Knude i bryst

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Knude i bryst

Indlægaf Juki » 24. jul 2017, 23:22

Buffy skrev:
Juki skrev:
Buffy skrev:
Juki skrev:Jeg får tit "knuder" i forbindelse med menstruation. Det er der ikke noget farligt i :)


Jeg har ikke haft min menstruation i 60 dage og har ingen tegn må at den er på vej. Har heller ikke så vidt jeg ved, fået knuder af det før.

Ok, hvad er årsagen til at du ikke har haft menstruation så længe? Tænker om du er gravid, springer over p-pillepauser eller lignende :) Er det en knude der "sidder fast" eller kan du bevæge den?

Under alle omstændigheder lyder det som en god idé at få det tjekket af en læge.


Jeg i overgangsalderen, så ingen menstruation, men tilgengæld hedeture :rulle:

Den smutter rundt og "falder" ud til siden, når jeg ligger ned.

Ja selvfølgelig til lægen.

Kan se der er kommet flere svar og at du tager til lægen. Vil bare krydse fingre for dig for at det er noget harmløst!
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 24. jul 2017, 23:27

Tak I er de bedste! :kys:
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Knude i bryst

Indlægaf Aima » 24. jul 2017, 23:34

Buffy skrev:
Aima skrev:Har du slet ingen idé om, om den er kommet ud af det blå? Tror du ikke, du ville have opdaget den, hvis den havde været der længe?


Altså jeg syntes, at jeg måske kan huske, der var noget i foråret, men at det var så lille, at jeg slog det væk som noget, jeg bildte mig ind. Og så glemte alt om det igen.


Jeg tænker bare næsten, du dårligt kan have undgået at bemærke det, hvis den havde været så stor længe?

Mammografi-screeningerne starter normalt først fra man er fyldt 50, men din læge henviser dig formentligt til en nu for at være 100% sikker. Det må du ikke blive for bekymret over, det er helt almindelig procedure i forbindelse med at man har opdaget en cyste, også selvom det er fuldstændigt harmløst :)
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 25. jul 2017, 06:26

Lemonella skrev:Jeg har også haft et par godartede knuder i brystet. Min læge forklarede, at der i forbindelse med hormonforandringerne i kroppen, som f.eks i forbindelse med netop overgangsalder, godt kan dannes bindevævsknuder og de er som oftest ganske ufarlige. :)


Det er også det jeg jeg tænker, men man bliver sgu lidt bange alligevel
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 26. jul 2017, 07:20

Så har jeg været ved lægen. Hun har sendt mig videre til kræftpakken, men sagde at hun nu ikke troede det var kræft eller noget farligt, hun vil bare gerne have mig hurtigt igennem og ultralydsscannet. :)
7
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Knude i bryst

Indlægaf Juki » 26. jul 2017, 07:22

Buffy skrev:Så har jeg været ved lægen. Hun har sendt mig videre til kræftpakken, men sagde at hun nu ikke troede det var kræft eller noget farligt, hun vil bare gerne have mig hurtigt igennem og ultralydsscannet. :)

Godt at det bliver taget alvorligt! :)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Knude i bryst

Indlægaf Aima » 26. jul 2017, 07:36

Buffy skrev:Så har jeg været ved lægen. Hun har sendt mig videre til kræftpakken, men sagde at hun nu ikke troede det var kræft eller noget farligt, hun vil bare gerne have mig hurtigt igennem og ultralydsscannet. :)


Det lyder godt, så kan du få det hurtigt overstået :kys:
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 26. jul 2017, 07:48

Ja, hun sagde, der vil blive ringet med en tid i dageller i morgen.


