Advokat med speciale indenfor patientskade?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Advokat med speciale indenfor patientskade?

Indlægaf Purple » 25. aug 2017, 20:53

Jeg har en sag kørende efter en meget kritisabel fejloperation, hvor erstatning er noget der naturligvis er på tapetet.

Jeg har meget kraftigt i tankerne at tage en advokat med på "resten af turen" - så jeg får erstatningen for alt jeg er berettiget til, og i et omfang der er rimeligt med de gener jeg har fået, og som jeg må leve videre med.

Er der nogen herinde, som kan anbefale en advokat indenfor det område - ikke ud fra reklamer eller lignende - men udfra personlig oplevelse i et eller andet omfang? :blush2:
0
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Advokat med speciale indenfor patientskade?

Indlægaf Lakika » 25. aug 2017, 21:26

Jeg kan desværre ikke anbefale en konkret advokat. Men jeg kan til gengæld - desværre af erfaring, opfordre til, at du får lavet en god aftale med hensyn til salær. Jeg fik udleveret en tabel som egentlig virkede rimelig nok. I praksis betød det dog, at min erstatning blev delt med 40% til mig og 60% til advokaten.

Det behøver ikke at være så dyr en "fornøjelse" som mit forløb, men det burde i princippet ikke være nødvendigt at hyre en advokat for at have en sag ved patienterstatningen. Jeg har læst en smule om din sag herinde, og jeg vil umiddelbart tro, at du godt selv ville kunne gøre det. Hvis jeg skulle gøre min sag om, ville jeg bruge penge på min egen speciallæge lavede en vurdering af skaden og evt varigt mén i stedet.

Held og lykke og med ønsket om din sag ikke tager flere år!
1
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Advokat med speciale indenfor patientskade?

Indlægaf Purple » 25. aug 2017, 21:34

Lakika skrev:Jeg kan desværre ikke anbefale en konkret advokat. Men jeg kan til gengæld - desværre af erfaring, opfordre til, at du får lavet en god aftale med hensyn til salær. Jeg fik udleveret en tabel som egentlig virkede rimelig nok. I praksis betød det dog, at min erstatning blev delt med 40% til mig og 60% til advokaten.

Det behøver ikke at være så dyr en "fornøjelse" som mit forløb, men det burde i princippet ikke være nødvendigt at hyre en advokat for at have en sag ved patienterstatningen. Jeg har læst en smule om din sag herinde, og jeg vil umiddelbart tro, at du godt selv ville kunne gøre det. Hvis jeg skulle gøre min sag om, ville jeg bruge penge på min egen speciallæge lavede en vurdering af skaden og evt varigt mén i stedet.

Held og lykke og med ønsket om din sag ikke tager flere år!


Det var godt nok også voldsomt det beløb du procentvis har måtte betale :8:

Jeg har taget kontakt til 3 advokater nu - det ene er et kendt firma, hvor de kører med "ingen erstatning - ingen regning" - og deres salær er på mellem 5-15 % af den udbetalte erstatning,- noget af en forskel fra din sag kan jeg høre :gruble:

Jeg er klar over, at det ikke burde være nødvendigt... men efter hvad jeg kan læse, så betyder det desværre i mange sager, at man er tilbøjelig til at få en større erstatning, når man har advokat på sagen - netop fordi advokater har kompetencer på området, som jeg slet ikke er i nærheden af. Der er uden tvivl ting jeg bør få erstatning for, som jeg slet ikke aner jeg bør få det for :)

Jeg kunne sagtens finde på at betale for en speciallæge vurdering, hvis ikke jeg er enig i den patienterstatningen får fra ham de har bestilt en tid til mig hos - men mener jeg dennes vurdering er rimelig, så tænker jeg ikke der er grundlag for endnu en vurdering.
Jeg har allerede i min journal fra hospitalet stående, at der er sket betydelige skader efter fejloperationen :)
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Advokat med speciale indenfor patientskade?

Indlægaf Purple » 26. aug 2017, 11:05

Dikus skrev:Jeg betalte for mange år siden timepris (heldigvis) hos Troels: http://kocknielsen.dk

Han fulgte sagen helt til dørs og lettede tyngden på mine skuldre i en svær tid.


