Hvor mange fyldninger/huller har du?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor mange fyldninger/huller har du?

Indlægaf DenBruneMunk » 11. aug 2017, 14:43

Masser af sølv plumber fra pre-teenager tiden, så er der fulgt op med skiftning til plast fyldninger, så et par kroner pga. dårlige tænder og en guldtand. Og afslutningsvis 2 tænder hevet ud, de kunne undværes sagde de, og så sparede jeg en lille pose guld der.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvor mange fyldninger/huller har du?

Indlægaf Evapeva » 11. aug 2017, 20:42

0. Seriøst. :engel:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Hvor mange fyldninger/huller har du?

Indlægaf Maria86 » 12. aug 2017, 06:46

6 de af dem har jeg fået som voksen :) jeg er 30 og jeg har i perioder ikke passet dem særlig godt :wacko: :badr: :tie: :cuss: nogle af dem har været i mælketænder. at jeg ikke har flere er jeg virkelig glad for :D :panik: og mælketænder har jeg ikke mere så dem skal jeg ikke bruge penge på :lol: det passer mig virkelig godt. Jeg har en tand som jeg skal passe på :mellow: som ikke udvikler sig til et hul
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Hvor mange fyldninger/huller har du?

Indlægaf D.itsen » 12. aug 2017, 09:31

1. Det er ikke et direkte hul, men tyggefladen var så dyb at tandbørsten ikke kunne nå.

jeg har heldigvis ikke arvet mine forældres relativt dårlige tænder.

Jeg havde en håndfuld huller i mine mælketænder, fået trukket to visdomstænder ud og haft nærmest alle former for bøjle
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvor mange fyldninger/huller har du?

Indlægaf Summer » 12. aug 2017, 21:45

pirken skrev:
Annione skrev:...ca. lige så mange, som jeg har tænder :sarkasme:

Jeg har ikke længere styr på, hvor mange porcelænskroner jeg har. 3-4 stk. Og flere up and comming.

Hold da op :shock: du må lære at børste dine tænder.



Og du må vist lære ikke og komme med dumsmarte kommentarer. :rulle:

On-topic: Jeg har 3 huller i alt.
Mine tænder er ikke ret stærke, og jeg begyndte allerede at have begyndende huller (de som nu er blevet til huller) da jeg var barn og gik til børnetandlæge.
Det ene hul fik jeg lavet for ca. 3-4 år siden, og skal i denne måned have lavet 2. Det ene hul har de dog mistænkt er så stort, at den skal rodbehandles. :s noget som jeg virkelig ikke ser frem til, da jeg har tandlægeskræk.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor mange fyldninger/huller har du?

Indlægaf DenBruneMunk » 13. aug 2017, 09:04

Summer skrev:Og du må vist lære ikke og komme med dumsmarte kommentarer. :rulle:

On-topic: Jeg har 3 huller i alt.
Mine tænder er ikke ret stærke, og jeg begyndte allerede at have begyndende huller (de som nu er blevet til huller) da jeg var barn og gik til børnetandlæge.
Det ene hul fik jeg lavet for ca. 3-4 år siden, og skal i denne måned have lavet 2. Det ene hul har de dog mistænkt er så stort, at den skal rodbehandles. :s noget som jeg virkelig ikke ser frem til, da jeg har tandlægeskræk.

Nu bliver dette så en dumsmart bemærkning men din kommentar lyder som lidt at af et røver regnestykke.

Du har 3 huller i alt.
Begyndende huller da du gik til børnetandlæge
Heraf det 1 første hul lavet for 3-4 år siden.
Så du skal have de næste 2 lavet denne måned?

Så hvis du var under 18 år og lige begyndt at gå til børnetandlæge, så må du have været 6-7 år der.
Det var så for 3-4 år siden
og du skal nu have lavet de næste 2 :)

Må man gætte på du er omkring 10 år gammel?

(Det var sgu da ellers sjovt og en rigtig dumsmart bemærkning)
0
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvor mange fyldninger/huller har du?

