgisk på Aalborg hospital.

Det var netop dét, jeg havde i tankerne :) Arbejder selv i branchen og har hørt om flere tilfælde, hvor 3D eller panorama-røntgen har vist cyster, som patienten ikke var klar over, og som skulle fjernes. Og det kan nogle særligt dygtige tandlæger gøre - alternativt klinikken på hospitalet, som tager sig af mere komplicerede operationer :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Cyste i kæben

Indlægaf IrmaPigen » 1. okt 2017, 07:11

Mit gæt ville være en kæbe-kirurg skulle vurdere om det henhører under kæbe-kirurgi.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Cyste i kæben

Indlægaf Artem » 1. okt 2017, 16:16

Hmm og nu er det gået helt i sig selv igen... :gruble:
Var værst der fredag aften/nat. Hvor det var en del bedre efter at jeg havde sovet, og så blev det generelt bedre i løbet af lørdagen, og her søndag har der slet ikke været noget...
Så spørgsmålet er om jeg har taget helt fejl? Kan det bare have været en forstrakt kæbemuskel eller noget?
Kan bare ikke se hvad jeg skulle have fået det af, da fredagen var en helt normal stille og rolig dag på job.
Spørgsmålet er også om jeg skal kontakte tandlægen i morgen nu hvor der ikke længere er noget...? :stoned:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Cyste i kæben

Indlægaf Artem » 1. okt 2017, 17:14

Angelina skrev:Jeg har oplevet de samme symptomer når mine visdomstænder har vokset - og sådan netop gør ondt i en dag eller to - gør ondt igen når den vokser igen .. netop med at gabe / spise ... og det gik helt væk da jeg fik dem fjernet.

Jeg mistede alt min visdom midt i 20'erne. Så kan ikke være det
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Helbred"