Ham vil jeg lige se nærmere på :banan:

Overvejer også meget det med "ingen erstatning - ingen regning" - tænker det godt kan blive pænt mange penge der betales, mere end normal timepris..

Følte du den regning du fik for salær var rimelig?
0
Brugeravatar
Eva Olsen
Permanent bortvist
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. aug 2017, 14:28
Kort karma: 0

Re: Advokat med speciale indenfor patientskade?

Indlægaf Eva Olsen » 26. aug 2017, 14:39

Da jeg for et par år siden havde brug for en advokat, indhentede jeg først 3 gratis tilbud og valgte derefter det billigste. Jeg husker ikke helt, hvor det var men det kunne godt have være her: link fjernet af moderator.
0
Eva Olsen :)
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Advokat med speciale indenfor patientskade?

Indlægaf Lakika » 26. aug 2017, 21:31

Purple skrev:
Lakika skrev:Jeg kan desværre ikke anbefale en konkret advokat. Men jeg kan til gengæld - desværre af erfaring, opfordre til, at du får lavet en god aftale med hensyn til salær. Jeg fik udleveret en tabel som egentlig virkede rimelig nok. I praksis betød det dog, at min erstatning blev delt med 40% til mig og 60% til advokaten.

Det behøver ikke at være så dyr en "fornøjelse" som mit forløb, men det burde i princippet ikke være nødvendigt at hyre en advokat for at have en sag ved patienterstatningen. Jeg har læst en smule om din sag herinde, og jeg vil umiddelbart tro, at du godt selv ville kunne gøre det. Hvis jeg skulle gøre min sag om, ville jeg bruge penge på min egen speciallæge lavede en vurdering af skaden og evt varigt mén i stedet.

Held og lykke og med ønsket om din sag ikke tager flere år!


Det var godt nok også voldsomt det beløb du procentvis har måtte betale :8:

Jeg har taget kontakt til 3 advokater nu - det ene er et kendt firma, hvor de kører med "ingen erstatning - ingen regning" - og deres salær er på mellem 5-15 % af den udbetalte erstatning,- noget af en forskel fra din sag kan jeg høre :gruble:

Jeg er klar over, at det ikke burde være nødvendigt... men efter hvad jeg kan læse, så betyder det desværre i mange sager, at man er tilbøjelig til at få en større erstatning, når man har advokat på sagen - netop fordi advokater har kompetencer på området, som jeg slet ikke er i nærheden af. Der er uden tvivl ting jeg bør få erstatning for, som jeg slet ikke aner jeg bør få det for :)

Jeg kunne sagtens finde på at betale for en speciallæge vurdering, hvis ikke jeg er enig i den patienterstatningen får fra ham de har bestilt en tid til mig hos - men mener jeg dennes vurdering er rimelig, så tænker jeg ikke der er grundlag for endnu en vurdering.
Jeg har allerede i min journal fra hospitalet stående, at der er sket betydelige skader efter fejloperationen :)



Ja, der var en del ting i hele det forløb, som jeg aldrig kommer mig over, og den erstatning jeg endte med at få udbetalt føles egentlig mere bare som endnu en lussing.

Jeg er overrasket over, at du er blevet henvist af patienterstatningen til en speciallæge. Det er ingen af de jeg blev fejlbehandlet sammen med. Tværtimod blev der lagt meget stor vægt på de journaler af den speciallæge der fejlbehandlede mig, og som overhovedet ikke passede. Eksempler er ting som min alder, eksamenskarakterer og familiære forhold. På den anden side illustrerer det vel meget fint forskellen på somatiske og psykiske sygdomme :/

Jeg forstår dit ønske om at benytte en advokat - det ville være så ærgerligt at alt ikke går som det skal i en erstatningssag. Jeg har som sådan ikke fortrudt, at jeg valgt at få hjælp, bortset fra jeg synes det var alt for dyrt.
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Advokat med speciale indenfor patientskade?

Indlægaf Purple » 28. aug 2017, 08:43

Lakika skrev:
Purple skrev:
Lakika skrev:Jeg kan desværre ikke anbefale en konkret advokat. Men jeg kan til gengæld - desværre af erfaring, opfordre til, at du får lavet en god aftale med hensyn til salær. Jeg fik udleveret en tabel som egentlig virkede rimelig nok. I praksis betød det dog, at min erstatning blev delt med 40% til mig og 60% til advokaten.

