Knækket stykke af tand

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf Delfin » 23. jul 2017, 20:34

ina skrev:
Delfin skrev:
ina skrev:Tak :kys:

Jeg har spist kage (i modsatte side) og drukket kaffe uden at det gjorde ondt. Så overvejer om vi ikke skal udnytte vores børnefri aften og tage i biografen alligevel.

Jeg fik skiftet en sølvfyldning i den tand for nogle måneder siden, og jeg husker det som om det var ret meget der blev fjernet, inden det blev fikset med en plastikfyldning. Og min svigermor sagde at hun har før hørt at plastikfyldninger knækker. Så jeg har lidt mere ro på nu. Det varer nok indtil jeg sidder i tandlægestolen i morgen. :genert:


Plastfyldninger er blevet meget bedre, end de var for år tilbage, og man kan bygge ting op, som tidligere havde krævet en krone, men det kan selvfølgelig ske, at den ikke holder. Måske er det i virkeligheden fyldningen, der er røget af? Det har jeg været ude for, og der lavede tandlægen den for egen regning, da det er at betragte som en reklamation på arbejde, som ikke er ok.


Ja, jeg tror også mere og mere på at det er fyldningen det er røget af.

Kunne være rart at få det lavet uden beregning, men jeg bliver nødt til at få det lavet inden min tandlæge kommer tilbage (først om 14 dage). Det er lidt meget der mangler.
Vil dog lige undersøge om der kan gøres et eller andet alligevel, så jeg ikke skal betale for noget jeg allerede har fået lavet en gang.


Øv det er da også uheldigt, at det lige falder sammen med ferie. Måske kan du få ny tandlæge til at skrive en note til din egen om, hvad der er lavet på tanden, og så kan du se om din egen tandlæge efterfølgende vil refundere pengene. Det er da et forsøg værd

Jeg har hørt om et tandkit, man kan købe på apoteket, hvor man skulle kunne lave en midlertidig løsning. Så kan det måske vente til din egen er tilbage, men jeg ved ikke helt, hvordan det fungerer. Du kan evt spørge på apoteket.
0
14 11 14
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf ina » 23. jul 2017, 20:46

Daine skrev:Måske du kan få din tandlæge til at dække noget af din regning, hvis den tandlæge du opsøger er sikker på det 'bare' er fyldningen der er røget ud. Det kan du evt høre den tandlæge om han/hun kan lave et notat eller noget (der helt præcist angiver hvilken tand der er arbejdet på, og hvad problemet er) på regningen, så din egen tandlæge kan se at det er en "reklamation".

Aner ikke om det er muligt :)


Det er et forsøg værd. Tak! :kys:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf ina » 23. jul 2017, 20:46

Zinde skrev:
ina skrev:
Zinde skrev:Jeg knækkede et stykke af en kindtand i 2010 og var ikke ved tandlægen før 2014. Ikke at det er et eksempel til efterlevelse, men tænker at du roligt kan vente en dag eller to så ;)


Godt så. :D

Jeg ville egentlig gerne vente til min egen tandlæge er tilbage, men der er et ret stort hul i siden og godt ind i tanden, så tænker jeg skal have det fyldt ud igen hurtigst muligt, så tanden ikke skades mere.


Det lyder fornuftigt!
Jeg tager ikke til tandlægen, før det gør så ondt, at jeg ikke kan holde det ud. Det er ikke særligt snart, men jeg hader fandme tandlæger :tie:


Også mig. :nerve: Forstår slet ikke nogen har lyst til at blive tandlæge! :lol:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf ina » 23. jul 2017, 20:47

Delfin skrev:
ina skrev:
Delfin skrev:
ina skrev:Tak :kys:

Jeg har spist kage (i modsatte side) og drukket kaffe uden at det gjorde ondt. Så overvejer om vi ikke skal udnytte vores børnefri aften og tage i biografen alligevel.

Jeg fik skiftet en sølvfyldning i den tand for nogle måneder siden, og jeg husker det som om det var ret meget der blev fjernet, inden det blev fikset med en plastikfyldning. Og min svigermor sagde at hun har før hørt at plastikfyldninger knækker. Så jeg har lidt mere ro på nu. Det varer nok indtil jeg sidder i tandlægestolen i morgen. :genert:


Plastfyldninger er blevet meget bedre, end de var for år tilbage, og man kan bygge ting op, som tidligere havde krævet en krone, men det kan selvfølgelig ske, at den ikke holder. Måske er det i virkeligheden fyldningen, der er røget af? Det har jeg været ude for, og der lavede tandlægen den for egen regning, da det er at betragte som en reklamation på arbejde, som ikke er ok.


Ja, jeg tror også mere og mere på at det er fyldningen det er røget af.

Kunne være rart at få det lavet uden beregning, men jeg bliver nødt til at få det lavet inden min tandlæge kommer tilbage (først om 14 dage). Det er lidt meget der mangler.
Vil dog lige undersøge om der kan gøres et eller andet alligevel, så jeg ikke skal betale for noget jeg allerede har fået lavet en gang.