Hun syntes dog vist formen på knuden var lidt underlig. Den er flad og minder mest af alt om et implantat, der er skrumpet og blevet hårdt.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Knude i bryst

Indlægaf girl_beat » 26. jul 2017, 07:58

Jeg har også prøvet scenariet og blev meget forskrækket over at finde en knude, snak om kræftpakke, mammografi etc. Det viste sig at være en vandcyste, som lægen på hospitalet punkterede/tømte med det samme, så jeg slap med skrækken og et lille blåt mærke :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 26. jul 2017, 08:03

girl_beat skrev:Jeg har også prøvet scenariet og blev meget forskrækket over at finde en knude, snak om kræftpakke, mammografi etc. Det viste sig at være en vandcyste, som lægen på hospitalet punkterede/tømte med det samme, så jeg slap med skrækken og et lille blåt mærke :)


Hvordan føles sådan en vandcyste? Er den helt hård eller blæver den? I mit hoved burde en vandcyste jo blæver :genert:
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Knude i bryst

Indlægaf girl_beat » 26. jul 2017, 08:34

Buffy skrev:
girl_beat skrev:Jeg har også prøvet scenariet og blev meget forskrækket over at finde en knude, snak om kræftpakke, mammografi etc. Det viste sig at være en vandcyste, som lægen på hospitalet punkterede/tømte med det samme, så jeg slap med skrækken og et lille blåt mærke :)


Hvordan føles sådan en vandcyste? Er den helt hård eller blæver den? I mit hoved burde en vandcyste jo blæver :genert:

Jeg kan nok bedst beskrive den som en lille valnød uden skal. Altså ikke helt rund eller hård, men sådan lidt ujævn og 'bevægelig' ift. at den smuttede et par millimeter til siden, når jeg rørte ved den. Jeg har ikke specielt store bryster, så den var synlig som en lille bule øverst i det ene bryst, når jeg lå fladt på ryggen.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 26. jul 2017, 08:54

girl_beat skrev:
Buffy skrev:
girl_beat skrev:Jeg har også prøvet scenariet og blev meget forskrækket over at finde en knude, snak om kræftpakke, mammografi etc. Det viste sig at være en vandcyste, som lægen på hospitalet punkterede/tømte med det samme, så jeg slap med skrækken og et lille blåt mærke :)


Hvordan føles sådan en vandcyste? Er den helt hård eller blæver den? I mit hoved burde en vandcyste jo blæver :genert:

Jeg kan nok bedst beskrive den som en lille valnød uden skal. Altså ikke helt rund eller hård, men sådan lidt ujævn og 'bevægelig' ift. at den smuttede et par millimeter til siden, når jeg rørte ved den. Jeg har ikke specielt store bryster, så den var synlig som en lille bule øverst i det ene bryst, når jeg lå fladt på ryggen.


Det lyder meget som min, min er så bare meget størrere og har en lidt anden form
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 26. jul 2017, 08:54

Og jeg har fået en tid nu, fredag. Det går godt nok hurtigt.
1
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Knude i bryst

Indlægaf Pityt » 26. jul 2017, 10:49

Buffy skrev:Og jeg har fået en tid nu, fredag. Det går godt nok hurtigt.

Det er godt, at du kommer til så hurtigt :kys: :gogo:
For en del år siden fandt jeg en knude i mit bryst og nåede at blive rigtig nervøs. Heldigvis blev det undersøgt hurtigt og viste sig at være ingenting :)
1
What's done in the dark will be brought to the light
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Knude i bryst

Indlægaf Buffy » 26. jul 2017, 12:01

Pityt skrev:
Buffy skrev:Og jeg har fået en tid nu, fredag. Det går godt nok hurtigt.

Det er godt, at du kommer til så hurtigt :kys: :gogo:
For en del år siden fandt jeg en knude i mit bryst og nåede at blive rigtig nervøs. Heldigvis blev det undersøgt hurtigt og viste sig at være ingenting :)


Jeg regner også med det er en vandcyste, der er kommet på grund af overgangsalderen, sandsynligheden for det noget som helst andet, er jo heldigvis minimal. Men for helvede hvor er jeg træt af at være single igen, kunne godt have brugt en til at holde om mig lige nu...
0

Tilbage til "Helbred"