Det behøver ikke at være så dyr en "fornøjelse" som mit forløb, men det burde i princippet ikke være nødvendigt at hyre en advokat for at have en sag ved patienterstatningen. Jeg har læst en smule om din sag herinde, og jeg vil umiddelbart tro, at du godt selv ville kunne gøre det. Hvis jeg skulle gøre min sag om, ville jeg bruge penge på min egen speciallæge lavede en vurdering af skaden og evt varigt mén i stedet.

Held og lykke og med ønsket om din sag ikke tager flere år!


Det var godt nok også voldsomt det beløb du procentvis har måtte betale :8:

Jeg har taget kontakt til 3 advokater nu - det ene er et kendt firma, hvor de kører med "ingen erstatning - ingen regning" - og deres salær er på mellem 5-15 % af den udbetalte erstatning,- noget af en forskel fra din sag kan jeg høre :gruble:

Jeg er klar over, at det ikke burde være nødvendigt... men efter hvad jeg kan læse, så betyder det desværre i mange sager, at man er tilbøjelig til at få en større erstatning, når man har advokat på sagen - netop fordi advokater har kompetencer på området, som jeg slet ikke er i nærheden af. Der er uden tvivl ting jeg bør få erstatning for, som jeg slet ikke aner jeg bør få det for :)

Jeg kunne sagtens finde på at betale for en speciallæge vurdering, hvis ikke jeg er enig i den patienterstatningen får fra ham de har bestilt en tid til mig hos - men mener jeg dennes vurdering er rimelig, så tænker jeg ikke der er grundlag for endnu en vurdering.
Jeg har allerede i min journal fra hospitalet stående, at der er sket betydelige skader efter fejloperationen :)



Ja, der var en del ting i hele det forløb, som jeg aldrig kommer mig over, og den erstatning jeg endte med at få udbetalt føles egentlig mere bare som endnu en lussing.

Jeg er overrasket over, at du er blevet henvist af patienterstatningen til en speciallæge. Det er ingen af de jeg blev fejlbehandlet sammen med. Tværtimod blev der lagt meget stor vægt på de journaler af den speciallæge der fejlbehandlede mig, og som overhovedet ikke passede. Eksempler er ting som min alder, eksamenskarakterer og familiære forhold. På den anden side illustrerer det vel meget fint forskellen på somatiske og psykiske sygdomme :/

Jeg forstår dit ønske om at benytte en advokat - det ville være så ærgerligt at alt ikke går som det skal i en erstatningssag. Jeg har som sådan ikke fortrudt, at jeg valgt at få hjælp, bortset fra jeg synes det var alt for dyrt.

Hejsa :)

Du skriver, at du er overrasket over at jeg er henvist af patienterstatningen til en speciallæge,- og at ingen af dem du kender til blev det samme. Jeg tror årsagen her er, at der er et relativt stort omfang af journalfusk med inde i billedet i min sag, og de derfor ikke kan tage den fejlopererende læges ord for gode varer. Derfor har de brug for en anden læges synspunkt på det :)

Jeg kan iøvrigt dokumentere det beskrevne journalfusk 100 %, hvorfor der ikke hersker nogen tvivl om, at den journal der foreligger hos den fejlopererende kirurg, - den ikke kan/bør tages med som brugbart dokument.

Jeg er meget i tvivl om lige nu, om jeg blot skal lade sagen gå sin naturlige gang ved patienterstatningen - eventuelt lige rådføre mig med en gratis advokat her en af dagene, for lige at få skrevet mine "krav" på i forhold til erstatning,- og så få det vurderet bagefter, om den erstatning de er kommet frem til, om den er ret og rimelig.

Jeg har selv kørt sagen indtil nu - og har vist gjort det ret godt faktisk... så på en eller anden måde, så er jeg også en snert tøvende med at få advokat på i sidste sekund og bruge rigtig mange penge på det. Jeg kan jo anke - og der har jeg jo mulighed for at tilknytte en advokat så :gruble:
0

Tilbage til "Helbred"