Knude i bryst

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 30. jul 2017, 17:44

Bøtte skrev:
Buffy skrev:
Bøtte skrev:
Jeg har ikke selv mærket cysten, kan ikke finde den, men er sikker på lægen sagde, hun kunne. Mindes faktisk også at jeg mærkede ,at hun 'smuttede' med den.

Jeg har ikke lyst til at mærke for meget og risikere at 'overfortolke' det, jeg mærker :genert:

Det jeg gik til lægen med, var en forandring i huden (som ikke betød noget), men da hun undersøgte brystet, fandt hun cysten. Jeg var lige blevet færdig med at amme og havde stadig en anelse mælk dengang, måske det også havde betydning.

Jeg spurgte hende direkte om jeg skulle være bekymret, og der sagde hun nej, for så havde hun sagt det og sendt mig videre med kræftpakken.

Men nu hvor det snart er tid, bliver jeg altså nervøs :(


Selvfølgelig bliver du nervøs, det er helt naturligt. At mærke en knude i brystet er ligesom, hvis man har en politibil kørerne bag efter en, uanset hvor pænt man kører, så bliver man nervøs.

Det skal nok gå og jeg krydser finger for dig (selv om du ikke har brug for det) :kys:


Tak :kys:

Jeg har to små børn og kan slet ikke overskue, hvis jeg er syg. :(
Det var rart med denne postive tråd, blandt de andre tre, som desværre ikke havde samme postive udgang. :(


Helt forståeligt :kys:

Funfakt om min knude: Alle spurgte til min menstruation, men jeg er jo i overgangsalderen og har ikke haft min mens i over 60 dage, så næ nej, det mente jeg ikke kunne være derfor... Nu er jeg så begyndt at bløde :rulle: :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Knude i bryst

Indlægaf Bøtte » 1. aug 2017, 18:42

Så er jeg tjekket. Og alt så fint ud. Fik både mammografi, ultralyd og undersøgelse. Følte lægen var meget grundig.

Så jeg er virkelig lettet!
12
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 1. aug 2017, 18:47

Bøtte skrev:Så er jeg tjekket. Og alt så fint ud. Fik både mammografi, ultralyd og undersøgelse. Følte lægen var meget grundig.

Så jeg er virkelig lettet!


Hvor er det godt! Der er held ved den her tråd :-D
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Knude i bryst

Indlægaf Bøtte » 1. aug 2017, 19:45

Buffy skrev:
Bøtte skrev:Så er jeg tjekket. Og alt så fint ud. Fik både mammografi, ultralyd og undersøgelse. Følte lægen var meget grundig.

Så jeg er virkelig lettet!


Hvor er det godt! Der er held ved den her tråd :-D


Ja! :-D
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Knude i bryst

Indlægaf Bøtte » 1. aug 2017, 19:47

Cysten som lægen fandt var i øvrigt også væk. Lægen som undersøgte mig, troede mere det havde været noget hævet væv i forbindelse med amning.
1
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 1. aug 2017, 20:20

Bøtte skrev:Cysten som lægen fandt var i øvrigt også væk. Lægen som undersøgte mig, troede mere det havde været noget hævet væv i forbindelse med amning.


Dejligt, så er der ikke mere at bekymre sig om :)
1
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 22. aug 2017, 19:02

Pis, jeg havde håbet på, jeg ikke behøvede at gøre noget ved cysten. Den generede mig ikke, så what ever, men da jeg vågnede i morges gjorde den ondt og nu er den vokset, så jeg nok er en cup-størrelse i forskel på mine bryster....
Hvad er det for en slags læge der kan høre det og gør det ondt?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Knude i bryst

Indlægaf Bøtte » 22. aug 2017, 20:47

Æv :(

Ved desværre ikke noget om det, men mob ikke du skal ringe til din egen læge i morgen.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Knude i bryst

Indlægaf Aima » 22. aug 2017, 21:09

Buffy skrev:Pis, jeg havde håbet på, jeg ikke behøvede at gøre noget ved cysten. Den generede mig ikke, så what ever, men da jeg vågnede i morges gjorde den ondt og nu er den vokset, så jeg nok er en cup-størrelse i forskel på mine bryster....
Hvad er det for en slags læge der kan høre det og gør det ondt?


