Diabetes mistanke

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Diabetes mistanke

Indlægaf Sophies-mor » 25. aug 2017, 19:30

Lugter en diabetiker altid ketoacidosisk /acetone agtigt ud af munden om morgenen og ved lavt blodsukker som følge af mangel på mad/drikke?
Også børn?

Min datter blev i dag ringet hjem fra skole og var synligt klattet.
Kom hjem, fik lidt te med sukker og mælk og lidt mad og kvikkede op.
Nogle gange lugter hun virkeligt stramt ud af munden om morgenen gør morgenmad, men ellers har vi ikke bemærket det.
Jeg ved ikke, hvorfor jeg lige tænker diabetes, men .....?
Google har ikke gjort mig vildt meget klogere. Det meste vidste jeg i forvejen.
Men mangler viden om børn og diabetes.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
idontknow
Indlæg: 38
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:27
Kort karma: 3
Likede indlæg: 83

Re: Diabetes mistanke

Indlægaf idontknow » 25. aug 2017, 19:55

Jeg tænker ikke diabetes på de symptomer du beskriver her. Alle kan få lavt blodsukker, og derved blive kvikket op af te med sukker.
En af de første symptomer er øget tørst pga det høje blodsukker man som uopdaget diabetiker ikke kan få ned pga mangel på insulin.

Du kan læse om børn og diabetes her https://diabetes.dk/boern-og-unge/fakta-om-boern-og-diabetes.aspx
0
durham
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12. sep 2016, 10:38
Kort karma: 2
Likede indlæg: 11

Re: Diabetes mistanke

Indlægaf durham » 25. aug 2017, 20:08

Diabetisk ketoacidosis skyldes for højt glukose i blodet ved mangel på insulin. Hvis din datter skulle have udiagnosticeret type 1 diabetes, så ville indtagelse af sukker ikke hjælpe da det jo netop er for meget sukker i blodet der er problemet ved diabetes.
0
MOGA
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Diabetes mistanke

Indlægaf MOGA » 25. aug 2017, 20:47

Hvis det er over en længere periode, du har studset over lugten, så tror jeg ikke det skyldes diabetes.
Hvis man får diabetes 1, bliver man jo typisk ret hurtigt ret alvorligt syg, og så kan man se det på alle mulige andre parametre end lige hvordan hun lugter ud af munden om morgenen. Hvis hun havde uopdaget diabetes, ville hun jo lugte af acetone hele tiden.
0
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Diabetes mistanke

Indlægaf Chungodongowongo » 25. aug 2017, 20:56

Uopdaget diabetes fører ikke nødvendigvis til acetonelugt. Jeg har selv type 1 og jeg lugtede ikke af det. En tur omkring egen læge og få taget en test.
0

Tilbage til "Helbred"