Indlægaf Summer » 13. aug 2017, 13:28

DenBruneMunk skrev:
Summer skrev:Og du må vist lære ikke og komme med dumsmarte kommentarer. :rulle:

On-topic: Jeg har 3 huller i alt.
Mine tænder er ikke ret stærke, og jeg begyndte allerede at have begyndende huller (de som nu er blevet til huller) da jeg var barn og gik til børnetandlæge.
Det ene hul fik jeg lavet for ca. 3-4 år siden, og skal i denne måned have lavet 2. Det ene hul har de dog mistænkt er så stort, at den skal rodbehandles. :s noget som jeg virkelig ikke ser frem til, da jeg har tandlægeskræk.

Nu bliver dette så en dumsmart bemærkning men din kommentar lyder som lidt at af et røver regnestykke.

Du har 3 huller i alt.
Begyndende huller da du gik til børnetandlæge
Heraf det 1 første hul lavet for 3-4 år siden.
Så du skal have de næste 2 lavet denne måned?

Så hvis du var under 18 år og lige begyndt at gå til børnetandlæge, så må du have været 6-7 år der.
Det var så for 3-4 år siden
og du skal nu have lavet de næste 2 :)

Må man gætte på du er omkring 10 år gammel?

(Det var sgu da ellers sjovt og en rigtig dumsmart bemærkning)




Eller også kan du ikke læse. Jeg har haft 3 begyndende huller siden jeg gik til børnetandlæge - men de blev først til huller her flere år efter. Det første hul kom for 3-4 år siden (og nej der gik jeg ikke til børnetandlæge mere). Og nu har jeg to huller som jeg skal have lavet.
Altså 3 huller i alt. Det er ikke så svært og forstå. :)
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Hvor mange fyldninger/huller har du?

Indlægaf fisken80 » 13. aug 2017, 14:42

Jeg har ingen ide. 2-4 stykker er mit gæt. Jeg har haft flere, men de har været i tænder, der efterfølgende er knækket og blevet revet ud. Jeg mangler to tænder i øverste overmund og har et implantat også i overmunden.

Det er konsekvensen når man dropper tandlægen i en årrække...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor mange fyldninger/huller har du?

Indlægaf DenBruneMunk » 13. aug 2017, 16:09

Summer skrev:Eller også kan du ikke læse. Jeg har haft 3 begyndende huller siden jeg gik til børnetandlæge - men de blev først til huller her flere år efter. Det første hul kom for 3-4 år siden (og nej der gik jeg ikke til børnetandlæge mere). Og nu har jeg to huller som jeg skal have lavet.
Altså 3 huller i alt. Det er ikke så svært og forstå. :)

Eller så formulerer du dig dårligt, for så lægger man op til at folk kan misforstå eller omskrive sine ord, så man skal skrive korrekt, så sker sådanne ting ikke, det var åbenlyst formuleret mindre godt, måske ikke for en 10 årig :)
0
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvor mange fyldninger/huller har du?

Indlægaf Summer » 13. aug 2017, 16:16

DenBruneMunk skrev:
Summer skrev:Eller også kan du ikke læse. Jeg har haft 3 begyndende huller siden jeg gik til børnetandlæge - men de blev først til huller her flere år efter. Det første hul kom for 3-4 år siden (og nej der gik jeg ikke til børnetandlæge mere). Og nu har jeg to huller som jeg skal have lavet.
Altså 3 huller i alt. Det er ikke så svært og forstå. :)

Eller så formulerer du dig dårligt, for så lægger man op til at folk kan misforstå eller omskrive sine ord, så man skal skrive korrekt, så sker sådanne ting ikke, det var åbenlyst formuleret mindre godt, måske ikke for en 10 årig :)



Jeg synes nu ikke der var noget at misforstå. :) Synes derudover det virkede ret åbenlyst, at du blot havde behov for at komme med en dumsmart bemærkning og så dit snit til det - specielt når du fortsætter med at kalde mig en 10 årig. :)
0

Tilbage til "Helbred"