Hvis du og din AP-læge vurderer, cysten skal fjernes, henvises du ret sikkert til plastikkirurgisk afsnit. Cysten bliver skåret væk, man bruger ikke at dræne, for så kommer den ret sikkert igen. Man lægger typisk folk i fuld bedøvelse ved den slags indgreb, så det gør ikke ondt.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 23. aug 2017, 05:45

Aima skrev:
Buffy skrev:Pis, jeg havde håbet på, jeg ikke behøvede at gøre noget ved cysten. Den generede mig ikke, så what ever, men da jeg vågnede i morges gjorde den ondt og nu er den vokset, så jeg nok er en cup-størrelse i forskel på mine bryster....
Hvad er det for en slags læge der kan høre det og gør det ondt?


Hvis du og din AP-læge vurderer, cysten skal fjernes, henvises du ret sikkert til plastikkirurgisk afsnit. Cysten bliver skåret væk, man bruger ikke at dræne, for så kommer den ret sikkert igen. Man lægger typisk folk i fuld bedøvelse ved den slags indgreb, så det gør ikke ondt.


Ihh det lyder besværligt, det gider jeg ikke :genert: men jeg har ikke noget valg. Var oppe i nat og tage en sportsbh på, det gjorde ondt når jeg vendt mig.
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 23. aug 2017, 11:24

Samtale med min stakkels læge:

Læge: Hvad kan jeg gøre for dig?

Mig: Min knude i brystet er vokset og gør ondt..

Læge: Jamen havde vi ikke sendt dig til undersøgelse for den?

Mig: Jooo. Men jeg kunne ikke lide den læge, hun skulle i nærheden af mig med noget skarpt eller spidst...

Læge: Ok, du får en akuttid i eftermiddag.

Mig: Ej rolig nu, så slemt er det da heller ikke. Åben konsultation i morgen er fint.

Læge: Ok, men så skal du også komme der.

Mig: Ja ja vi ses

:genert:
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 23. aug 2017, 13:54

kartoffelpizza skrev:Jeg ville tage det mere alvorligt. Jeg har en tante der havde samme synptombillede. Det var en byld som kunne være sprængt med livsfare til følge.


Men om jeg tager til læge i dag eller i morgen, gør nok ingen forskel. Og det er blevet undersøgt med momografi og ultralyd, så mon ikke det "bare" er en cyste, som den undersøgelse viste.
1
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Knude i bryst

Indlægaf Frandsen » 29. aug 2017, 07:53

Øhm ... Nu er det ikke for at skræmme ... Men da jeg opdagede min cyste (som viste sig at have kræft i cystevæggen), så den også ufarlig ud både på mammografien og ved ultralydsundersøgelsen. Det var kun fordi, lægen tog en vævsprøve, da hun tømte cysten, at kræftcellerne blev opdaget.

Håber, du har været ved lægen igen, TS! Og så få taget den vævsprøve - uanset om du ikke kan lide lægen eller ej.
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 29. aug 2017, 08:30

Frandsen skrev:Øhm ... Nu er det ikke for at skræmme ... Men da jeg opdagede min cyste (som viste sig at have kræft i cystevæggen), så den også ufarlig ud både på mammografien og ved ultralydsundersøgelsen. Det var kun fordi, lægen tog en vævsprøve, da hun tømte cysten, at kræftcellerne blev opdaget.

Håber, du har været ved lægen igen, TS! Og så få taget den vævsprøve - uanset om du ikke kan lide lægen eller ej.


Fuck det er jeg ked af at hører, er du ok?

Jeg har været ved lægen og fået en ny indkaldelse... 19. December 2018...

Men den er skrumpet igen og gør ikke ondt mere og jeg skal snart på 3 ugers ferie, så ved ikke hvor meget jeg orker at gøre før jeg kommer hjem.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Knude i bryst

Indlægaf Delfin » 23. sep 2017, 01:51

Buffy skrev:
Frandsen skrev:Øhm ... Nu er det ikke for at skræmme ... Men da jeg opdagede min cyste (som viste sig at have kræft i cystevæggen), så den også ufarlig ud både på mammografien og ved ultralydsundersøgelsen. Det var kun fordi, lægen tog en vævsprøve, da hun tømte cysten, at kræftcellerne blev opdaget.

Håber, du har været ved lægen igen, TS! Og så få taget den vævsprøve - uanset om du ikke kan lide lægen eller ej.


Fuck det er jeg ked af at hører, er du ok?

Jeg har været ved lægen og fået en ny indkaldelse... 19. December 2018...

Men den er skrumpet igen og gør ikke ondt mere og jeg skal snart på 3 ugers ferie, så ved ikke hvor meget jeg orker at gøre før jeg kommer hjem.


Øh det må da være en fejl, at du skal vente så længe. Det ville jeg altså ringe og forhøre mig om.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Helbred"