Øv det er da også uheldigt, at det lige falder sammen med ferie. Måske kan du få ny tandlæge til at skrive en note til din egen om, hvad der er lavet på tanden, og så kan du se om din egen tandlæge efterfølgende vil refundere pengene. Det er da et forsøg værd

Jeg har hørt om et tandkit, man kan købe på apoteket, hvor man skulle kunne lave en midlertidig løsning. Så kan det måske vente til din egen er tilbage, men jeg ved ikke helt, hvordan det fungerer. Du kan evt spørge på apoteket.


Ja, det må jeg prøve. Og tak for tip ang. apoteket - det tjekker jeg lige. :gogo:
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf ina » 24. jul 2017, 06:37

Jeg ringede til en liste af tandlæger og har fået en tid kl 11.15 i dag.

Hende jeg snakkede med fortalte at de kunne lavede en midlertidig løsning, så min egen tandlæge kunne kigge på det senere - med henblik på at han skal gøre det gratis, hvis det er den tand der lige er blevet lavet.

Nu skal det bare overstås!
4
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf ina » 24. jul 2017, 07:20

Zinde skrev:
ina skrev:Jeg ringede til en liste af tandlæger og har fået en tid kl 11.15 i dag.

Hende jeg snakkede med fortalte at de kunne lavede en midlertidig løsning, så min egen tandlæge kunne kigge på det senere - med henblik på at han skal gøre det gratis, hvis det er den tand der lige er blevet lavet.

Nu skal det bare overstås!


Du er sej! :worship:


Tak. :genert: Nu skal jeg bare undgå at dø af skræk inden. :panik:
0
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf Nuttegris » 24. jul 2017, 13:20

Jeg ringede også i morges....og kunne få en tid på fredag. Hun mente absolut intet problem der var i at vente, så længe det ikke gør ondt.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf Daine » 24. jul 2017, 13:44

Hvordan gik det ina? Er du okay?
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf Bøtte » 24. jul 2017, 13:51

Daine skrev:Hvordan gik det ina? Er du okay?


Kan fortælle at hun overlevede :-D
4
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf Daine » 24. jul 2017, 14:46

Bøtte skrev:
Daine skrev:Hvordan gik det ina? Er du okay?


Kan fortælle at hun overlevede :-D

Godt, meget betryggende at vide :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf ina » 24. jul 2017, 19:00

Ja, jeg overlevede. :D

Jeg var tæt på at græde, da jeg skulle fortælle hvad der var sket, og det kunne tydeligt høres i min stemme. :genert: :lol: Jeg fortalte at jeg ikke var vild med at gå til tandlæge og det tog de godt imod og tog sig godt af mig. Så det endte med at være en god oplevelse.

Det var ikke tanden der var knækket, men fyldningen der var røget ud. Så jeg fik en midlertidig fyldning, da han mente at min normale tandlæge skal lave fyldningen uden betaling. :gogo: Det skulle gerne holde de næste 14 dage indtil min tandlæge er tilbage. :)
Senest rettet af ina 24. jul 2017, 19:04, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf Daine » 24. jul 2017, 19:03

Godt du kom af sted og dejligt at de tog sig så fint af dig :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf ina » 24. jul 2017, 19:12

Angelina skrev:Til jer med tandlægeskræk: Vidste I der findes tandlæger med speciale i tandlægeskræk? Det har så meget hjulpet mig!


Nej, det vidste jeg ikke.

Min "normale" tandlæge er meget pædagogisk og sød og håndterer mig rigtig godt. På trods af at jeg indimellem møder op med tårer i øjnene.

Ham jeg så i dag var også god. Der var også en hel side på hans hjemmeside om tandlægeskræk, så måske han er en af dem med speciale deri?
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf fisken80 » 24. jul 2017, 21:03

Der hvor jeg går nu er de også rigtig gode til at håndtere tandlægeskræk. Men jeg skal da hilse og sige, at det ikke er tilfældet alle steder...
Jeg gik engang hos en, der simpelthen var SÅ ubehagelig og som mente, at jeg skulle tage mig sammen... og han blev vildt sur, da jeg skreg op, fordi han skar i mit tandkød uden at have sikret sig, at jeg var ordentligt bedøvet. Han så mig ikke igen...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Knækket stykke af tand

Indlægaf Nuttegris » 25. jul 2017, 16:15

Angelina skrev:Til jer med tandlægeskræk: Vidste I der findes tandlæger med speciale i tandlægeskræk? Det har så meget hjulpet mig!


Ja, det har min tandlæge. Og de er virkelig enormt søde og forstående og ingen tvivl om at det hjælper mange. Desværre har det ingen virkning på mig og jeg ville også kunne tude over en simpel tandrensning.

Sidste gang startede de med at tjekke for huller og da det var gjort sagde min tandlæge at jeg roligt kunne lade benene falde ned i stolen igen for der var ingen huller. Min ben havde stået stive lige ud i luften :genert:
0

Tilbage til "Helbred"