Lungebetændelse - hvor hurtigt rask?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Fie1234
Indlæg: 42
Tilmeldt: 12. jan 2017, 13:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Lungebetændelse - hvor hurtigt rask?

Indlægaf Fie1234 » 20. jun 2017, 20:18

Jeg var hos lægevagten lørdag og fik konstateret lungebetændelse. Han gav mig en dobbeltdosis penicillin med det samme, så har været på penicillin lige siden. Jeg skal tage det til og med torsdag, men føler mig ikke særlig meget i bedring. Hoster stadig rigtig meget og har stadig problemer med at få luft, er nødt til at tage min astmamedicin flere gange om dagen end jeg fik at vide jeg skulle, og der skal ikke meget til før jeg får hosteanfald.
Føler mig ør i hovedet, og var nødt til at tage ud til min aftale på distrikspsykiatrien i dag, men min hjerne virkede overhovedet ikke, kunne slet ikke tænke, så mistænker, at jeg har fået feber igen. Jeg har dog ikke mulighed for at tage min temperatur, det dur hverken i øret eller munden med de der termometre.

Skal jeg vente til jeg er færdig med penicillinen på torsdag? Jeg overvejer at ringe til min læge i morgen tidlig, hvis jeg ikke har fået det markant bedre der. Men er ikke særlig glad for min læge, så ved ikke helt :gruble:
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Lungebetændelse - hvor hurtigt rask?

Indlægaf Lurende Peber » 20. jun 2017, 20:24

Hvis du ikke mærker bedring i løbet af 3-4 dage, skal der måske en anden type penicillin til. Så få du bare en tid i morgen.
Jeg mærkede heller ikke bedring på 3-4 dage, men mit bakterietal var mere end halveret. Så det virkede i mit tilfælde. Jeg var dog syg længe. 2 eller 3 uger i alt, før jeg tog et par korte dage på job op til en weekend.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Fie1234
Indlæg: 42
Tilmeldt: 12. jan 2017, 13:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Re: Lungebetændelse - hvor hurtigt rask?

Indlægaf Fie1234 » 21. jun 2017, 16:38

Okay, jeg er meget i tvivl om hvordan jeg har det. Når jeg tænker mig om, hoster jeg nok lidt mindre. Får dog stadig voldsomme hosteanfald og kastede op i morges. Jeg er ikke så snottet mere, det er helt klart blevet bedre, men har stadig svært ved at få luft.

Var nødt til igen i nat at stå op og tage min astmaspray, da jeg hostede og ikke kunne få luft. Jeg har desuden haft det rigtig skidt og underligt i dag. Havde hjertebanken for kort tid siden, men tænker at det hænger sammen med astmamedicinen, selvom det er nogle timer siden jeg tog det sidst. Lige nu sidder jeg og føler mig helt underlig i hovedet, som om hjernen går i slowmotion og fjernsynet er underligt at kigge på, lidt ligesom når man er fuld, og hørelsen også bliver anderledes. Jeg er også svimmel og når jeg tænker, er det som om der er en der råber inde i mit hovede :genert:
Kan det være bivirkninger fra astmamedicin selvom det er flere timer siden jeg tog den? Mistænker også, at jeg har feber. Jeg var desuden ved at besvime, da jeg tog min astmaspray tidligere, havde suget godt ind og skulle holde vejret, men så sortnede det for mine øjne og måtte gribe fat i komfuret for ikke at vælte, skyndte mig at puste ud og fik så blod/ilt til hovedet igen, ret ubehageligt.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Lungebetændelse - hvor hurtigt rask?

Indlægaf Tobywan » 21. jun 2017, 17:03

Jeg var syg 2-3 uger før jeg var rigtig klar til at tage på arbejde. Startede med et par halve dage, da energien ikke helt var der.
0
Fie1234
Indlæg: 42
Tilmeldt: 12. jan 2017, 13:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Re: Lungebetændelse - hvor hurtigt rask?

Indlægaf Fie1234 » 21. jun 2017, 19:18

Fik taget mig sammen og fik målt min temperatur i måsen, 38,1 sagde den. Den var 38,3 hos vagtlægen i lørdags. Tænker umiddelbart at den ikke burde ligge der, når jeg har fået penicillin siden lørdag.. :gruble:
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Lungebetændelse - hvor hurtigt rask?

Indlægaf Myresluger » 21. jun 2017, 19:36

Tag fat i lægen i morgen. Du skulle gerne have effekt nu. Måske du skal have en anden type tabletter?
Synes du skal tjekkes igen - lungebetændelse er ikke til at spøge med..

Da jeg havde lungebetændelse var jeg syg i 2 uger.
0

Tilbage til "Helbred"